گزارش آماری نقض حقوق ورزش و ورزشکاران، مرداد ماه ۱۴۰۲

تهیه گزارش و آمار: احسان احمدی‌خواه، داوود لطفی، امیر رضا ولی زاده، سپهر رضایی شایان

آگاهی بیشتر:

این گزارشات آماری از میان بیش از 111 خبر که در طول مرداد ماه 1402 تهیه شده است.

این گزارشات از سایت کمیته دفاع از حقوق ورزش و ورزشکاران تهیه شده است که از رسانه‌های داخلی و خارجی مانند همشهری‌آنلاین، خبرگزاری فارس، خبرگزاری تسنیم، ورزش سه، ایلنا، ایرنا، ایسنا، گروه ورزش خبرنگاران جوان، شبکه اطلاع‌رسانی هرمز، شبکه اطلاع‌رسانی دنا، خبرگزاری دی، پایگاه خبری تحلیلی انتخاب و خبر ورزشی، ایران وایر، ایران اینترنشنال جمع‌آوری ‌گردیده است.

آمار فوق از گزارشات رسانه‌های داخلی و خارجی مورد تأیید دولت جمهوری اسلامی ایران جمع‌آوری شده و عملاً نمی‌تواند بیش از ۲۵ تا ۳۰ در صد واقعیت‌های جامعه باشد.

همکارانی که در گردآوری این موارد خبری نقض حقوق ورزش و ورزشکاران در مرداد ‌ماه همکاری کردند، خانم‌ها و آقایان: رضا شایگان، امیررضا ولی زاده،  احسان احمدی خواه، سینا اشجعی، زهرا رهایی، طیبه نجاتیان، فرشاد اعرابی، نگار سنمار، سپهر رضایی شایان می‌باشند.

اخبار عمومی

به دلیل بیماری یا فرار از استیضاح؛ سجادی استعفا داد

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان از سمت خود استعفا داده است و احتمال موافقت ابراهیم رئیسی با این موضوع وجود دارد. این در حالی است که در روزهای اخیر زمزمه‌های به جریان افتادن استیضاح او در مجلس به گوش می‌رسید.در توضیح استعفای سجادی آمده است که به دلیل آسیب وارد شده به طحال او در سانحه هلیکوپتر، سجادی در حال درمان است.بحث استعفای سجادی به دلیل عارضه ناشی از سقوط بالگرد و ضرورت ادامه درمان تا کنون دو بار دیگر مطرح شده بود که وزارت‌ورزش هر بار آن را تکذیب کرد.سانحه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش اسفند سال گذشته درمجموعه ورزشی شهرستان بافت رخ داد و بالگرد حامل وزیر ورزش و هیات همراه، در حالی که نزدیک به نشستن بود سقوط کرد در این سانحه اسماعیل احمدی مشاور وزیر ورزش نیز کشته شد.چندی پیش مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری دانشجو گفته بود: «سجادی آبروی ایران را در سطح جهانی برده و دولت قول داده تا آخر هفته او برکنار شود، در غیر این صورت مجلس او را استیضاح خواهد کرد.(ایراناینترنشنال یکم مرداد ۱۴۰۲)

جدال لفظی دو مدیر در جلسه مهم بررسی سقف بودجه باشگاه‌ها/ تعارض منافع خودش را نشان داد!

اختلاف بر سر یک بند از قوانین جدید فدراسیون فوتبال باعث شده است تا دو تن از اعضای کارگروه بررسی قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری در جلسه روز گذشته جدال لفظی نسبتاً شدیدی با هم داشته باشند.روز گذشته جلسه‌ای با مضمون بررسی قانون سقف قراردادها و آثار مفید آن در فوتبال باشگاهی کشور در فدراسیون فوتبال برگزار شد، جلسه‌ای که در آن نمایندگانی از سازمان بازرسی، مهدی تاج و اکثر مدیران عالی رتبه فدراسیون فوتبال حضور داشتند و صحبت‌هایی درباره روند اجرای قانون سقف قرارداد صورت گرفت.همه این اتفاقات در شرایطی رخ داده است که گفته می‌شود حضور هوشنگ نصیرزاده به‌عنوان مدیرعامل باشگاه تراکتور در کارگروه تشکیل شده برای مقررات جدید فدراسیون فوتبال دارای تعارض منافع است اتفاقی که در مورد علی خطیر مدیرعامل استقلال نیز صدق می‌کند.(تسنیم دوم مرداد ۱۴۰۲)

بحران همیشگی بدهی مالیاتی؛ حساب استقلال و پرسپولیس مسدود شد

رسانه‌های ایران خبر داده‌اند سازمان امور مالیاتی حساب باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را به دلیل بدهی مالیاتی مسدود کرده است. هرچند این خبر در پیش‌فصل برای دوباشگاه خبر خوبی نیست، اما اوضاع وخیم باشگاه استقلال را وخیم‌تر می‌کند.این دو تیم سالهاست با مشکلات اقتصادی و مالیاتی روبرو هستند و مسئولان هیچ راه حلی برای این موضوع ارائه ندادند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای ورزشکاران این دوتیم شده است (ایراناینترنشنال سوم مرداد ۱۴۰۲)

بازداشت دوباره دونده‌ها در ساحل بندرعباس؛«زنان و مردان لباس بلند، گشاد و آستین‌دار بپوشند»

گشت ارشاد در تاریخ یکم مرداد سال جاری  دوباره ساعت ۵ صبح دونده‌ها را در ساحل بازداشت کرده است و الزامات جدیدی هم برای لباس دونده‌ها وضع کرده است.در استوری آرش رحیمی، دونده که توسط آجرلو بازنشر شده، آمده است: ۶ روز از اولین حمله گشت ارشاد به ورزشکارای کنار ساحل میگذره. چند روزه مردم با استرس و تپش قلب و رعب و وحشت یک ساعت تمرین می‌کنند، ساعت ۵ صبح تو گرمای ۴۵ درجه و رطوبت ۸۰ درصد … امروز جناب رییس که فکر کنم وزنش بالای ۱۰۰ کیلو بود اول دستور دستگیری آقایان به جرم پوشیدن شلوارک را صادر کرد و خانم‌ها هم جای خود.(ایراناینترنشنال چهارم مرداد ۱۴۰۲ )

مجوز خروج زنان ورزشکار، در گرو حذف اجباری تصاویر بدون حجاب

زنان ورزشکار ایرانی که پس از آغاز اعتراضات سراسری، اقدام به کشف حجاب یا انتشار تصاویری از خود بدون پوشش اجباری کرده بودند، زیر فشار وزارت ورزش و جوانان و همچنین دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، مجبور به «عقب‌نشینی بی‌صدا» از مواضع قبلی خود شده‌اند.ممنوعیت خروج از کشور، توقیف حساب‌های بانکی، ممنوعیت دعوت شدن به اردوهای ملی، ممنوعیت حضور در تمامی اماکن ورزشی و احتمال بازداشت، برخی از تهدیدهایی است که از سوی مدیران وزارت ورزش و جوانان و نهادهای امنیتی، متوجه ورزشکاران زن ایران در ماه‌ها و به‌خصوص هفته‌های اخیر شده است.راضیه جانباز ۲۶بهمن۱۴۰۱، با انتشار چند استوری، از «ممنوع الخروج» شدن خود در فرودگاه بین‌المللی «خمینی» خبر داد.او نوشته بود: «ممنوع الخروج، برای منی که هرجا رفتم برگشتم و گفتم من مال این سرزمینم؟ برای منی که عاشق ایرانم؟ عجیب است که معترض یعنی مجرم.»به‌نظر می‌رسد سطح فشار حکومت ایران بر ورزشکاران زن در کشور، بیش از آن چیزی است که خودشان تاکنون بروز داده‌اند.(ایران وایر پنجم مرداد ۱۴۹۲)

قشلاقی: به خاطر درآمد به بوکس حرفه‌ای رفتم/ فدراسیون هر ۳ ماه ۵ میلیون حقوق می‌دهد!

نایب قهرمان آسیا گفت، از لحاظ مالی و فنی در بوکس آماتور در حال درجا زدن بوده و هیچ درآمدی نداشته، به همین خاطر تصمیم گرفته در بوکس حرفه‌ای نیز فعالیت کند.میثم قشلاقی ستاره بوکس ایران در مسابقات قهرمانی آسیا سال ۱۴۰۰ در امارات بود و ضمن حضور در دیدار نهایی و کسب مدال نقره، از سوی گزارشگر کنفدراسیون بوکس آسیا به «تایسون ایرانی» معروف شد. قشلاقی این روزها تمرینات خود را برای حضور در بوکس حرفه‌ای انجام می‌دهد و قرار است روز یکشنبه 8 مرداد ماه در نخستین مبارزه خود در سازمان WBC در کشور تایلند روی رینگ برود.ملی‌پوش بوکس ایران راجع به اینکه فدراسیون بوکس حقوقی به ورزشکاران می‌دهد، خاطر نشان کرد: شاید هر سه ماه یک بار پنج شش میلیون تومان حقوق به ورزشکارانی که به مسابقات اعزام می‌شوند، بدهند و طبیعتاً این پول هزینه رفت و آمد ورزشکار از شهرستان به تهران هم نمی‌شود. قول‌هایی داده بودند و امیدواریم بتوانند به ورزشکاران کمک کرده و دست آنها را هم بگیرند.(ورزش سه ششم مرداد ۱۴۰۲)

بلیت سرمربی خارجی تیم ملی هاکی ۵ بانوان باطل شد!

اردوی آماده‌سازی تیم ملی هاکی ۵ بانوان در غیاب سرمربی چینی – آمریکایی آغاز شده است.، ۸۰ بازیکن از ۲۲ استان کشور در حالی به نخستین اردوی تیم ملی هاکی ۵ بانوان دعوت شد‌ه‌اند سرمربی این تیم در اردو حاضر نیست.بلیت «کنت ول»، سرمربی چینی – آمریکایی تیم ملی هاکی ۵ بانوان به دلیل عدم صدور ویزا از سوی وزارت امور خارجه با وجود اخذ مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش، باطل شده است.با توجه به آغاز فعالیت هاکی چمنی بانوان، مربیان داخلی از مهارت لازم برخوردار نبوده و حضور سرمربی خارجی بیش از هر زمان دیگر لازم به نظر می‌رسد.در ابتدای اردو 45 بازیکن دعوت شده بودند که در ادامه ۲۶ بازیکن دیگر به اردو پیوستند و در حال حاضر ۶ مربی داخلی تیم ملی را هدایت می‌کنند.(تسنیم ششم مرداد ۱۴۰۲ )

جنجال جسد مصنوعی؛ امیررضا خادم واکنش نشان داد: احساسات مردم نردبان عده‌ای منافق شده است

امیررضا خادم، قهرمان سابق کشتی ایران و جهان، در واکنش به ویدیویی از تحویل جسد مصنوعی یک سرباز مفقودشده در جنگ ایران و عراق به پدر و مادرش در یک برنامه‌ صداوسیمای جمهوری اسلامی نوشت: «اعتقادات پاک مردم پاک طینت، نردبانی شده برای بالا رفتن عده‌ای بی‌اخلاق، منافق و منفعت‌طلب!»در روزهای گذشته در یک برنامه مناسبتی صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای محرم، چند مداح، تابوتی را باز کردند و جسدی کفن‌پوش را بیرون آوردند. این جسد به عنوان پیکر یکی از مفقودشدگان جنگ ایران و عراق که پس از ۴۰ سال پیدا شده، در این برنامه به پدر و مادر سالخورده‌ این سرباز تحویل داده شد.پخش این تصاویر و تلاش مداحان برای متاثر کردن بیشتر این مادر و پدر، با واکنش‌های منفی گسترده مواجه شده است.امیررضا خادم، قهرمان سابق کشتی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در این‌باره دراینستاگرام خود نوشت: «دیدنِ این ویدیو را توصیه نمی‌کنم. هم شدیدا متاثر کننده است و هم خجالت‌آور!»( ایران اینتر نشنال ششم مرداد ۱۴۰۲)

واکنش فدراسیون به اوضاع بد دوچرخه ‌سواری زنان

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: مطالبات دختران به حق است و فدراسیون هیچ تفاوتی بین مردان و بانوان نمی‌گذارد و برای پیشرفت هر دو بخش تلاش می‌کند.درباره‌ی افت کمی دوچرخه‌سواری زنان ایران بیان کرد: زنگ خطر خیلی وقت است به صدا در آمده و این اتفاق حاصل چندین سال است. مطالبات بانوان به حق است. بخشی از  این مشکلات رافدراسیون می‌تواند حل کند اما باید از رشته‌های تجهیزات محور حمایت شود. برای فدراسیون هیچ تفاوتی بین دوچرخه‌سواری  مردان و بانوان نیست. در هر صورت تلاش می‌کنیم که هر دو بخش پیشرفت داشته باشند.او در مور برنامه فدراسیون برای ایجاد انگیزه در دوچرخه سواری زنان گفت: ما ناخودآگاه مجبوریم دید جوانگرایانه داشته باشیم. این کار را در مردان آغاز کردیم و دو تیم پایه دوچرخه‌سواری قرار است به ارمنستان اعزام شوند. (ایسنا هفتم مرداد ۱۴۰۲)

حادثه خطرناک در لیگ دوچرخه‌ سواری

در لیگ دوچرخه سواری جوانان یکی از رکابزنان زمین خورد و یک رکابزن دیگر نیز به دلیل نقش داشتن در این اتفاق اخراج شد.مسابقات دوچرخه سواری لیگ جاده جوانان در بوستان چیتگر تهران برگزار شد. در استقامت جاده حادثه ای برای یکی از رکابزنان پیش آمد و به شدت زمین خورد.ائلمان عابدی از تیم سپاهان اصفهان در حین رقابت با پوریا یعقوبی رکابزن تیم دانشگاه آزاد به شدت زمین خورد که البته حال عمومی او خوب است. با این حال سرداور مسابقات، یعقوبی را از مسابقات اخراج کرد چرا که گفته می‌شد این رکابزن در زمین خوردن عابدی تاثیر گذار بوده است.بسیاری ازکارشناسان دلیل این حادثه را غیر استاندارد بودن این مسیر برای دوچرخه سواری اعلام کرده اند(ایسنا نهم مرداد۱۴۰۲)

مربی تیم ملی: فوتبالیست‌های شکست خورده قرارداد چند ده میلیاردی دارند، به کشتی‌گیران اندازه پراید جایزه می‌دهند

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت که شنیده می‌شود بعد از محاسبه پاداش مدال‌آوران با سکه دو میلیون تومانی، امسال پاداش قهرمان کشتی جهان اندازه یک خودروی پراید می‌شود.درباره اردوی پیش روی آزادکاران که از امروز (دهم مرداد) در کمپ تیم‌های ملی آغاز می‌شود، اظهار داشت: اردوی پرفشاری را استارت خواهیم زد. تیم برای شرکت در مسابقات جهانی طبق چرخه مشخص شده و تمرینات آماده‌سازی زیر نظر کادرفنی انجام می‌شود.وی با تأکید بر اینکه کشتی خودش را برای شرکت در دو رویداد مهم آماده می‌کند و نیاز به حمایت مسئولان دارد، گفت: این تفاوتی که امروز بین فوتبال و سایر رشته‌ها شاهدش هستیم، به هیچ عنوان خوب نیست. عضو کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد عنوان کرد: این تفاوت خوب نیست، تمرینات کشتی سخت و طاقت‌فرساست. کسی که بر سکوی جهانی قرار می‌گیرد از کل زندگی‌اش زده و یک سال زحمت کشیده، دوره قهرمانی هم آنقدر طولانی نیست. برای کشتی ناپدری‌اند. مدال‌ها و افتخاراتش را نمی‌بینند و عادت‌شان شده که هر سال از کشتی توقع داشته باشند، اما حمایت به هیچ وجه مناسب نیست.(تسنیم نهم مرداد ۱۴۰۲)

فردوسی ‌پور درباره تعطیلی برنامه ۹۰: مردم و مدیران صداوسیما انتخابش کردند؛ تعطیل شد

عادل فردوسی‌پور درباره تعطیلی برنامه ۹۰ گفته است: در بخش نظرخواهی مردمی جشنواره برنامه‌های سیما نود با اختلاف زیاد اول شد. در بخش رای مدیران سازمان هم نود انتخاب شد. روز یکشنبه به شبکه سه رفتم. همان جا گفتند نود تعطیل شده. گفتم خب حداقل بگذارید من خداحافظی کنم که گفتند نه.»تعطیلی برنامه ۹۰ یکی از معماهای سربه مهر در چهار-پنج سال گذشته بوده است. همه درباره آن حرف زده‌اند، غیر از عادل فردوسی‌پور.به گفته او، پس از این جشنواره، برنامه ۹۰ تعطیل می‌شود: «روز یک‌شنبه به شبکه سه رفتم و جلسه گذاشتیم. همان جا گفتند ۹۰ تعطیل شده و فردا برنامه نداری. گفتم خب حداقل بگذارید من خداحافظی کنم که گفتند نه. به مهران مدیری زنگ زدم و گفتم این‌طوری شده است. به من برای برگشتن و گزارش کردن پیشنهاد شد ولی احساس کردم با توجه به اصولم شرایط فراهم نیست.»فردوسی‌پور گفت: «بعضی پیشنهادها را بدون فکر رد کردم. مثلا طرف یک و نیم میلیون دلار می‌دهد و من بدون فکر رد می‌کنم چون برایم واضح است و راحت می‌گذرم. من سعی دارم مثل برنامه ۹۰ در جای درست بایستم و از زاویه درست به قضایا نگاه کنم.(ایران اینتر نشنال دهم مرداد ۱۴۰۲)

۱۳ مرداد، سالروز تولد غزاله چلابی؛ کوهنوردی که صحنه قتلش توسط جمهوری‌اسلامی را ثبت کرد

کوهنورد و ورزشکار ایرانی که در روز ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در جریان خیزش انقلابی مردم ایران، در حالی که شعار می‌داد «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم» با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی در آمل کشته شد.غزاله چلابی متولد ۱۳ مرداد ۱۳۶۸ بود. او صحنه شلیک ماموران به خودش را ثبت کرد؛ او مشغول فیلم‌گرفتن از اعتراضات مقابل فرمانداری شهر آمل بود که از داخل فرمانداری هدف گلوله جنگی قرار گرفت. صدای فریاد غزاله و لحظه جان‌باختنش و فریاد مردم را که «یکی را کشتند»، در موبایلش ثبت شد.دوربین گوشی او پس از تیر خوردنش هم روشن بود و علاوه بر صحنه اصابت گلوله، تمام اتفاقات بعد از تیر خوردنش را نیز ضبط و ثبت کرد.فاطمه مجتبایی نیز همراه با دسته‌های عزاداری که برای ادای احترام مقابل مزار محصور‌شده فرزندش رفته بودند، بدون حجاب اجباری عزاداری کرد. (ایران اینترنشنال، سیزدهم مرداد ۱۴۰۲)

عدم صدور روادید برای نایب قهرمان کراسفیت ایران؛ ناراحت شدم اما دلسرد نه

با وجود تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجمن کراسفیت ایران متاسفانه از این اعزام باز ماندم. رقابت‌های کراسفیت گیمز آمریکا از امروز آغاز شده و به جای من نفر سوم رقابت‌های آسیایی در این رویداد حضور دارد. کشورهای نزدیک مثل ارمنستان، دبی، ترکیه وقت سفارت ندادند و برای این کار به ترکمنستان رفتم. آنجا به دلیل سختی‌های صدور روادید آمریکا برای شهروندان ایرانی جواب منفی به ما دادند و باعث شدند تا از سفر بازبمانم. (ایرنا، سیزدهم مردادماه ۱۴۰۲)

حکم ۳ ساله کمیته اخلاق برای دبیرکل سابق؛ کامرانی‌فر از تمام فعالیت‌های فوتبالی محروم شد

با حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، حسن کامرانی‌فر، دبیرکل پیشین این فدراسیون، به مدت سه سال از انجام هر گونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم شده است. کامرانی‌فر در دوره ریاست شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به سمت دبیرکلی فدراسیون فوتبال منصوب شد و پس از برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و حضور مهدی تاج بر این مسند، از سمت خود کناره‌گیری کرد. در اینباره ویگفت: بنا به چیزی که در حکم آمده، بنده به خاطر عقد قرارداد برگزاری دو مسابقه بزرگ با تیم‌های اروگوئه و سنگال که بهترین بازی‌های تدارکاتی فوتبال ایران در سال‌های اخیر محسوب می‌شود، سه سال محروم شده‌ام که این حکم خود گواه مسائلی است که در پشت پرده فوتبال ایران در جریان است. علی ایحال بنده هیچ مشکل خاصی با بررسی کارنامه‌ام ندارم و حاضرم این کار را در حضور نمایندگان رسانه‌های گروهی نیز انجام بدهم. (ایران اینترنشنال، پانزدهم مردادماه ۱۴۰۲)

معترض اعدام ورزشکاران؛ وکیل محمد آرین‌خو هم اجازه حضور در دادگاه نیافت

محمد آرین‌خو، سرمربی پیشین تیم ملی کاراته ایران و از مخالفان اعدام ورزشکاران، به دادسرای اوین احضار و روز شنبه برای توضیحات در مورد پرونده خود در دادسرا حضور پیدا کرد. یک فرد مطلع به «ایران‌وایر» گفت به وکیل آقای آرین‌خو، اجازه حضور در جلسه دادگاه داده نشده است. روزی که برای آقای آرین‌خو احضاریه آورده شده، یک زن با پوشش چادر به‌همراه حدود ۱۰ مرد وارد ساختمان شدند که بدنبال توقیف موبایل و وسایل او بودند که با مقاومت وی روبرو شدند. محمد آرین‌خو در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته، به‌ویژه از ورزشکاران معترض و محکوم به اعدام دفاع و از برخورد مقامات جمهوری اسلامی و قوه‌قضاییه با آن‌ها، به تندی انتقاد کرده بود. (ایران وایر، پانزدهم مردادماه ۱۴۰۲)

شورای تامین صورت مساله را پاک کرد؛ تا اطلاع ثانوی، خبری از تماشاگر در استادیوم آزادی نیست

سید کمال سادات، مدیرکل امنیتی استانداری تهران در جلسه کمیسیون ورزشی استان تهران گفت: به‌منظور تامین ایمنی، مسابقات فوتبال در ورزشگاه بزرگ آزادی تا اطلاع ثانوی بدون تماشاگر برگزار می‌شود. به منظور جلوگیری از هرگونه اتفاق و تکریم و تامین ایمنی تماشاگران مقرر شد تا تعمیرات کامل و تائید حوزه های فنی و عمرانی، مسابقات تا اطلاع ثانوی بدون تماشاگر برگزار شود. (ایران اینترنشنال، هجدهم مردادماه ۱۴۰۲)

قتل بازیکن سابق ماشین‌سازی تبریز با شلیک چند گلوله

مهدی محمودی، بازیکن سابق تیم ماشین سازی، به ضرب گلوله به قتل رسید. رسانه‌های ایران نوشته‌اند که این فوتبالیست بر اثر یک درگیری مسلحانه در مقابل سالن شهید اقدمی تبریز و در پی شلیک چند گلوله جان خود را از دست داده است. او در تیم‌های پایه ماشین‌سازی و عقاب مهر تبریز بازی کرده است. (ایران اینترنشنال، هجدهم مردادماه ۱۴۰۲)

مرگ امین بذرگر؛ گفتند مفقود شده، ولی ماه‌ها در پلاک ۱۰۰ بود

امین بذرگر، کشتی‌گیر فرنگی‌کار شناخته شده ایران و از دوستان نوید افکاری، مرداد سال ۱۴۰۰ ناپدید شد. او یک روز پیش از ناپدید شدن، در صفحه اینستاگرام خود در حمایت از نوید افکاری نوشته بود: سکوت ما خیانت است. مهر سال ۱۴۰۱، نیروهای امنیتی به خانواده امین بذرگر خبر دادند که بقایای جسد او که شامل چند استخوان بوده، در کوهی در شیراز پیدا شده است. خانواده و اطرافیان او در مورد اینکه آیا استخوان‌ها به امین بذرگر تعلق داشته یا نه، تردید دارند. ابراهیم اسحاقی، کشتی‌گیر ایرانی و از نزدیکان نوید افکاری و امین بذرگر که به‌تازگی از ایران خارج شده، در مورد چگونگی ناپدید شدن این کشتی‌گیر و ابهامات جسدی که نیروهای امنیتی به خانواده بذرگر تحویل داده‌اند، گفته: سازمان‌های امنیتی، با صحنه‌سازی و استفاده از نیروهای خود به‌عنوان افراد محلی، سعی در فریب دادن خانواده بذرگر داشتند. او یکی از ورزشکاران کشته شده ایران است که هیچ نهاد بین‌المللی تاکنون در قبال آن، واکنشی نشان نداده است. (ایران وایر، هجدهم مردادماه ۱۴۰۲)

گزارشگر اصفهان گفت جای زنان خالی است، گزارشش را قطع کردند

گزارشگر دیدار تیم‌های سپاهان و تراکتور در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر، به دلیل این‌که در جریان نیمه نخست گفته بود: «جای زنان روی سکوها خالی است»، از گزارش ادامه بازی در نیمه دوم محروم شد. اسماعیل حسینی» گزارشگر بازی، در جریان نیمه نخست و با اشاره به پر بودن بخش عمده‌ای از سکوهای ورزشگاه نقش جهان گفت: «جای تماشاگران زن هوادار سپاهان واقعا خالی است.» پس از این جمله و با آغاز نیمه دوم، «محمدامین حیدری» گزارش بازی را برعهده گرفت. (ایران وایر، نوزدهم مردادماه ۱۴۰۲)

سیفی: بعد از ۲ سال یک نفر به ما سر زد/ منصوریان: ناراحتی‌ها را می‌گوییم اما اتفاقی نمی‌افتد

به گزارش ایسنا، امروز (جمعه) ۲۰ مرداد ۱۴۰۲، کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک و سید محمد پولادگر، معاونت توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش، با حضور در آکادمی ملی ووشو از تمرینات ملی پوشان ایران در مسیر آماده سازی برای بازی‌های آسیایی هانگژو دیدار کردند. در ابتدای این بازید امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو اظهار کرد: ما مسابقات جوانان آسیا را پیش رو داریم و کوراش و تیم بزرگسالان ووشو هم آماده بازی‌های آسیایی می‌شوند. امیدواریم که با حضور شما در راس وزارت ورزش و حمایت‌های آقای خسروی‌وفا در کمیته ملی المپیک، بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم. او ادامه داد: امیدوارم دولت هر چه سریع‌تر شما را هم به عنوان وزیر ورزش منصوب کنند. ما همواره بیش از ۸۰ ملی‌پوش را در اردو داریم و این اردوها در آکادمی ملی ووشو و شهرهای مختلف برگزار می‌شود اما همیشه سعی می‌کنیم به بهترین شکل ممکن در رقابت‌های مختلف حضور پیدا کنند. (ایسنا ، بیست مردادماه ۱۴۰۲)

فوتبالیست نوجوان آبادانى که در هنگام مسابقه براثر گرمای شدید، بی‌هوش شد، درگذشت

حسام نژادیوسفی فوتبالیست نوجوان آبادانی که حدود سه هفته پیش در بازی افتتاحیه مسابقات فوتبال باشگاهی آبادان به دلیل گرمای شدید هوا از هوش رفت، شب گذشته در بیمارستان درگذشت. این فوتبالیست ۱۶ ساله، دلیل شدت گرمای هوا و ساعت نامناسب برگزاری مسابقه در دقیقه ۲۵ بازی از هوش رفته بود، اما به دلیل نبود آمبولانس با تاخیر به بیمارستان رسید و اقدامات اولیه روی او کافی نبود. فاضل عبادی، سرمربی تیم فوتبال کیانوش آبادان درباره جزییاتی از ایست قلبی بازیکن نوجوان تیمش در افتتاحیه مسابقات باشگاهی آبادان گفته بود: ساعت ۵ عصر بازی کردیم. مسابقه در حالی که هوا بسیار گرم بود آغاز شد؛ ۲۷ دقیقه از آغاز مسابقه گذشته بود که دیدیم نژادیوسفی از سمت صورت روی زمین افتاد.» (ایران اینترنشنال ، بیست مردادماه ۱۴۰۲)

انتقاد قهرمان پارالمپیک از صندوق قهرمانان و حواله فوتبالیست‌ها

قهرمان وزنه‌برداری جهان و پارالمپیک از عدم پرداخت حقوق توسط صندوق حمایت از قهرمانان، پرداخت حواله خودرو در فوتبال و بی‌توجهی به مدال‌آوران سایر رشته‌ها انتقاد کرد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، روح‌الله رستمی ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری ایران درباره آخرین شرایط اردوی تیم ملی در آستانه اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در امارات اظهار داشت: دور نهایی اردوی تیم ملی پیش از مسابقات جهانی امارات است که همه چیز به لحاظ فنی خوب پیش می‌رود. یک مقدار مشکلات جانبی داشتیم که به همت فدراسیون و اسبقیان در حال برطرف شدن است تا ان‌شاالله بتوانیم در بازی‌های پاراآسیایی و رویدادهای بعدی با شرایط بهتری در اردوها حضور داشته باشیم و بچه‌ها بتوانند شرایط کیفی بهتری را پشت سر بگذارند. (تسنیم ، بیست مردادماه ۱۴۰۲)

سیفی: بعد از ۲ سال یک نفر به ما سر زد/ منصوریان: ناراحتی‌ها را می‌گوییم اما اتفاقی نمی‌افتد

کیومرث هاشمی و محمود خسروی‌وفا از اردوی تیم ملی ووشو بازدید کردند. به گزارش ایسنا، امروز (جمعه) ۲۰ مرداد ۱۴۰۲، کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک و سید محمد پولادگر، معاونت توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش، با حضور در آکادمی ملی ووشو از تمرینات ملی پوشان ایران در مسیر آماده سازی برای بازی‌های آسیایی هانگژو دیدار کردند. در ابتدای این بازید امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو اظهار کرد: ما مسابقات جوانان آسیا را پیش رو داریم و کوراش و تیم بزرگسالان ووشو هم آماده بازی‌های آسیایی می‌شوند. امیدواریم که با حضور شما در راس وزارت ورزش و حمایت‌های آقای خسروی‌وفا در کمیته ملی المپیک، بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم. او ادامه داد: امیدوارم دولت هر چه سریع‌تر شما را هم به عنوان وزیر ورزش منصوب کنند. ما همواره بیش از ۸۰ ملی‌پوش را در اردو داریم و این اردوها در آکادمی ملی ووشو و شهرهای مختلف برگزار می‌شود اما همیشه سعی می‌کنیم به بهترین شکل ممکن در رقابت‌های مختلف حضور پیدا کنند. (ایسنا ، بیست مردادماه ۱۴۰۲)

واکنش اداره کل ورزش تهران به انتقاد شمشیربازان

معاون قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران با بیان این که ملی پوشان رشته شمشیربازی استان تهران نگرانی و دغدغه ای برای پیگیری تمرینات خود نداشته باشند، گفت: حمایت لازم را از ملی پوشان رشته شمشیربازی استان تهران داریم. کرمعلی ایرجی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتقاد ملی پوشان شمشیربازی استان تهران در خصوص کمبود امکانات و تجهیزات اظهار کرد: استان تهران پایین ترین سرانه ورزشی را دارد و تمام هیات‌ها دچار مشکلاتی هستند و شرایط مناسبی ندارند. البته با توجه به محدودیت‌هایی که اکثر هیات‌ها دارند سعی کردیم فضا را در اختیار هیاتی قرار دهیم که می‌خواهد فعالیتی برای ورزشکاران انجام دهد. بنابراین با توجه به این که طی یک سال و نیم گذشته یکی از سالن‌های استاندارد و فنی این رشته در اختیار هیات شمشیربازی بوده اما استفاده بهینه‌ای از آن صورت نگرفته بود. جهت استفاده بهتر از این سالن با درخواست هیات پزشکی و برای خدمات رسانی بهتر به ورزشکاران این سالن در اختیار هیات پزشکی قرار گرفت. (ایسنا، بیست مردادماه ۱۴۰۲)

منتظر محمد: به‌خاطر مشکلات مالی قراردادم با استقلال ثبت نشده است

منتظر محمد، کاپیتان تیم امید عراق و هافبک جدید استقلال، با رد شایعات مبنی بر خبر فسخ قراردادش با آبی‌پوشان به دلیل عدم رضایت کادر فنی از سطح کیفی او، به سایت الکوره گفت: به‌خاطر سقف بودجه تعیین‌شده از سوی فدراسیون قرارداد من ثبت نشده است. او گفت: خبر فسخ قراردادم با استقلال درست نیست. وقتی شنیدم برخی می گویند به خاطر سطح فنی قراردادم فسخ شده، تعجب کردم. چطور یک باشگاه با بازیکنی قرارداد امضا می کند و بعد از ۳ روز به خاطر مسائل فنی قراردادش را فسخ کند! بازیکن عراقی استقلال گفت: این موضوع به استقلال و فدراسیون ایران مربوط می شود و به من ارتباط ندارم. این عامل باعث شده تا همه بازیکنان جدید در بازی اول استقلال حاضر نباشند. (ایران اینترنشنال ، بیست و یکم مردادماه ۱۴۰۲)

به دلیل رعایت‌نکردن حجاب اجباری؛ رستوران کریم باقری در تهران پلمب شد

رستوران کریم باقری در تهران تا اطلاع ثانوی پلمب شد. صفحه این رستوران در اینستاگرام، با انتشار این خبر، دلیل این موضوع را رعایت‌نکردن حجاب اجباری اعلام کرده است. موضوعی که پیشتر، پلمب اماکن دیگری از جمله رستوران علی دایی، علیرضا منصوریان و امیر قلعه نویی را به دنبال داشته است. مربی فصول گذشته پرسپولیس در ابتدای فصل جدید برخلاف نظر سرمربی این تیم از کادر فنی کنار گذاشته شده و با وجود درخواست واضح یحیی گل‌محمدی برای حضور در کادر فنی، همچنان شرایط پیوستن دوباره او به این باشگاه فراهم نشده است. (ایران اینترنشنال ، بیست و یکم مردادماه ۱۴۰۲)

مجید جلالی: گفتند ورزشگاه آزادی را رها کنید تا متروکه شود

مجید جلالی، مربی فوتبال ایران به اطلاعات آنلاین گفت: «یادم هست خیلی سال پیش، در جلسه ای بودیم بحث این بود که این استادیوم (آزادی) سال ها قبل ساخته شده و ما توان حفظش را نداریم. می گفتند به حال خودش رها کنید این ورزشگاه را. در واقع مسیر این بود که ورزشگاه بی مصرف و متروکه باشد.» جلالی گفت: آن زمان گفتند سال ۵۳ آنقدر میلیون خرج شده و الان صدها برابر هزینه نگهداری اش می شود. می گفتند به حال خودش رها کنید این ورزشگاه را. این جلسه ۳۳ سال قبل بود. اگر اشتباه نکنم اواخر دهه ۶۰ بود. او گفت: اینها همه ناامیدی می آورد. جوان های جامعه ناامید می شوند. هفته اول لیگ برتر چنین تصویری از نماد ورزش و فوتبال ما خوب نیست. حس سرخوردگی می آورد. من نمی دانم چطوری آقایان نتواسته اند این مشکلات را حل کنند. (ایران اینترنشنال ، بیست و یکم مردادماه ۱۴۰۲)

رقم واقعی رضایت‌نامه نیازمند چقدر است؟

رقم رضایت‌نامه دروازه‌بان سپاهان که از سوی این باشگاه اعلام شده با ابهاماتی مواجه شده است. به گزارش ایسنا، دائمی شدن انتقال پیام نیازمند از پورتیموننزه به سپاهان از همان روز نخست ابهامات زیادی به همراه داشت. در همان ساعات ابتدایی رسمی شدن این انتقال بود که یک رسانه پرتغالی از رقم یک میلیون یورویی رضایت‌نامه پیام نیازمند خبر دادند؛ خبری که واکنش باشگاه سپاهان را به همراه داشت. باشگاه سپاهان در واکنش به خبر رضایت‌نامه یک میلیون یورویی انتقال پیام نیازمند از پورتیموننزه، اسنادی منتشر کرد که نشان دهنده رقم ۲۵۰ هزار یورویی این انتقال بود اما اخیرا دوباره شائبه‌ای درباره رقم نهایی این انتقال به وجود آمده است. (ایسنا ، بیست و یکم مردادماه ۱۴۰۲)

تناقض عجیب در مجوز ورود زنان به ورزشگاه‌ها؛ تراکتور – پرسپولیس بدون زنان و کودکان

دیدار تیم‌های فوتبال تراکتور و پرسپولیس در چارچوب هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی روز چهارشنبه در ورزشگاه خانگی تراکتور برگزار خواهد شد که زنان اجازه خرید بلیت و تماشای این مسابقه را ندارند. این اتفاق در شرایطی صورت می‌گیرد که باشگاه تراکتور در اطلاعیه رسمی خود برای بلیت‌فروشی این مسابقه که از فردا آغاز خواهد شد، اعلام کرده کودکان زیر ۱۰ سال نیز اجازه حضور در ورزشگاه را نخواهند داشت. اتفاق تازه‌ای که پیش از این در رقابت‌های فوتبال باشگاهی و ملی در ایران سابقه نداشته است. در عین حال، باشگاه شمس‌آذر قزوین اعلام کرده تماشاگران زن مشکلی برای تماشای بازی این تیم برابر هوادار در هفته دوم لیگ ندارند و می‌توانند این بازی را از نزدیک تماشا کنند. حالا باید دید تراکتوری‌ها برای بازی خود در پلی‌آف لیگ قهرمانان موفق به کسب مجوز برای حضور تماشاگران زن می‌شوند یا شرایط مشابه لیگ برتر برای آنها پیش خواهد رفت. (ایران اینترنشنال ، بیست و یکم مردادماه ۱۴۰۲)

اوزونیدیس: فوتبال ایران نیاز به زمین‌های با کیفیتی دارد/ برخی تیم‌ها برای قهرمانی خیلی هزینه کرده‌اند

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان تأکید کرد لیگ ایران برای بهتر شدن نیاز دارد که زمین‌های با کیفیتی داشته باشد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مارینوس اوزونیدیس در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان مقابل پیکان در هفته دوم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: بازی اول لیگ را بردیم که نتیجه خوبی بود اما نمی‌خواهیم در دیدار قبل بمانیم و الان تمرکزمان روی بازی با پیکان است. برای ما خیلی مهم است که در این دیدار نتیجه بگیریم. انتظار داریم بازی سختی برابر پیکان داشته باشیم، اتفاقی که در همه بازی‌های لیگ می‌افتد. اعتقاد دارم بازیکنانم همه تلاش‌شان را برای کسب بهترین نتایج به کار می‌برند. (تسنیم، بیست وسوم  مردادماه ۱۴۰۲)

مشکات الزهرا صفی: مسئولان ورزش تنیس بانوان را ببینند/ مربی کروات می‌توانست در هانگژو کمک کند

تنها نماینده تنیس ایران در بازی‌های آسیایی، ضمن درخواست از مسئولان ورزش برای توجه به بانوان تنیسور در ایران، گفت: امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای ایران در این رقابتها باشم. مشکات الزهرا صفی در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین شرایط خود در راه حضور در بازی‌های آسیایی چین، اظهار کرد: من تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها هستم و خیلی خوشحالم که این اتفاق برای من رقم خورده است. امیدوار بودم نمایندگان بیشتری از ایران در بازی‌های آسیایی حاضر شوند اما با این وجود از حضور در این رویداد خیلی خوشحالم. الان در حال آماده سازی و تمرین هستم تا در بهترین شرایط بدنی برای حضور در بازی‌های آسیایی قرار بگیرم. دو هفته پیش در مسابقات تنیس بزرگسالان در تونس حاضر شدم و توانستم ۲ پیروزی کسب کنم. امیدوارم قبل از بازی‌های آسیایی در یکی دو مسابقه دیگر حاضر شوم تا در بهترین شرایط عازم این مسابقات شوم. (ایسنا، بیست وسوم  مردادماه ۱۴۰۲)

روی آنتن زنده تلویزیون افشا شد: ترفند سپاهان برای دور زدن قانون سقف بودجه/ سرخابی‌ها راست می‌گفتند!

به ادعای مجری فوتبال برتر، باشگاه سپاهان از روشی عجیب و خطرناک برای دور زدن قانون سقف بودجه استفاده کرده است. هزینه‌های نجومی باشگاه سپاهان همواره مورد نقد تیم‌های رقیب بوده است تا جایی که اکثر مدیران و سرمربیان به خصوص ااااااز استقلال و پرسپولیس، درمصاحبه‌هایشان مدعی می‌شدند که زردپوشان به هیچ عنوان قانون سقف بودجه را رعایت نکرده‌اند؛ اما هیچ‌گاه سندی برای این ادعا عنوان نمی‌شد. اما حالا در برنامه زنده شبکه سه، محمدحسین میثاقی از اقدام عجیب مدیران سپاهان پرده برداشت. مجری برنامه فوتبال برتر گفت: سپاهانی‌ها برای دور زدن قانون سقف بودجه، قرارداد ۳ بازیکن خود را به روشی غیر معمول ثبت کرده‌اند. (خبرورزشی ، بیست وچهارم مردادماه ۱۴۰۲)

مخبر، معاون اول رئیسی: به مسی پول دادند تا علیه جمهوری اسلامی توئیت بزند

محمد مخبر، معاون اول ابراهیم رئیسی، امروز ادعای هزینه کردن کشورهای خارجی برای ۵۰هزار معترض در ایران را با ادعای تازه، دوباره تکرار کرد: «به تمام سلبریتی‌ها و فوتبالیست‌های معروف مثل مسی پول دادند تا علیه جمهوری اسلامی توییت بزنند. ۴۰۰میلیون دلار برای مدیریت اغتشاشات هزینه کردند» او گفت: تمام خواننده‌های معروف دنیا را که هر کدام چند میلیون دنبال‌کننده داشتند یک‌جا علیه ایران جمع کردند.(ایران اینترنشنال، بیست وچهارم مردادماه ۱۴۰۲)

آشوری: خیلی وقت است به مسئله بانوان ورود نمی‌کنم/ کاراته به اندازه پتانسیلش دیده نشده است

سرپرست دبیری فدراسیون کاراته اعلام کرد که مدت‌هاست تصمیم گرفته در مسئله بانوان ورود نکند و کار را به خودشان بسپارد. محسن آشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص بازدید وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک از تمرینات ملی‌پوشان کاراته اظهار داشت: ابتدا ورود کیومرث هاشمی را به رأس ورزش کشور تبریک می‌گویم.  آقای رئیس جمهور به جامعه ورزش دوباره اعتماد کرد و نباید از این نکته به راحتی گذشت. وی افزود: رئیس جمهور فارغ از نگاه سیاسی فردی را در مسند کار قرار داد که از جنس ورزش و ورزش‌شناس است و سالیان سال با ورزش بوده و تجربیات زیادی دارد و به عبارتی فردی از خانواده ورزش است. اعتماد دوباره رئیس جمهور به خانواده ورزش را باید به فال نیک بگیریم و پاس بداریم. ان‌شاءالله این اعتماد بیشتر و فضاهایی برای ورزش فراهم شود تا ورزش ما از مظلومیت دربیاید. (تسنیم ، بیست وچهارم مردادماه ۱۴۰۲)

عضو تیم پاراوزنه‌برداری: دوسال است پاداش‌مان را نداده‌اند/ برای تکرار طلاهای سیامند تلاش می‌کنم

عضو تیم ملی پاراوزنه‌برداری ایران ابراز امیدواری کرد که بتواند مدال‌های طلای مسابقات قهرمانی جهان و همچنین بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را کسب کند. احمد امین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین شرایط خود در آستانه حضور در مسابقات پاراوزنه‌برداری قهرمانی جهان در امارات اظهار داشت: تمرینات زیر نظر کادر فنی پیش می‌رود، شرایط خوبی داریم و آماده مسابقات جهانی امارات می‌شویم. پس از آن هم بازی‌های پاراآسیایی را داریم که طبق دستور کادر فنی جلو می‌رویم و امیدواریم دست پُر برگردیم. (تسنیم، بیست وچهارم مردادماه ۱۴۰۲)

عظیمی: هر جا که تکلیف شود، کمک می‌کنم/ به میوه‌فروش و هتل بدهکاریم

سرپرست فدراسیون شطرنج در واکنش به احتمال حضورش در انتخابات گفت: من سرباز نظام هستم و هر جا که تکلیف شود، کمک می‌کنم. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌ها که امروز برگزار شد، اظهار داشت: تمرکز ما بر روی بازی‌های آسیایی است و باید از فضای رسانه‌ها در مسیر کمک به حضور موفق در این رویداد استفاده کنیم. این بازی‌ها از اهمیت بالایی برای فدراسیون‌ها و ورزش کشور برخوردار است. تیم ما در بخش مردان چالش عمده و اصلی نداریم و شاید مقتدرترین تیم شطرنج در کل ادوار را در اختیار داریم. اتفاقا باید توقع مدال هم داشته باشیم. نفرات تیم ملی از بهترین‌ها هستند و ترکیب قدرتمندی را دارند. امیدوارم بهترین سکو و مدال را کسب کنیم ، ولی ورزش دارای حوادث غیر مترقبه نیز است که اگر رخ ندهد، می‌توانیم با دست پر برگردیم. در بخش بانوان یک نماینده داریم و ارزیابی ما این است که موفق شود، ولی کار بسیار سختی در پیش دارد. واقعیت این است که ما در حوزه بانوان ضعیف هستیم و دستمان در بخش ورزشکاران و مربیگری خالی است. (تسنیم، بیست وپنجم مردادماه ۱۴۰۲)

از لیزر و مواد دودزا استفاده نکنید؛ تاکید تراکتور بر ممنوعیت حضور زنان در استادیوم

باشگاه تراکتور تبریز برای دومین روز متوالی با صدور یک اطلاعیه ضمن تاکید روی ممنوع بودن حضور زنان در استادیوم، از تماشاگران خود درخواست کرد با توجه به حضور ناظران ای‌اف‌سی در ورزشگاه خانگی این تیم در بازی مقابل پرسپولیس، از لیزر و مواد دودزا استفاده نکنند. این باشگاه روز گذشته هم در اطلاعیه‌ای با اشاره به حضور ناظران ای‌اف‌سی برای بررسی شرایط میزبانی تراکتور در آسیا، نوشته بود: «به منظور از دست نرفتن شانس میزبانی در مسابقات آسیایی و نشان دادن فرهنگ غنی‌مان، مسابقه را در نهایت آرامش دنبال کرده و از پرتاب هر گونه اشیا، استفاده از لیزر و هر ناهنجاری که میزبانی تراکتور در آسیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ خودداری کنند.» (ایران اینترنشنال، بیست وپنجم مردادماه ۱۴۰۲)

حضور بانوان در ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز قطعی شد

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل ورزش‌وجوانان آذربایجان‌شرقی از قطعی شدن حضور بانوان تماشاگر در دیدار تراکتور در پلی‌آف لیگ‌قهرمانان آسیا خبر داد. حبیب ستوده‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به تاکید کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، حضور بانوان تماشاگر در دیدار تراکتور با شارجه امارات در مرحله پلی‌آف لیگ‌قهرمانان آسیا قطعی شده است. (ایسنا، بیست وششم مردادماه ۱۴۰۲)

اطلاعات بیشتر در لینک زیر قابل مشاهده است:

https://varzesh.bashariyat.org

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram