لیست جدید کتابهای منتشر شده در کتابخانه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کتاب « انقلاب»

 هر حکومت دیکتاتوری بر دو پایه «ارعاب و تبلیغ» بنیان گذارده می‌شود، پس از مدتی «تلقینِ درستیِ ایدئولوژی» جای آن را خواهد گرفت.

کتاب «کالبد شکافی وافور»

 مجموعه خاطرات، تجربیات و مسائل مربوط به ۲۰ سال حضور در اعتیاد و درمان اعتیاد و پس از آن توسط آقای علی اشکذری می باشد. بنده این کتاب خواندنی و زیبا را به تمام عزیزانی که خود و یا یکی از نزدیکانشان به نوعی درگیر پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر می باشد را توصیه می کنم. این کتاب با زبانی شیرین و برگرفته از حقیقت به رشته تحریر در آمده است. کلیه حقوق این کتاب متعلق به جمعیت احیای انسانی (کنگره ۶۰) می باشد

 کتاب «ظلمت در نیمروز »

آرتور کوستلر در ابتدای ظلمت در نیمروز نوشته شخصیت‌های این داستان خیالی‌اند و شرایط تاریخی که آنها را به عمل واداشته واقعی است. کتاب اتفاقات شوروی در سال ۱۹۳۸؛ یک سال قبل از شروع جنگ جهانی دوم را بازنمایی می‌کند.

کتاب« وضع بشر»

هانا آرِنْت (به آلمانی: Hannah Arendt) (زادهٔ ۱۴ اکتبر ۱۹۰۶ در لیندن–لیمر، هانوفر – درگذشتهٔ ۴ دسامبر ۱۹۷۵ در نیویورک، آمریکا)، فیلسوف (فلسفهٔ سیاسی) و تاریخ‌نگار زن آلمانی بود که تباری یهودی داشت. هانا آرنت یکی از مهم‌ترین متفکرانی بود که آرا و افکارش تأثیری ژرف در سدهٔ بیستم میلادی بر جای گذاشت.

او سال‌ها در دانشگاه‌های ایالات متحده در رشتهٔ تئوری سیاسی تدریس کرد و از چندین کشور، ده‌ها دکترای افتخاری گرفت، و جایزهٔ آلمانی‌زبان لِسینگ و فروید را نیز از آن خود کرد. او یکی از یهودیانی است که توانسته‌است از جریان هولوکاست جان سالم به در ببرد و به ایالات متحده مهاجرت کند. زمینهٔ فلسفه و آثار او حول موضوعاتی هم‌چون دموکراسی مستقیم یا اقتدارگرایی و تمامیت‌خواهی حکومت‌های استبدادی است.

در سال ۱۹۳۳ آرنت به مدت هشت روز به زندان افتاد. چند روز پس از آزادی مشروط به پاریس فرار کرد. در سال ۱۹۴۰ دولت فرانسه که جنگ با آلمان را پیش بینی می‌کرد کلیه اتباع آلمان را به اردوگاه جمعی فرستاد. پس از حمله آلمان و تسلیم فرانسه، آرنت با استفاده از هرج و مرج ناشی از اشغال از اردوگاه گریخت و خودرا به مناطق اشغال نشده رساند. پس از مدتی آوارگی سرانجام به آمریکا مهاجرت کرد و در سال ۱۹۵۱ تابعیت ایالات متحده را پذیرفت. هانا آرنت در آمریکا استاد کرسی نظریه‌های سیاسی بود. او بیشتر وقت خود را صرف تدریس در دانشگاه‌های پرینستون، شیکاگو و «مدرسه جدید پژوهش‌های اجتماعی» و نوشتن آثاری مهم در فلسفه سیاست کرد. دغدغه‌های مهم آرنت عبارت بود از:خودکامگی، ماهیت شر و تضعیف مشارکت عمومی در روند سیاسی بود.

کتاب« مهارت عمومی برنامه نویسی»

مهارت های عمومی برنامه نویسی، از نوع مهارت هایی است که بیشتر پس از کسب تجربه در محیط های برنامه نویسی حاصل می شود. بسیاری از این نوع مهارت ها را نمی توان به صورت مستقیم به برنامه نویسان مبتدی آموزش داد. مفاهیم استاندارد مهارت های عمومی برنامه نویسی مربوط به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به منظور مهارت آموزی در سطح مدیریت و سرپرستی پروژه ها و گروه های برنامه نویسی آماده شده است و شاید انجام این مهم در شاخه کاردانش هنرستان ها به سادگی امکانپذیر نباشد.
این کتاب بر همان مبنای استاندارد مهارت های عمومی برنامه نویسی در ۱۲ فصل تنظیم شده است. هنرآموزان محترم ، توجه داشته باشند که درک مفاهیم به وسیله هنرجو در این مباحث کفایت می کند و به هیچ عنوان حفظ تعریف ها و موارد آورده شده، مد نظر نمی باشد. هدف این کتاب، آشنایی مقدماتی با مفاهیم مدیریتی و روش صحیح و اصولی کار در شرکت های برنامه نویسی می باشد و اگر هنرجو، مفاهیم کتاب ها و استاندار های قبلی را درک نکرده باشد، علاوه بر خستگی از مطالب ارائه شده، توانایی کسب این نوع مهارت ها را نیز نخواهد داشت.

کتاب«مدیریت استرس»

کتاب مدیریت استرس به بررسی مواردی از قبیل کنترل استرس در محیط کار، استرس و مسافرت‌های تجاری، مفهوم استرس و مدیریت نقدینگی با مدیریت استرس در بانک‌ها می‌پردازد. فشار روانی چیست؟ پاسخ بدن به محرک های بیرونی و درونی فشار روانی نامیده می‌شود. رهاسازی بیرونی فشار روانی شامل تغییر شغل، نقل مکان به یک شهر جدید، ازدواج، مرگ شخص محبوب و وجود یک بیماری در خانواده می‌باشد. حوادث شادی‌آور به همان اندازه غم‌بار می‌تواند فشارزا باشند. محرک‌های درونی شامل ناراحتی جسمانی و یا روانی است ویژگی شخصیتی، از قبیل نیاز به بی‌نقص‌گرایی یا بدست آوردن رضایت دیگران، نیز می‌توانند فشار آفرین باشند.
فشار روانی می‌تواند هم واکنش‌های مثبت و هم منفی ایجاد کند. به عنوان نمونه، شاید به دلیل احساس بی‌کفایتی، میل به بی‌نقص بودن داشته باشید و در نتیجه فشار دائمی که بر خود وارد می‌کنید در نهایت به ضرر خودتان تمامی می‌شود. از سوی دیگر، ممکن است شما فشار را به صورت مثبت تجربه کنید و در نتیجه به شدت برانگیخته شده و مولد باشید و بتوانید بیش از آن‌چه که در شرایط معمولی می‌توانستید، موفقیت بدست آورید.

کتاب «مدیریت بازرگانی»

کتاب مدیریت بازرگانی مواردی از قبیل “طراحی عملیات مهندسی مجدد مدیریت سفارش”، “بسته‌بندی‌های صادراتی”، “مرزهای کسب و کار” و “اسرار موفقیت در زندگی و تجارت” را مورد بحث و بررسی قرارمی‌دهد. در بخشی از کتاب مدیریت بازرگانی می‌خوانیم:
تحولات اخیر فناوری ارتباطات و اطلاعات و شکل‌گیری زمینه‌های جدید فعالیت در کنار آموزش‌های نوین برای پیشبرد فعالیت‌های اجتماعی توجه صاحب نظران را در عرصه‌های مختلف به خود جلب کرده است. فناوری‌های جدید ارتباطی و اطلاعاتی، جامعه اطلاعاتی شکل داده است و ظهور این جامعه شرایط خاصی را پیش روی مخاطب قرار داده است. یکی از زمینه‌های مطرح، تبلیغات بازرگانی است که با امکانات و فناوری جدید دارای ویژگی‌های خاص برای تبلیغ کالا و معرفی پدیده‌های تولیدی جدید شده است. کارگزاران تبلیغات بازرگانی تلاش می‌کنند تا در کنار استفاده از نمادها ترکیب رنگ‌ها، با تأکید بر اصول و شیوه‌های تبلیغ بازرگانی، از آخرین فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌ای برای معرفی کالا بهره گیرند تا تمایل مخاطب را نسبت به یک محصول یا خدمت جلب کنند. آن‌ها می‌کوشند با مخاطبان وسیع‌تری ارتباط برقرار کنند، که از راه‌های مختلف، به خصوص شبکه، با علاقه‌هایشان آشنا شده‌اند و در حال حاضر با همین امکان در صدد تبلیغ محصولات هستند. تمایل به گسترش تبلیغات بازرگانی به سبب سودآوری بالای آن فعالیتی اقتصادی است.

کتاب «نرم افزارهای اداری»

در این کتاب با مجموعه نرم افزاری OpenOffice که مجموعه کاملی از برنامه های کاربردی است آشنا شده و برنامه OpenOffice Writer برای آماده سازی اسناد، OpenOffice Impress به منظور ایجاد و ارائه آن و برنامه OpenOffice Calc برای کار به صفحات گسترده مورد بررسی قرار گرفته اند. همچنین برنامه های OneNote ، Sharepoint، Access و Visio از بسته هنرم افزار Microsoft Office 2007 در بخش های مختلف به منظور توسعه مهارت های خواننده آموزش داده شده است

 کتاب« من هم به اندازه شما انسانم»

ایران:افراد دارای معلولیت با تبعیض و بد‌رفتاری روبرو هستند
برابری، دسترسی به خدمات و زندگی اجتماعی را تضمین کنید
بروکسل، ۲۷ ژوئن ۲۰۱۸ – ۶ تیر ۱۳۹۷— بر اساس گزارش مشترک سازمان دیده بان حقوق بشر و کمپین حقوق بشر در ایران که امروز منتشر شد، افراد دارای معلولیت نه تنها با تبعیض و بد‌رفتاری در ایران مواجه هستند، بلکه محیط اطراف آنها نیز دسترس پذیر نیست.
در گزارش شصت و سه صفحه ای این دو سازمان تحت عنوان «من هم به اندازه‌ی شما انسانم: تبعیض و فقدان دسترس‌پذیری برای افراد دارای معلولیت در ایران»، موانعی که افراد دارای معلولیت بطور روزمره در مراجعه به ادارات دولتی و مراکز بهداشتی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی با آنها روبرو می‌شوند بطور مستند تشریح شده است.

کتاب« انسان خدا گونه»

بشریت در سـپیده دم هـزارۀ سـوم از خـواب بیـدار میشـود، خمیـازهاى میکشـد و چشمانش را میمالد. بقایاى کابوس وحشتناکى هنوز از ذهنش عبور میکند. «چیزى بود در مورد سیمهاى خاردار و یک ابر قارچى عظیم. اما این فقط یک کابوس بود». به حمام میرود و صورتش را میشوید، چروکهاى صورتش را در آینه نظاره میکند، یک فنجان قهوه دم میکند و دفترچۀ یادداشتش را باز میکند. «بسیار خب، ببینیم برنامۀ امروز چیست؟

کتاب « یک زن پهلوان»

این کتاب The Woman Warrior اولین بار در سال 1976 منتشر شد و به دریافت جایزه ی ملی منتقدین کتاب در آمریکا نایل گردید، کتاب دوم او مردهای چینی است.

کتاب « مرقد آقا»

اگر می‌خواهید بدانید‌ که چرا اینهمه “امامزاده” در ایران هست این داستان را بخوانید.

قصه مرقد آقا، داستان ساده و دلنشین و در عین حال طنز آمیزی دارد.
قهرمان این داستان یعنى ستار که خود باعث بوجود آمدن اعتقاد کاذب در بین عوام مى شود دست آخر قربانى این حادثه مى گردد.
حکایت تعصبات و جهل و نادانى عوام، که در این میان همیشه عده اى شیاد و سودجو پیدا میشوند که با آگاهی از سادگی مردم عامی، زود باورى آنها را بسوى خرافاتی ابلهانه سوق مى دهند تا از نان و نوا نیفتند. 

کتاب «خواب »

خواب مسأله بسیار مهمی است که تمام افراد با هر سن و جنسی به آن نیاز دارند. انسان‌ها به طور متوسط یک سوم از عمر خود را در خواب به سر می‌برند و با این کار که در هر روز به صورت مکرر انجام می‌گیرد به سلول‌های مغزی خود استراحت داده و باعث آرامش مغز که فرماندهی بدن را به عهده دارد، می‌شوند. افرادی که به دلایل مختلف کم‌خواب یا بی‌خواب می‌شوند دچار تحریک‌پذیری می‌شوند. این دسته از افراد به سرعت عصبی شده و نمی‌توانند به سرعت گذشته و به همان دقت به انجام امور خود بپردازند.
دسته‌ای از افراد که به علت کثرت کار و مسؤولیت ترجیح می‌دهند از ساعات کاری خود کم کنند نه تنها در انجام کارهای محوله موفق نمی‌شوند بلکه در ضمن کار یا به خواب رفته یا بی‌‌حال شده و چرت می‌زنند. اگر در صورت خستگی ناچار به ادامه فعالیت و کار باشید نمی‌توانید بدن خود را به خوبی کنترل کنید. آمارها نشان می‌دهد بعضی از حوادث که در محیط کار، خانه یا هنگام رانندگی روی می‌دهد به علت کم‌خوابی و خستگی بوده است. متخصصان در خصوص مکانیسمی که در بدن هنگام خواب روی می‌دهد می‌گویند: تعدادی از ماهیچه‌های بدن در خواب به حالت استراحت فرو می‌روند و فرصت پیدا می‌کنند تا بعد از فعالیت‌های روزانه قوای از دست رفته خود را دوباره به دست آورند.

کتاب «چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم»

کتاب الکترونیک «چگونه کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنیم؟»، سعی می‌کند اولین قدم‌ها را برای ورود به دنیای کسب و کارهای اینترنتی به‌شما آموزش دهد. هدف این کتاب باز کردن مباحث فنی نیست و مثلا آموزش طراحی یک وب‌سایت در این کتاب وجود ندارد. هدف از گردآوری این کتاب الکترونیک این بوده است که شما با قدم‌های ابتدایی راه، آشنا شوید. سوال‌های زیای در ذهن افرادی که تازه می‌خواهند شروع کنند وجود دارد؛ ایده چی‌خوبه!؟ چطور ایده پیدا کنیم؟ چه مهارت و تخصصی لازمه؟ هزینه‌ش چقدره؟ و… این‌ها مجموعه سوالات متداولی هستند که در مورد کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد و حال شما می‌توانید در کتاب الکترونیک رایگان، به پاسخ و راهنمایی درمورد همه آن‌ها دسترسی داشته باشید 

کتاب «تهران گردی»

تهران به عنوان پایتخت ایران در صنعت گردشگری هم جایگاه مهمی دارد و اماکن تفریحی و جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. تهرانگردی علاوه بر مسافران داخلی و خارجی، برای ساکنان تهران هم جذابیت دارد. برای وقت‌گذرانی لذتبخش در تهران انتخاب‌هایی به غیر از خرید‌گردی و کافه‌گردی و رستوران‌گردی، هم وجود دارد. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، از جذابیت‌های تهران که در سایر شهرها کمتر اتفاق می‌افتد، می‌توان به تماشای تئاتر یا گالری‌گردی اشاره کرد.
تهرانگردی می‌تواند خیلی ساده باشد، مثل قدم زدن در خیابان ولیعصر که بلندترین خیابان خاورمیانه است و سالهاست حالِ خوب را به رهگذران خود هدیه می‌دهد. خیابانی که از شمال تا جنوب تهران امتداد داشته و مکان‌های بسیاری را در خود جای داده است؛ از میدان تجریش، باغ فردوس، پارک ملت، پارک ساعی، چهارراه ولیعصر و تئاتر شهر و…. تا راه آهن تهران. اگر به پیاده‌روی در دامنه‌ی کوه علاقمند باشید، در شمال تهران می‌توان علاوه بر تفریح و ورزش، از چشم‌اندازهای زیبای شهر لذت برد. دربند (تجریش، انتهای خیابان دربند)، درکه (اوین، انتهای خیابان درکه)، توچال (انتهای خیابان ولنجک) و دارآباد (نیاوران، انتهای خیابان دارآباد)، از معروفترین مسیرهای کوهپیمایی تهران هستند.
مجموعه ای که بعنوان دیدنیهای تهران تقدیم شما عزیزان می گردد حاصل جستجو و بررسی منابع ، مستندات و نکاتی است که سعی شده از صحت آنها اطمینان حاصل گردد.

کتاب «پاسارگارد»

کوروش دوم هخامنشی بنیان گذار دولت هخامنشی و یکی از نخستین امپراتوری های جهان باستان به شمار میرود ، این امپراتوری در طی ۲۱۵ سال از حکومتش توانست یک دولت یکپارچه را از هند تا مصر به وجود آورد و در نتیجه آن هنر و صنعت ملیت های زیر پرچمش رشد چشمگیری پیدا کردند. پاسارگاد همان میراث ماندگاری است که از متحد کننده ماد و پارس به جای مانده و بازتابی از گذشته و تاریخ ایران زمین به شمار می آید. در دهه های اخیر مورد بی مهری واقع شده و برخی ادعا های عجیب در مورد تاریخ و هویت ایرانی بیان میشود، ادعا هایی که همگی کل یا بخشی از تاریخ ایران را وارونه جلوه میدهند.
تردید کردن در مورد پدیده ها تنها راه رسیدن به حقایق محسوب میشود. احتمالا برخی بگویند چنین تفکری نیاز به بررسی کردن ندارد و نادرستی آن کاملا واضح است، اما هر سوالی پاسخی دارد، اگر پاسخ یک سوال ساده که مرتبا تکرار میشود داده نشود آن پرسش تبدیل به حقیقتی برای پرسشگران میشود، بهتر است همانگونه که این جریان در بنیان تاریخ ایرانشهر تردید میکند ما نیز تاملی مستند در بنیان چنین ادعا هایی خواهیم کرد تا دریچه ای باشد به سوی حقیقت. در این کتاب ابتدا با پاسارگاد و مطالعات باستان شناسی در آن اشنا خواهیم شد و به ادعا هایی که در مورد پاسارگاد بیان میشود پاسخ مستند خواهیم داد.

کتاب« تکنیک های ذهن آگاهی»

حضور ذهن چنانچه کبات زین می گوید به معنی توجه کردن به طریق خاص، معطوف به هدف، در زمان حال و بدون داوری است. در حضور ذهن فرد می آموزد که در هر لحظه از حالت ذهنی خود آگاهی داشته و توجه خود را به شیوه های مختلف ذهنی خود متمرکز نماید. حضور ذهن ابتدا در دانشگاه ماساچوست توسط جان کبات زین به کار گرفته شد. وی در کلینیک کاهش استرس خود، به شرکت کنندگان تمرین آرامش ذهنی همراه با حضور ذهن می داد. این کوشش ها به شکل گرفتن مدل حضور ذهن مبتنی بر کاهش استرس انجامید. قبل از اینکه ذهن آگاهی در ما اتفاق بیافتد، ما از قبل شرطی شده ایم که دربرابر رویدادها و اتفاقات زندگی چه واکنشی از خود نشان دهیم ولی، بعد از اینکه ذهن آگاهی در ما اتفاق افتاد، بیدارتر و هوشیارتر می شویم و حواسمان نسبت به اتفاقات جاری و اکنون زندگی جمع تر است و واکنش و پاسخ هایمان به تحریکات و اتفاقات زندگی خردمندانه تر و مؤثرتر خواهد بود و آرامش و اطمینان قلبی بیشتری خواهیم داشت.

کتابخانه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram