اطلاعیه ۱۱۳۹ نمایندگی کشورهای شرق آسیا در خصوص خشونت در ایران

در ایران امروز: استبداد فعال است و کرامت انسانی در اسارت .

زیرا: شواهد، اسناد و تاریخ ۴۰ ساله دولت جمهوری اسلامی ایران ، امار و ارقام ، روند سیاست جاری در موازنه به وجود آمدن عدالت و برابری، و …فقط و فقط خشنونت و خسارت انسانی و مالی را به نمایش گذاشته و میگذارد، ایران یعنی سرزمین  توقف بیان و اندیشه که متولیان و منادیان ان در زنجیر و در زندانند و با مرگ دست به گریبان.

 و این چنین است پاداش قدم ها و قلم هایشان در راه کسب ازادی و یا فریادهایی که هر از گاه علیه زور وجور و ستم  زده اند تا جهانیان بدانند خنجر، سم، شکنجه و جان سپردن در زندان های پیدا و پنهان در حال تکرار و تکرار است  و اینست عصاره ضد قانونمند ی و بی قیدی به اصول و حقوق انسانی، و اینگونه است که فردی حاکم شرع و رئیس دادگاه‌های انقلاب می شود با شعار:

فقط کسانی اجازه دسترسی به وکیل دارند، که لال باشند!؟.

ارقام سخن می گویند: بنا به گزارش سازمان عفو بین‌الملل از پیروزی انقلاب تا اسفند ۱۳۵۸ تعداد ۴۳۸ نفر توسط دادگاه انقلاب اعدام گردیده‌اند، طبق آمارهای دقیق و جمع آوری شده ، بیش از ١۴٧٩۴نفر  بین سالهای ۶٠ تا ۶۴ اعدام شده اند که بیشترین آمار اعدام درسال ۶٠ بوده است جدا از دوره زمانی ۵٩ تا ۶٧ (جنگ عراق و ایران) که هزارها ایرانی کشته و مفقودالاثرشده اند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط خبرگزاری های دولتی در ایران، پی آمد آن جنگ خانمانسوز.۱۲۳٬۲۲۰ تا ۱۶۰٬۰۰۰ نفر کشته شده در نبرد، ۶۰٬۷۱۱ نفر مفقودشده،  ۲۰۰٬۰۰۰ تا ۶۰۰٬۰۰۰ نفر بوده است و  بر اساس آمارهای مستقل بویژه دولت عراق، ۸۰۰٬۰۰۰ نفر کشته در میدان نبرد ۱۱٬۰۰۰ تا ۱۶٬۰۰۰ نفر تلفات غیرنظامی و ۶۲۷میلیارد دلار خسارت مالی را برای کشور ایران رقم زده است و براین مجموعه بیفزائیم  اسامی کودکان اعدام شده در بین سالهای ۶۰،۶۷ را.

قتل عام زندانیان سیاسی و عقیدتی در تابستان خونین ۱۳۶۷ بیش از ۳۰۰۰ نفر و قتل های زنجیره ایی از سال ۶۲ تا ۷۷ ؛ حدود ۱۰۰ نفر از جمله داریوش فروهر، پروانه اسکندری،محمد مختاری، محمد جعفر پوینده، قربانیان رستوران میکونوس، حمید حاجی زاده و پسرش کارون حاجی زاده، حسین سودمند، مجید شریف، پیروز دوانی، فریدون فرخزاد، مظفر بقائی، حسین برازنده، عبدالرحمن قاسملو، علی‌اکبر سعیدی سیرجانی، سیامک سنجری، سید احمد خمینی و …

طبق آمار سازمان های حقوق بشری طی یک دوره تاریخی ۹ ساله در ایران، حداقل هر سال ۵۶٠ اعدام صورت گرفته است که در مجموع رقمی معادل۵۲۲۰ اعدام را نشان می دهد. همچنین در تظاهرات سال ۱۳۸۸و سرکوب معترضان توسط پلیس و شبه‌نظامیان بسیج و سپاه ، از خرداد ٨٨ تا تیر ٨٩، ۱۵۲ اعدام سیاسی وطبق آمار آژانس خبررسانی کُردپا، ٨١۴ مورد مجازات اعدام در سال نخست دولت روحانی به اجرا درآمده است یعنی از سال ١٣٩١تا ١٣٩٢ و همچنان ادامه دارد.

آقای احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران طی گزارشی اعلام کرده بود که “در سال ٢٠١۴ (١٣٩٣)، ٩۶۶ نفر در ایران اعدام شده‌اند، که این تعداد بالاترین رقم اعدام در بیست سال گذشته بوده است”.

و بر اساس گزارش سازمان حقوق‌بشر ایران، اعدام دست‌کم ۲۵۰ نفر از تاریخ ۱ ژانویه تا ۲۰ جولای ۲۰۱۶سال مذکور توسط این سازمان به ثبت رسیده است. این آمار نشان می‌دهد به‌طور متوسط در هر روز بیش از ۱ نفر اعدام شده است.

اگر آمار تمامی کشتارها، اعدام ها، ترورها، اعدامهای سیاسی از قومیت های ملی و پیروان ادیان، اعدام بابت جرائم جنائی مثل قاچاق مواد مخدر، قتل عمد و .. در این چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران را کنار هم قرار دهیم به رقم فاجعه باری می رسیم که تنها

تعداد تقریبی اعدام  را می توان ۶١هزار نَفَر تخمین زد.

و تاسفبار اینکه این احکام توسط دادگاه انقلاب (که اعتبار قانونی حتی در قانون اساسی ایران ندارد،) صادر می گردد. مجددااعلام میداریم: در نزد دولتمردان ایران،

 کرامت انسانی، جان، حیثیت و امنیت ملت هیچگونه جایگاه و بهایی ندارد .

فعالین حقوق بشر در نمایندگی کشورهای اسیای شرقی با توجه به مواد ۱:همه آزاد و برابر بدنیا آمده اند ۲:عدم تبعیض ۳:حق حیات برای همه ۵:شکنجه ممنوع،،۱۹:حق آزادی بیان، ۲۰:حق آزادی تجمع و تظاهرات از اعلامیه جهانی حقوق بشر و دومین پروتکل اختیاری میثاق بین المللی حقوق سیاسی و مدنی بمنظور الغای مجازات مرگ درماده یکم وهمچنین اهداف ۱۷ گانه سند ۲۰۳۰ با بر چیدن فقر و بر پایی حق توسعه در پناه حق بیان و عقیده خواهانآزادی بی قید و شرطه زندانیان سیاسی، لغو هرگونه اعدام، شکنجه وامنیت اجتماعی هستند.

1139

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی کشورهای آسیای شرقی

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram