——————————————————————————————————————————
کتاب «آنچه هست را دوست بداریم. »
چهار پرسشی که زندگی‌تان را دگرگون خواهد کرد
بایرون کتی و استیون میچل در کتاب آنچه هست را دوست بداریم: چهار پرسشی که زندگی تان را دگرگون خواهد کرد، به شما کمک می کنند تا مشکلات فکری روزمره تان رفع شوند و بتوانید واقعیت زندگی را آن طور که هست ببینید.
در این کتاب با موضوعی که بایرون کتی آن را «وارونه سازی» می نامد، روبرو خواهید شد و با روشی مشخص، باورها و عقاید شما به شکل جملات متضاد برگردانده می شوند.
——————————————————————————————————————————
کتاب«زوربای یونانی»
به نقل از ژاپنی ها:
ماسکی از آرامش و سکوت آسمانی همیشه بر چهره ات داشته باش آنچه در پشت ماسک صورت میگیرد به خودمان بستگی دارد و نباید آشکار شود .
——————————————————————————————————————————
کتاب«دختری در قطار»
اثر پائولا هاوکینز ،مترجم:محبوبه موسوی
«دختری در قطار» پرفروش‎ترین رمان سال ۲۰۱۵ است که تنها چند ماه پس از انتشار، رکورد فروش افسانه‎ای «هری پاتر» را شکست.
ریچل که زنی دائم‌الخمر است برای خودش ارزشی قائل نیست؛ از نظر او زنان فقط از دو وجه قابل‌توجه‌اند: وضعیت ظاهری‌ و نقش مادری‌شان. پس با این حساب، او که ظاهری معمولی دارد و نازاست، نمی‌تواند مورد‌ توجه مردی واقع شود. موهبتی که احتمالاً از نظر او، زن‌های دیگر قصه، آنا و مگان، از آن بهره‌مندند.
——————————————————————————————————————————
کتاب«۳۰ اثر از کریستین بوبن»
آن‌چه در ما انگیزه جست و جو ایجاد می‌کند، امیدواری است؛ همان امیدواری که فنا ناپذیر است. حتی در ناامیدترین انسان‌ها. هیچ‌کس نمی‌تواند لحظه‌ای را بدون امید زندگی کند. دانشمندانی که خلاف این عقیده را دارند و ادعا می‌کنند که به راحتی می‌توانند در یک زندگی بدون امید سر کنند، هم به خود و هم به دیگران دروغ می‌گویند.
به اعتقاد پاسکال، حتی آن کسی که خود را به دار می‌آویزد، به زندگی بهتر از این امیدوار است و از این رو تن به چنین عملی می‌دهد که به دار آویخته شدن، تبدیل به تنها راه سعادت شده است. او با این کار معتقد است که پس از این نفس راحت‌تری خواهد کشید… بنابراین او هم امید دارد!
——————————————————————————————————————————
کتاب«اولین رئیس جمهور و جنگ»
نویسنده: عباس شادلو
سیری در وقایع تاریخی سال اول جنگ و نقش اولین رئیس جمهور در آن
نویسنده در مقدمه چنین می نویسد:
تاریخ سال اول جنگ (۹ ماه اول) به واسطه شرایط خاص آن دوران یکی از پرچالش ترین سالهای جنگ به شمار می آید که درباره آن پراکنده گویی و ضد و نقیض گویی بسیار شده است. در اینجا تنها به بخشی از جنگ که به طور مستقیم به فرماندهی سید ابوالحسن بنی صدر، رئیس جمهور و فرمانده کل قوا در آن هنگام باز می گردد، خواهیم پرداخت.
——————————————————————————————————————————
کتاب چرا عقب مانده ایم؟
در مورد کتاب “چرا عقب مانده ایم؟” اثر “دکتر علی محمد ایزدی”: عنوان اثر تا حدودی خود گویای هر آن چیزیست که خواننده می تواند از محتوای درونش انتظار داشته باشد. در این کتاب سخن بر سر عقب ماندگی جامعه ایران است. نگارنده بطور خلاصه پیرامون موضوعاتی از این قبیل سخن می گوید: ۱- لزوم پذیرفتن عقب ماندگی ۲- ارجاع این عقب افتادگی به ویژگیهای روانی و شخصیتی افراد جامعه ۳- دلایل این آسیب دیدگی های روانی ۴- علاج پذیر بودن این آسیب دیدگی ها ۵- راههای درمان آنها. در این اثر ارزشمند شما همچنین با نقل قولهایی از مشاهیر خارجی و داخلی در مورد ما ایرانیان روبرو خواهید شد که خواندشان خالی از لطف و تأمل نمی باشد
——————————————————————————————————————————
کتاب «درباره نفس»
ارسطو از مهترین آثار فلسفی یونان است اسحق بن حنین آن را به عربی ترجمه کرده و افضل الدین کاشانی تلخیص یکی از شروع آنرا به فارسی ترجمه نموده است.
در اهمیت این کتاب همین بس که در اروپا تا قرون جدید بزرگترین مرجع مطالعه در علم النفس به شمار می رفته و در عالم اسلام نیز هر گونه تحقیقی درباره نفس، لااقل از لحاظ رئوس مطالب، بر آن مبتنی بوده است.
مترجم محترم، کتاب را از ترجمه فرانسوی تریکو، به زبان فارسی برگردانده و حواشی و توضیحاتی که در تریکو به اکثر قطعات آورده است و برای فهم مطالب ضرورت دارد، ترجمه کرده است.
.——————————————————————————————————————————
کتاب«دختر وزیر»
 صد سال پیش توسط «دکتر لیلیاس همیلتون»، پزشک انگلیسی که در آن زمان طبیب خانوادگی دربار عبدالرحمن خان بوده، به زبان انگلیسی نوشته شده و سپس، توسط «گل حسین احمدی» به زبان دری ترجمه شده است. دختر وزیر با محوریت شخصیتی به نام «گل بیگم» که شخصیت اصلی و قهرمان این داستان است، بخشی از واقعیت ناگفته کشور افغانستان را به تصویر کشیده است.
کتابِ دختر وزیر گزارشی از جنگ هزاره‎ها علیه «عبدالرحمن» است. جنگی که در آن هزاره‌ها شدید‎ترین سرکوب تاریخی را پشت سرگذراندند. سرزمین‎های اجدادی‎شان به تاراج رفت، زنان و کودکان آنان در بازارهای برده فروشی دنیا به فروش رفتند و تقریبا برای یک قرن از صحنه سیاسی و شهروندی افغانستان به حاشیه رانده شدند.
——————————————————————————————————————————
کتاب مردی با نقاب آهنین
دوما به خاطر رمان‌های ماجراجویانه فراوانش یکی از مشهورترین نویسندگان فرانسه به‌شمارمی‌رود.
هشت سال پس از مرگ مرد نقاب‌آهنین، پرنسس پالاتین، زن برادر پادشاه فرانسه ادعا می‌کند او یک لرد انگلیسی بود که علیه فرانسه توطئه می‌کرد. از آن پس، افسانه و ادبیات به شخصیت او پرداخته و او را تحت نام «مردی با نقاب آهنین» به شهرت می‌رسانند. در واقعیت این مرد ناشناس که هرگز فردی چهره‌اش را ندیده بود یک ماسک از جنس مخمل به چهره داشت و نه یک ماسک آهنین و گفته می‌شد به دستور لویی چهاردهم پادشاه فرانسه او محکوم بود همواره حتی هنگام خواب ماسک را به چهره داشته‌باشد
——————————————————————————————————————————
کتاب مرداب روح
نگاشته ی جیمز هولیس اثری بسیار فوق العاده می باشد که پیغام مهم و اساسی آن در جمله‌ای پنهان شده است که روی جلد این اثر قابل ذکر است.سختی ها کلمات و صحبت های جذابی واسه ی گفتن دارند.این اثر بیان کرده که همه ی رنج‌هایی که آدم در زندگی با آن روبرو شده است و این سختی ها را احوال مردابی اسم می دهند موجب رشد و تعالی روح می گردد اگر حرف و اهداف آن رنج را با جستجو پیدا کنیم.مرداب روح به تحقیق مرداب‌هایی پرداخته که تمام ما در آنها دست و پا زده یا روزی در آن خواهیم افتاد .
——————————————————————————————————————————
کتاب «تاریخ مصور جهان دنیای باستان»
( با عنوان فرعی انسان های عصر حجر، مصر باستان، یونان باستان و امپراطوری روم چگونه زندگی می کردند) توسط شارلوت هردمن، فیلیپ استیل و ریچارد تامس تالیف شده است.
♦این کتاب را خانم تبسم آتشین جان ترجمه کرده است و توسط نشر نی چاپ شده است. کتاب تاریخ مصور جهان محصول کار گروهی است که بسیاری از باستان شناسان، تاریخ دانان، موزه داران، عکاسان، گرافیست ها وهنرمندان در تالیف، تنظیم و تدوین این کتاب نقش داشته اند.
♦این کتاب به بیش از دو میلیون سال تاریخ بشر می‌پردازد. از نخستین پیشینیان‌مان در آفریقا، وقتی که بشر نخستین ابزار سنگی را ساخت و به این دلیل آن را دوران پارینه‌سنگی می‌نامند آغاز می‌شود. سپس به ترتیب تاریخ نخستین تمدن‌های بشری را از مصر باستان، یونان باستان و امپراطوری روم را بازگو می‌کند. در هر بخش از این کتاب می‌توانید چند و چون زندگی بشر از فراهم‌ کردن غذا، مسکن، ابزار، کشاورزی، صنعت، هنر، آداب و رسوم و باورهای انسان‌ها در ادوار مختلف آشنا شوید.
——————————————————————————————————————————
کتاب«تسخیر طبیعت درون»
اثری از سوامی ویوکاناندا برجسته‌ترین شاگرد راما کریشنا است. او در سال ۱۸۳۴ میلادی یک خانواده متشخص نظامی در کلکته زاده شد و به زودی در زمینه کتب مقدس هندی، فلسفه و علوم انسانی به مطالعه پرداخت. وی از برجسته‌ترین و مشهورترین متفکران هندی در قرن نوزده است.
این کتاب بررسی مبسوطی است از زوایای درونی و ناپیدای ما که اغلب از آن ناآگاه هستیم. همه دانش ما مبتنی‌بر تجربه است. چیزی که ما دانش استنباطی می‌نامیم، و در آن از خُردتر به کلان‌تر می‌رسیم، همه اساس و پایه‌اش بر پایه تجربه بنا شده است.
——————————————————————————————————————————
کتاب «جامع روان شناسی یازدهم انسانی قلم چی»
ویژگی و محتوای کتاب کتاب جامع روان شناسی یازدهم انسانی قلم چی شامل:
ارائۀ بیش از ۱۲۰۰ پرسش شناسنامه دار منتخب جهت پوشش کامل مطالب کتاب درسی
– ارائۀ پرسش های تشریحی به تفکیک هر فصل جهت آمادگی در امتحانات مدرسه
– پرسش های چهارگزینه ای منتخب طراحی شده با مرتبط با کتاب درسی
– ارائۀ درسنامه شامل نکات مهم مطالب هر فصل در قالب کادربندی مجزا جدول و استنفاده از فنون متنوع
——————————————————————————————————————————
کتاب «روان شناسی عمومی »
اثر اتکینسون با ترجمه ی دکتر براهنی است ؛در این کتاب روابط رفتارگرایی، رویکرد رفتاری و رویکرد  شناختی و … توضیح داده شده است.
کتاب «ارزش میراث صوفیه»
آن‌چه در طی این یادداشت‌ها آمده است، جستجویی است در تاریخ تصوف، با کوششی برای ارزیابی میراث صوفیه. قسمتی از این یادداشت‌ها، چند سال پیش، بی هیچ نظمی خاص و به صورت مقالاتی دنباله‌دار، در مجله‌ی یغما انتشار یافت و چون آن سلسله مقالات را بعضی دوستان پسندیدند و سودمند دیدند، دیگر بار طبع تمام یادداشت‌ها، به‌صورت کامل و مرتب، ضرورت تازه یافت و اکنون به گونه‌ی کتابی جداگانه – که چندین برابر مقالات مندرج در یغماست – به‌چاپ می‌رسد. البته ارزیابی میراث صوفیه و مطالعه‌ی تطبیقی در عرفان عام داستانی دراز است و حاجت به تحقیقات بسیار دارد. در این مختصر، نویسنده فقط خواسته است دورنمایی ترسیم کند از دنیای صوفیه و زشتی‌ها و زیبایی‌هایی که در آن است.
——————————————————————————————————————————
کتاب« آزیتا»
دریای خزر، صاف و آرام و فیروزه گون، در حدود رودسر، صخره ی سربلندی را، شبیه تر به یک تپۀ مرتفع، به دهان کشیده و از سه طرف دورش گردیده است. بر سر و روی این صخره، همیشه در بیشتر ماههای سال، گیاهاه خرم و گلهای رنگارنگ روئیده اند. شاخه های درختان معلقش کمتر بی بار و برگ و آشیان پرندگان جسورش کمتر بی زمزمه است. همه غوطه ور در نشاطند زیرا که همه شادکام و سیرابند . صخرۀ رفیع که خود بر آب نشسته است ریشه های کودکان سرسز بارورش را نیز به آب می رساند. پنداری که این صخره را از آغاز آفرینش پا گرفته. از روی زمین خراما خرامان، با شوق و آرزومندی مانند کودک تازه پایی که……..
——————————————————————————————————————————
کتاب «داد و ستد با مردگان»
توضیحات :کتاب صوتی داد و ستد با مردگان اثر جنیفر ایگان داستان زنی است که از جوانی عادت داشته لباس مردگان را به تن کند.
وی زمانی که یکی از عزیزانش می‌میرد به سمت اتاقش می‌رود و یادگاری‌هایی مانند پولیور و لباس و… برمی‌دارد تا یاد آن‌ها را با پوشیدن و استفاده کردن وسایل‌هایشان زنده نگه دارد.
جنیفر ایگان (Jennifer Egan) نویسنده و رمان‌نویس اهل آمریکا است. برخی منتقدان و صاحب‌نظران به او لقب مارسل پروست پانک، ویلیام فاکنر راک‌اندرول و حتی دوس پاسوسِ هیپی داده‌اند. داستان‌ها و نوشته‌های ایگان بازتاب تنهایی، امیال و آرزوها، چندپارگی شخصیت انسان‌ها و واقعیت‌های زندگی در دنیای فراصنعتی است.
——————————————————————————————————————————
کتاب «حیات، طبیعت، منشأ و تکامل آن»
کتابی که از نظر خوانندگان می گذرد، حاصل یک سلسله مطالعات طولانی در مورد معمای منشا زندگی است. هنوز هم مسئله منشا و ماهیت زندگی که بهم وابستگی کامل دارند، محور مطالعات زیست شناسی می باشند. اوایل ماهیت حیات توسط دانشمندان علوم طبیعی کاملا جدا از رسیدگی به منشا آن و به نحو مطلقا متافیزیکی (مابعدالطبیعه) مورد تدقیق قرار می گرفت. امروزه طبیعی دانان پذیرفته اند که هیچ یک از سه مسئله زیر یعنی منشا حیات، ماهیت حیات و بالاخره تکامل حیات نمی توانند جدا بررسی شوند و هر سه به نحو کاملی باهم آمیخته می باشند. در این کتاب مسئله حیات دقیقا از این نقطه نظر بررسی می شود.
——————————————————————————————————————————
آموزش «هوش مصنوعی»
هوش مصنوعی Artificial intelligence  شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که در آن به ساخت ماشین‌هایی هوشمند پرداخته می‌شود که مانند انسان‌ها عمل می‌کنند و واکنش انجام می‌دهند.یک عامل هوشمند، سیستمی است که با شناخت محیط اطراف خود، شانس موفقیت خود را پس از تحلیل و بررسی افزایش می‌دهد. هوش مصنوعی در آینده‌ای نه چندان دور زندگی بیشنر انسان‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنا بر تحقیق معتبر دانشگاه آکسفورد که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفته است؛ ۴۷ درصد از کل جایگاه‌های شغلی ایالات متحده در سال ۲۰۳۰ به شکل اتوماسیون و بدون حضور انسان انجام می‌گیرند. همچنین برنامه‌نویسان و مهندسان نرم‌افزار در ۲۰ سال آینده تنها ۸ درصد امکان اتوماسیون شغلشان وجود دارد. محققین براین باوراند که نهایتا مهندسان نرم‌افزار روزی با برنامه‌ای هوشمند جایگزین خواهند شد؛ برنامه ای که می‌تواند کدها را خود کپی کند، بنویسد و آن‌ها را بهبود بخشد.
——————————————————————————————————————————
کتاب «صدابردار»
آرزوهای بسیاری برای این کتاب داشتم، آینده ای روشن که حق اش نبود چنین سخت با دیوار برخورد کند، یکی از آرزوهایم شاید این بود که آن را در کتابفروشی شهرمان ببینم، در کنار کتاب های دیگری که از جنس کاغذ اند و نویسنده های شان هر چند با جیب های خالی اما حال روح شان خوب است و رزومه ای برای جهان آخرت دست و پا کرده اند. صدابردار مجموعه ای از “نُه” داستان کوتاه است، کوتاه به معنای حقیقی، نه رمان های بیست یا سی صفحه ای که با نام داستان کوتاه به خورد مخاطب داده می شوند. انسان، بیگانگی و مرگ، صدای واضح این داستان ها هستند، سکوت و تاریکی که از هر سو فرو می ریزند و آدمی ناچار به تسلیم است. مخاطب را در خواندن این کتاب به صبر دعوت می کنم، به تفکر و عشق، به دوری از تعصب و نزدیکی به افکار جدید و بروز یافته در خودمان و اطرافیان، او باید تعارف را کنار بگذارد و خود را آنگونه که هست ببیند، حتی اگر زبری و تیرگی اش در ظاهر آزار دهنده باشد. داستان های این مجموعه طوری نگاشته شده اند که لازم است برای تک تک کلمات ارزش قائل شد، نمی توان آنها را تا نیمه خواند یا واژهء آخر را جا انداخت و مدعی بود که خوانده و درک شده است، صدابردار داستان جزئیات است، قصهء نقش های سفید روی بوم سفید.
——————————————————————————————————————————
کتاب «زندگانی شاه عباس اول  – جلد دوم»
جلد دوم کتاب زندگانی شاه عباس اول، به خصوصیات جسمی، روحی، اخلاقی و ذوقی شاه عباس اول اختصاص یافته است.
مجموعه زندگانی شاه عباس اول
مجموعه زندگانی شاه عباس اول، در سه جلد و به همت نصرالله فلسفی پیرامون زندگی و حوادث تاریخی دوران شاه عباس اول نگارش یافته است. در مجموعه تاریخی زندگانی شاه عباس، از وقایع سیاسی زمان و حوادث گوناگون داخلی و خارجی و جنگ ها و لشکرکشیهای  او سخنی بمیان نخواهد آمد، مگر آنجا که اشاره به برخی از اینگونه وقایع، برای اثبات یکی از خصوصیات زندگانی او لازم نموده باشد. منظور از نگارش این مجموعه، شناسانیدن شخص شاه عباس و خصوصیات روحی و جسمی و اخلاقی او، تعریف سیاست داخلی و خارجی و نظامی وی، طرز رفتارش با مردم ایران و بیگانگانی که به این کشور آمده اند، بیان عقاید مردم ایران و جهانگردان و فرستادگان بیگانه دربارۀ او و سایر مطالب و حقایقی است که صرفا مربوط به شخص وی باشد. بیان همۀ این مطالب مبتنی بر مدرک و شواهد مسلم و قطعی است و در معرفی این پادشاه بی هیچگونه ملاحظه و تعصب، تمام صفاتش از نیک و بد مورد تحقیق و مطالعه قرار گرفته است.
——————————————————————————————————————————
کتاب« تصویری در آینه»
 چهل و ششمین رمان دانیل آستیل، یکی از زیباترین و قوی ترین انواع ارتباط ، یعنی ارتباط بین دوقلوهای یکسان را به قلم می کشد، این کتاب داستان زندگی دو خواهر دوقلو را بازگو می کند و ما را به یک سفر فراموش ناشدنی می برد .
تصویری در آینه افسون خواهران دوقلویی است که از نظر ظاهری کاملا مشابه و از نظر خصوصیات روحی کاملا متفاوت از یکدیگر هستند.
آنها به دنبال سرنوشت میروند و زندگی خود را میسازند ، اگرچه دنیا در حال جنگ است.
——————————————————————————————————————————
کتاب «انسان در جستجوی خویشتن»
نوشته‌ی «رولو می» و ترجمه‌ی «سید‌مهدی ثریا» است. این کتاب مواردی را که انسان به خاطر از دست دادن آنها دچار مصیبت شده است و همچنین مباحثی درباره سلطه و اقتدار مادر و محرومیت از آزادی را بررسی می‌کند. این اثر دربردارنده چهار بخش و هشت فصل با عنوان‌های «تنهایی و دلهره انسان امروزی»، «ریشه درد و ناراحتی ما»، «تجربه تشخص یافتن و تقلا»، «برای خود بودن»، «آزادی و قدرت درونی»، «وجدان خلاق»، «جرات و فضیلت بلوغ» و «انسان، فرارونده از زمان» است.
در توضیحات پشت جلد آمده است: «نویسنده این کتاب که یکی از برجستگان روانشناسی و روانکاوی است. پس از بررسی گرفتاری‌های زمان ما، تنهایی و دلهره انسان امروز، موانع و آفات راه خود شدن را می‌کاود و خواننده را به خود و کشف مجدد خویشتن فرا می‌خواند. هدف های انسجام و یکپارچگی، وجدان خلاق، جرات خود بودن، نقش دین و پیشگفتاری بر عشق از جمله مطالب متنوع و تامل بر انگیز کتاب حاضر است.
——————————————————————————————————————————
روانشناسی رنگ ها
مسیب استوار
در هنر‌ درمانی رنگ‌ها در ارتباط با احساس فرد هستند و روی وضعیت جسمی و ذهنی او تاثیر می‌گذارند. تحقیقات نشان داده است کسانی که به دنبال رنگ قرمز هستند در اثر این رنگ ضربان قلب افزایش پیدا می‌کند و منجر به افزایش آدرنالین در جریان خون می‌شود.استفاده از رنگ های روشن تر باعث ایجاد هیجان و کنش گرایی بیشتر خواننده/ مشتری میشود.
——————————————————————————————————————————
ﮐﺘﺎب « ﻋﺸﻖ ﻫﺮﮔﺰ ﮐﺎﻓﯽ ﻧﯿﺴﺖ»
 ﻭﻗﺘﯽ ﮐﺴﯽ ﺣﺎﻟﺶ ﺑﺪﻩ ، ﺑﻬﺶ ﭼﯽ ﺑﮕﯿﻢ؟ﻭﻗﺘﯽ ﮐﺴﯽ ﺣﺎﻟﺶ ﺑﺪﻩ ﺑﻬﺶ ﻧﮕﯿﺪ،ﺍﯼ ﺑﺎﺑﺎ ﺍﯾﻨﻢ ﻣﯽ ﮔﺬﺭﻩ ،ﻧﮕﯿﺪ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﯽ ﺷﻪ ،ﻧﺨﻮﺍﻫﯿﺪ ﺑﺎ ﺟﻮﮎ ﻫﺎﯼ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﺑﺨﻨﺪﻭﻧﯿﺪﺵ،ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍﺩ ﺑﺨﻨﺪﻩ،ﺧﻨﺪﻩ ﺍﺵ ﻧﻤﯿﺎﺩ ﻏﺼﻪ ﺩﺍﺭﻩ ،ﺑﺮﺍﺵ ﺍﺯ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺣﺮﻑ ﻧﺰﻧﯿﻦ ،ﺍﺯ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻣﺜﺒﺖ ﻭ ﻣﺜﺒﺖ ﺑﺎﺵ ﻭ ﺑﻪ چﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﯼ ﻓﮑﺮﮐﻦ ﺣﺮﻑ ﻧﺰﻧﯿﺪ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﺴﯽ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﻪ ﺍﺻﻼ ﺍﯾﻦ ﺷﻤﺎ ﻧﯿﺴﺘﯿﻦ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﯿﻦ .ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﺣﺮﻑ ﻧﺰﻧﯿﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﻭ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﺑﻐﻠﺶ ﮐﻨﯿﺪ ﻮ ﺑﻪ ﭼﺸﻢ ﻫﺎﺵ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻨﯿﺪ ﺑﺮﺍﺵ ﭼﺎﯾﯽ ﺑﺮﯾﺰﯾﺪ ﺑﺮﺍﺵ ﯾﮏ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻩ ﺑﭙﺰﯾﺪ  ﺑﺬﺍﺭﯾﺪ ﺟﻠﻮﺵ ،ﺑﻌﺪ ﺣﺮﻑ ﻧﺰﻧﯿﺪ
ﺑﺬﺍﺭﯾﺪ ﺍﻭﻥ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﻪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﮔﻮﺵ ﮐﻨﯿﺪ .ﻓﮑﺮ ﻧﮑﻨﯿﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﻈﺮﯾﻪ ﺻﺎﺩﺭ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﻧﺼﯿﺤﺖ ﮐﻨﯿﺪ
ﻓﮑﺮ ﻧﮑﻨﯿﺪ ﺍﮔﻪ ﺣﺮﻑ ﻧﺰﻧﯿﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺑﺪﯼ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﻪ ﺷﻤﺎ ﺟﺎﯼ ﺍﻭﻥ ﺁﺩﻡ ﻧﯿﺴﺘﯿﺪ ﺷﻤﺎ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﻭﻥ ﺁﺩﻡ ﺭﻭ ﺍﺯ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﺩﻧﯿﺎ ﺍﻭﻣﺪﻩ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻧﮑﺮﺩﯾﺪ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﻭ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﺑﻐﻠﺶ ﮐﻨﯿﺪﺳﮑﻮﺕ ﮐﻨﯿﺪ ﺍﮔﻪ ﺩﻟﺶ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺧﻮﺩﺵ ﺣﺮﻑ ﻣﯽ ﺯﻧﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﮐﻤﮑﻪ…
——————————————————————————————————————————
ﭘﺮﻓﺴﻮﺭ ﺁﺭﻭﻥ ﺗﯽ ﺑﮏ
کتاب«ملت عشق»
چهل قاعده عشق که به نام ملت عشق نیز شناخته می‌شود، توسط نویسنده فرانسوی متولد ترکیه «الیف شافاک» نوشته شده است. این رمان که پرفروش‌ترین کتاب تاریخ ترکیه به حساب می‌آید، اثری برگرفته از ارتباط عرفانی بین شمس تبریزی و مولانا است که به صورت دو داستان موازی و در هم تنیده روایت می‌شود.
——————————————————————————————————————————
کتاب «عشق و خیانت
نویسنده : الکساندر دوما
در این داستان هیجان انگیز شاهد عشقی کور هستیم که به خیانت و ویرانی می انجامد. املت برای رسیدن به معشوقه اش از خون، پلی می سازد که فروریختنی است. این نکته که قلب های سنگی نمی توانند عشق را درک کنند قابل تأمّل است. عشق ،انسان را کور می کند و عقل را می کشد چنان که در این داستان، املت محبت های صمیمی ترین دوستش را نادیده می انگارد و وی را ناجوان مردانه می کشد . شاید بتوان برداشت کرد که سولتانتا یا سلطنت ، نماد عشق است و ورکوسکی نماد عقل و داستان، رودررویی این دو…
——————————————————————————————————————————
روبنس و بروگل
پتر پل روبنس (۱۵۷۷ -۱۶۴۰) نقاش مشهور سبک باروک بود .
موضوع کارهای او بیشتر پرتره، منظره و صحنه‌های تاریخی-مذهبی را در بر می‌گیرد.
پیتر بروگل دو پسر داشت به نام‌های پیتر بروگل پسر و یان بروگل ارشد که هر دوشان فامیل‌شان را از Bruegel به Brueghel تغییر دادند. مادر بزرگ آن‌ها، میکن فرهولست، پسران را بزرگ کرد. برادر بزرگ‌تر، پیتر بروگل، از بین آن دو نقاش رده پایین‌تری بود.
او سبک پدرش را کپی کرد اما استعداد چندانی در این کار از خود نشان نداد. یان موفق‌تر بود، او سبکش را به باروک تغییر داد و با پیتر پل روبنس در Allegory of Sight همکاری کرد.
——————————————————————————————————————————
کتاب : فراراز سیبری
نویسنده : یوزف مارتین باوئر
 فرار از سیبری در قالب اتفاقات و ماجرای روایت خاطرات یک افسر آلمانی داخل جنگ جهانی دوم است. او داخل مونیخ زندگی می کند که در دوران خدمت داخل ارتش هیتلر به جبهه‌های شرق اعزام می گردد و سرانجام به اسارت ارتش شوروی در آمده است. ولی او در زمان زندانی شدن نقشه‌ی فرار را می کشد و درگیر داستانهای گوناگون پر از خطر در سیبری می گردد .در طی دوران جنگ جهانی دوم در سال هزار و نهصد و چهل و پنج یک افسر آلمانی به اسم کلمنز فارل به دست ارتش شوروی دستگیر شده و به جرم جنگ بر ضد پارتیزانهای اتحاد جماهیر شوروی به بیست و پنج سال کار اجباری داخل اردوگاه گولاگ در شمال شرقی روسیه محکوم می گردد و با عده ی زیادی از دیگر زندانیان به این اردوگاه منتقل می شود که به دست فرمانده ای بسیار بیرحم به اسم کامونوف اداره می شود.
——————————————————————————————————————————
 کتاب«تشنگی و گرسنگی»
نویسنده: اوژن یونسکو
مترجم: جلال آل احمد – منوچهر هزار خانی
اوژن یونسکو (۲۶ نوامبر، ۱۹۰۹ – ۲۸ مارس، ۱۹۹۴) نمایش‌نامه‌نویس و نویسنده فرانسوی با اصلیت رومانیایی است. او در سال ۱۹۷۰ به عضویت فرهنگستان فرانسه درآمد. او را بارزترین نماینده تئاتر پوچی می‌نامند. مشهورترین نمایش‌نامه یونسکو کرگدن‌ها یا کرگدن نام دارد که به فارسی نیز ترجمه شده‌است.