گزارش ماهانه نقض حقوق زنان، فروردین ۱۳۹۹

لیدا اسدی فر-مینافرشی-نوری شریفی

تنظیم نمودار: لیدا اسدی فر

برای آگاهی بیشتر:

آمار فوق از گزارشات رسانه های داخلی مورد تائید دولت جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاریهای معتبر داخلی و خارجی جمعآوری شده است که عملا نمی تواند بیانگر کل واقعیت های جامعه باشد.

گزارشات ماهیانه کمیته دفاع از حقوق زنان از سایت کانون دفاع از حقوق بشر در ایران که از رسانه های داخلی و خارجی  مانند ایسنا ؛ مشرق نیوز؛ رکنا ؛ رادیو زمانه ؛هرانا ؛ ایرنا ؛ایلنا ؛ رادیو صدای امریکا ؛رادیو بی بی سی ؛ ایران ؛ قطره ؛رادیو فردا ؛ سازمان حقوق بشر ایران ؛ باشگاه خبرنگاران جوان ؛ خبرگزاری مهر ؛ خبر گزاری خراسان ؛ روزنامه قانون ؛تسنیم و غیره جمع آوری گردیده است، تهیه و تدوین می شوند.

بهداشت

حسین دائمی، پدر آتنا دائمی زندانی سیاسی که مقام‌های قضایی با مرخصی او مخالفت کرده‌اند، در صفحه توییتر خود نوشت: «جان_زندانیان_رخطراست، خطر ویروس کرونا در کمین زندانیان است، جرم فرزندان ما حمایت از مردم است و جای چنین انسان‌های شریفی زندان نیست.»(کمپین دفاع اززندانیان سیاسی ومدنی ،

۳ فروردین ۱۳۹۹)

در حالی که بحران و میزان شیوع بیماری کرونا در ایران همچنان در سطح بالایی ادامه دارد، تمرینات ورزشی تیمی در برخی از باشگاه‌ها در این کشور به صورت جدی متوقف نشده و همچنان ادامه دارند. میزان تردد رفت‌وآمد و مسافرت مردم در ایران که عامل تشدید شیوع ویروس کرونا است نیز در ایام نوروز ۱۳۹۹ بالاست.(دویچه وله فارسی ، ۵ فروردین ۱۳۹۹)

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آتنا دائمی در سال‌های زندان به بیماری‌های متعددی دچار شده است؛ دوربینی، بی‌حسی دست و پا، سرگیجه، عفونت مجاری ادراری، عفونت کلیه و اخیراً غده‌ای در سینه، که همچنان خبری از درمان وی تاکنون منتشر نشده است.(کمپین دفاع از زندانیان سیاسی، ۱۵ فروردین ۱۳۹۹)

اقلام بهداشتی بعد از شیوع کرونا در این زندان بسیار محدود شده و گران شده است. امید مرادی، وکیل پایه یک دادگستری گفت در پی این محدودیت‌ها «زندانی باید مواد اولیه بهداشتی مورد نیاز خود را به چندین برابر قیمت رسمی» از فروشگاه‌های زندان بخرند. ( خبر آنلاین ، ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ )

زنان سرپرست خانواده

هرانا به مستنداتی دست یافته که خبر از وقوع آزار جنسی زنان سرپرست خانوار مراجعه‌کننده به بخش مشاوره امور زنان در شهرداری تهران می‌دهد. شهرداری تهران از حدود دو سال قبل به دلیل شکایت مشاوران شاغل در مرکز مشاوره امور زنان علیه برخی از کارمندان ارشد شهرداری و تشکیل پرونده برای آنها در حراست این سازمان، در خصوص تجاوز و آزار جنسی نسبت به زنان سرپرست خانوار اقدام به اخراج شاکیان و حذف کلی مرکز مشاوران امور زنان کرده است.هرانا،۱۵فروردین ۱۳۹۹

برای آگاهی و اطلاع بیشتر میتوانید از وب سایت کمیته دفاع از حقوق زنان به آدرس ذیل بازدید فرمایید.

http://zanan.bashariyat.org/

http://zanan.bashariyat.org/?p=37695

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram