گزارش اماری نقض حقوق کودک و نوجوان در اردیبهشت ١۴٠٠

بازداشت کودکان ونوجوانان: ٩ مورد

گزارشی از بازداشت و آزادی یک نوجوان در شهرستان ماکو.

خبرگزاری هرانا – شهرام آرسن ۱۶ ساله اهل توابع شهرستان ماکو واقع در استان آذربایجان غربی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی نهایتا با تودیع قرار وثیقه از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در این شهرستان آزاد شد.

بازداشت پسر ١٣ ساله گرگانی که به مادر خود رحم نکرد.

خبرگزاری رکنا:سرهنگ “ابراهیم پرسا”در تشریح این خبر گفت: در پی وصول مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروند گرگانی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

کودک ۶ و ۱۳ ساله به اتهام ۶۰ فقره سرقت بازداشت و روانه بهزیستی شدند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ “جلیل موقوفه ای” بیان داشت: روز گذشته ۲ کودک کولی ۶ و ۱۳ ساله که در تقاطع خیابان کارگر و فاطمی دست فروشی می کردند به اتهام سرقت گوشی بازداشت شدند.

نقشه زن خائن برای قتل مرد بینوا در تهران / ۵ پسربچه بازداشت شدند .

حوادث رکنا : دسیسه یک جنایت با خیانت شوگرمامی در تهران برملا شد و ۵ پسربچه که همدست قاتل بودند راهی زندان شدند.

بازداشت دو نوجوان ۱۶ ساله توسط نیروهای امنیتی در ارومیه .

هه‌نگاو: نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در شهر ارومیه دو نوجوان کُرد را بدون رعایت هرگونه الزامات قانونی در رسیدگی به اتهامات اشخاص زیر ۱٨سال بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

١٧روز بی خبری از سرنوشت متین بزازی نوجوان ۱۴ ساله بازداشت شده .

هه‌نگاو: با گذشت ۱۷ روز از بازداشت یک نوجوان ۱۴ ساله اهل پیرانشهر توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران هیچ خبری از سرنوشت وی در دست نیست.

بازداشت سارق ۱۶ساله در غرب تهران .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ ضرغام آذین با اعلام خبر بازداشت سارق 16ساله اظهار کرد: با وقوع چند فقره موبایل‌قاپی در محدوده جنت‌آباد بررسی موضوع برای شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار مأموران کلانتری 138 جنت‌آباد قرار گرفت.

گدایان بوکانی دزدان طلا بودند / بازداشت ٣ زن و ٣ کودک + عکس

حوادث رکنا:اعضای یک باند سرقت که از فرزندان و همسرانشان در سرقت ها کمک می گرفتند در عملیات پلیسی دستگیر شدند.

بازداشت موبایل قاپ ۱۷ ساله در آبادان.

حوادث رکنا :نوجوان ١٧ ساله ای که اقدام به موبایل قاپی در آبادان می کرد، توسط مأموران کلانتری ١٨ ذوالفقاری آبادان دستگیرشد.

اعدام کودکان ١ مورد

رهایی از اعدام ۳ زندانی از جمله یک کودک-مجرم.

خبرگزاری هرانا – یک کودک-مجرم در گنبدکاووس که در سن ۱۶ سالگی از بابت اتهام قتل بازداشت و سپس به اعدام محکوم شده بود، با بخشش اولیای دم از مرگ رهایی یافت. همچنین ۲ زندانی در شهرهای تهران و شیراز که پیشتر در پرونده های جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

گزارش_اماری_کمیته_دفاع_از_حقوق_کودک_ونوجوان (5)

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram