گزارش نقض حقوق کودک و نوجوان، شهریور ماه ۱۴۰۳

تهیه و تنظیم کنندگان:امیررضا ولی زاده، کوثر ولی زاده، محمودرضا صالحی

آگاهی بیشتر:

این گزارشات آماری از میان بیش از۲۰۴ خبر که در طول شهریور ماه  ۱۴۰۳ تهیه شده است.

این گزارشات از سایت کمیته دفاع از حقوق کودک و نوجوان تهیه شده است که از رسانه‌های داخلی و خارجی مانند ایسنا، مشرق‌نیوز، رکنا، رادیوزمانه، هرانا، ایرنا، ایلنا، رادیو صدای آمریکا، رادیو بی‌بی‌سی، ایران، قطره، رادیو فردا، سازمان حقوق بشر ایران، باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری مهر، خبرگزاری خراسان، روزنامه قانون، تسنیم و کمپین فعالان بلوچ جمع‌آوری ‌گردیده است.

آمار فوق از گزارشات رسانه‌های داخلی و خارجی مورد تأیید دولت جمهوری اسلامی ایران جمع‌آوری شده و عملاً نمی‌تواند بیش از ۲۵ تا ۳۰ در صد واقعیت‌های جامعه باشد.

همکارانی که در گردآوری این موارد خبری نقض حقوق کودک و نوجوان درشهریور ماه همکاری کردند: کوثر ولی‌زاده، مهناز ترابی، پریا ترابی، پروین محمدی‌افقا، امیر پالوانه، ،سونیا سوارکوب ،محمودرضا صالحی، فهیمه تیموری ،آیلین علیوردیلوئی، نسرین جهانی گلشیخ، آرزو رمضانپور می‌باشند.

اخبار عمومی

سارا لارکمپ کفیل سیاسی؛ من از مبارزه برای آزادی سعدا و سولینا دست نمی‌کشم

سارا لارکمپ، مدافع حقوق کودکان در فراکسیون SPD پارلمان آلمان که بیش از یک سال است کفالت سیاسی سعدا خدیرزاده و فرزندش سولینا را برعهده گرفته در واکنش به ادامه بازداشت آنها در زندان ارومیه نوشته، من از مبارزه برای آزادی سعدا و سولینا دست نمی‌کشم.او در خصوص ادامه بازداشت سولینا و مادرش در زندان می‌گوید؛ هیچ کودکی نباید در زندان بزرگ شود، اما این واقعیت وحشتناکی است که سولینا در زندان ارومیه به دنیا آمد و تا به امروز با مادرش سعدا خدیرزاده در زندان است. (۱ شهریور ۱۴۰۳ حقوق بشر)

معمای قتل دختر ۱۳ ساله برملا شد

دختر ۱۳ ساله افغانستانی در شهر تهران رئیس پلیس آگاهی پایتخت علی ولیپور گودرزی در بومهن حضور داشته و با مرد ۴۰ ساله‌‍ای دیده شده بود که در این شاخه از تحقیقات، متهم بازداشت شد. متهم اعلام کرده دختر ۱۳ ساله را در مسیر خانه دیده، و قصد کمک به او را داشته است اما سپس وسوسه شده تغییر مسیر داده و او را به بیابان‌های رودهن برده پس از اعتراض و فحاشی دختر نوجوان به وسیله چوب دستی او را به قتل رسانید پس از اعترافات متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت همچنین تلاش‌ها برای کشف جسد ادامه دارد. (۵ شهریور ۱۴۰۳ خبر انلاین)

۳ درصد از کودکان دچار مشکلات شنوایی هستند / اختلال شنوایی؛ از باعث و بانی های افت تحصیلی کودکان است

براساس آمار های رسمی حدود ۳درصد از کودکان پیش از ورود به مدارس و پس از آن به نوعی از اختلالات شنوایی دچار هستند. شایع ترین مشکلات شنوایی در کودکان به اختلالات شنوایی حسی عصبی، اختلالات شنوایی انتقالی و کم‌شنوایی ناشی از عفونت‌، ژنتیک و سرورصدای محیط هستند. بروز این اختلالات در سنین کودکی می تواند کودکان را به افت تحصیلی دچار کند، کیفیت زندگی آنها را کاهش دهد و نحوه زیست آنها را با معضلاتی مواجه کند. (۶ شهریور ۱۴۰۳ رکنا)

لزوم ورود وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به بررسی سلامت شیر خشک های وارداتی

کشور در هفته های اخیر با بحران شیر خشک نوزادان رو به رو بوده تا چایی که قحطی در برخی برندها که برای نوزادان با حساسیت ویژه تولید می شود مانند آپتامیل 2 همچنان ادامه دارد. والدینی که نوزادان خود را با این نوع شیر خشک تغذیه می کنند دربه در به دنبال شیر خشک هستند. نوزادانی که شیر خشک های خاص استفاده می کنند وضعیت بدتری دارند. والدین این نوزادان گاها تا 500 هزار تومان یک قوطی شیر خشک را خریداری می کنند. حال در این شرایط وضعیت سلامت شیرخشک های وارداتی نیاز به بررسی از سوی وزارت بهداشت دارد. (۸ شهریور ۱۴۰۳ رکنا)

صدور مجوز بکارگیری ۲۶ هزار و ۳۰۰ معلم خرید خدماتی

علی فرهادی در خصوص شرایط فعالیت و بکار گیری نیروهای خرید خدمات آموزشی اظهار کرد: با شرکت‌هایی که با آموزش و پرورش دارای قرارداد باشند، بیمه اینها واریز شده باشد، در کلاس‌های درس در سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ حضور داشته و همچنین نیروهایی که دارای مدرک تحصیلی معتبر باشند و سایر شروطی که پیش از این در بخشنامه نیز اعلام کرده‌ایم را دارا باشند، بکار گیری می‌شوند.به گفته وی، قطعا آن دسته از معلمان خرید خدماتی که دارای سابقه بیشتری هستند در اولویت همکاری هستند اما تمامی افرادی که در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۳ سر کلاس بودند، بکار گیری می‌شوند(۸ شهریور ۱۴۰۳ ایسنا)

گزارشی از وضعیت یک مادر و نوزاد ۸ ماهه اش در زندان اوین

یسرا عارف، متهم امنیتی تبعه کشور افغانستان به همراه نوزاد هشت ماهه خود در بند زنان زندان اوین محبوس است. شرایط زندان برای نگهداری یک نوزاد مناسب نبوده و این کودک که از دو ماهگی در زندان بوده، با مشکلات متعددی از جمله تغذیه ای، روانی و پزشکی مواجه است. (۱۳ شهریور ۱۴۰۳ هرانا)

ورود دادستانی برای ثبت‌نام کودکانی که بدلیل اختلافات والدین از تحصیل بازمی‌مانند

سیدعلی کاظمی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی حقوق کودک احیا و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی در جهت مصالح کودکان و به طور خاص کودکان بازمانده از تحصیل مورد با امضاء و ابلاغ این بخشنامه، برنامه اقدام مناسبی برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل به عنوان گروهی از اطفال و نوجوانان در معرض خطر تهیه شده است و این امر در راستای ماده ۲۸۸ قانون آئین دادرسی کیفری است که به موجب آن دادستان کل کشور صلاحیت نظارت بر دادسراها و عملکرد آنها را دارد و در صورت لزوم، دستورات و بخشنامه‌های لازم را برای هدایت کار آنها صادر می‌کند خبر داد. (۲۰شهریور ۱۴۰۳ ایسنا)

نهضت سلامت اجتماعی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ضروری است

رئیس کارگروه کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی وزارت کشورامیر تقی زاده بر توجه به ظرفیت‌های مردمی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و از نیازمند نهضت سلامت اجتماعی برای مقابله با آسیب‌ها در این مسیر باید از ظرفیت‌های مردمی و همه دستگاه‌های اجرایی استفاده می شود خبر داده اشت. . (۲۰ شهریور ۱۴۰۳ ایرنا)

هشت کودک در قزسرپرست معاونت امور اجتماعی

اداره کل بهزیستی قزوین هدی حقیقی خبر داد براساس آمار این سازمان، هشت فرزند از ابتدای سال جاری تاکنون توسط افراد دارای شایستگی در این استان به سرپرستی گرفته شده‌اند هم اکنون ۳۳۱ فرزند تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد ۲۰ فرزند ترخیص شده اند.وین به سرپرستی گرفته شده اند. (۲۰ شهریور ۱۴۰۳ ایرنا)

رایزنی با آموزش و پرورش برای تامین کتاب‌های درسی کودکان کار و خیابان/ راه اندازی ۴ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان شهریورماه

سید محمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری اعلام کرد در حال حاضر ۴ مرکز جامعه پذیری آماده است که در مناطق ۵.۲۱، ۱۲ و ۱۶ قرار دارد و در تلاش بر این است که تا پایان شهریور ماه ۴ مرکز جامعه‌پذیری را برای بهبودیافتگان یاور شهری را راه اندازی کنند. . (۲۳ شهریور ۱۴۰۳ ایلنا)

استعدادیابی۲ هزار کودک کار تا پایان سال ۱۴۰۴

سید محمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خبر داد:تا پایان سال ۲ هزار کودک کار، استعدادیابی می‌شوند. آئین استقبال از مهر ویژه فرزندان ایران تحت عنوان “مهر جوانه‌های امید” توسط سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با حضور بیش از ۱۶۰۰ کودک مدارس پویاشهر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. (۲۶شهریور ۱۴۰۳ رکنا)

هیچ کودکی در کرمانشاه نباید از تحصیل باز بماند

حمیدرضا کریمی، خبرنگارمشکلات پیش‌روی آموزش و پرورش استان که در آستانه سال تحصیلی جدید برگزار شد اخیراً ابلاغیه‌ای از سوی دادستان کل کشور با موضوع کودکان بازمانده از تحصیل به همه استان‌ها از جمله کرمانشاه ابلاغ شده و براساس آن باید تمام کودکان بازمانده از تحصیل در استان‌ها شناسایی شده و زمینه تحصیل آنها فراهم شود. . (۲۸شهریور ۱۴۰۳مهر)

احکام صادر شده

احضار و بازجویی

در ۲۰ ماه اخیر ۱۵۰ نفر از دادخواهان به حبس و شلاق محکوم شده‌اند

در ۲۰ ماه اخیر دست‌کم ۱۵۰ نفر از خانواده‌های دادخواه خیزش زن، زندگی آزادی و سایر دادخواهان و آسیب‌دیدگان به زندان و شلاق محکوم شده‌اند. . طبق این گزارش ۱۴ نفر از افراد بازداشت شده کودک هستند. (۲۱ شهریور ۱۴۰۳ هه‌نگاو)

بازداشت کودکان

یک نوجوان هفده ساله در خاش بازداشت شد

هویت وی، طارق مرادزهی، هفده ساله، فرزند مولوی عبدالرحمان، اهل و ساکن اسماعیل‌ آباد خاش گزارش شده است.در این گزارش آمده است، بازداشت این نوجوان هفده ساله حوالی ساعت ده صبح امروز پنجشنبه یکم شهریورماه، توسط ماموران اطلاعات سپاه در اسماعیل آباد خاش صورت گرفته است.تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری وی اطلاعی حاصل نشده است. (۱ شهریور ۱۴۰۳ هرانا)

بازداشت یک نوجوان بلوچ در پی درگیری با یک سرباز وظیفه مزاحم ‌و هتاک به دختری بلوچ در رمشک

روز چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۳، یک نوجوان بلوچ که در پی مزاحمت یک سرباز وظیفه برای یک دختر نوجوان بلوچ در پارک با سرباز وظیفه درگیر شده بوده توسط نیروهای انتظامی بازداشت و به پاسگاه منتقل شده ‌و تاکنون از وضعیت و سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.هویت این نوجوان بلوچ، مهران نارویی، حدودا ۱۷ ساله و اهل رمشک از توابع شهرستان قلعه‌گنج واقع در منطقه رودبار زمین بلوچستان عنوان شده است. (۹ شهریور ۱۴۰۳ رسانک)

یک نوجوان ۱۶ ساله در راسک بازداشت شد

حسام درزاده ناز، نوجوان ۱۶ ساله اهل راسک، توسط نیروهای نظامی در این شهر، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری این نوجوان اطلاعی حاصل نشده است. (۱۲ شهریور ۱۴۰۳ هرانا)

یک نوجوان ۱۶ ساله در مهاباد بازداشت شد

سه شنبه 13 شهریور 1403، رامیار ابوبکری، نوجوان اهل مهاباد و برادر زانیار ابوبکری از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه وی اطلاعی حاصل نشده است. (۱۳شهریور ۱۴۰۳ هرانا)

بازداشت هفت کارگر از جمله یک کودک بلوچ در شهرستان خاش/ دو نفر آزاد شدند

نیروهای اداره اطلاعات با یورش به روستای کمال آباد از توابع شهرستان خاش هفت کارگر بلوچ از جمله یک کودک کار را به اتهام قتل یک شهروند اهل استان فارسهویت این شهروندان‌ بلوچ، “محمدرضا میربلوچزهی”، ۱۳ ساله و “ذکریا میربلوچزهی” هر دو برادر و فرزند پسند، “نجیب علیزهی” فرزند صمد، “پرویز میربلوچزهی” فرزند صبرالله، “کریم شهلی بر” فرزند آخرداد، عنوان شده است. این شهروندان به شدت تحت شکنجه نیروهای اداره اطلاعات قرار گرفته‌اند بطوری که مجبور به اعترافات اجباری شده و حتی تهدید به شده‌اند.دو نفر دیگر نیز روز چهارشنبه ۲۰ شهریور ماه، پس از حدود بیست و چهار ساعت آزاد شده‌اند. (۲۲ شهریور ۱۴۰۳ رسانک)

یک نوجوان ۱۶ ساله در ارومیه بازداشت شد

میرمحمد ایراندگانی، نوجوان ۱۶ ساله اهل شهرستان خاش توسط ماموران اداره اطلاعات در ارومیه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در زاهدان منتقل شد. تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این نوجوان اطلاعی حاصل نشده است. (۲۷ شهریور ۱۴۰۳ هرانا)

زندان و زندانی و نوجوانان

زندان اوین؛ تداوم بازداشت مادر و نوزادی که در زندان متولد شده است

نسیمه اسلام زهی، متهم امنیتی سنی مذهب یکی دیگر از مادرانی است که به همراه دختر چهار ماهه خود در زندان اوین محبوس است. این متهم امنیتی با گذشت نزدیک به یکسال از زمان دستگیری، کماکان در این زندان در بلاتکلیفی بسر میبرد. همچنین، شرایط زندان برای نگهداری یک نوزاد مناسب نبوده و این کودک که در زندان به دنیا آمده، با مشکلات متعددی از جمله تغذیه ای، روانی و پزشکی مواجه است. . (۱۷شهریور ۱۴۰۳ هرانا)

کودکان و نوجوانان کشته شده

چت در فضای مجازی جرقه‌ای برای قتل / قاتل به قصاص محکوم شد

رسیدگی به این پرونده از شامگاه ششم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به دنبال وقوع درگیری دو جوان در بوستانی در ورامین آغاز شد. در آن درگیری پسر ۱۸ ساله ای به نام سعید از ناحیه سینه چاقو خورده و زخمی شده بود که به بیمارستان منتقل شد .اما ساعتی بعد به خاطر شدت خونریزی جان سپردماموران به ردیابی نعیم پرداختند و وی را بازداشت کردند.نعیم به قتل دوستش اعتراف کرد و به بازسازی صحنه جرم پرداخت. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده و گزارش پزشکی قانونی نعیم را به قصاص محکوم کردند.(۲ شهریور ۱۴۰۳ رکنا)

جزئیات جدید از قتل تکان‌دهنده آی‌نور/۳ متهم زندانی شدند

دادستان عمومی و انقلاب الیگودرز آخرین جزئیات قتل آی‌نور دختر سه‌سالۀ اهل روستای ده‌سفید را تشریح کرد.آی‌نور دختر سه‌سالۀ یک خانواده در روستای ده‌سفید الیگودرز بود که روز پنجشنبه ۱۸مرداد از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. چهار تیم عملیاتی جست‌وجو، یک تیم کوهستان و یک تیم آنست تمام روستای ده‌سفید را تا شش روز وجب‌به‌وجب گشتند و همچنان گم‌شدن آی‌نور در ابهام بود.پیکر آی‌نور در یک چاه فاضلاب در روستای ده‌سفید پیدا شد و با کشف جسد جست‌وجو برای یافتن مظنون و یا مظنونان آغاز شد.زن قاتل که همسایۀ آی‌نور بود ۲۷ مرداد در تحقیقات پلیس شناسایی و دستگیر شد و پای خانوادۀ او نیز به قتل این کودک کشیده شد تا یک خانواده در پروندۀ آی‌نور متهم شوند.(۲ شهریور ۱۴۰۳ دیده بان ایران)

کودک اصفهانی در استخر باغ غرق شد

یک کودک بر اثر غرق شدن در استخر جان خود را از دست داد و تلاش نیروهای اعزامی اورژانس برای نجات او بی‌نتیجه ماند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان منصور شیشه‌فروش ۲۹ تیر سالجاری نیز گفته بود: حوادث غرق شدگی در منابع آبی مختلف استان از ابتدای سالجاری تاکنون(اواخر تیر) به جان باختن ۲۲ نفر منجر شده است.ین در حالیست که در سال ۱۴۰۲ نیز ۷۲ نفر شامل ۶۶ مرد و ۶ زن نفر زن بر اثر غرق شدن در منابع آبی مختلف استان اصفهان جان باختند. سه هزار و ۵۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی در استان اصفهان وجود دارد؛ بر همین اساس دستورالعمل ایمن‌سازی استخرها با نصب حفاظ و تابلوی شنا ممنوع به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ شده است.(۳ شهریور ۱۴۰۳ ایرنا)

قتل مسلحانه دختر ۱۸ ساله با شلیک پدرش در ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام از وقوع یک فقره قتل در این شهرستان دره شهر خبر داد و گفت: پدری حدودا ۵۶ ساله پس از کشتن دختر ۱۸ ساله اش با پادر میانی ریش سفیدان و اقدامات به موقع پلیس ، خود را تسلیم کرد. فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه سلاح بکار رفته توسط ماموران انتظامی کشف شد تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.(۶ شهریور ۱۴۰۳ رکنا)

جسد جوان ۱۸ ساله در کارون چهار پیدا شد

مسعود مثنوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جوان ۱۸ ساله اهل روستای سرمازه منطقه میانکوه شهرستان اردل بعدازظهر روز پنجشنبه اول شهریورماه در کارون چهار دچار غرق‌شدگی شد.وی افزود: بلافاصله روز جمعه یک تیم جست و جو و نجات در سیلاب و پشتیبانی شامل ۹ نفر از سوی هلال احمر با همکاری هیات نجات غریق استان به محل حادثه اعزام شدند اما باتوجه به عمق بالای سد موفق به کشف جسد نشدند.مثنوی بیان کرد: در نهایت امروز دو تیم غواصی از ماهشهر و ایذه خوزستان به منطقه اعزام شدند که بعد از عملیات جست و جو، جسد در عمق ۳۰ متری سد کارون چهار پیدا شد.(۶ شهریور ۱۴۰۳ ایسنا)

مرگ دردناک مانیسا کوچولو جلوی چشم برادرانش در پارک

حادثه هولناکی که برای مانیسا رخ داد، ۱۶مرداد در خیابان فردوسی در محله مولوی در ارومیه اتفاق افتاد. برادران و دوستانش به‌سویش دویده و یکی از برادران سعی کرده بود او را بلند کند که وی نیز دچار برق‌گرفتگی شده بود. مادر مانیسا وحشت‌زده با اورژانس تماس گرفت و لحظاتی بعد دختربچه ۹ساله به بیمارستان نزدیک خانه آنها منتقل شد اما شدت برق‌گرفتگی به قدری بود که تلاش‌ها برای احیای او بی‌فایده بود و دختربچه خردسال جانش را از دست داد. (۶ شهریور ۱۴۰۳ رکنا)

یک کودک ۱۰ ساله توسط ناپدری خود به قتل رسید

یک کودک ۱۰ ساله در مشهد توسط ناپدری خود به قتل رسید. متهم پس از بازداشت انگیزه خود از این اقدام را عدم رضایت کودک از ازدواج وی با مادرش عنوان کرد. برای جلب رضایت او، قول دادم برایش یک توله سگ بخرم. یک روز صبح پسر بچه را سوار موتورسیکلت کردم و به راه افتادم. آن جا چند قرص ترامادول خریدم و آن ها را مصرف کردم. عصرهنگام بود که به طرف روستای گوارشک به راه افتادم. وقتی کنار چاه مذکور رسیدیم به او گفتم یک سگ چندتوله درون چاه دارد. وقتی او به داخل چاه نگاه کرد، ناگهان او را با سر به داخل چاه انداختم. (۷ شهریور ۱۴۰۳ هرانا)

در سایه عدم دسترسی به آب؛ یک کودک اهل چابهار در هوتک غرق شد

چهارشنبه هفتم شهریور ۱۴۰۳، یک کودک بر اثر سقوط در داخل گودال دخیره آب در شهرستان چابهار، غرق شد و جان خود را از دست داد.هویت این کودک، محمد طیب میهن خواه، پنج ساله، فرزند اسحاق، اهل چوکات واقع در شهرستان چابهار” گزارش شده است.بر اساس این گزارش، کودک مذکور حین بازی و به دلیل عدم فنس کشی مناسب در اطراف هوتک ها گودال های ذخیره آب، با سقوط در یکی از این گودال ها غرق شد و جان خود را از دست داده است. (۷ شهریور ۱۴۰۳ هرانا)

پدری که فرزند ترنس خود را به قتل رسانده بود، از زندان آزاد شد

مردی که به اتهام قتل فرزند ۱۷ ساله‌اش بنام پارسا که از جامعه +LGBTQ بود، بعد از تحمل شش ماه حبس آزاد شد. این مرد پیشتر توسط دادگاه کیفری دو تبریز از بابت این اقدام به ۳ سال حبس محکوم شد که قاضی پرونده اخیرا مدت زمان حکم صادره را به ۶ ماه حبس کاهش داده است. در قوانین جمهوری اسلامی، پدر به عنوان “اولیای دم” در صورت قتل و یا مشارکت در قتل فرزند از مجازات جدی در امان می ماند. (۱۶ شهریور ۱۴۰۳ هرانا)

کشف جسد کودک چهار ساله کوهدشتی در منزل همسایه / تحقیقات پلیس وارد مرحله جدیدی شد

افشین خسروی، دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت، دربارۀ آخرین وضعیت آرین چهار ساله که پیکر وی در خانۀ همسایه پیدا شد خبر داد پیکر وی در ناحیۀ سر دارای علائم کبودی است و پیکر آرین برای بررسی علّت فوت به پزشکی قانونی انتقال داده‌ شده است و تحقیقات پلیس برای شناسایی مظنونان ادامه دارد. (۱۹ شهریور ۱۴۰۳ هرانا)

کشف پیکر کودک ناپدید شده در بیابان‌‌‌های اطراف شهرستان ریگان در دومین روز جستجوی

پیکر بی‌جان کودک سه ساله که روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور در روستای اکبر‌آباد ده رضا واقع در شهرستان ریگان مفقود شده بود در دومین روز جستجوی در ۳۰ کیلومتری محل زندگی و ناپدید شدنش توسط اهالی منطقه کشف شد. هیچ سرنخی از وی بدست نیاورده بودند که عصر چهارشنبه پیکر بی جان او که علت فوت آن هنوز مشخص نیست کشف شده است.لازم به ذکر است که با توجه به سن پایین این کودک، گمانه زنی ها در رابطه با ربودن وی شدت یافته و برخی معتقدند که این کودک توسط افرادی ربوده شده است. . (۲۲ شهریور ۱۴۰۳ رسانک)

قتل وحشتناک پسردایی در درگیری خیابانی

قتل پسر ۱۷ ساله در یکی از روستا های شهر گرگان توسط پسر دایی ۱۹ ساله خود به دلیل اختلافات شخصی و درگیری وی بر اثر ضربه چاقو به گردن به قتل رسید. (۲۴ شهریور ۱۴۰۳ صد آنلاین)

تصادف مرگبار کودک ۱۲ ساله در راسک / فرمانده انتظامی دستور ویژه صادر کرد

دستور رسیدگی پرونده فوت احسان آسکانی، ۱۲ ساله، اهل روستای جکیگور شلیک مستقیم کردند که در پی آن یکی از گلوله‌ها به این کودک وی جان خود را از دست داد همچنین، سلیمان پسرعموی کودک جان‌باخته، به شدت آسیب دید به دلیل نتشار خبری در فضای مجازی در شهرستان راسک .و پیگری این پرونده توسط فرمانده انتظامی سیستان. بلوچستان محمدرضا اسحاقی صادر شد. . (۲۵شهریور ۱۴۰۳ رکنا،)

سراوان‌؛ کشته شدن دو نوجوان بلوچ توسط نیروهای هنگ مرزی

دو شهروند بلوچ به‌نامهای وحید درازهی ۱۷ ساله و نوید درازهی ۱۸ ساله اهل روستای زیارت از توابع بخش بمپشت شهرستان سراوان، جهت آبیاری زمین‌های کشاورزی خود به نقطه صفر مرزی رفته بودند و حین بازگشت از آنجا هدف تیراندازی شلیک مستقیم نیروها هنگ‌مرزی قرار گرفته و در اثر شدت جراحات وارده جانباختند(۲۶ شهریور ۱۴۰۳ هه‌نگاو)

جهت اطلاعات بیشتر در لینک زیر قابل مشاهده است:

https://koodak.bashariyat.org/

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram