گزارش نقض حقوق هـنرمـــــــــندان در آبان ماه ۱۳۹۷

گزارش نقض حقوق هـنرمـــــــــندان در آبان ماه ۱۳۹۷

تهیه و تنظیم : دیانا بیگلری فرد

  • ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر

هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد.

با توجه به حجم بالای سانسور و عدم درج کلیه خبرهای مربوط به نقض حقوق هنرمندان ، این گزارش تنها ۲۰٪ خبرهای موجود در کشور را بازتاب خواهد داد.

 در گزارش آبان ماه ۱۳۹۷ به شرح نقض حقوق هنر و هنر مندان می پردازیم :

اجتماعی

نحوه برخورد با سه جوان نوازنده نادرست بود / تاکید استاندار گیلان در پیگیری این موضوع

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر لزوم تلاش در جهت ارتقاء نشاط اجتماعی افزود: قانون و هنجارهای عمومی نیز باید از سوی همگان رعایت شود.
میرشمس مومنی زاده با اشاره به بازتاب گسترده فیلمی از برخوردی که اخیراً با سه جوان نوازنده خیابانی در محدوده میدان شهرداری (شهدای ذهاب) رشت صورت گرفته، ضمن تقبیح نحوه برخورد و نادرست خواندن آن افزود: به فرمانده نیروی انتظامی اعلام شد تا در مورد ابعاد ماجرا بررسی و متعاقباً پیگیری و اقدامات مقتضی در اسرع وقت صورت گیرد تا رفتار یک شخص موجب لطمه به زحمات و تلاش های مدبرانه و شبانه روزی فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی در سایر حوزه ها نشود.

باکرمیدربارهی حاشیهو متنتئاتر” / «یک نگرانی بزرگ دارم»

مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه اخیرا هیچ کارگردان تئاتری به دادگاه احضار نشده است و با اشاره به اینکه “سخت‌گیری‌ها در راستای عمل به قانون است”، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم از تئاتر لاکچری فاصله بگیریم، باید مشکلات بودجه‌ای تئاتر برطرف شود.

اعتراض ها، انتقاد وتجمعات

جامعه تئاتری آنقدر که تولید کینه و نفرت دارد، هنر و دوستی تولید نمی‌کند/نمونه فروپاشی در تئاتر را می‌توان در زندگی شاهین سرکیسیان و حمید سمندریان دید

«فروپاشی مساله‌ای است که بشر در اشکال مختلف با آن سر و کار دارد. هم در مسائل سیاسی، هم روانی، اخلاقی و خانوادگی»؛ این را علی‌اصغر دشتی می‌گوید که این روزها «نام‌برده» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه دارد.

تئاتر صنف ندارد

به گزارش ایران تئاتر این برنامه میزبان ایرج راد، رئیس هیئت‌مدیره خانه تئاتر و قادر آشنا، عضو هیئت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی بود. این برنامه با اجرای پیام دهکری به دلایل فقدان صنف در حوزه تئاتر و موانع تشکیل آن پرداخت.

راد در برنامه شب‌ تئاتر گفت: «پس از هجده سال فعالیت در خانه تئاتر به این نتیجه رسیدم چون در حوزه تئاتر و صنف تئاتری قانون وجود ندارد، ما کاری نمی‌توانیم بکنیم. حتی در زمینه‌هایی که قانون وجود دارد، نقض قانون می‌شود.»

قطب الدین صادقی : پول محوری تئاتر ایران را مثله میکند

قطب‌الدین صادقی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تئاتر برای اندیشیدن به وجود آمده است، تصریح کرد: معتقدم نمایش‌های لوکس، پرزرق و برق و کم فرهنگ، برای هنر تئاتر به هیچ عنوان مناسب نیست.

انتخاب تئاتر اشرافی یا اندیشهورز حق تماشاگر است

حسن باستانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه تئاتر اشرافی در ایران پدیده جدیدی محسوب می‌شود، تصریح کرد: ایرانیان با هر پدیده تازه‌ای دفاعی برخورد می‌کنند و پیش از اینکه برآیند یا بازتابی داشته باشد در مورد آن موضع‌ می‌گیرند.

شکایت محمدرضا شجریان از صدا و سیما به دادگاه تجدیدنظر رفت

شکایت محمدرضا شجریان، از صدا و سیما برای رسیدگی به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع محمدرضا شجریان روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: “با توجه به محاکمه غیابی یکی از متهمان پرونده، حکم دادگاه از طریق انتشار آگهی ابلاغ شد و به همین خاطر ارسال پرونده به دادگاه تجدیدنظر، زمان برد”.

سازمان گزارشگران بدون مرز موج تازه احضار و بازداشت روزنامهنگاران در ایران را محکوم کرد

در کمتر از یک ماه شماری از روزنامه‌نگاران به نهادهای امینتی و یا دادگاه‌ها احضار و دست‌کم چهار روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند. سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه‌ای موج تازه‌ سرکوب علیه روزنامه‌نگاران برای ابراز نظر در شبکه‌های اجتماعی را محکوم کرد.

خانه تئاتر درباره توقف نمایشها به وزیر نامه مینویسد

هیات مدیره خانه تئاتر ضمن نامگذاری تالار اجتماعات این مجموعه به نام «مهین اسکویی» تصمیم دارد نامه‌ای را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره توقیف برخی نمایش‌ها ارسال کند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر، جلسه هیات مدیره خانه تئاتر ۱۴ آبان‌ماه در محل عمارت جدید این خانه با حضور ایرج راد، بهزاد فراهانی، اصغر همت، حمیدرضا نعیمی، کوروش نریمانی، محمودرضا رحیمی، مریم کاظمی، محمد امیریاراحمدی و مهدی قلعه و نیز شهرام گیل‌آبادی ـ  مدیرعامل خانه تئاتر ـ برگزار شد.

تنها سالن تئاتر رشت محل برپایی جشن مهدکودکها و همایش راه موفقیت شده/سالن امینالضرب با کلنگ بیتدبیری خراب شد

محسن محبوب‌بشری (رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان) به خبرنگار ایلنا، گفت: با سابقه‌ای که استان گیلان در تئاتر دارد همه انتظار دارند که هم کارهای خوب و موفقی از تئاتر این استان ببینند و هم اینکه گروه‌های مختلف از شهرستان و پایتخت می‌آیند تا کاری در اینجا اجرا کنند.

هنر تئاتر گرفتار سیاستهای یک بام و دو هوا

به گزارش ایرنا، به اعتقاد کارشناسان حاضر در میزگرد ایرنا اصفهان مراجع صلاحیت دار تصمیم گیر در مدیریت کلان فرهنگی هنوز به احساس نیاز ضرورت نرسیدند که باید پروژه نیازمند سازی و نهادینه کردن نیازهای فرهنگی در جامعه تعریف شود در واقع چالشهای این حوزه مهم نیازمند بررسی ریشه ای است.

تئاتر عابربانک شخصی نیست/ وحشتناک بودن هزینهها نسبت به دستمزدها

آرش دادگر نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر  که چندی پیش نمایش «او» را در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد و قصد داشت اجرای آن را در سالنی دیگر ادامه دهد، به خبرنگار مهر گفت: اجرا کردن تئاتر کار وحشتناکی شده و آنقدر که باید از هزینه‌کردها وحشت داشت، دستمزد بازیگران وحشتناک نیست. الان به سمت سالن‌های خصوصی رفتن هزینه‌های بالایی دارد.

نحوه برخورد با سه جوان نوازنده نادرست بود / تاکید استاندار گیلان در پیگیری این موضوع

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر لزوم تلاش در جهت ارتقاء نشاط اجتماعی افزود: قانون و هنجارهای عمومی نیز باید از سوی همگان رعایت شود.

میرشمس مومنی زاده با اشاره به بازتاب گسترده فیلمی از برخوردی که اخیراً با سه جوان نوازنده خیابانی در محدوده میدان شهرداری (شهدای ذهاب) رشت صورت گرفته، ضمن تقبیح نحوه برخورد و نادرست خواندن آن افزود: به فرمانده نیروی انتظامی اعلام شد تا در مورد ابعاد ماجرا بررسی و متعاقباً پیگیری و اقدامات مقتضی در اسرع وقت صورت گیرد تا رفتار یک شخص موجب لطمه به زحمات و تلاش های مدبرانه و شبانه روزی فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی در سایر حوزه ها نشود.

انتقاد یک کارگردان از رهاشدگی تئاتر کودک

یک کارگردان تئاتر گفت: متأسفانه چندی‌ست شاهد رهاشدگی تئاتر کودک به حال خود هستیم.
محمد جهان‌پا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیش از ۱۷سال فعالیت در عرصه تئاتر و سومین سال حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، در مقایسه این دوره از جشنواره با سال‌های گذشته اظهار کرد: همدان جایگاه بسیار خوبی برای برگزاری جشنواره‌های تئاتر است چرا که اهمیت تئاتر در این شهر به خوبی درک شده اما لازم است طراوت جشنواره از بین نرود و این موضوع به داوری‌ها و هیئت اجرا برمی‌گردد.

مخالفت یک کارگردان با بلیتهای مهمان

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، گیتی قاسمی این روزها در تماشاخانه حافظ نمایش «خروج ممنوع» ژان پل سارتر را به عنوان اولین تجربه کارگردانیش روی صحنه برده است. حالا این بازیگر شناخته شده تئاتر در یک پیام اینستاگرامی اعلام کرده است که در این نمایش هیچ بلیت مهمانی ارائه نخواهد کرد.

چرا کسی به تئاتر اولیها پول نمیدهد؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در ماه‌های اخیر زیرمجموعه‌های وزارت ارشاد اقدام به انتشار بخشی از هزینه‌کردهای مالی خود کرده است، فهرست ارقامی که در ابتدا توسط سازمان سینمایی و با درج مبالغ خرید و حمایت از آثار سینمایی منتشر شد.

مشخصات یازده هزار بازنشسته صداوسیما در بیست سال / چرا نام برخی بازنشستگان مشهور در لیست نیست؟

همزمان با آغاز اجرای اصلاحیه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و ممنوعیت استفاده از این گروه، «تابناک» برای ارزیابی دقیق‌تر شرایط رسانه ملی به عنوان میزبان یکی از بزرگ‌ترین جوامع بازنشستگان شاغل، لیست یازده هزار بازنشسته این سازمان را ـ که در بیست سال اخیر تا امروز بازنشسته شده‌اند ـ منتشر می‌کند؛ لیستی که البته نام برخی چهره‌های بازنشسته مشهور در میان آنها نیست؛ اما چرا برخی از اسامی از قلم افتاده‌اند؟

بازداشت ها

صبا آذرپیک، روزنامه‌نگار بازداشتی آزاد شد

صبا آذرپیک روزنامه‌نگار که در روزهای اخیر احتمالا بخاطر انتشار اسنادی از فساد اقتصادی محمد شریعتمداری وزیر فعلی کار و وزیر پیشین صمت بازداشت شده بود، دقایقی پیش آزاد شد.
گفتنی است خانم آذرپیک چند روز پیش در آستانه‌ی رای اعتماد مجلس به محمد شریعمتداری، وزیر فعلی کار و امور اجتماعی ایران، چند صفحه از یک نامه در سربرگ وزارت اطلاعات را منتشر کرده بود. این نامه‌ها درباره ارتباط شریعتمداری با پرونده ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو در زمان تصدی او بر وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.

بازداشت یک خبرنگار در استان کهگیلویه و بویراحمد

وحید آهنگ، خبرنگار حوزه شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه ۹ آبان‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان دهدشت منتقل شده است. بازداشت این خبرنگار در پی شکایت شهرداری دیشموک علیه وی صورت گرفته است.

مسعود کاظمی، روزنامه‌نگار بازداشت شد

مسعود کاظمی، روزنامه‌نگار و سردبیر ماهنامه صدای پارسی صبح امروز توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. مامورین در زمان بازداشت ضمن تفتیش منزل برخی وسایل شخصی از جمله لپ‌تاپ‌ها، هارد و فلش را ضبط کرده‌اند.

صدور واجرای حکم

تفهیم اتهام سه تن از اعضای کانون نویسندگان ایران در دادسرای اوین

رضا خندان (مهابادی) و کیوان باژن دو تن از اعضای هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران و بکتاش آبتین، یکی از بازرسان کانون نویسندگان روز شنبه در پی احضار مجدد به شعبه ۷ دادسرای اوین با عناوین “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” و “تشویق بانوان کشور به فساد و فحشا” تفهیم اتهام شدند. این افراد پیش‌تر از بابت همین پرونده در مردادماه سال جاری با عنوان “تبلیغ علیه نظام” تفهیم اتهام شده و با قرار کفالت آزاد شده بودند.

دادگاه مطبوعات؛ مدیر مسئول نشریه “آرمان امروز” مجرم شناخته شد

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه مطبوعات استان تهران گفت که مدیر مسئول نشریه “آرمان امروز” به اتهام “درج مطالب خلاف مصوبات شورای عالی امنیت ملی” با اکثریت آرا مجرم شناخته شد.

رفتار با نوازندگان خیابانی رشت محکوم شد

فرماندار رشت در پی حاشیه‌های پیش آمده در زمینه برخورد با سه نوازنده خیابانی در این شهر، می‌گوید: به فرمانده نیروی انتظامی اعلام شد تا در مورد ابعاد ماجرا بررسی و متعاقباً پیگیری و اقدامات مقتضی در اسرع وقت صورت گیرد تا رفتار یک شخص موجب لطمه به زحمات و تلاش‌های مدبرانه و شبانه‌روزی فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی در سایر حوزه‌ها نشود.

علمی فرهنگی

انتخاب تئاتر اشرافی یا اندیشه‌ورز حق تماشاگر است

حسن باستانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه تئاتر اشرافی در ایران پدیده جدیدی محسوب می‌شود، تصریح کرد: ایرانیان با هر پدیده تازه‌ای دفاعی برخورد می‌کنند و پیش از اینکه برآیند یا بازتابی داشته باشد در مورد آن موضع‌ می‌گیرند.

دستگیری سارق خانه تاریخی خطیبی

با تلاش نیروهای یگان حفاظت استان قزوین، سرقتِ شیروانی و درهای چوبی خانه تاریخی «خطیبی» ناکام ماند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  سردار امیر رحمت الهی- فرمانده یگان – توضیح داد: در ادامه روند پیشگیری از سرقت و تخریب بناهای تاریخی، یگان حفاظت استان قزوین با تشدید اقدامات حفاظتی نسبت به انجام بازدیدهای نوبتی به صورت شبانه‌روزی، اقدام کرد.

مشکلات موجود در راه ثبت شهر تاریخی هگمتانه شفاف شود

‌نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ‌از مذاکره و مکاتبه با سازمان گردشگری کشور در زمینه ثبت جهانی هگمتانه خبر داد و گفت: متاسفانه با وجود پیگیری ها و مکاتبات متعدد هنوز هیچ تغییری و جدیتی برای ثبت جهانی آثار استان همدان وجود ندارد.

کمبودها ومحرومیتها

جامعه تئاتری آنقدر که تولید کینه و نفرت دارد، هنر و دوستی تولید نمی‌کند/نمونه فروپاشی در تئاتر را می‌توان در زندگی شاهین سرکیسیان و حمید سمندریان دید

«فروپاشی مساله‌ای است که بشر در اشکال مختلف با آن سر و کار دارد. هم در مسائل سیاسی، هم روانی، اخلاقی و خانوادگی»؛ این را علی‌اصغر دشتی می‌گوید که این روزها «نام‌برده» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه دارد. فروپاشی برای دشتی در این تئاتر، از یک ماجرای شخصی شروع می‌شود و به همه‌چیز سرایت می‌کند. 

تئاتر صنف ندارد

به گزارش ایران تئاتر این برنامه میزبان ایرج راد، رئیس هیئت‌مدیره خانه تئاتر و قادر آشنا، عضو هیئت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی بود. این برنامه با اجرای پیام دهکری به دلایل فقدان صنف در حوزه تئاتر و موانع تشکیل آن پرداخت.

راد در برنامه شب‌ تئاتر گفت: «پس از هجده سال فعالیت در خانه تئاتر به این نتیجه رسیدم چون در حوزه تئاتر و صنف تئاتری قانون وجود ندارد، ما کاری نمی‌توانیم بکنیم. حتی در زمینه‌هایی که قانون وجود دارد، نقض قانون می‌شود.»

اجازه تحول در تئاتر لرستان را نمی‌دهند/جشنواره استانی تئاتر فجر را تنها با ۲۰ میلیون پول نقد برگزار کردیم

فرزاد زیدی‌نژاد (رئیس انجمن هنرهای نمایشی لرستان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، بزرگترین مشکل تئاتر لرستان را نبود سالن اختصاصی برای تئاتر خواند و گفت: سالنی در اختیار انجمن هنرهای نمایشی نیست و باید درخواست بدهیم تا اگر سالن را اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به کسی اجاره نداده باشد به تئاتر هم برسد. به دلیل همین مسائل، هرچند تولید تئاتر داریم اما نمی‌توانیم به موقع اجرا برویم و در نتیجه تعداد اجراها محدود است و با کنار گذاشتن ماه‌های مناسبتی که سالن درگیر اجراهای خاصی است تنها ۴-۵ ماه برای اجرای عمومی باقی می‌ماند. در کنار این، پلاتوهای خصوصی را هم داریم که گنجایش‌اش ۵۰ نفر است. با این ظرفیت، یک تئاتری چقدر باید کار کند تا تئاترش را ۲۰۰ نفر ببینند؟

محدودیت‌های تلویزیون باعث از دست رفتن مخاطب شده

شاهین فرهت معتقد است: محدودیت‌های ایجاد شده توسط سیما [تلویزیون] باعث از دست رفتن مخاطبان آن شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، پنجمین نشست از برنامه «شب موسیقی» یک شنبه ۱۳ آبان، با موضوع «فرهنگ شنیداری و ذائقه موسیقیایی»، میزبان دکتر شاهین فرهت ـ آهنگساز، دبیر سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر و مدرس موسیقی ـ  و  محسن الهامیان ـ موسیقیدان، نویسنده، مترجم و آهنگساز ـ  بود.

حسین علیزاده: تحریم موسیقی خوب جواب داده

«چیزی که می‌دانیم این است که موسیقی از هر نظر شرایط مطلوبی ندارد ولی من می‌گویم این یکی تحریمش خوب جواب داده است. چون در زمینه فعالیت موسیقی، نوازندگان موسیقیدانان جوان بسیار خوبی در سطح ایران هستند.»

حبس رقص نُت ها در رشت

گرچه این اتفاق در شب شهادت امام حسن عسگری (ع) رخ داد که به احترام این مناسبت اجرای برنامه های فرهنگی و هنری ممنوع و شهر عزادار امام یازدهم شیعیان است ؛ اما این احتمال وجود دارد که این گروه موسیقی خیابانی و مخاطب های آنان این موضوع را فراموش کرده باشند . از سوی دیگر رفتار مهاجمان لباس شخصی مشخص نیست بر اساس کدامین دستور صادر شده است. مقام معظم رهبری نیز در آبان سال ۱۳۷۰ در جمع دانشجویان عباراتی فرمودند که مصداق بر نهی از منکر اتفاق پیش آمده است : 《 بعضی خیال می‌کنند تا منکری دیده شد باید با مشت به سراغش بروند! نه، ما سلاحی داریم که از مشت کارگر‌تر است. آن چیست؟ سلاح زبان. زبان از مشت خیلی کارگر‌تر، نافذ‌تر و موثر‌تر است؛ مشت کاری نمی‌کند》

مشخصات یازده هزار بازنشسته صداوسیما در بیست سال / چرا نام برخی بازنشستگان مشهور در لیست نیست؟

همزمان با آغاز اجرای اصلاحیه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و ممنوعیت استفاده از این گروه، «تابناک» برای ارزیابی دقیق‌تر شرایط رسانه ملی به عنوان میزبان یکی از بزرگ‌ترین جوامع بازنشستگان شاغل، لیست یازده هزار بازنشسته این سازمان را ـ که در بیست سال اخیر تا امروز بازنشسته شده‌اند ـ منتشر می‌کند؛ لیستی که البته نام برخی چهره‌های بازنشسته مشهور در میان آنها نیست؛ اما چرا برخی از اسامی از قلم افتاده‌اند؟

لغو کنسرت هاونمایش فیلم ها

توقیف یک نمایش به خاطر استفاده بازیگر زن از کلاه‌گیس

اجرای نمایش «فاندو و لیز» به کارگردانی هوشمند هنرکار در تماشاخانه مهرگان متوقف شد. مهدی علی‌نژاد مدیر تماشاخانه مهرگان در این‌باره اظهار کرد که “آقای هنرکار در نمایش خود برای بازیگر زن از «کلاه‌گیس» قرمز استفاده کرده  است. ضمن اینکه تیزر نمایش را هم بدون مجوز در فضای مجازی پخش کرده بودند و از آنجا که نتیجه پخش تیزر بدون مجوز یک نمایش دیگر را هنوز فراموش نکرده‌ایم (نمایش رویای شب تابستان که منجر به بازداشت موقت کارگردان و مدیر سالن شد) در نهایت تصمیم گرفتم سالن نمایش خالی بماند و پولی هم نگیرم ولی از حاشیه دور باشم و این کار با این شرایط اجرا نشود”.

توضیح سرپرست شورای نظارت درباره توقف یک نمایش

سرپرست شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی تاکید کرد: توقف اجرای نمایش «فاندو و لیز» با دستور این شورا صورت نکرفته و مدیر تماشاخانه مهرگان شخصا دراین‌باره تصمیم گرفته است.

رفتار با نوازندگان خیابانی رشت محکوم شد

فرماندار رشت در پی حاشیه‌های پیش آمده در زمینه برخورد با سه نوازنده خیابانی در این شهر، می‌گوید: به فرمانده نیروی انتظامی اعلام شد تا در مورد ابعاد ماجرا بررسی و متعاقباً پیگیری و اقدامات مقتضی در اسرع وقت صورت گیرد تا رفتار یک شخص موجب لطمه به زحمات و تلاش‌های مدبرانه و شبانه‌روزی فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی در سایر حوزه‌ها نشود.

مطبوعات

صبا آذرپیک، روزنامه‌نگار بازداشتی آزاد شد

صبا آذرپیک روزنامه‌نگار که در روزهای اخیر احتمالا بخاطر انتشار اسنادی از فساد اقتصادی محمد شریعتمداری وزیر فعلی کار و وزیر پیشین صمت بازداشت شده بود، دقایقی پیش آزاد شد.

حسین دهباشی به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد/ سند

حسین دهباشی، تاریخ‌پژوه و مستندساز روز جاری به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران احضار شده است. در این احضاریه از وی خواسته شده جهت دفاع از اتهام انتسابی در گزارش وزارت اطلاعات در روز ۱۴ آبان‌ماه در این دادسرا حاضر شود.

مسعود کاظمی، روزنامه نگار با قرار کفالت آزاد شد

مسعود کاظمی، روزنامه‌نگار و سردبیر ماهنامه صدای پارسی که صبح روز ۱۴ آبان توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود روز جاری با قرار کفالت آزاد شد.

هنرمندان زندانی

کمیته دفاع ازحقوق هنروهنرمندان
کانون دفاع ازحقوق بشر درایران

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram