اطلاعیه ۱۲۰۲ کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو در خصوص حق اعتراض و آمار فاجعه بار آبان ماه ۹۸

استمرار در قتل، بازداشت، سرکوب و انجام اعمال ضد انسانی

در جمهوری اسلامی ایران هر گونه اعتراض و تجمع  اخلال در نظم عمومی و مخالفت با مبانی اسلام است  و با اینگونه استدلال های واهی و پوچ، تمامی اعمال خشونت بار خود اعم از سرکوب و کشتار و صدور احکام سنگین حبس و شکنجه و اعدام و جنایت را توجیه میکنند، گواه این مدعا رفتار و احکامی است که در برابر هرگونه تجمع اعتراضی صورت گرفته است: تجمعات اعتراضی زنان، کارگران، بازنشستگان، کارمندان، دانشجویان، دراویش و…..در اعتراضات اخیر ملتی که توان تحمل فشار تورم،گرانی، زورگویی و قساوت مسئولین را نداشتند دست به اعتراض و تجمع زدند اما طبق معمول پاسخشان کشتار و بازداشت،زندان، شکنجه بود که باز هم تمام مرز و حدود های بشری و انسانیت در هم ریخت.

 آمار فاجعه بارِ جان باختگان در آبان ۹۸
خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع در وزارت کشور ایران گزارش می دهد که نزدیک به ۱۵۰۰ تن طی اعتراضات کوتاه مدت آبان ماه اخیر در نقاط مختلف ایران کشته شده اند که ۱۸تن از کشته شدگان نوجوان و زنان کشته شده نیز بیش از ۴۰۰ تن بودند و این درحالیست که با گذشت بیش از یک ماه همچنان شاهد افزایش تعداد کشته شدگان هستیم.

بطوریکه ۳۵جسد همزمان در رودخانه ای در اطراف اهواز، ۵جسد در سدی نزدیکی سنندج و موارد مشابه دیگری در کرج، اصفهان و همدان از آب و یا در اماکن و مناطق متروکه پیدا شده اند.جوانانی بین ۲۰ تا ۳۵ سال با آثار شکنجه های فجیع بر بدن، تعدادی با دستان بسته، با اعضای از بدن خارج شده و یا با دست و پای شکسته و دقیقا منطبق با دستور العمل کارشناس!!! قران!؟ (ابوالفضل بهرام‌پور) که پنجم آذرماه در یک برنامه تلویزیونی طریقه «زجرکُش» کردن معترضین را توضیح و تشریح کرده بود. بنوشته روزنامه اعتماد و به نقل از قرارگاه سایبری عمار:

۱۱۶ نوجوان ۱۵ تا ۱۸ سال در اعتراضات آبان بازداشت و از سوی وزارت اطلاعات به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شدند.

کارنامه جمهوری اسلامی ایران که داعیه دار کمال و مقام انسانیت است با پیکر بی جان دانشجویان و سریال ادامه دار مرگ آنان در دانشگاه ها و خوابگاه های مختلف سیاه تر و ننگین تر شد، ۴ دانشجو از دانشگاه جندی‌شاپور و دانشگاه ‌شهید چمران که  اسامی ۳ دانشجو عبارتست از: رضا شاه مرادی، فاطمه ارسطو، ماجد سیاحی.
شلیک مستقیم با گلوله جنگی به افراد غیر نظامی، آدم ربایی، شکنجه، ارعاب و اجبار خانواده کشته شدگان و بازداشت شدگان به سکوت وعدم تحویل جنازه به خانواده ها و یا  در ازای پرداخت مبالغی هنگفت ، ممنوعیت برگزاری مراسم سوگ کشته شده گان، برداشتن اعضاِی بدن جان باختگان به بهانه کالبد شکافی جسد، قطع اینترنت کشور و وارد کردن میلیاردها دلار ضرر مالی به اقتصاد کشور در حالیکه مردم ایران متضرر اصلی هستند. و ده ها فجایع دیگر که زبان در بیان ناتوان است.

گویا ملت ایران باید فراموش کنند که:اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تشکیل اجتماعات و راه‌پیمایی‌ها را بدون حمل سلاح و به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد آزاد می داند.‏

اعضای کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو اعلام میدارد که برخلاف اهداف ۱۷ گانه سند یونسکو (ترویج خشونت، اعمال خشونت، اصرار به فقر، تبعیض و …  و براساس منشور جهانی حقوق بشر عملکرد دولت جمهوری اسلامی ایران را شدیدا محکوم و مغایر با حقوق ذاتی و شهروندی مردم ایران دانسته، خواستار آزادی بدون شرط کلیه بازداشت شدگان، زندانیان سیاسی و عقیدتی و میباشیم.

1202

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو

یادآوری مجدد: اعلامیه جهانی حقوق بشر

ماده ۵: احدی را نمیتوان تحت شکنجه یا مجازات یا رفتاری قرار داد که ظالمانه و یا بر خلاف انسانیت و شئون بشری یا موهن باشد.

ماده ۹: احدی نمیتواند خودسرانه توقیف ‐ حبس یا تبعید بشود.

ماده ۲۰: (۱)هر کس حق دارد آزادانه مجامع و جمعیت‌های مسالمت‌آمیز تشکیل دهد.

ماده ۲۸: هر کس حق دارد برقراری نظمی را بخواهد که از لحاظ اجتماعی و بین‌المللی حقوق و آزادی‌هائی را که در این اعلامیه ذکر گردیده است تأمین کند و آنها را بمورد عمل بگذارد.

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram