اطلاعیه ۱۳۴۰ کانون دفاع از حقوق بشر در ایران در خصوص حق حیات و نه به اعدام


از ابتدای سال جاری و در مدت۵ ماه، دستکم ۱۲۳نفر اعدام شده اند که اتهام ۷ نفر از آنان سیاسی بوده اند و دیگران را بااتهاماتی نظیر قتل، مواد مخدر و… اعدام کرده اند.
امّا چه بسیاراعدام هائی که بصورت مخفیانه انجام می شوند و هرگز اعلام نمی شود.
حسین ریحانی از بازداشت شدگان تظاهرات آبان ماه ۹۸ نیز که ۳۳ ساله است و اهل اسلامشهر تهران، متهم به ارسال پیامک است و دادگاه حکم محاربه! صادر کرده است.
حسین ریحانی از بازداشت شدگان تظاهرات آبان ماه ۹۸ نیز که ۳۳ ساله است و اهل .اسلامشهر تهران، متهم به ارسال پیامک است و دادگاه حکم محاربه! صادر کرده است
 محمد کشوری از بازداشتی‌های اعتراضات آبان ۹۸ خرم آباد است که دادگاه انقلاب ۸ تیر ماه امسال او را به اعدام محکوم کرد. وی  در زندان خرم آباد محبوس است.
محی الدین ابراهیمی در زندان مرکزی ارومیه است و به اتهام «بغی» و «عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران» به اعدام محکوم گردیده، متاهل است و پدر یک کودک معلول، وی ۱۳ آبان ۹۶ در حال کولبری هدف گلوله نیروهای مستقر در پایگاه بیمضرته اشنویه قرار گرفته و به رغم شدت جراحات بازداشت شد.
حیدر قربانی اهل کامیاران، بهمن ۹۸ به اتهام «بغی» به اعدام محکوم و این حکم دردیوان عالی کشور تایید شد، حکمی که در نتیجه شکنجه های بسیار و اعترافات اجباری صادر شده است، وی هم اکنون در زندان سنندج محبوس است و تحت فشار، همراه با قطع ملاقات .
هوشمند علیپور،  مرداد ۹۷بدون هیچ درگیری  با نیروهای سپاه پاسداران، دستگیر و به بدترین شکل ممکن شکنجه شدمجبور به اعترافهای دروغ علیه خود که در سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد و زمینه ای شد برای صدور حکم اعدام او.
حسین سیلاوی، علی خسرجی و ناصر خفاجیان ( خفاجی)، سه زندانی عرب اهوازی در زندان شیبان اهواز هستند و محکوم به اعدام، اتهام شرکت در عملیات مسلحانه علیه مراکز امنیتی در اهواز را به هر سه نفر نسبت داده اند و آنان را به اعدام محکوم کرده اند،گفته می شود ناصر خفاجیان فروردین ۹۹در «خیزش زندان شیبان»اهواز کشته شده است اما این خبرتائید شده نیست.
براین مجموعه بیفزایید:
۹ زندانی سیاسی عقیدتی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد.
۸ زندانی سیاسی و از معترضین دی و آبان در زندان مرکزی اصفهان.
۷زندانی اهل‌سنت ( کُرد ) در زندان گوهردشت کرج.
براساس ماده ۳اعللامیه جهانی حقوق بشر و حق زندگی که از اساسی ترین حقوق انسانی است، دولت جمهوری اسلامی ایران  موظف به لغو این احکام ضد بشری است و ما نیز برای دستیابی به این خواسته خود مصرانه تلاش خواهیم کرد.
1340

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram