اطلاعیه ١۴۴۴ کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو با موضوع حکم حکومتی، عدم مردمسالاری

حکم حکومتی، عدم مردمسالاری (جان بیش ازهشتاد میلیون انسان درمقابل تصمیم یک نفر)

از زمان پا گذاشتن ویروس کرونا به ایران، هر گاه رفتارهای دولت را در مواجهه با آن رصد کنیم، بیش‌از‌پیش به این واقعیت می‌رسیم که هیچ اقدام جدی برای مقابله با کرونا صورت نگرفت و جان مردم برای آنان ارزشی نداشته است. بهتراست بگوییم نه تنها دولت برای مهار این ویروس اقدامی نکرد، بلکه در شیوع آن به همه شهرهای ایران ومردم، مقصر اصلی بود.
دولتمردان جمهوری اسلامی ایران براساس دستور ولایت فقیه، با مخفی کردن حقایق در مورد آمار مرگ ومیر وبی اهمیت نشان دادن این ویروس به عنوان یک بیماری ساده جنایتی در ایران کردند که امروز موجب فاجعه عظیم انسانی در کشور شده است.
ایشان حتی با مخالفت غیر تخصصی خود با واردات واکسن های تولید آمریکا و غرب و ممنوع نمودن قاطع ورود ان ها باعث شتاب بیشتری به کشتار مردم نمود و حتی با رهنمون کردن مردم به دعا و توسل برای مقابله با کرونا  ضربه دیگری به پیکره جامعه و به طبعتا مردم وارد آورد. حال که صدای فریاد و اعتراض مردم بلند شده و دادخواه جان عزیزان ازدست رفته خود شده اند تمامی مسئولان که از فرمایشات نابخردانه رهبر با به به و چهچه استقبال کرده بودند، امروز برای فرار از بار مسئولیت فاجعه مرگبار کرونا انگشت اتهام را به سوی یکدیگر نشانه می روند. اما افکارعمومی ایران و جهان هرگز روزهای اول پس از ورود کرونا به ایران و گسترش ویروس از قم به سایر شهرها در دی ماه ۱۳۹۸،همان زمان که آقای خامنه‌ای گفت:(این بلا به نظر ما بلای آنچنان بزرگی نیست،….مسئله یک مسئله گذرا است، یک چیز فوق العاده نیست، از این حوادث در کشور پیش می‌آید،….خیلی هم بزرگش نکنیم) مسئله را از یاد نخواهد برد.
ولایت فقیه و دولتمردانش در چهار دهه برای حفظ قدرت روحانیون و سپاه نقض حقوق ذاتی و شهروندی را مبنا قرار داده است، امروز از کرونا بعنوان ابزاری برای زمین‌گیر کردن مردم استفاده می‌کند. اکنون در فاجعه انسانی که در ایران در حال وقوع است، صدای روزنامه های وابسته به دولت هم بلند شده است .بنا بر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ساعت، ۳۹هزار و ۴۹ تن مبتلا و  ۵۶۸  نفر جان باختند. البته طبق گفته منابع پزشکی و مطبوعات، سهم روزانه مردم ایران یک فوتی در هر دو دقیقه است

.تخت نیست، دارو نیست، اکسیژن نیست:

پرستار یکی از بیمارستان‌های مشهد می‌گوید: بیمارستان‌ها آنقدر شلوغ است که دیگر داد و بیداد کسی توجه ما را جلب نمی‌کند. بیماران بسیار بدحال ساعت‌ها در صف تریاژ عذاب می‌کشند. درحالیکه میانگین واکسیناسیون درجهان بیش از ۶٠ درصد ست اما ابن روند به کندی در ایران در حال انجام است و به دلیل مافیایی بودن صنعت دارو در ایران و قراردادی که برای واکسن برکت بسته شده بود واکسن دیگری خریداری نشد در حالی که واکسن برکت هم به تعهدات خود عمل نکرد و همان مقدار کمی هم که واکسن تحویل وزارت بهداشت داد از کیفیت و کارایی مناسبی برخوردار نبود و به نقطه ای رسیده ایم که اغلب کشورها برای نجات مردم از ویروس کرونا واکسن های مختلف به ایران هدیه میدهند.اما فراموش نکنیم که خطر شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و با اعلام وزارت بهداشت ایران وارد پیک ششم کرونا شده است
ما فعالان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران را به دلیل این جنایت عظیم و کشتار مردم ایران محکوم کرده و بر اساس ماده ٣ اعلامیه جهانی حقوق بشر مبنی بر حق حیات برای همه و ماده ٢۵ حق خوراک ومسکن ومراقبتهای طبی و خدمات لازم اجتماعی و همچنین ماده ٢٩ حق مسئولیت نسبت به جامعه محکوم کرده وبا تحت فشار گذاشتن در جهت تسریع خرید واکسن های معتبر جهانی از ادامه این فاجعه جلوگیری کند.

1444

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram