اطلاعیه شماره 798 کمیته اقوام و ملل ایرانی با موضوع کولبران

وصیت تلخ یک کولبر، به همه بگویید:

هیچ کسی دلش نمیخواهد توی دره های برفی سقوط کند از مرزبان ها لگد بخورد،تیر خورده بمیرد،

بگویید: فقط برای نان بود.

کولبران: شغلشان کولبری است، درهیچ کجای قانون به رسمیت شناخته نمی‌شوند، کیلومترها مسیر صعب‌العبور را در حالی طی میکنند که چند ده کیلو بار روی کولشان سنگینی می‌کند. اینان بطور مستمر در معرض تهدید ماموران دولت جمهوری اسلامی قرار داشته و دارند، تبعیض، تحقیر و محرومیت از کلیه خدمات، تسهیلات و حقوق اجتماعی، اقتصادی تنها سهمیه ایست که دراختیارشان میگذارند، و باز هم در نظام جمهوری اسلامی ” مجرم” شناخته میشوند!.

سردشت تسلیت ! : کولبری واقعیت تلخ کشور ماست که هر بار توسط  ماموران دولتی مورد شلیک مستقیم گلوله قرار میگیرند و اینبار بلایای طبیعی هم به کمک امده است.  دهم بهمن ۱۶نفر ازهموطنان کولبرمان زیر بهمن و برف مدفون شدند و 4 نفرشان برای لقمه ای نان با زندگی وداع کردند. بگفته آقای کرمی دبیر مدیریت بحران شهرستان سردشت امدادگران جمعیت هلال احمر با استفاده از یک قلاده سگ زنده یاب9 نفر را زنده و4 نفر جان باخته را از زیر برف بیرون کشیدند،  در روستای ساوجی مریوان نیز  ۸ کولبر مورد اصابت تیر مستقیم قرار گرفتند که یک تن به نام کمال بامزر جانش را از دست داد و دو تن هم زخمی شدند.

قتل عام کولبران و نقض فاحش مواد 2، 3، 7و 21 اعلامیۀ جهانی حقوق بشر توسط  دولت جمهوری اسلامی ایران !

798

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی

ماده دو: ۱) هر کس میتواند بدون هیچ تمایز – خصوصاً از حیث رنگ، جنس، نژاد، مذهب، عقیده سیاسی یا هر عقیده ی دیگر و همچنین ملیت و وضع اجتماعی، ثروت، ولادت یا هر موقعیت دیگر، از تمام حقوق و کلیه ی آزادی هایی که در اعلامیه حاضر ذکر شده است بهره مند گردد . ۲) به علاوه هیچ تبعیضی به عمل نخواهد آمد که مبتنی بر وضع سیاسی ، اداری و قضایی یا بین المللی کشور یا سرزمینی که شخص به آن تعلق دارد . خواه این کشور مستقل ، تحت قیومیت یا خود مختار بوده و یا حاکمیت آن به شکلی محدود شده باشد

ماده سه :  هر کس حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دارد .

ماده هفت : همه در برابر قانون مساوی هستند و حق دارند بدون تبعیض و بالسویه از حمایت قانون برخوردار شوند . همه حق دارند در مقابل هر تبعیضی که ناقض اعلامیه حاضر باشد و هر تحریکی که برای اعمال چنین تبعیضی انجام شود از حمایت قانون برخوردار شوند .

ماده بیست و یک بند ۲ :  هر کس حق دارد با تساوی شرایط به مشاغل عمومی کشور خود نایل آید .

 

 

 

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram