اطلاعیه ۱۲۷۵ نمایندگی ایالت هسن درخصوص ماهواره نظامی

پرتاب نخستین ماهواره نظامی به فضا توسط دولت جمهوری اسلامی ایران در حالی انجام می شود که:

تحرم ها، فشارهای اقتصادی و فقر و فلاکتی روز افزون دامنگیرملت است، شرایطی که بعلت ندانم کاری ها، عدم تعامل با جهان و ناکارآمدی های مردان سیاست و سیاستمداران دولت به ملت ایران تحمیل شده است، براستی از کدام منبع هزینه های سرسام آور این پروژه های غیر ضروری تامین می شود. وقتی که به سبب کمبود لوازم و تجهیزات درمان وبهداشت آمار و تعداد مبتلایان و کشته شده گان کووید ۱۹ در اکثر شهرها روندی صعودی دارد؟ ضرورت پرتاب ماهواره نظامی در این برهه از زمان برای چیست؟

آیا برای سرپوش نهادن و انحراف اذهان از بی شمار بحران هائی است که دولت هرگز پاسخگوی آنها نبوده است؟ مثل :
 دستور شروع کسب و کار “کم ریسک” علیرغم بحران موجود؟
فقر گسترده و فقدان برنامه صحیح و اراده جدی برای  حل مشکلات اقتصادی؟
اختلاس های کلان و سریالی که  پایانی برایش نیست و هرگز پی گیری نشده است؟
ناکارآمدی و بی‌کفایتی در مدیریت، بویژه مدیریت بحران هائی که پیوسته در حال تکرار است؟
تزویر و ریا و دروغ و پنهان کاری در تمامی مواردی که مردان سیاست در بروزآن مسئولیتی مستقیم دارند؟
اقدامات تروریستی و رویکرد های ماجراجویانه‌ اما بی دلیل درمنطقه ؟
به انزوا کشاندن بیش از پیش ایران؟
به تاراج گذاشتن معادن، ذخائر، نفت، گاز، دریا و خشکی های ایران وهزارن مشکل ریز و درشتی که در سراسر کشورمان  وجود دارد و کتمان می شود ؟
یا انحراف توجه مردم از ثروت میلیاردی رهبر جمهوری اسلامی ایران است که حتی توجه نیروهای خودی وسرسپرده گان رهبری را نیز جلب نموده و خواستار کمک های مادی ایشان برای مقابله با کرونا شده اند؟
  برنامه‌های پرهزینه سپاه که بیشتر جنبه نمادین دارد و بر فن‌آوری‌های نظامی خلاصه می گردد متاسفانه  نه  آبادانی کشور را به دنبال خواهد داشت و نه رفاه ملت را، بلکه تنها نتیجه و دستاورد آن انزوای هرچه بیشتر ایران است و بس، چرا که بر اثر افرایش تحریم ها، اقتصاد ناسالم، اختلاس های کلان  و سرعت رشد تورم، در ۱سال گذشته جمعیت « طبقه متوسط» کمترو گروه « زیر خط فقر» بیشتر شده است بطوری که می توان گفت ایران اکنون به دو قشر« اقلیت مرفه و اکثریت  فقیر» تقسیم می شود.
موسسه کاتو در پایان تابستان گذشته رتبه بندی شـاخص فلاکت ۹۵ کشور جهان پرداخته و اعلام داشت: نام ایران در انتهای جدول شـاخص فلاکت قرار دارد و در جمع ۹۵ کشور جهان دارای رتبه ۹۱ جدول است، گفتنی است همزمان آمار رسمی ایران در تابستان گذشته شـاخص فلاکت را ۵۳.۲ واحد اعلام نمود که با توجه به گزارش موسسه بین المللی کاتو،  شـاخص فلاکت در ایران امسال برابر، ۷۵.۷ واحد اعلام شده  است، که ۲۲.۵ واحد بیشر از عدد اعلام شده از آمار رسمی ایران است.
‌ما با تکیه بر مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر بخصوص ماده ۲۲:« حق برخورداری از امنیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی »، بند ۱ از ماده ۲۵ نیز همچنین و با استناد به اهداف ۱، ۲، ۳،  ۴،۷و ۱۶ از سند۲۰۳۰ که بر پایان دادن به فقر، بدون گرسنگی، سلامتی مطلوب، کیفیت آموزش، انرژی ارزان و تجدید پذیر و صلح و عدالت تأکید دارد، دولت جمهوری اسلامی ایران را موظف به اجرا و برقراری تمام اصول مندرج در قوانین بین المللی دانسته و از جامعه جهانی بخصوص سازمان ملل و اتحادیه اروپا می‌خواهیم که در برابر اینگونه رویکرد های ماجرا جویانه و جنگ طلبانه دولت ایران واکنشی جدی داشته باشند .

1275

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی ایالت هسن

بند۱ از ماده ۲۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر:هر کس حق دارد که سطح زندگانی و سلامتی و رفاه خود و خانواده‌ ا ش را از حیث خوراک و مسکن و مراقبتهای طبی و خدمات لازم اجتماعی تأمین کند و همچنین حق دارد که در مواقع بیکاری، بیماری، نقص اعضاء، بیوگی، پیری یا در تمام موارد دیگری که بعلت خارج از ارده انسان وسائل امرار معاش از دست رفته باشد از شرایط آبرومندانه زندگی برخوردار شود.

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram