لیست کتابهای منتشر شده در ماه فوریه

۱- قدرت فکر

نویسنده: جوزف مورفی، مترجم: اصغر شجاعی. اگر خواهان غلبه بر یک عادت بد، موفقیت بیشتر، سازگاری در خانواده خود و یا رسیدن به اهدافی باشید که تاکنون غیرقابل تحقق بوده‌اند، این کتاب به شما راهنمایی می‌دهد که آیا شما در راه درست هستید یا خیر. انسان از دیرباز سعی کرده است ذات خود را بشناسد. خودشناسی پدیده‌ای نوظهور نیست، بلکه آنقدر قدمت تاریخ بشریت، فرهنگ و تمدن است که گام نهادن در مسیر کمال و رسیدن به سعادت را به منزله کشف قلمرو درونی می‌دانند. اگرچه معیارهای فردی و اجتماعی تفاوتهای قابل ملاحظه‌ای دارند، اما با نگرشی عمیق متوجه خواهیم شد که فرمانروای بلامنازع قلمرو لایتناهی ذهن درون، نیروی فکر و عقل است که هم جهان عینی و هم زندگی بیرونی ما را شکل می‌دهد؛ و همچنین در قالب قدرت. قاهر به ما فرمان می‌دهد و سرنوشت ما را رقم می‌زند و معجزه می‌آفریند، گاه در باطن می‌شکافد و شروع به جوشیدن می‌کند و گاه مانند کودکی آرام و آرام می‌ماند و نمی‌جوشد و می‌جوشد. در گوشه عزلت و انزوا به سکوت فرو می‌رود.

۲- قدرت خودباوری

نویسنده: دکتر ناتانیل براندن، مترجم: دکتر بهاره دادرس. کتاب قدرت خودباوری به کشف شیوه‌هایی می‌پردازد که شما را راهنمایی کند تا خود را بیشتر باور کنید و به سمت موفقیت پیش روید. این کتاب به شما راهکارهایی در حیطه‌ی خودباوری ارائه می‌دهد. از زمانی که به مدرسه رفتم، چیزی احساس کردم از وجودم رفت. وقتی به دانشگاه رسیدم چیزی از آن باقی نمانده بود. اعتماد به نفس. با خواندن اولین کتاب براندن در مورد اعتماد به نفس زنان، متوجه شدم که چیزی به نام (اعتماد به نفس) عزت نفس را از دست داده‌ام: متأسفانه، نه تنها در مدارس ما به این موضوع توجه کافی نمی‌شود، بلکه بسیاری از معلمان نیز خودخواهی کودکان را سرکوب می‌کنند.

۳- عشق نافرجام

نویسنده: دانیل استیل، مترجم: قدیر گلکاریان. این کتاب سرگذشت دختری به نام الیزابت است که با سرخوردگی و سرگشتگی در جستجوی آینده خود است. کتاب به زندگی پناهندگان و شرایط اجتماعی آن‌ها می‌پردارد. خانم دانیل استیل نویسنده مشهور، و معاصر آمریکایی که از سال 1981 با انتشار آثار خود در ایالات متحده آمریکا به شهرت رسید و به ایده‌پردازی و ابداع مضامین مؤثر و فریبنده درباره مشکلات جوانان و مشکلات مردم شهرت دارد. خانواده و نظام اجتماعی او لقب (مؤثرترین نویسنده) را پذیرفت و در جامعه مطبوعاتی آمریکا محبوبیت بیشتری پیدا کرد و پس از نوشتن داستان جذاب خود به نام (زمان عشق) جامعه مطبوعات آمریکا را شوکه کرد و جهشی در دنیای رمان‌های کلاسیک و قدیمی ایجاد کرد. شایان ذکر است که (دانیل) در این کتاب اثر انگشت خود را در موضوعات جامعه‌شناسی به جا گذاشته و با بیان حقیقت زندگی دختری سرخورده و رنج کشیده مانند (الیزابت) به اساس اجتماعی و نقش اجتماعی خانواده‌اش اشاره می‌کند.

۴- ۵۰ دلیلی که مردم برای اعتقاد به خدا ارائه می‌کنند

نویسنده: گای پی هریسون. بسیاری از کتاب‌هایی که اعتقاد دینی را از منظری شک‌آمیز به چالش می‌کشند، لحن تندی دارند که مطمئناً مؤمنان را از شنیدن باز می‌دارد یا استدلال‌های پیچیده فلسفی یا علمی ارائه می‌کنند که از درک خواننده عادی خارج است. این بدون شک روشی ناکارآمد برای تشویق مردم به توسعه تفکر انتقادی درباره دین می‌باشد. این رویکرد منحصر به ‌فرد به شک‌گرایی، کتاب پنجاه دلیل رایج شنیده ‌شده را ارائه می‌کند که مردم اغلب برای اعتقاد به خدا استفاده می‌کنند و سپس سؤالات مهمی را در مورد این دلایل مطرح می‌کند، و در هر مورد نشان می‌دهد که جای شک و تردید زیادی وجود دارد. چه مؤمن باشید، چه یک شکاک کامل، یا جایی در این بین، این مرور برهان های قدیمی و جدید برای وجود خدا را قابل فهم‌تر و روشن‌تر خواهید یافت. از دین به عنوان پایه اخلاق تا مرجعیت. هریسون از کتاب‌های مقدس، شهادت متقاعدکننده مذهبی افراد تأثیرگذار، تجربیات نزدیک به مرگ، استدلال‌های طراحی هوشمند، و خیلی چیزهای دیگر، هریسون با احترام هر یک از دلایل اعتقادی را توصیف می‌کند و سپس مؤدبانه کاستی‌هایی را نشان می‌دهد که هر بدبین خوب به آن اشاره می‌کند. نویسنده به‌عنوان روزنامه‌نگاری که سفرهای گسترده‌ای داشته و با بسیاری از افراد بسیار موفق، که تعداد زیادی از آنها متدیّن هستند، مصاحبه کرده است، از تنوع باورها و روش‌هایی که مردم در صدد آن هستند که دین را با اندیشه علمی سازگار کنند، استفاده می‌کند. با این وجود، او نشان می‌دهد که علیرغم رواج اعتقاد به خدا یا اعتقاد دینی در افراد باهوش، در نهایت هیچ دلیل قابل قبولی برای ایمان به خدا وجود ندارد، فقط دلایلی وجود دارد که هنوز مورد سؤال قرار نگرفته‌اند.

۵- رجال آذرباییجان در عصر مشروطیت

نویسنده: مهدی مجتهدی. کتاب حاضر شرح مختصری است از احوال و اقدامات یکصد و یازده نفر از شخصیت‌های ادبی، سیاسی و دینی آذربایجان، به ویژه نقش‌آفرینی‌های سیاسی آنها در عصر مشروطیت تا اواسط دوران پهلوی که مؤلف در طول هفتاد سال زندگی خویش با اکثر آنان محشور و مانوس بوده است. از جمله چهره‌های معرفی شده عبارتند از :آصف الدوله، دکتر ارانی، پرنس ارفع‌الدوله دانش، اسکندری، امام جمعه خوئی، ایرانشهر، ایرج میرزا جلال‌الملک، باقرخان سالارملی، کلنل محمد تقی خان پسیان، سید جعفر پیشه‌وری، تربیت، تقی‌زاده، ثقه‌الاسلام، شیخ محمد خیابانی، حاج میرزا حسن رشدیه، ستار خان سردار ملی، شهریار، کسروی، نوبری، حاج زین‌العابدین مراغه‌ای و طالبوف. کتاب با بخش خاتمه، توضیحات نویسنده، فهرست راهنما و عکس‌هایی از شخصیت‌های معرفی شده به پایان می‌رسد.

۶- تداوم فرهنگ و هنر هخامنشی در زمان ساسانیان

نویسنده: فرخ ملک‌زاده. پادشاهان هخامنشی در کتیبه‌های تاریخی خود مانند بیستون، نقش رستم، تخت جمشید، شوش، مصر و… بدون کمترین تعصبی گفتار و مطالب خود را به غیر از فارسی باستان به ایلامی و بابلی و حتی خط مصری تکرار کرده‌اند. در زمان ساسانیان نیز تقریباً همین وضع دیده می‌شود. یعنی ساسانیان نیز مانند هخامنشیان فشار و تحمیلی بر اقوام تابعه جهت پذیرش زبان و خط ایرانی وارد نمی‌کردند و هر کسی آزاد و مختار بود که به زبان مادری و اصلی خود تکلم کند. این کتابچه به بررسی تداوم فرهنگ و هنر هخامنشیان در زمان ساسانیان اختصاص دارد.

۷-سطل شما چقدر پر است؟

نویسنده: تام راث، مترجم: منیژه جلالی. سطل شما چقدر پر است؟ به شما یاد می‌دهد که چگونه نیروی اندیشه را تحت کنترل در‌ بیاورید، افکار منفی خود را به افکار مثبت تبدیل کنید و به آرامش درونی برسید. این اثر جزو یکی از بهترین کتاب‌های دنیا است و روی زندگی و روابط نزدیک افراد زیادی در سراسر دنیا تأثیرات ماندگار و فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده است. این کتاب با یک زبان ساده و گویا، بیشتر از هر چیزی به اهمیت مثبت‌گرایی و تأثیرات شگفت‌انگیز آن در زندگی ما اشاره دارد. تام راث (Tom Rath) را پدر علم روانشناسی مثبت می‌نامند؛ او با ارائه آمارهای مستند، مرگ‌ومیرهای زیادی، ناشی از منفی‌نگری را در این اثر ذکر می‌کند که شما را عمیقا به فکر فرو می‌برد. به طوری که که موجب می‌شود با تمام وجود درک کنید که افکار منفی تا چه اندازه می‌توانند خطرناک و کشنده باشند، از این رو راهکارهای کتاب مبنی بر حرکت بر روی مدارهای مثبت را با جان و دل پذیرا خواهید شد.

۸- در رویای بابل

اثر: ریچارد براتیگان، ترجمه: پیام یزدانجو. داستان رویای بابل، در مورد یک کارآگاه خصوصی فقیر و ناموفق است که بعد از مدت‌ها دوباره یک مشتری پیدا کرده است. این کارآگاه در رویاهای خود در شهر بابل قدیم به همراه دختری به نام نعنا-دیرت ماجراهای مختلفی را پشت سر می‌گذارد.

۹- زنان کوچک

نویسنده: لوییزا می الکوت، ترجمه: امیر محمود فخر داعی. زنان کوچک داستان معروف چهار خواهر می‌باشد. این دخترها در غیاب پدرشان آقای مارچ، که به عنوان کشیش به جنگ رفته است با انواع و اقسام ناملایمات زندگی و فقر روبه‌رو هستند. ولی به یاری عشق و راهنمایی مادرانه خانم مارچ، نه تنها به این ناملایمات فائق می‌آیند، بلکه از تفریحات و سرگرمی‌های ساده و کوچک خود نهایت لذت را می‌برند.

۱۰- ابله

نویسنده: فیودور داستایوسکی، ترجمه: سروش حبیبی. شاهکار (داستایوسکی) درباره‌ی (مویخکین)- آخرین فرزند یک خاندان بزرگ ورشکسته است- که پس از اقامتی طولانی در سوییس برای معالجه‌ی بیماری، به میهن خود باز می‌گردد. او که نجیب‌زاده‌ای خوش‌قیافه و تحصیل‌کرده است، به افسردگی و بی‌ارادگی مبتلاست و نه آرمانی دارد و نه هدف و احساس خاصی. او شاید بیش از حد نیکوسیرت و خوش‌قلب است، آن‌گونه که همگان (ابله) می‌پندارندش و جدی نمی‌گیرند. چرا که دنیا دیگر جایی برای خوبی و بخشندگی ندارد.

۱۱- سفر به دل ادیان

نویسنده: ن. فخر. کتاب (سفر به دل ادیان) یک نمونه پیشنهادی آموزش دین است که در آن یک کودک دوازده سال ایرانی در طول سفرهایی که همراه پدرش به نقاط مختلف دنیا انجام می‌دهد با عقاید مردم جهان و ادیان بزرگ دنیا بجز اسلام آشنا می‌شود و در این مدت هرگز دست از پرسش و کنجکاوی درباره علت باورهای آنها برنمی‌دارد. آشنایی با ادیان هندو، جِین، سیک، شینتو، بودایی، یهود، مسیحیت و بهایی. سینا، قهرمان داستان در برخورد با هر دین و عقیده جدید پرسشگری را آغاز می‌کند تا با ریشه‌های آن باور آشنا شود. اگرچه سعی شده این کتاب چنان ساده نوشته شود که برای کودکان و نوجوانان ۱۱ سال و بالاتر مفهوم و گویا باشد اما می‌تواند نکاتی جالب و خواندنی برای تمام سنین داشته باشد.

۱۲- محکم در آغوشم بگیر

نویسنده: سو جانسن، مترجم: سمانه پرهیزکار. برای داشتن یک رابطه‌ی واقعاً قوی و مهرآمیز، نهذ‌تنها باید بتوانید الگوهای منفی‌ای را که ناامنی دلبستگی ایجاد می‌کنند، کاهش دهید و اعتراضات دلبستگی یکدیگر را درک کرده و بپذیرید، بلکه باید گفت‌وگوهای مثبت قدرتمندی ایجاد کنید که به در ‌دسترس ‌بودن، پذیرا بودن و متعهد

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram