اطلاعیه شماره 778 نمایندگی دانمارک

فعال حقوق بشر در زندان با مرگی خاموش روبروست

محکومیت پانزده سال زندان به دلیل ابراز عقیده و باورهایش، بازداشت همسر به جرم نوشتن داستانی منتشر نشده و تحت فشار قرار دادن او و خانواده اش توسط نیروهای امنیتی را دلیل اعتصاب خود عنوان کرده است، و اینک این فعال حقوق بشر: 17 کیلو کاهش وزن.افت فشار خون، نارحتی معده، بیماری کلیه، عدم توانائی در گفتار، عدم تعادل در اندام، بیهوشی های چند دقیقهای، مشکل تنفسی، تپش قلب شدید، نیاز مستمر به دستگاه اکسیژن و. …دارد و با مرگی خاموش روبروست، ولی آقای ظریف وزیر امور خارجه دولت تدبیر و امید! با نرگس کلباسی زندانی ایرانی‌ در هند ملاقات و ضمن ابراز نگرانی در مورد وضعیت ایشان با مقامات هند رایزنی میکند.

بازداشت فعال حقوق زنان یا تعقیب ضد انقلاب و داعش!؟

در هفته جاری مأموران امنیتی تلفنی با عالیه مُطلب‌زاده فعال حقوق زنان و از اعضای «کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز»، تماس گرفته و به بهانه لوازم توقیف شده‌اش، او را به وزارت اطلاعات احضار و بازداشت میکنند،گفتنی است مامران امنیتی حدود یک ماه قبل او را مورد بازجویی قرار داده و برخی از لوازم شخصی‌ او را نیز توقیف کرده بودند. همسر وی میگوید: در حکمی که ماموران وزارت اطلاعات برای تفتیش منزل مسکونی او ارائه داده اند “تعقیب ضد انقلاب و داعش”!! عنوان شده بود، و اضافه می کند که  آرشیو ۲۵ ساله عکاسی او را وزارت اطلاعات ضبط کرده و در پاسخ به پی گیری او گفته اند که این آرشیو هرگز به او بازگردانده نخواهد شد، وی اینک در سلول انفرادی و در اختیار ماموران وزارت اطلاعات قرار دارد.

بازداشت فعال حقوق کودکان با دروغ، نیرنگ و فریب

آتنا دائمی فعال حقوق بشر، فعال مدنی و حقوق کودکان، بدون ابلاغ قبلی، برای تحمل 7 سال زندان توسط نیروهای سپاه  بازداشت شد، گفتنی است :مأموران با لباس شخصی بوده و می گویند برای تحویل احضاریه آمده ایم، سپس چند نفر زن و مرد به زور وارد خانه می شوند، آتنا در اتاقش را قفل کرده  و به پلیس زنگ می زند و ماموران سپاه حکم را  درحالی به نیروی انتظامی نشان میدهند که تاریخ بازداشت در حکم هشتم آذر قید گردیده است، یعنی دوروز بعد، و نوشته شده  “به مخفیگاه متهم حمله کنند”، در حالیکه آنجا منزل پدری و محل زندگی آتنا دائمی بوده است و نه مخفیگاه، دیداربا خانواده های زندانیان سیاسی، انتشار مطالب انتقادی در فیسبوک، مخالفت با مجازات اعدام و حمایت از زندانیان سیاسی و مدنی، از جمله جرم های او در حکم در حکم صادره است.

جهانیان بدانند که : در دولت مدعی حقوق بشر فعالین حقوق بشر را برخلاف مواد 1، 3، 5، 6، 7، 8  و 9 توهین،  تحقیر، شکنجه، بازداشت و بدون کوچکترین امکانات زندانی میکنند.

783

کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی دانمارک            

 

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram