گزارش نموداری خبری نقض حقوق کودک و نوجوان,آبان ماه ۱۳۹۹

بازداشت کودکان و نوجوانان : ۱ مورد

بازداشت یک نوجوان ١۶ ساله در مریوان توسط نیروهای امنیتی.

خبرگزاری هرانا – روز سه ‌شنبه ۶ آبان ‌ماه، یک نوجوان ۱۶ ساله از اهالی شهرستان مریوان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز سه‌شنبه ۶ آبان‌ماه ۹۹، یک نوجوان توسط نیروهای امنیتی در شهرستان مریوان بازداشت شد.بر اساس این گزارش، هویت این نوجوان “سینا نیک‌پی” ١۶ ساله فرزند کامران اهل روستای “نی” از توابع شهرستان مریوان عنوان شده است.

کودکان کار: ۶ مورد

متهم به آزار و تحقیر کودکان کار بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، رئیس پلیس فتا تهران از بازداشت فردی که اقدام به تحقیر و هتک حرمت کودکان کار کرده بود خبر داد.

شکل گیری خانه های تیمی کودکان کار / تجاوز و ایدز در انتظار کودکان.

مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درمورد کودکان کار و مشکلاتی که آنها را تهدید می کند، تاکید کرد: چند سال پیش که تعداد کودکان کار افزایش یافته بود و حتی تا ساعت ۱۱،۱۲ شب هم در خیابان بودند، روی ۱۰۰۰ کودکان کار مطالعه ای را شروع کردیم. واقعا شرایط این کودکان اسفناک بود و وقتی نتایج مطالعه را می خواندیم اشک می ریختیم.

مرگ کودک کار، هنگام جمع آوری زباله در بیرجند.

خبرگزاری هرانا – یک کودک کار ۱۳ ساله در بیرجند، در حین جمع آوری کارتن و ضایعات، در یک استخر کشاورزی غرق شد و جان خود را از دست داد. جسد این کودک که صبح روز گذشته مفقود شده بود ظهر امروز پس از ساعت ها تلاش کشف شد.

باند کودکان کار ۵ تا ۱۵ ساله در مشهد.

رکنا :سرپرست دادسرای ناحیه پنج مشهد نیره عابدین زاده گفت: طی هفته گذشته ۸۵ کودک که به فعالیت کار خیابانی مشغول بودند شناسایی و از خیابان و چهارراه‌های مشهد جمع آوری شدند که ۶۱ نفر آنان اتباع و مهاجرین خارجی مقیم مشهد بودند. عابدین زاده با تایید بدرفتاری جسمی و کتک زدن این کودکان توسط سرگروهها ادامه داد:۱۰ کودک نیز پس از شناسایی و غربالگری به دلیل اینکه خانواده هایشان حاضر به تحویل گرفتن آنان نشدند هم اکنون در قرنطینه نگهداری می شوند.

درآمد ۱۰میلیونی برخی کودکان کار مشهد به‌سود دلالان/ فقط ۲۰۰۰۰ تومان به کودک می‌رسد.

گروه استان‌ها ــ سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد نیره عابدین‌زاده گفت: برخی از کودکان کار مشهد روزی ۱۰میلیون تومان درآمد دارند اما نهایتاً ۲۰هزار تومان به کودک می‌رسد، با پیگیری دستگاه قضایی با لیدرها برخورد قضایی می‌شود. وی گفت: کودکان کار بخش بزرگی از آسیب‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند، در صورتی که اقدامی در این مبحث انجام نشود افزایش تعداد کودکان کار در کارگاه‌های زیرزمینی اماکن دور از دسترس را شاهد خواهیم بود،

خواب جدید برای کودکان کار به نام حمایت اجتماعی/سایه رحیمی

ماهنامه خط صلح – «ساماندهی کودکان کار و خیابان» عنوان آیین‌نامه‌ای بود که سال ۸۴ در دولت وقت به تصویب رسید. طرحی که هدف کلی آن توانمندسازی «کودکان کار» و حمایت از آن‌ها عنوان شد و قرار بود کودکان را از چرخه‌ی مشقت‌زای کار دور کند، در پانزده سال گذشته به طرح ضربتی دستگیری کودکان کار در خیابان تبدیل شد و داعیه‌داران دفاع از حقوق کودکان و مسئولان دولتی حتی در دایره کلمات، حرمت کودکان را رعایت نکردند ،بارها با تفاخر از عبارت «جمع‌آوری کودکان کار» استفاده کردند و با دفاع از عملکرد خود منکر آسیب‌هایی شدند که این طرح بر روح و روان کودکان کار وارد می‌کرد.

اعدام کودکان :۲ مورد

صدور حکم اعدام برای یک زن و دختر ۱۷ ساله‌اش در اهواز.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک زن و دختر ۱۷ ساله اش در خوزستان که متهم به قتل یک پسر هفت ساله هستند، به اعدام محکوم شدند.

برای آگاهی و اطلاع بیشتر میتوانید از وب سایت کمیته دفاع از حقوق کودک و نوجوان به آدرس ذیل بازدید فرمایید.

https://koodak.bashariyat.org/

https://koodak.bashariyat.org/?p=35075

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram