اطلاعیه شماره ۱۰۲۸ نمایندگی ایالت هسن در خصوص سهم مسئولان‌، اختلاس و ییلاق! سهم معترضان، حبس و شلاق

سهم مسئولان‌، اختلاس و ییلاق! سهم معترضان، حبس و شلاق
  حق، واژه ایست ذاتی که هر انسانی باید از آن برخوردار باشد و وظیفه دادگاه و قوه قضاییه اینست که حق را به حق دار بدهد. 
اما در جمهوری اسلامی ایران نه تنها این حق دیده و اجرا نمیشود، بلکه درخواست ان بازداشت، شکنجه و زندان میشود.نقض مستمر و برنامه ریزی شده حقوق بشر عملکرد دولت جمهوری اسلامی ایران است.
بدیهی ست که با وجود این همه ثروت و منابع ملی مردم برای اوضاع نا به سامان و افتضاح اقتصادی و فقر، اعتراض کنند و حقوق از دست رفته شان را طلب کنند. اما در قانون نانوشته و من درآوردی ایران اگرگروهی  به دلیل مشکلات دست به تجمع بزنند و حق خود راطلب کنند نظم عمومی کشور را مختل کردند. اگر برای احقاق حقوق خود یا دیگری دهان به سخن باز کنند واز حقوق شهروندی یا هر حقی که از آنان گرفته شده دفاع کنند از نظر جمهوری اسلامی قطعا کذب است و فرد قصد تشویش اذهان عمومی را داشته است . 
طبق اصل 36 قانون اساسیحکم به مجازات و اجراء آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد. ولی  از منظر دولت همه کسانی که حق خود را طلب میکنند دروغگو و اغتشاش گر و عوامل بیگانه و این افراد مخالف جمهوری اسلامی شناخته شده و از حقوق شهروندی مندرج در اعلامیه جهانی و قانون اساسی محروم میشوند . از طرفی رهبر انقلاب که خود را نایب امام زمان مینامد، دم از آزادی بیان و عقیده و انتخاب در ایران میزند و ادعا میکند که در ایران همه جور آزادی برای مردم فراهم است.
 محمد نجفی، وکیل دادگستری که بدلیل تحقیقاتش درباره مرگ یکی از درگذشتگان تظاهرات دی ماه در اراک بازداشت شده بود با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شد. محمد نجفی پیگیر دلایل مرگ وحید حیدری، (از بازداشت شدگان تظاهرات دی ماه بود که در زندان اراک درگذشت.) مقامات قوه قضاییه ادعا کردند که وی معتاد بوده و در زندان خودکشی کرده است. اما محمد نجفی پس از تحقیقات مفصل و کامل اعلام کرد که اهالی روستای محلِ سکونت وحید حیدری او را بعنوان فروشنده مواد مخدر نمی شناسند. 
در پی این تحقیقات و اعلام نتایج آن، قوه قضائیه آقای نجفی را با ۹ اتهاماز جمله « تبلیغ علیه نظام » بازداشت و روانه زندان کرد..وی امروز طی نامه ای از محکوم شدن خود و دیگر دستگیر شدگان اعتراضات دیماه خبر داد
متن نامه :امروز رأی پرونده‌ی شازندی‌هایِ دستگیر شده در اعتراضاتِ دی‌ماه  سال ۹۶ توسط شعبه ۱۰۲ کیفری دو اراک صادر شد.خبر کوتاه است: همه محکوم شدیم! وکیل و موکل! بی‌کار و باکار، آشپز وگچ‌کار و دانشجو و کارمند و هنرمند و وکیل! عدالت برقرار است از هر قشری معترض، و از هر قشری محکوم .یک: همه متهمان و از جمله شش تن از موکلین بنده و شخصِ خودم به اتهام اخلال در نظم به تحمل یک‌سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌ایم .دو: بنده و آقایان علی باقری، عباس صفری و کیان صادقی به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به تحمل دو سال حبس محکوم شده‌ایم . سه: آقای علی باقری علاوه بر اتهامات فوق، تحتِ اتهام توهین به نیروی انتظامی به تحمل شش‌ماه حبس محکوم شده است. چهار: بنده به همراه آقایان علی باقری، عباس صفری و مسعود عاجلو و بهزاد علی بخشی اتهامات دیگری داریم که در دادگاه انقلاب اراک مفتوح و هنوز وقت رسیدگی تعیین نشده است. خدا برکت بده به انقلاب: سهم مسئولان‌، اختلاس و ییلاق! سهم  معترضان، حبس و شلاق. مشکلِ اصلی مردم بستن تنگه هرمز نیست، راهِ ظلم و ستم به مردم  گشاد است گُشاد! قلم اگر ننویسد از بیداد قلم باد. محمد نجفی
ما اعضای نمایندگی ایالت هسن کانون دفاع از حقوق بشر در ایران، ضمن محکوم کردن این اقدامات ناعادلانه وخشونت آمیز علیه مردم ایران، طبق ماده 2 عدم تبعیض، ماده 9 عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی،  ماده 8 رعایت حقوق انسانی توسط قانون، ماده  19 حق آزادی بیان، ماده20 حق برگزاری هرگونه تمجع مسالمت آمیز، و ماده 28  حق دنیای زیبا و آزاد برای همه اعلامیه جهانی حقوق بشر ، خواستار احترام به حقوق ذاتی و شهروندی، اجرای کامل و صحیح مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشردر ایران هستیم .
1028
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
نمایندگی ایالت هسن
RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram