اطلاعیه ۱۱۲۳ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی در خصوص دستگیری امدادگران به مردم سیل زده

باز هم بازداشت، شکنجه، زندان. این بار امدادگران!!!

آبی که  قرن ها و هزاران سال برکت و نعمت خوانده می شد اینک در پرتو ناکارآمدی ها، خود محوری ها، نا آگاهی و فرصت سوزی های دولتمردان،  ویرانگر کاشانه  و دارائی های یک ملت گشته است.

متولیانی که جز خیانت و نابودی کشور تصمیمی ندارند، سیل و ویرانی خوزستان، لرستان، گلستان، فارس را مستمسک اهداف شوم خود قرار داده، و اینک به خصوص درخوزستان زمانی که بیش از ۵۰۰هزار نفر خوزستانی بی خانمان و آواره شده اند و بستری غیر از خاک و مور و ملخ ندارند  و در هنگامه ای که مردم گرسنه و برهنه لرستان سنگ برشکم بسته اند و تنها چشم به مردمان سایر نقاط کشور دوخته اند:

نیروها و دستگاه های امنیتی و سپاه اقدام به بازداشت و زندانی کردن امدادگرانی می کند که بی هیچ نفعی مردم را در سیل بندسازی و رساندن نان و آب یاری کرده اند.

جاری شدن سیل در استان خوزستان نه تنها بیانگر بی کفایتی مسئولین ریز و درشت در سازمان های عریض و طویل دولت بود، بلکه ذات ضد مردمی این دولت را بیش از پیش برای توده هاى مردم ایران به خصوص مناطق سیل زده آشکار ساخت. و بسیج و حضور نیروهاى سرکوبگر داخلی (سپاه، امنیتی و بسیج!) همزمان دعوت از نیروهاى بیگانه (حشد الشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، حزب الله لبنان و …) به مناطق سیل زده، حمله به مراکز و کمیته هاى مردمی در شعیبیه، ملاشیه، حمیدیه و دستگیری جوانان و فعالین فرهنگی (نصر) که مشغول کمک رسانی به سیل زدگان بودند أوج فضاحت این دولت بی کفایت را نه فقط در مقابل دیدگاه توده هاى مردم ایران که در معرض دید جهانیان گذاشت.، دولتی که براى ایجاد رعب و وحشت و جلوگیری از فوران خشم سیل زده گان و پاک باختگان به روى آنان شمشیر کشیده است.و بشکل زیر: در اوج در گیری های مردم با مصیبت سیل اقدام به دسنگیری و سرکوب مردم نموده برای یادآوری

۲۰فروردین بازداشت دونفر درمهاباد واشنویه بخاطرجمع آوری نان وموادغذایی .

ـ ۲۳ فروردین بازداشت ۵ نفر در مروانه (اهواز) مقابله باشکستن سیل بند توسط سپاه .
ـ ۲۵ فروردین در یورش شبانه بازداشت ۲۵ نفر از سیل بند سازان و امدادگرانی که غذا و البسه وآب برای مردم تهیه می کردند در ملاشیه – -۲۵ فروردین بازداشت ۳ نفر در کوی سیاحی و شبیشه (اهواز) به علت کمک در ساخت سیل بند.
– ۲۵ فروردین بازداشت ۵ نفر در حمیدیه به علت جلوگیری از تخریب سیل بند.

درشرایطی که ۲۵ استان کشور درگیر سیل هستند و ۴۴۰۰ روستا از۶۰ تا ۱۰۰ درصد نابود شده اند دولت برای سرکوب مردم وطن خواه و امدادگران از نیروها و سربازان خارجی کمک می گیرند و آنان را با پرچم و توپ و تانک و اسلحه اما در پوشش امداد رسانی وارد مناطق سیل زده ایران میکند تا نیروهای داخلی وقت کافی داشته باشند برای ارسال پیامک های تهدید آمیز به مردم بی دفاع و به جرم برملاشدن تارمویی .

ما فعالان حقوق بشر رسماً حضورغیر قانونی شبه نظامیان غیر ایرانی مثل حشد الشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و حزب الله لبنان وغیره نه تنها محکوم می کنیم، بلکه  اعلام میداریم که: حضور نیروهای شبه نظامی  بدون کسب اجازه از مجلس نمایندگیان مردم!؟ غیرقانونی بوده و ناقض مواد ۷۷ و۱۲۵ و۱۴۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که در آن به صراحت حضور هر نیرویی با ماهیت نظامی را به کشور ممنوع دانسته و یا در صورت هر نوع توافقنامه رسمی بین دولت ها، حضورافراد و گروههای عادی دیگرخارجی را منوط به تصویب مجلس وامضای رییس جمهور دانسته است. که این اقدام خودسرانه نقض آشکار قانون اساسی، وحدت ملی، حرمت مرزها، منزلت دولت، مجلس و بیشتر از همه توهین به ملت ایران است. و بدینوسیله  خواهان ۱ .  آزادی فوری، بدون قید و شرط بازداشت شدگان اخیر ۲ . مدیریت و حل بحران سیل و نجات مردم سیل زده  ۳ . وخروج فوری، بی قید وشرط نیروهای شبه نظامی خارجی از کشور، هستیم .

1123  

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایران

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram