گزارش ماهیانه نقض حقوق کودک و نوجوان،خرداد ماه ۱۳۹۹

 

تنطیم نمودار لیدا اشجعی    تهیه کننده گزارش : رضا ویسانیان

پیوستگی خشونت در قتل های ناموسی که کودکان را نشانه میرود دقیقا از عدم مسئولیت و نظارت در امور اداری وحمایتی نشات میگیرد وسوال بر انگیز؛ که تا چه حد قانون «حمایت از کودکان» در پیشگیری از وقوع جرم موثرخواهد شد ؟؟؟

اخبار عمومی:۹۴ مورد

بیماری های کودکان :۸ مورد

مرگ تلخ کودک ۱۰ ساله هرمزگانی بر اثر کرونا.

حواث رکنا:در هرمزگان یک کودک ۱۰ ساله بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت.به گزارش رکنا، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸ مبتلا به کرونا در هرمزگان جان باختند.دکتر فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با جان باختن ۸ نفر از مبتلایان به کرونا در استان، در ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان به ۱۵۵ نفر رسید.

کودکان پروانه ای ایران قربانی تحریم ها و فساد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهناز کرمالی در یادداشتی با عنوان «کودکان پروانه ای ایران، قربانی تحریم ها و فساد» در وب سایت شورای آتلانتیک ایالات متحده نوشت:لحظاتی که این بیماران احساس درد نمی کنند، ارزشمندترین لحظات آنهاست. در هر ۳۰ تا ۵۰ هزار تولد یک نفر با این بیماری به دنیا می آید. حساسیت شدید پوستی و ایجاد تاول و زخم از نشانه های این بیماری است. پوست این بیماران به مانند بال پروانه ظریف است. برآورد می شود که بیماران پروانه ای در ایران بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر باشند

۲ کودک مبتلا به کرونا در تربت‌جام جان خود را از دست دادند.

مشهد- ایرنا– رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: طی سه روز گذشته ۲ کودک مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این شهرستان جان خود را از دست دادند.

ابتلای ۱۹ کودک زیر پنج سال به کرونا در کردستان.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سالمندان جزء گروه‌های حساس و در معرض خطر در برابر بیماری کروناهستند که نیاز به توجه ویژه دارنداو به بیان اینکه ۱۲ نفر از مبتلایان به کرونا در استان پنج تا ۱۰ ساله هستند، افزود: بین سنین ۱۱ تا ۲۰ سال، ۲۰ نفر مبتلا به کرونا هستند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت مطرح کرد تبعات اقتصادی کرونا و خطر سوءتغذیه / سبوس‌گیری از آرد بدون اخذ نظر وزارت بهداشت.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان اینکه شیوع کرونا، یکسری تبعات اقتصادی نیز در همه جوامع به دنبال داشته که می‌تواند امنیت غذایی مردم را هم به خطر اندازد؛ گفت: در حال حاضر در مناطق کم‌برخوردارتر کشور همچنان شاهد سوءتغذیه هستیم. مباحثی مانند کوتاه‌قدی، لاغری در کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و … و به همین دلیل در شرایط فعلی تلاش می‌کنیم که به گونه‌ای برنامه‌های حمایتی برای مادران باردار و کودکان زیر پنج سال دچار سوءتغذیه‌ای که در خانوارهای نیازمند و در مناطق کمتر برخوردار کشور هستند، داشته باشیم. زیرا در شرایط فعلی کرونا ممکن است شرایط‌شان بدتر شود.ایسنا

لزوم حمایت از اقشار آسیب پذیر؛ سوء تغذیه شدید ۴۱ کودک و مادر در گناوه.

گناوه – ۳۰ کودک و ۱۱ مادر در گناوه با وجود مشکلات شدید تغذیه ای تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نیستند که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.مهر

راز مرگ تلخ “رژینا ۱۰ ساله” در مدرسه چه بود؟! 

گزارش رکنا، “رژینا ۱۰ ساله” هفتم آبان سال ٩٧ وقتی از مدرسه به خانه برمی‌گشت، به طرز مشکوکی بدحال شد؛ آن‌قدر که تا فردای آن روز دیگر جانی در بدنش نماند. رژینا در خانه و در خواب مرد و خانواده‌اش سرگردان و غمگین به دنبال کشف حقیقت رفتند؛پیگیری‌های ما از پزشکی قانونی تهران هم کم‌و‌بیش همین موضوع را تأیید می‌کرد. تا اینکه پس از ١٩ ماه مادر رژینا صبح دیروز به خبرنگار ما گفت که پزشکی قانونی تهران مرگ به علت نیش حشره را تأیید کرده است.

برای آگاهی و اطلاع بیشتر میتوانید از وب سایت کمیته دفاع از حقوق کودک و نوجوان به آدرس ذیل بازدید فرمایید.

https://koodak.bashariyat.org/

https://koodak.bashariyat.org/?p=32943

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram