لیست کتاب های جدید منتشر شده در کتابخانه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

 

________________________________________________________

کتاب«کارهنرپیشه روی نقش در جریان تاثر»

جلد اول از مجموعه آماده سازی هنرپیشه
نویسنده: کنستانتین استانیسلاوسکی
مترجم: مهین_اسکویی
کنستانتین سرگئی استانیسلاوسکی (۱۷ ژانویه ۱۸۶۳ – ۷ اوت ۱۹۳۸) بازیگر و مدیر تئاتر روس بود. او از نوجوانی با شیفتگی تئاتر بازی می‌کرد و بعدها زندگی خود را وقف هنر تئاتر کرد. او به اتفاق نمیروویچ دانچنکو، سازمان مشهور و بی‌همتای “تئاتر هنرمندان” را در مسکو بنیان‌گذاری کرد. استانیسلاوسکی قوانین نقش‌آفرینی و سازمان یک تئاتر را کشف و در تئاتر روسیه پیاده کرد که در تئاتر همه کشورها دگرگونی نوین و بی‌نظیری ایجاد کرد.

________________________________________________________
کتاب «جهان و تاملات فیلسوف»

پانزده مقاله‌ای که از آثار شوپنهاور برگزیده شده‌ و در این مجموعه گرد آمده‌اند در دو بخش تنظیم شده‌اند. بخش اول طرحی اجمالی از کلیت نظام و بینش فلسفی شوپنهاور و دیدگاه‌های او در کتاب پرآوازه‌ی جهان همچون اراده و تصور و مسائلی که چون عشق، رستگاری، جاودانگی و عبث بودن وجود به‌دست می‌دهد و در دفتر دوم نظرات فیلسوف درباره‌ی مضامینی چون نویسندگی، مطالعه، نبوغ و شیوه‌ی صحیح اندیشه‌ورزی آمده‌است

________________________________________________________
کتاب« زویا»

دانیل استیل در سال ۱۹۴۹ در کشور امریکا در شهر نیو یورک به دنیا آمد او هر چند که در امریکا به دنیا آمده است اما بخش اعظم کودکی اش را در فرانسه گذرانده است. تقریبا تا انتشار هفتمین کتاب دانیل استیل کسی به ظهور یک نویسنده بزرگ پی نبرد در سال ۱۹۸۱ یکی از دانشگاهای امریکا از او به عنوان یکی از ۱۰ زنی که جهان را تحت تاثیر خود قرار دادند نام برد و نیویورک تایمزنیز در سال ۱۹۸۴ چهار اثر او را جز ۱۰ اثر پر فروش جهان قرار داد.در آثار دانیل خانواده پر جمعیت و افراد آن که هر یک سرنوشت متفاوتی می یابند یکی از مشخصه های اصلی او است قصه های او معمولا به سر نوشت آدم های معمولی و زندگی های معمولی می پردازند و شخصیت های او اغلب از نوعی خوش بینی و ساده اندیشی مطلوب فرهنگ امریکایی بر خوردارند .انیل استیل نویسنده پر کاری است و از او بیش از ۴۰ رمان در ۴۰ کشور جهان به ۲۷ زبان ترجمه شده است .کتاب های استیل در دهه ۸۰ توانست ۳۸۱ هفته پی در پی در صدر جدول پر فروش ترین رمان های ایالات متحده بایستد و به این ترتیب رکوردی در کتاب رکورد های گینس ثبت کند ذکر این نکته ضروری است راه دراز خانه پر فروش ترین رمان دانیل استیل و همچنین پر فروش ترین کتاب ماه می سال ۱۹۹۸ در امریکا شناخته شد استیل در دهه ۹۰ هم جز فعال ترین نویسندگان امریکایی است از رمان های دانیل استیل چند سریال تلویزیونی ساخته شده است و برخی از رمان ها ی او نیز به فیلم بر گردانده شده است.

________________________________________________________
کتاب« رویاهایت را زندگی کن»

اگر کتاب رویاهایت را زندگی کن را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید معلوم است که آماده‌اید تا قدم بعدی را در راه تکامل شخصی خود بردارید. شما آماده‌اید تا عالمانه بیشتر از آنچه واقعاً از زندگی خود می‌خواهید خلق کرده و دریافت کنید. ما همگی در خلق زندگی خود سهیم هستیم و جوابگوی وضعیت جهانی هستیم که در آن زندگی می‌کنیم. ما رفته رفته درمی‌یابیم که چنان چه می‌خواهیم چیزهایی را در جهان خارج تغییر دهیم، در این صورت باید مشتاق باشیم تا تغییراتی ضروری در جهان درون خود هم به وجود بیاوریم. پس تغییری در جریان است، تغییری در آگاهی ما. این تغییر در فضا و روی امواج رادیویی است و ما می‌توانیم آن را در اعماق وجودمان حس کنیم. ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تکامل معنوی خود را کامل کرده‌ایم و اشتیاق فراوانی داریم تا ارتباطمان را با یکدیگر، با اهداف خود و خودمان درک کنیم. به عنوان موجودات انسانی، رفته رفته به درون خودمان می‌نگریم، از اولویت‌ها و مقتضیاتمان می‌پرسیم و به دنبال معنای عمیق‌تری در زندگی خود می‌گردیم.

________________________________________________________
کتاب« زنان نامدار»

نویسنده کتاب در صدد است که تا سرحد امکان شرح حال زنانی را که به جامعه بشریت خدمت کرده اند به گوش دنیای امروز برساند. ولی خوشبختانه تعداد این زنان به حدی است که شاید از عهده نگارنده و حتی مورخین و نویسندگان عالی مقام هم برنیاید. البته تلاش برای معرفی زنانی است که بیشتر ورقه های تاریخ با نامشان آشنایی ندارد از قبیل (فانی برنی)، (پوکاهانتاس)، (جینی لیند) و… زیرا نام آورانی مثل مادام کوری یا رابعه دختر عضدالدوله دیلمی، پوراندخت یا آذرمی دخت احتیاج به شناساندن ندارند؛ بلکه هر بچه ای که شش کلاس ابتدایی سواد داشته باشد، با نام آنها آشنایی دارد…
زندگی نامه برخی افرادی که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته عبارتند از: حضرت زینب / ژاندارک / پوکاهانتاس / فلورانس نایتنگل / روزا بونور / پرسیلا آلندن / کاترین کبیر / لوئیزا آز پروس / شارلوت برونته / ملکه ویکتوریا /فانی برنی / سارا سیدونز / ماری آنتوانت / لیدی جین گری و…

________________________________________________________
کتاب«تفکر سیستمی»

“آنتروپی” در لغت به معنای میل به فنا، نیستی و فروپاشی است. در یک سیستم بسته، چون انرژی و داده‌های جدید از محیط خود دریافت نمی‌کند، کم کم به زوال می‌گراید، ولی سازمان یک سیستم باز است که “آنتروپی منفى ” (عدم میل به فنا) و در واقع میل به بقا و استمرار دارد؛ بنابراین می‌تواند ساختار خود را تجدید قوا کرده و رشد کند؛ زیرا توانایی ورود انرژی را بیش از آنچه که صرف تولید ستاده‌هایش می‌کند، داراست؛ البته این توانایی را باید در سازمان ایجاد کرد و به خودی خود وجود ندارد؛ چرا که هر سیستم از جمله سازمان در جریان عملکرد خود و بدون اراده، گرایش به فنا دارد «آنتروپی در سازمان» و این ما هستیم که برای جلوگیری از ناپایداری سیستم با آنتروپی مثبت، مقابله می‌کنیم؛ نحوه‌ی برخورد با این پدیده، وارد کردن آنتروپی منفی حداقل به اندازه آنتروپی مثبت به سیستم است. برنامه‌های بهبود سازمانی در واقع آنتروپی منفی و حیات بخش برای یک سازمان است. قانون پایستگی انرژی” می‌گوید: انرژی به وجود نمی‌آید و از بین نمی‌رود، بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‌شود؛ اما اصلی به نام “قانون دوم ترمودینامیک” می‌گوید: جهان در آغاز پیدایش، “آنتروپی” مشخصی دارد، ولی مقدار آن به تدریج افزایش می‌باید تا جایی که جهان به حالت ترمودینامیکی پرسد، آن گاه از ادامه‌ی فعالیت باز خواهد ماند و هیچ اتفاقی در آن نخواهد افتاد و خواهد مرد که این فرایند به “مرگ حرارتی Head death”معروف است.

________________________________________________________
کتاب «رازهای یک نابغه»

اگر شما حافظه‌تان را به طور کامل از دست می‌دادید باید مثل یک نوزاد از ابتدا شروع به یادگرفتن می‌کردید. (اگر درک حس فردی که حافظه‌اش را از دست داده برایتان جالب است می‌توانید رمان «بیهوشی» نوشته «گردن‌کرمن» را مطالعه کنید). در چنان حالتی شما نمی‌دانستید چطور لباس بپوشید، ریش‌هایتان را بزنید (اگر آقا هستید) یا آرایش کنید (اگر خانم هستید)، یا چه‌طور اتومبیل‌ خود را برانید و حتی چگونه از قاشق یا چنگال استفاده کنید و… . همان‌طور که می‌بینید همه آنچه که ما به آن عادت کرده ایم در حافظه ما ذخیره شده است و به عبارت بهتر «عادت، حافظه است».
________________________________________________________
کتاب «تا کتک نخورم آدم نمی شم»

شامل ۱۸ داستان کوتاه. عناوین داستانها عبارتند از: یک جفت جوراب نایلون، زن سوزنی، مرگ خوبه برای همسایه، مردی که هم پیاله اش را کشت، ساعت فروشی، تقصیر خودته، راه جلب توریست، وقتیکه دزد به دزد میزنه، من اعتراض دارم، راهنما، دیوانه، ماه دیگه میشه، خواهرزاده، بابانوئل توقیف شد، نماز میت، عمو ژنرال، تنظیم خانواده، تا کتک نخورم آدم نمیشم

________________________________________________________
کتاب «کتیبه های شاهنشاهان هخامنشی»

کتیبه های خط میخی پارسی که بر لوحه های زرین، سیمین، سنگی و گلی در ایران و ترکیه و مصر پیدا شده، روشنگر رویدادهای جالب تاریخی مانند احداث کاخهای سلطنتی، فتوحات جنگی، تعداد سرزمین های تحت رهبری، نحوه زیست، حدود و وسعت ایران باستان، وضع ایران با ممالک همجوار و نظایر آن، خاصه طرز تفکر و نحوه عقاید شاهنشاهات هخامنشی می باشد که هر یک به تنهایی می تواند موضوع تحقیق و تدوین رساله ای جداگانه قرار گیرد. از خلال نوشته های این کتیبه ها که هم اکنون زینت بخش موزه های ایران، انگلستان، فرانسه، آلمان و اتحاد جماهیر شوروی می باشند، اندیشه شهریاران هخامنشی را به وضوح می توان دریافت. اندیشه هایی بس والا که تمایز خاصی نسبت به طرز تفکر جهان آن روز دارا بوده است…

________________________________________________________
کتاب «دیو و دلبر»

با سه حکایت تقریباً مشابه از نویسندگانی چون: داینا مالوک، لوگان مارشال و ادریک وردینبورگ که توسط اسماعیل پورکاظم ترجمه و تدوین گردیده و منضم به تصاویر مربوطه شده است، می‌تواند اهمیت رعایت به قول و قرارها را برای کودکان و نوجوانان فارسی زبان بازگو نماید.

________________________________________________________
کتاب «سپاه گمشده کمبوجیه»

اثر محمدامین پورحسینقلی است؛ بخش اول با هفت قطعه در صدر قرار گرفته که شاخص‌ترین آن‌ها “سپاه گمشدۀ کمبوجیه” و “یک داستان واقعی” است. اما بخش دوم تنها شامل پنج قطعه می‌شود که “اکسید دی هیدوژن” و “شماره هفتاد و سه به باجه‌ی چهار” از نمونه‌های بارز و مصداق عینی دغدغه‌های ذهنی نویسنده به شمار می‌رود.

________________________________________________________
کتاب «کاندید»

اثر ولتر با ترجمه محمد عالیخانی است؛ ولتر در داستان کاندید چه می‌گوید ؟
کاندید پسر خوش سیمایی است که در کاخ مجلل یک بارون آلمانی در ناحیه وستافلی زندگی می‌کند . کاندید فرزند نامشروع بارون است . بهترین وسایل زندگی و تربیت برای کاندید در خانه بارون فراهم شده است .

________________________________________________________
کتاب «جدال خونین»

در دفتر کارم نشسته بودم که ناگهان تلفن روی میزم زنگ کشید. به سرعت گوشی را برداشتم و خودم را معرفی کردم و پرسیدم
– بفرمایید، چه کاری دارید؟
صدای هیجان زده و وحشت آلوده مردی از آن سوی سیم گفت:
– گوش کنید آقای کارآگاه… من… من در مخمصه عجیبی گیر افتادم.
او سکوت کرد و من صدای تنفس سریع وی را شنیدم و گفتم:
– خب بفرمایید چه اتفاقی برایتان روی داده و اصولا شما چه کسی هستید و از کجا صحبت می کنید؟
صدای مرد مزبور از آن سوی سیم بار دیگر به گوشم رسید:
– من ایدونیک بودرک هستم….

________________________________________________________
کتاب«افسانه هایی از حاتم طائی»

حاتم طائی را گروهی عرب و جمعی ایرانی می‌پندارند. بعد از استیلای اعراب بر ایران غالب ادبیات کشور ما نیز بدست اعراب افتاد و این قوم به همان گونه که کلماتی ناهنجار از زبان خود را در زبان شیرین فارسی جایگزین نمودند بر ادبیات کشور ما نیز تجاوز کرده و غالب آثار بزرگان و منظومه‌های شیرین و آثار نثر مولفین و محققین ایران راهم از آن خود معرفی نمودند. حتی به کرات دیده شده که اعراب با افزودن پیشوند (ال) به نام خاص فلاسفه ایرانی، به این نام ظاهر عربی بخشیده و تدریجا آثار ایرانی را با ترجمه عربی منتشر ساخته و متن اصلی این آثار را ترجمه‌‌ای از متن (اصیل) اولی در واقع (قلابی عربی!) معرفی کرده‌‌اند و (حاتم طائی) نیز از همین آثار میباشد که در ازای ترکیب کلمات ناهنجار عربی به زبان شیرین فارسی، از ادبیات اصیل و ارزنده کشور ما به ادبیات اعراب وارد شده است.

________________________________________________________
کتاب «تاریخ باستانی ایران بر بنیاد باستان شناسی»

کتابی که به زبان فارسی اینک از نظر خواننده دانشمند می گذرد. ترجمه از یک متن انگلیسی است که خاورشناس مشهور دکتر ارنست هرزفلد آلمانی استاد دانشگاه فردریک ویلهم در برلین در سال ۱۹۳۴ میلادی، مطابق ۱۳۱۳ شمسی در آکادمی بریتانیا در لندن تقریر و تحریر کرده است. این کتاب مشتمل بر سه مقاله از تاریخ باستانی ایران است که اولی “از اعصار قبل از هخامنشی و عصر هخامنشی” و دومی “از عصر یونانی (جانشینان اسکندر) و عصر اشکانی” و سومی “از عصر ساسانی” بحث می کند.
عنوان انگلیسی متن کتاب چنین است: Archaeological History of Iran

________________________________________________________
کتاب «آوسنۀ بابا سبحان»

موضوع این رمان, تلاش زمین‌داری از نوع سنتی و جابه‌جایی آن با نظام زمین‌داری بورژوایی, اجاره‌داری و تشدید استثمار سرمایه و نماینده آن ‘عادله’ زنی از نیروی کار دهقانان است. بحران در داستان هنگامی رخ می‌دهد که عادله که پنج دانگ ملک اجاره‌ای را در تملک خود دارد تصمیم می‌گیرد یک دانگ بقیه را از صالح گرفته و به مردی به نام ‘غلام’ که بر او مهر افکنده, واگذار کند. غلام در یک درگیری پس از کشته شدن صالح می‌گریزد و عادله در این فرار به او کمک می‌کند و …

________________________________________________________
کتاب«شدن»

میشل اوباما
بخش اول این کتاب در هشت فصل به روایت دوران کودکی تا دانشگاه میشل اوباما می‌پردازد. از شروع زندگی سخت تا رسیدن به هاروارد، روابط خانوادگی خانواده‌اش و تاثیری که این روابط در تمام دوران زندگی‌اش گذاشته است. او معتقد است حمایت والدینش پشتوانه‌ای برای او بوده که اکثر هم‌نژادانش از آن محروم‌اند و همین موضوع سبب شده تا با مواجهه با چالش‌های زندگی بتواند روی پای خودش بایستد.

________________________________________________________
کتاب« پارچه های شهر سوخته و فرهنگ پوششی آن»

منصور سیدسجادی؛ هاله هلالی اصفهانی و لورنزو کستانتینی.
زاهدان: سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، ۱۳۸۸

________________________________________________________
دانلود«کاهنه های باکوس»

نوشته “اوریپید” (۴۸۰ ـ ۴۰۶ ق. م) نویسنده یونانی . در این نمایش نامه “باکوس” یا “دیونیزوس” خدایی مصیبت دیده از اساطیر یونانی است . خدایی که خدایان دیگر در تعقیب اویند تا نابودش کنند . مصایب او حتی پیش از تولد آغاز می‌شود . روایات مختلفی از افسانه دیونیزوس وجود دارد؛ اما همه آن‌ها روایت مصیبت مرگ و رستاخیز این کودک آسمانی است . در روایتی “هرا” همسر زئوس با نیرنگی رقیب خود “سلمه” را که از زئوس باردار است نابود می‌کند . زئوس نوزاد را از شکم مادر نجات می‌دهد و در ران خود می‌دوزد تا زمان تولد فرا رسد . ادامه این روایت در سنت اورفه‌ای چنین است : “پسر تازه زای زئوس را موسوم به دیو نیزوس یا بنا به روایت دیگر زاگریوس , تاتیان‌ها ربودند . او کوشید با تغییر شکل خود به ترتیب به بز, شیر, مار, ببر, و نره گاو بگریزد یا اسیر کنندگان خود را گیج سازد . زمانی که وی در آخرین هیات مبدل خود” نره گاو” بود تایتان‌ها او را قطعه قطعه کردند و ….

________________________________________________________
دانلود« رمان جزیره»

غزاله علیزاده در بهمن ماه سال ۱۳۲۵ در مشهد به دنیا آمد. لیسانس علوم سیاسی را از دانشگاه تهران گرفت و پس از آن به فرانسه رفت تا در دانشگاه سوربن پاریس در رشته های فلسفه و سینما به تحصیل بپردازد. در دهه ی ۱۳۴۰ با چاپ آثارش در مطبوعات مشهد به عرصه ادبیات حرفه ای گام ‌نهاد و نخستن مجموعه داستانی اش “سفر ناگذشتنی” را در سال ۱۳۵۶ به چاپ رساند. “خانه ادریسی ها”، مشهورترین اثر او، سه سال پس از مرگش جایزه بیست سال داستان نویسی را به خود اختصاص داد. مجموعه داستان “چهار راه” نیز در سال ۱۳۷۳ از طرف مجله گردون به عنوان بهترین مجموعه داستان سال برگزیده شد. “دو منظره”، “تالارها” و “شبهای تهران” و “با غزاله تا کجا” از دیگر آثار اوست.
در یک روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۷۵ برابر با ۱۰ ماه مه، چند تن از ساکنان محلی در جنگل اطراف رامسر در روستای «جواهرده» ، جسد او را یافتند که از درختی حلق‌آویز شده بود. غزاله دو روز پیش از این حادثه از مشهد به رامسر رفته بود تا آگاهانه به مرگ بپیوندد.

________________________________________________________
کتاب« نافرمانی مدنی»

نویسنده: دیوید هانری ثورو،برگرداننده: غلامعلی کشانی
تعبیر «نافرمانی مدنی» برای نخستین بار توسط «دیوید هانری ثورو» فیلسوف آنارشیست آمریکایی قرن نوزدهم در یک مقاله‌ با همین عنوان مطرح شد. ثورو در این مقاله، نافرمانی مدنی را وسیله‌ ای برای انقلاب، البته نه به معنی براندازی بلکه به معنی ابزاری صلح آمیز و محدود کننده قدرت بی حد و حصر حکومتی و عادلانه تر کردن آن معرفی می کند که به زعم او همین یک انقلاب واقعی است. او در جایی دیگر نافرمانی مدنی را چنین تعریف می کند: «نافرمانی مدنی امری منفعل نیست. هدف بی درنگ آن گذاشتن چوب لای چرخ حاکمیت است. پس ضد اصطکاک است و هدف نهایی آن تحلیل بردن مصلحت گرایی به کمک معرفی و عرضه قانون اخلاقی به عنوان ملاکی برتر از عقل و اقتدار اجتماعی است.»خود ثورو در سال ۱۸۴۲ به عنوان تئوریسین جنبش نافرمانی مدنی از پرداخت مالیات به دولت خودداری کرد و شبی را در زندان گذراند. اما عمه اش بدون اطلاع او مالیاتش را پرداخت کرد و موجب آزادی او برخلاف میلش شد. بعدها نوشته ها و مقالات او در خصوص توجیه اهداف و اصول رفتار خود در این مورد باعث مطرح شدن این ایده بصورت غیر قابل پیش بینی ای شد. جنبش کارگری انگلیس، جنبش آزادیخواهانه سیاه پوستان آمریکا به رهبری مارتین لوتر کینگ و سایتاگراهای گاندی از جمله معروفترین جنبش های الهام گرفته از نافرمانی مدنی هستند.

________________________________________________________
کتاب« خداحافظی طولانی»

این کتاب, روایتی است از زندگی مردی به نام((تری لنوکس)) که با دختری از طبقه ثروتمند آشنا می‌شود, اما چون خود از ثروت بهره‌ای ندارد با بی‌مهری دختر مواجه می‌گردد و ناگزیر از او فاصله می‌گیرد .سرانجام((تری)) با مساعدت دوستش ـ کارآگاه مارلو ـ کاری در((لاس‌وگاس)) می‌یابد و اوضاع او به شدت رو به بهبودی می‌رود و پول فراوان دست و پا می‌کند .او با تغییر وضع مالی خود به سراغ همان دختر می‌رود و با او ازدواج می‌کند .این امر البته با نارضایتی کارآگاه مارلو صورت می‌گیرد . یکچند سپری می‌شود تا این که((تری)) با حالتی وحشت‌زده و تفنگ به دست نزد کارآگاه مارلو می‌آید

________________________________________________________
کتاب« تاس عشق »

زندگی دختر یکی یکدانه ی پدر و مادری پزشک را روایت میکند که بر خلاف علاقه ی خود در رشته ای قبول میشود که مسیر زتدگیش را تغییر میدهد به عبارتی روی دیگر زندگی را می تواند لمس کند و …

________________________________________________________
کتاب« اگر خورشید بمیرد »

این کتاب خاطرات خانم فالاچی در ناسا می باشد که در این خاطرات به مصاحبه ها با فضانوردان پرداخته شده است…
دیوان« شهریار نامه»

منظومه حماسی و نایاب ” شهریار نامه ” سروده «حکیم ابوعمربهاءالدین عثمان‌ابن‌عمر مختاری غزنوی»، شاعر قرن پنجم و ششم هجری می‌باشد.
شهریار نامه که همچون منظومه‌های حماسی شاهنامه و گرشاسپ‌نامه، در قالب مثنوی سروده شده است، شرح داستان شهریار پسر برزو پسر سهراب پسر رستم می‌باشد. این منظومه از این جهت حائز اهمیت است که شرح رویدادهای خاندان رستم را تا چهارمین نسل پس از رستم دنبال می‌کند. درواقع از بُعد زمانی، این منظومه آخرین دوره از داستان‌های حماسی و پهلوانی ایران را به نظم می‌کشد.
آن‌گونه که از شواهد بر‌می‌آید ، شهریار نامه از روی یک داستان منثور نوشته شده که در آن زمان شهرت فراوان داشته است.
کتاب«بازماندگان تجاوز در زندانهای ایران»

ﻣﺮﻛﺰ اﺳﻨﺎد ﺣﻘﻮق ﺑﺸﺮ اﻳﺮان ﻧﻬﺎدى ﺑﻴﻄﺮف و ﻣﺴﺘﻘﻞ ﭘﮋوﻫﺸﻰ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺪف آن اﻳﺠﺎد ﻳﻚ ﺗﺎرﻳﺨﭽﻪ ﺟﺎﻣﻊ و ﻋﻴﻨﻰ از وﺿﻌﻴﺖ   ﺣﻘﻮق ﺑﺸﺮ در ﺟﻤﻬﻮرى اﺳﻼﻣﻰ اﻳﺮان   از زﻣﺎن اﻧﻘﻼب ﺳﺎل 1357ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ .اﻳﻦ ﺗﺎرﻳﺨﭽﻪ، ﺷﺎﻣﻞ ﺟﻤﻊ آورى و ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻃﻴﻒ ﮔﺴﺘﺮده اى از اﺳﻨﺎد و ﻣﺪارک اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺻﻮرت آرﺷﻴﻮ، ﺟﻬﺖ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﺗﺤﻘﻴﻖ در دﺳﺘﺮس ﻋﻤﻮم ﻗﺮار ﺧﻮاﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ .ﺑﺎ ﺗﻜﻴﻪ ﺑﺮ اﻳﻦ اﺻﻞ ﻛﻪ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ ﭘﺬﻳﺮى در ﻗﺒﺎل ﺗﺨﻠﻔﺎت ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻻزﻣﻪ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ و ﺗﺤﻮﻻت دﻣﻮﻛﺮاﺗﻴﻚ در آﻳﻨﺪه ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.
کتاب«خاطرات یک دختر جوان»

خاطرات یک دختر جوان، اثری نوشته ی آن فرانک است که اولین بار در سال 1947 به چاپ رسید. خاطرات خارق العاده ی آن فرانک در اتاقی کوچک در آمستردام نوشته شدند؛ در اتاقی که او و خانواده اش به مدت دو سال در آن زندگی کردند تا از چنگال بی رحم نازی ها در امان باشند. این کتاب، خیلی زود به اثری کلاسیک و به گواهی بر روحیه ی مقاوم و شکست ناپذیر انسان تبدیل شد. در این خودزندگی نامه ی تأثیرگذار می توانیم با واقعی ترین و انسانی ترین وجوه دختری آشنا شویم که پیرامونش به جهنمی کابوس وار تبدیل شده است؛ دختری نوجوان که بسیار صادق و شکننده است و به زندگی عشق می ورزد. او از درونی ترین اسرار روحش، مشکلات خانوادگی اش، تجربه ی عشق و تحلیل های جذاب و ملموسش از افراد پیرامون پرده برمی دارد. آن فرانک که با گرسنگی و ترس از دستگیر شدن و مرگ مواجه است، با خردی بالغانه و افکاری بسیار فراتر از سن و سال خود قلم بر کاغذ می گذارد. داستان او، داستان همه ی نوجوانان است اما با یک تفاوت اصلی: زندگی در شرایطی جان فرسا که افراد معدودی تجربه اش را داشته اند

________________________________________________________
کتاب«کالبدشکافی حقوق بشر»

حقوق بشرازمهمترین موضوعات وپیچیده ترین مباحث عصر ما می باشد،که قدمتی به تاریخ نوع بشردارد و این حقیقت که در طی دهه های اخیر نقش این واژگان پررنگ تر و تفکر آن در جوامع سیر صعودی داشته است نمی تواند دلیلی باشد برفقدان این در دوره های پیشین و ادوار گذشته.

________________________________________________________
کتاب«اعترافات یک بازجو»

در طول تاریخ همواره انسان هایی بوده و هستند که در هر موقعیتی قرار بگیرند. با دیدن و روبه رو شدن با ظلم و بی عدالتی، وجدان آنها بیدار شده و نسبت به افشای نامردمی ها به هرطریق ممکن اقدام می کنند؛حتی اگر جان خود را به خطر بیندازند.

________________________________________________________
کتاب«دنیای گمشده عیلام»

تا امروز تنها تاریخ قابل استفاده عیلام «تاریخ ایران اولیه» جورج جی کامرون است که در ۱۹۳۶ در شیکاگو چاپ شده است، ولی این تاریخ محدود به تاریخ سیاسی عیلام است. اکنون این کتاب به کمک رنه لابات ونویسنده طبع جدید «تاریخ اعصار قدیم کمبریج» تکمیل شده است. با وجود این، این افزوده‌ها دوران بعد از ۱۰۰۰ ق.م. را نمی‌پوشاند و جای نوشته‌ای که تصویر کاملی از تاریخ و تمدن عیلام را با آخرین اطلاعات به دست بدهد، بهنحو تأسف‌آوری خالی است.

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram