اطلاعیه 1119 کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو در خصوص حمید رضا امینی و دستگیری های ازاد اندیشان

در ایران امروز،محکومین شدیدترین احکام رابرای مظلومین صادر می کنند!.

 فساد نهادینه شده از نوع اختلاس های میلیاردی هر روزه توسط مسئولان، تجاوز های پی درپی بازجویان و ماموران به اسیران بی گناه همراه با حمایت های رهبری از آنان، تنها نمونه ها کوچکی هستند از فساد جاری در جمهوری اسلامی ایران.
از اینرو آگاهی رسانی، افشاگری، اعتراض و حق طلبی جرم است و مسئولان برای پیش گیری از افشای خیانت و جنایت به بازداشت، حبس، شکنجه و حتی حذف آنان روی آورند و حمید رضا امینی یک از چندان است.
آنان که از پیام رسان (server )تلگرام استفاده می کنند با نام کانال «آریو برزن » آشنا هستند و می دانند این کانال در موردعملکرد دولت جمهوری اسلامی ایران و بویژه ولایت فقیه، علی خامنه ای اعتراض کرده و افشاگری می نمود.
حمید رضا امینی11آذر 1396 به اتهام ابراز عقیده و فعالیت در تلگرام بازداشت شد، او به سب النبی و توهین به ائمه متهم شده بود .اتهامی که در صورت اثبات  و طبق ماده 262 قانون مجازات اسلامی می‌توانست اعدام شود اما در دادگاه فرهنگ و رسانه به علت فعالیت در فضای مجازی به 4 میلیون تومان جریمه نقدی و در دادگاه کیفری به اتهام توهین به انبیا محاکمه و حکم صادره باطل و  به سه سال حبس محکوم شد، و در دادگاه انقلاب نیز با اتهام توهین به
رهبری،اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و ارتباط با شبکه های بیگانه، به 8 سال حبس و 2 سال ممنوعیت خروج از کشورمحکوم گردید.سودابه نامدار زنگنه همسر آقای امینی، از ضرب و شتم او بهنگام بستری شدنش در بیمارستان و در برابر چشمان فرزندانش خبر داده ودر ادامه ممانعت ماموران از دیدار او و فرزندانش ابراز نگرانی می کند.
وی بعد از ماهها زندان و شکنجه درسالروز 22 بهمن ماه مورد عفو!!! رهبرقرار گرفته، و تا زمان دادگاه تجدید نظر، آزاد  که با توجه به اینکه کلیه مدارک از جمله پاسبورت وی دراختیار اطلاعات سپاه بود لاجرم توسط قاچاقچیان انسان، غیرقانونی خاک ایران را بسوی ترکیه ترک می کند. اما قاچاقچیان برای دریافت پول بیشتر او را در محلی حبس می کنند تا سوم اسفند که اقای امینی مخفیانه با ارسال فیلم کوتاهی از شرایط خویش برای یکی از دوستانش در ترکیه درخواست کمک می کند،.با ورود پلیس، حمید رضا آزاد اما به دلیل ورود غیر قانونی به کشور ترکیه، وی را به کمپ گورباش (بازداشتگاه نظامی) شهر وان ترکیه انتقال می دهند، یعنی از زندانی به زندانی دیگر.و اینست سرنوشت یک از بیشمار منتقد، افشاگر و حق جو در دولتی که با فریاد دموکراسی، عدالت اجتماعی و التزام به رعایت حقوق بشری و شهروندی  در سراسر دنیا،  وجود زندانیان سیاسی را انکار می کند.

برای یادآوری

۱۲ وب‌نگار برای تبادل پیام بر روی تلفن همراه در ایران بازداشت شده‌اند
بازداشت طاهره ریاحی، روزنامه‌نگار شاغل در یک خبرگزاری دولتی
سازمان گزارشگران بدون مرز بازداشت دو وب‌نگار را محکوم کرد
بازداشت یکصد وب نگار در دوره آخوند روحانی‎
شهروند وب‌نگاران، همچنان آماج حمله‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند 
 سهیل عربی، وب‌نگار محبوس در زندان برنده جایزه آزادی اطلاع رسانی شد
بی خبری از وضعیت “آرش زاد” کار آفرین و وب‌نگار حوزه فن‌آوری و…..
گزارشگران بدون مرز: ۵۲ روزنامه نگار و وب نویس زندانی را آزاد کنید‎    
ما ضمن باور به کلیه مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر طبق ماده1: همه آزاد و برابر بدنیا آمده اند، ماده 5:شکنجه ممنوع، ماده 9: عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی، ماده 14: حق پناهندگی،ماده 19: حق آزادی بیان، جمهوری اسلامی ایران را ناقض حقوق بشر دانسته، و غیر انسانی و ضد بشری بودن محکومیت های بی مورد صادر شده علیه زندانیان سیاسی و عقیدتی را اعلام و خواهان آزادی بدون قید و شرط آنان می باشیم.
همچنین از کلیه انسان های آزاده، جوامع حقوق بشری، دولت‌های دمکراتیک و همه کشورهائی که دارای روابط دیپلماتیک با ایران هستند بویژه کشور ترکیه  می‌خواهیم که نسبت به آزادی آنان و رسیدگی به وضعیت حمیدرضا امینی و آزادی ایشان اقدام نمایند.

1119

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram