اطلاعیه شماره 1018 کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو در خصوص آزار و تجاوز

فریاد خاموش شده تجاوز به زنان و دختران

آزار و تجاوزجنسی نسبت به کودکان، نوجوانان و زنان و مردان همچنین خشونت علیه زنان، نشانه عدم امنیت زندگی در جامعه ما.

این معضلات، تنها بخشی نا آگاهی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران است. معضلاتی که نه تنها اقدامی برای پیشگیری آن نشده، بلکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم پیش بینی نشده است و دولتمردان و مراجع مذهبی هم در تلاشند که اخبار این موارد را پنهان و مسکوت نمایند تا پرده از نبود و خلاء بزرگ قانون حمایتی برداشته نشود.

قربانی تجاوز بی پناه است وآموزش سند 2030 یونسکو بهترین راه برای پیشگیری

بسیاری از قربانیان به ویژه کودکان از سر ترس برای خود یا برای خانواده‌شان تن به تعرض و تجاوز می‌دهند. بنابراین باید آن‌ها را نسبت به این مسائل آگاه کرد.

در هدف 4 سند 2030 به آموزش با کیفیت در مدارس تاکید دارد که یکی از آنها آموزش مسائل جنسی در کتب درسی است.

آموزش این سند جامع یک راهنمای کامل برای پیشرفت و متعاقبا باعث میشد که کودکان در مدارس آموزش ببینند که مبادا شخص یا معلم یا قاری قرآن و… به آنها دست درازی یا تجاوز کنند و جالب است که یکی از مواردی که مسئولان دولتی و مذهبی ایران با آن مخالفت کرد، هدف 4 این سند بود.

اما با رد این سند از سوی سران و مراجع دینی باعث شده که، افراد جامعه که به عبارتی همان پدرها و مادر‌ها می باشند به خاطر عدم آگاهی با تفکری سنتی و عقب افتاده که آن را اخلاقی می دانند درمورد مسائلی این چنینی با فرزندان خود سخن نگویند و هنگام وقوع تجاوز، قربانیان راهی برای دفاع از خود نداشته باشند  و این شرایط را برای نخستین بار و بدون هیچ آمادگی فکری تجربه کرده و دچارشوک شوند.

جواب مقام های قضایی به پرونده سیاه تجاوز 41تن از دختران و زنان سیستان و بلوچستان: مولوی محمد طیب ملازهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان ایرانشهر در خطبه‌های نماز عید فطر از ربایش 41 دختر در این شهرستان و تجاوز به آنها خبر داد.

در پی اعتراض مردم به این رخداد در شهرستان ایرانشهر، با وجود اینکه خود متجاوزین به 41 مورد تجاوز اعتراف کرده اند، دادستان زاهدان اعلام کرد: « تجاوز به 41 دختر و زن در شهرستان ایرانشهر تا این لحظه تکذیب می‌شود؛ زیرا تنها 3 نفر شاکی خصوصی تاکنون برای این موضوع به دادسرا مراجعه کرده‌اند.

((سکوت، مهم‌ترین عامل در پابرجایی آزار جنسی است))

زنان، کودکان و افراد ضعیف قربانی تبعیض، بیرحمی‌ها و بی عدالتی‌ها می باشند.در ایران تعرض‌های جنسی، به دلیل سکوت دختران و خانواده‌هایشان با گذشت زمان به فراموشی سپرده می شود ،اما بار سنگین تجاوز و عوارض مخرب آن تا ابد بر دوش قربانی می ماند.

پسران و دختران باید به خود بیایند و دست از آنچه به نادرست برای خودشان «آبرو» و «اخلاق» می‌پندارد، بردارند و در مقابل چنین آزار و تجاوزهایی ایستادگی کنند و نگذارند که این خیانت به نسل های آینده منتقل  شود.

دختران ایران همان مادران فردا هستند که باید در دامانشان فرزندانی سالم پرورش دهند آنان باید روح خود را ابتدا ترمیم نمایند باید از حقوق خود آگاه  باشند و دفاع نمایند، چرا که آگاهی از حقوق باعث میشود در آینده به فرزندانمان تجاوز نشود.

برای امنیت اجتماعی، در آشنائی و آموزش سند 2030 یونسکو پیگیری و تلاش کنیم

ما اعضای کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو با استناد به معاهدات و قوانین بین المللی از جمله از اعلامیه جهانی حقوق بشر ماده 3 (حق حیات امنیت اجتماعی) ماده 8 (رعایت حقوق انسانی توسط قانون( و ماده 10(حق محاکمه قانونی برای همه) و کنوانسیون منع خشونت علیه زنان ، در تلاشیم که با آگاه کردن جوانان، زنان سرزمینمان ایران، شأن و جایگاه آنان حفظ شود و از سازمانها و نهادهای حقوق بشری خواستار شدید ترین برخوردهای قضایی با جنایت هایی همانند تجاوزهای جمعی و بی‌رحمانه، قتل‌های با شکنجه و اسید پاشی، که از جنایات علیه بشریت است، می باشیم.

1018

   کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

   کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram