گزارش نقض حقوق کودک و نوجوان ،اردیبهشت ۱۳۹۹

اخبار عمومی :۹۶ مورد

بیماری های کودکان : ۱۳مورد

نیاز به مراقبت فوری از کودکان درگیرِ سندرم التهابی مرتبط با کرونا

به گزارش ایسنا، طبق اعلام متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، علائم سندرم التهابی مولتی سیستمی مانند علائم کلاسیک کروناویروس نبوده و بیشتر شامل معده درد و استفراغ، همراه با تب و بثورات پوستی است.

بروز سکته مغزی در کودکان دارای علائم کرونا

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران دکتر محمودرضا اشرفی گفت: هرچند در بیماران کرونایی شیوع تظاهرات عصبی کمتر از عوارض تنفسی است، اما تظاهرات عصبی از جمله سکته مغزی در سیر بیماری یا به عنوان یکی از عوارض بیماری کرونا می‌تواند، بروز کند.ایرنا

بیماری ناشناخته و بستری ۱۴ کودک در آستارا / تداوم آزمایش ها برای یافتن علت

ایسنا/گیلان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، دکتر آبتین حیدرزاده، گفت: از روز سه شنبه (۲۳ اردیبهشت) تعدادی کودک با علایم گوارشی اسهال و استفراغ به اورژانس و مراکز درمانی آستارا مراجعه کرده اند که تاکنون ۱۴ نفر از آنها بستری شده اند.

به مناسبت روز جهانی یتیمان ایذر بررسی شد؛ پیامدهای اجتماعی بر زنان و کودکان مبتلا به ایدز

ایسنا/خراسان رضوی روند سرسام‌آور تعداد زنان و کودکان آلوده به HIV مسئله دردناکی است که امروزه در ارتباط با بیماری ایدز وجود دارد. در واقع اپیدمی عفونت HIV در زنان، اپیدمی در کودکان را نیز به دنبال خواهد داشت.

از غسال‌خانه تا خانه؛ کمپینی برای برآورده کردن آرزوی اسماعیل ۶ ساله

اسماعیل نگاهش را از دوربین می‌دزدد اما به در و دیوار خانه‌ای که قرار است ساخته شود، با لبخند نگاه می‌کند. صورت و دست‌های اسماعیل پر از زخم هستند. او مبتلا به بیماری «ای‌بی»(EB) یا به قول خودش، جزو بیماران پروانه‌ای است. شهروندخبرنگار

بیمارستان کودکان ابوذر اهواز در روزهای کرونایی تصاویر| بستری ۳۰ کودک مشکوک به کرونا در اهواز

بیمارستان کودکان ابوذر اهواز، به عنوان مرکز پذیرش کودکان مبتلا به کرونا پذیرای این بیماران است. بنا به گفته رئیس بیمارستان، در حال حاضر ۳۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان کودکان ابوذر اهواز بستری‌اند که چهار بیمار از این تعداد، مثبت قطعی کرونا هستند و بیمارستان تاکنون مورد فوتی ناشی از کرونا نداشته است.افتاب نیوز

کودکان، قربانیان فراموش شده کرونا

به گزارش ایسنا، در نوشتاری در روزنامه اعتماد به قلم حدیث میرزامحمدی، پژوهشگر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، آمده است:‌ «کودکان کمتر از سایر گروه‌ها در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند! جمله‌ای که این روزها بسیار به گوش می‌رسد.

آنچه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در پلدختر گذشت؛ از نبود نقاهتگاه برای نگهداری بیماران تا ابتلای کودک ۴ ساله به کرونا

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، در پی شیوع بیماری کرونا در کشور و استان لرستان مسئولان شهرستان پلدختر پای کار آمده و با اجرای قوانین ستاد مبارزه با این بیماری، مردم را به رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی دعوت و مردم هم به ندای مدافعان سلامت ومسئولان شهر لبیک گفته و در منازل خود ماندند به طوری که در شهرستان پلدختر تعداد مبتلایان پایین‌تر از همه شهرهای استان بود.

برای آگاهی و اطلاع بیشتر میتوانید از وب سایت کمیته دفاع از حقوق کودک و نوجوان به آدرس ذیل بازدید فرمایید.

http://koodak.bashariyat.org/

http://koodak.bashariyat.org/?p=32268

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram