اطلاعیه ۱۳۶۳ نمایندگی کشورهای شرق آسیا با موضوع سرکوب و کشتن بیگناهان

به جای نان، به تساوی گلوله سهمشان شده است.
هم آنان که غم نان از طعم زندگی دورشان ساخته است ومرگ شان کوه و قله ودشت را به ماتم می نشاند.
بار دیگر جوانی بی گناه توسط ماموران و شلیک گلوله به خاک و خون در غلطید
باردیگر راه را برکولبران بستند و دارائی هایشان را از آنِ خود کردند
باردیگر شهروندان استان های مرزی در اثر انفجار مین کشته و معلول شدند
بار دیگر سوختبران هدف شلیک گلوله های بدون اخطار قرار گرفتند
باردیگر زمستان شد و فصل یخ زدگی پیکرهای نوجوانان کولبر در کوهستانهای ایران و صدها بار دیگر سقوط مردان، زنان و جوانان از ارتفاعات، شهروندانی که اهل کول و کارند و جان می بازند برای تداوم یک روز دیگر که فقط اسمش زندگی است .
بازهم بازداشت، زندان، شکنجه، بلاتکلیفی، اعتصاب غذا، محاکمه، حبس های طولانی، اتهامات ساختگی، اعترافات اجباری، جرم های تکراری، فقر، فحشا، بیکاری، اعتیاد، کرونا، اعدام و مرگ در هر ماه وهفته و هر روز که ایرنیان با آن دست به گریبانند.
 تا کی و تا چه زمانی دندان های دریده خوی گرگ های انسان نما  فعال خواهد بود؟ که خبر داشت که روبه صفتان شیر شوند؟ پهلوانان وطن بسته به زنجیر شوند و کشوری با آن همه ثروت و سرمایه های ملی ومعدنی در معرض نابودی آب، خاک، جنگل، فرهنگ، اخلاق و……. قرار گیرد و با فرار مغزهایش از درون نیز تهی شود؟
بازهم تکرار هر روزه ونظاره بر بستن، شکستن و به غارت رفتن هست ونیست کاسبکاران جزء، از کولبران و سوختبران گرفته تا بساط گذاران خیابانی ودکه دارانی که به دنبال « قوت لایموت» برای خود و خانواده هستند.
و در مقابل: قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی دولت جمهوری اسلامی ایران که تحت نام « مبارزه با اراذل و اوباش»، و در برابر خبرنگاران و دوربین های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، فرمانبرانش را به آزار، آسیب و شکنجه شهروندان تشویق می کند.

«خسرو شریفی» اهل بانه، ۲۹ ساله، راننده مسافربری است که در روز روشن و در برابر دیده گان مسافران و سایر اهالی، خودرو او را متوقف کرده، با شلیک گلوله به سر او، فرزندانی را در غم مرگ پدر سوگوار می کنند و بعد … می گویند اشتباه شد!؟
اما:فقط در طی ۱۵ روز  گذشته ماموران دست‌کم ۱۰ شهروند کُرد را در شهرهای مختلف کُردنشین ایران هدف شلیک گلوله قرار داده ‌اند که تا کنون ۵ نفر از آنان جان باخته اند .
در پی تجاوزجنسی آقای « احمد جهان نژادیان » رئیس سابق حمل و نقل و رئیس فعلی فضای سبز پالایشگاه آبادان به دختر جوانی در آبادان و اعتراض وی، مامورحراست نیز در تجاوزی آشکار و با هتک حرمت شاکی مجروح، به یاری متجاوزگر  بر می خیزد.
جهانیان بدانند که: دولتجمهوری اسلامی ایران باشکنجه، قتل و ارعاب خلاء های ناشی از فقدان مقبولیت اجتماعی و سیاسی خود در جمع حداکثری مردم ایران را با کشتار بیشتر، بازداشت های بیشمار و شکنجه های طاقت فرسا وغیر انسانی جبران می کند که نه تنها نافی مواد ۱، ۳،۹، ۲۳ و۲۵ از اعلامیه جهانی حقوق بشر است بلکه برخلاف کرامت انسانی،  شئونات بشری و مغایر با حقوق ذاتی و شهروندی نیز هست.

1363  

کانون دفاع ازحقوق بشر درایران

نمایندگی کشورهای شرق آسیا

مادهٔ ۱: تمام افراد بشر آزاد بدنیا میایند و از لحاظ حیثیت و حقوق با هم برابرند. همه دارای عقل و وجدان میباشند و باید نسبت بیکدیگر با روح برادری رفتار کنند.
مادهٔ۳:هر کس حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد.
مادهٔ۹:احدی نمیتواند خودسرانه توقیف ‐ حبس یا تبعید بشود.
مادهٔ۲۳:هر کس حق دارد کار کند، کار خود را آزادانه انتخاب نماید، شرایط منصفانه و رضایت بخشی برای کار خواستار باشد و در مقابل بیکاری مورد حمایت قرار گیرد.
مادهٔ۲۵:(۱)هر کس حق دارد که سطح زندگانی و سلامتی و رفاه خود و خانواده‌اش را از حیث خوراک و مسکن و مراقبتهای طبی و خدمات لازم اجتماعی تأمین کند و همچنین حق دارد که در مواقع بیکاری، بیماری، نقص اعضاء، بیوگی، پیری یا در تمام موارد دیگری که بعلل خارج از اردهٔ انسان وسائل امرار معاش از دست رفته باشد از شرایط آبرومندانه زندگی برخوردار شود.

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram