صورتجلسه جلسه عمومی ماهیانه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

Ghozaresh 01 

زمان:  یکشنبه 30  تیر 1392 / 21.07.2013  ساعت  16:00 الی 19:00

 

حاضرین: خانمها جعفری، خواست خدائی، منظری، مهر فومنی، کفایت حقیقی، حنیف نژاد، آقایان شفائی، ساجدی، سامانی، کیاهی، گوانی، علی یاری، غضنفرپور، کریمی، شریف پور، نعیمی، پژوهیان، شریفی و حیدری


مکان: اطاق پالتالک کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

 

مصوبات جلسه:

1.طی جلسه نمایندگی های هانوفر، اشتوتگارت، ماگدبورگ، سوئد، سوئیس، ترکیه و کیل گزارشی از عملکرد خود ارائه نمودند. همچنین کمیته های کودک، زنان، جوان و دانشجو و روابط عمومی نیز عملکرد ماه گذشته خود را گزارش نمودند.

2.در خصوص نمایندگی های کانون موارد ذیل با رأی اکثریت اعضای حاضر در جلسه به تصویب مجمع عمومی کانون رسید:

– تأسیس نمایندگی دانمارک و فعالیت آن بمدت سه ماه بصورت آزمایشی

– تغییر نام نمایندگی ماگدبورگ به زاکسن- آنهالت

3.مطابق گزارش کمیته جوان و دانشجو تعدادی از اعضای معرفی شده از سوی نمایندگی ها به این کمیته فعالیتی در کمیته نداشته و بعنوان عضو غیر فعال  تلقی می شوند. مقرر شد مراتب طی ایمیلی جهت تعیین تکلیف عضویت این افراد به نمایندگی های مربوطه اعلام شود (کمیته جوان و دانشجو)

4.مقرر شد کمیته روابط عمومی طی ماه جاری جلسه ای داخلی با اعضای خود جهت برنامه ریزی و هماهنگی فعالیتهای این کمیته برگزار نمایند. (مسئول کمیته روابط عمومی)

5.امور اینترنتی کانون گزارش عملکرد خود را به شرح ذیل اعلام نمود. مطابق این گزارش:

– وبلاگ نمایندگی تازه تأسیس دانمارک ایجاد شده و آماده بهره برداری می باشد.

– تغییر نام وبلاگ نمایندگی ماگدبورگ به زاکسن – آنهالت انجام شده است

– امنیت سایت جدید و وب میل های کانون تست شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

– وبلاگ روابط عمومی به زبان انگلیسی در حال آماده سازی می باشد و تا 2 هفته آینده راه اندازی می شود.

– علی رغم درخواست های مکرر صورت گرفته هنوز هیچ یک از نمایندگی ها و کمیته های کانون نماینده خود در امور اینترنتی را معرفی نکرده اند.

6.مقرر شد هر یک از کمیته ها و نمایندگی های کانون در اسرع وقت نمایندگان خود در امور اینترنتی و روابط عمومی کانون را به مسئولین مربوطه معرفی نمایند (مسئولین نمایندگی ها و کمیته ها)

7.مقرر شد فردی بعنوان مسئول اطاق پالتاک کانون تعیین و معرفی شود (امور اینترنتی)

8.در خصوص وضعیت عملکرد امور صدا و تصویر کانون از سوی هیئت رئیسه اعلام شد که آقای علی یاری دیگر در این بخش فعالیت نمی کنند. افرادی که مایل به فعالیت در این بخش می باشند می توانند به هیئت رئیسه اعلام آمادگی نمایند.

9.طی جلسه پیشنهاد شد خانم حنیف نژاد مسئولیت وبلاگ صدا و تصویر را به عهده بگیرند. مقرر شد خانم حنیف نژاد موضوع را بررسی و نتیجه را به آقای شفائی اطلاع دهند. (خانم حنیف نژاد)

  1. امور مالی کانون گزارشی از وضعیت مالی کانون و تسویه حساب حق عضویت ها ارائه نمود. مطابق این گزارش کانون بدلیل عدم پرداخت حق عضویتها با کسری بودجه مواجه می باشد و بجز نمایندگی سوئیس که 90 درصد اعضای آن حق عضویت خود را پرداخت نموده اند سایر نمایندگی ها مشکل تسویه حساب دارند. لازمست مسئولین نمایندگی ها نسبت به تسویه حساب بدهی های خود اقدام عاجل بعمل آورند در غیر این صورت فعالیتهای کانون با مشکلات مالی مواجه خواهد شد. مطابق اساسنامه کانون چنانچه عضوی 3 ماه حق عضویت خود را پرداخت ننمایند عضویت وی لغو خواهد شد.
  2. مطابق اعلام هیئت رئیسه کانون هزینه ایاب و ذهاب جهت فعالیتهای کانون بجز در مواردی که در قالب مأموریت و با تخصیص بودجه ایاب و ذهاب به تأیید هیئت رئیسه کانون رسیده باشد قابل پرداخت نمی باشد.
  3. هیئت رئیسه کانون گزارش فعالیتهای خود را اعلام نمود که از اهم آن می توان به تلاش برای تشکیل نمایندگی های جدید (از جمله دانمارک و اسپانیا)، صدور تأییدیه ها و راهنمائی پناهجویان اشاره نمود.
  4. مطابق اعلام هیئت رئیسه فعالیتهای کتابخانه کانون طی 2 ماه گذشته با رکود مواجه بوده است.

تهیه و تنظیم: امیرافشین حیدری

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram