گزارش سه ماهه نقض حقوق کودک و نوجوان ( تیر و مرداد و شهریور ) ماه ۱۳۹۹

کودکان کار: در تیر ماه ۹۹ (۱۲ مورد )

در گفتوگو با ایلنا مطرح شد: هنرمندان میتوانند در طرح مشکلات کودکان کار اثربخش باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها با افزایش مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شاهد شکل‌گیری معضلات متعددی در اجتماع هستیم؛ کودکان کار یکی از آنها هستند. این درحالی است که کودکان حق دارند از امنیت، آموزش و سایر حقوق خود در حد مطلوب بهره‌مند شوند چراکه آینده‌سازان جامعه هستند و باید با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فرهنگی و هنری آنها را به سوی آموزشی صحیح و در نهایت شکل‌گیری اجتماعی سالم سوق داد.

شناسایی هویت کودکان کار با اسکن عنبیه.

به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا در نشست خبری امروز خود در خصوص طرح امسال ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: مساله کار کودک با کودکان کار و خیابان به طور کامل یکسان نیست و نباید این دو موضوع را با هم خلط کرد. کار کودکان یک کوه یخ است که چون ما بیشتر کودکان خیابان را مشاهده می‌کنیم این دو را یکسان می‌دانیم، درحالی که تعداد کودکان کار بیشتر است.

قاضیزاده هاشمی: کودکان کار را به سمت کسب و کارهای اجتماعی سوق دهیم.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نائب رئیس مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با انتقاد از اینکه در حال حاضر بایک نوع بی‌تفاوتی نسبت به کودکان کار مواجه هستیم، اظهار کرد: باید نیاز و اجبار برخی خانواده‌ها به کار کودکان را بپذیریم و برای آن درمانی در نظر بگیریم.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور خبر داد ۱۰۰۰ میلیارد تومان؛ گردش مالی کار کودکان خیابانی فقط در تهران | ردپای باندها در سازماندهی کودکان خیابانی.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمود علی‌گو رئیس اورژانس اجتماعی کشور امروز در برنامه «در انتهای الوند» که از شبکه ۲ سیما پخش شد، درباره کودکان کار اظهار کرد: در مورد کودکان خیابانی نکته مهم این است که بدانیم از چه جنسی هستند و از کجا آمده‌اند. بر همین اساس باید آنان را در سه قالب دسته‌بندی کنیم.

اصفهان؛ مصدومیت کودک کار ۱۶ ساله در حین کار در ساختمان.

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه ۱۹ تیرماه، یک کودک کار ۱۶ ساله در اصفهان بر اثر سقوط از ساختمان نیمه کاره دچار مصدومیت شد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

تصویر دردناک از کودک کار در اهواز.

https://koodak.bashariyat.org/?p=33256

معاون امور اجتماعی بهزیستی: فقط ۲.۵ درصد سود ناشی از زبالهگردی به کودکان میرسد/مقابله با کار کودک در کارگاهها.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب‌الله مسعودی فرید؛ معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز با موضوع کودکان کار به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: دو الی سه مصوبه قانونی در این زمینه داریم و طرح های مختلفی اجرا شده است اما دو نکته به نظر می‌آید ضروری است یکی اینکه تصویر آسیب های اجتماعی به مرور زمان و با توجه به عوامل فرهنگی اجتماعی سیاسی و اقتصادی تغییر پیدا می‌کند که در مورد کودکان کار و خیابان دیده می‌شود در سال ۸۴ عمده کودکان کار ایرانی بودند اما در سال‌‌های بعد به ویژه سال‌های اخیر ۵۵ درصد کودکان خیابانی کل کشور که در سیستم بهزیستی و یا سمن‌هایی که با ماهمکاری دارند جذب شدند غیرایرانی بودند و این آمار در تهران بیش از ۸۰ درصد است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی: زباله گردی، بدترین شکل کار کودک/ ۵۵ درصد کودکان کار و خیابان ایرانی نیستند.

به گزارش رکنا : معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با ذکر این نکته که چند مرکز در تهران برای غربالگری کودکان کار و خیابان آماده می شوند، گفت: سال ۸۴ عمده کودکان خیابانی در کشور ایرانی بودند، اما به مروز زمان و در سال‌های اخیر ۵۵ درصد کودکان کار و خیابان که جذب شده بودند غیر ایرانی‌اند که این میزان در تهران به بیش از ۸۰ درصد رسید.

سرنوشت سرد کودکان کار در کرج.

https://koodak.bashariyat.org/wp-content/uploads/2020/06/772092_529.mp4?_=1

ارجاع کودکان کار اتباع بیگانه به وزارت امور خارجه.

امین شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به طرح ساماندهی و حمایت از کودکان کار و خیابانی اظهار کرد: این طرح در 3 فاز شناسایی، آگاه سازی و ساماندهی انجام خواهد شد که در واقع 2 فاز شناسایی و آگاه سازی آغاز شده است.وی تصریح کرد: فرایند طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده انجام می‌شود. همچنین در این طرح سازمان بهزیستی عجله‌ای ندارد چرا که بنا داریم بر اساس روش‌های علمی و مدون طرح را انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران : مجوزی برای بگیر و ببند زباله گردها نداریم / با راهکارهای کوتاه مدت به جایی نمی رسیم.

رکنا، اجتماعی؛ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران، صدرالدین علیپور گفت: حرف سازمان پسماند در خصوص زباله گردی مشخص است. مگر ما اجازه یا وظیفه برخورد، با زباله گردی را داریم؟ تنها با اجرای طرح کاپ می توانیم کمک کنیم. باید بدانند که ، مادامی که، پسماند دارای ارزش در مخازن زباله وجود دارد، زباله گردی هم وجود دارد.

کودکان زباله گرد از معصومیت تا نفرت اجتماعی ، بزرگسالی این کودکان خطرناک است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کودکان زباله گرد با معضلات و بیماری های بسیاری روبرو می شوند و کسی متولی گری ساماندهی به زندگی این کودکان را به عهده نمی گیرند. در این میان اما یک هفته است که شهردار تهران دستور ممنوعیت زباله گردی کودکان را صادر کرده است.

کودکان کار : در مرداد ماه ۹۹( ۶ مورد )

زخمی شدن یک کولبر نوجوان بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در مریوان.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، در جریان تیراندازی نیروهای نظامی به سمت گروهی از کولبران در ارتفاعات مرزی شهرستان مریوان، یک کولبر ۱۷ ساله زخمی شد.

جای این #کودکان #مدرسه است نه کولبری در جاده مرگ.

جانشان را گذاشته‌اند برای یک لقمه نان و حکومت هر روز به اسم دفاع از مرز به آنها شلیک میکند.نان در خون کولبران میزنند این قاتلان. در شبکه های اجتماعی #کولبر_نکشید

برای آگاهی و اطلاع بیشتر میتوانید از وب سایت کمیته دفاع از حقوق کودک و نوجوان به آدرس ذیل بازدید فرمایید.

https://koodak.bashariyat.org/

https://koodak.bashariyat.org/?p=34573

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram