اطلاعیه شماره 712 کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی

بازداشت، زندان و در نهایت اعدام فعالین کُرد در جمهوری اسلامی

شش سال (19 اردیبهشت 1389) از اعدام فرزاد کمانگر معلم کُرد و سه فعال دیگر کُردستانِی، فرهاد وکیلی، علی حیدریان، شیرین علم هولی و فعال دیگری  بنام مهدی اسلامیان  توسط دولت جمهوری اسلامی ایران  در زندان اوین می گذرد و هنوز هم کوچکترین نشانه ای از آنان در درست نیست.

hgfvbb njkghjhjhm

اعدام مهدی اسلامیان راننده تاکسی بدون فعالیت سیاسی فقط به بهانه کمک مالی 200هزارتومانی به برادرکوچکش  اعدام میشود.

اعدام علی حیدریان جوان کُرد بیمار که تنها جرمش کُرد و سنی بودن است که بعد از ماه ها شکنجه جسمی و روحی به همین جرم اعدام میشود.

اعدام  فرزاد کمانگر معلم کُرد آزاده با ۱۲ سال سابقه تدریس که برای پیگیری مسئله درمان بیماری برادرش به تهران آمده بود ولی به اتهام عضویت درپژاک و مشارکت در چند عملیات خرابکارانه دستگیر شد.

اعدام شیرین علم هولی زن کُرد جوانی که وکیلش میگوید:  سواد نداشت و تنها کردی حرف می‌زد. به من گفت: در زندان تا کلاس پنجم درس خوانده و فارسی را هم یاد گرفته‌است. قول داد تا دانشگاه به درس ادامه دهد

اعدام فرهاد وکیلی کُرد دیگری که  یکی از هم بند هایش در زندان میکوید: فرهاد یک شخص بسیار معتدل، منطقی و بدون احساسات کنترل نشده در عرصه سیاست بود .شخصی که آرمانهاش آرمانهای انسانی بود .

جهانیان بداندد که :

 در جمهوری اسلامی کُرد بودن، احساس مسئولیت در قبال خانواده و دیگران،  ساده زیستن و ابراز محبت وعاطفه نیز حکم اعدام دارد.

اعضای کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی به استناد مفاد ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر: ( هر فردی حق زندگی – آزادی و امنیت شخصی را دارد . ) اجرای حکم اعدام برای این شهروندان عزیز را محکوم نموده و خواهان آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی و عقیدتی و اجرای عدالت در دولت جمهوری اسلامی ایران میباشد .

712

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی

 

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram