اطلاعیه 849 کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو

تکرار روند استفاده ابزاری از جوانان و دانشجویان در

انتخاباتی مهندسی شده، بدون توجه به عدم رعایت مواد 20 و 21 اعلامیه جهانی حقوق بشر:

1-چیده مان شورای نگهبان

2-تائید فردی شناخته شده و بنام در کشتار ملت، کسی که شایسته محاکمه و پاسخگوئی به جنابت های جمعی است، در مقابل فرد دیگری که از جرائم کمتری برخوردادر بود.

در جامعه ای که  بیش از 30% جمعیت آن را جوانان و دانشجویان تشکیل می دهند، ترس از آینده ای تاریک، وحشت از ایجاد محرومیت های بیش از پیش، نگرانی از بروز محدودیت های افزون تر و….میتوانست در برگیرنده اهداف مسئولین نظام برای به صحنه آوردن مردم و دریافت تائید ملت از نظام سربکوبگر جمهموری اسلامی باشد، ایرانیان به صحنه آمدند نه از برای تائید نظام جمهوری اسلامی و یا آقای حسن روحانی بلکه فقط و فقط برای پیشگیری از خطرات ناشی ازانتخاب مجرمی باسابقه  به نام سید ابراهیم رئیسی.

3 امکان نقد مسئولین و آزادی بیان موقتی برای جوانان( فقط در دوران انتخابات).

4- آزادی انتخاب نوع پوشش در مجامع عمومی برخلاف روال همیشگی .

5- نادیده گرفتن حضور زنان و مردان در سطح شهر و خیابان بطور مختلط و در کنار هم.

6- عدم حضور پلیس، نیروهای امنیتی، گشت ارشاد، لباس شخصی ها، بسیج و کلیه نیروهای ضد مردمی که پیوسته در شهر حضور دارند.

7- امکان رقص و پایکوبی همراه با شادی جمعی در دوره کوتاه انتخابات، عدم حاکمیت مطلق قانون، نابرابری همه مردم در برابر قانون انتخابات، تقسیم بندی افراد به خودی و غیر خودی، جلوگیری از حضورهمۀ افراد جامعه در تمام سطوح، ممانعت از شکل گیری احزابِ سیاسیِ ملی  و... مجموعه عواملی بود که در مهندسی انتخابات بکار گرفته شد و در نتیجه فرد مورد نظر، یعنی آقای حسن روحانی تائید شده، مثلا با رای مردم  مجددا انتخاب گردید.!

جوانانی که امیدی به اصلاح و تغییر در کشور را  ندارند، دلخوش به انجام  وعده های انتخاباتی، باردیگر به حمایت از فردی پرداختند که میدانند در برابر نظام ولایت فقیه نمیتواند به وعده هایش عمل کند، آمدند اما نمیدانستند که در نظام جمهوری اسلامی کل پروسه انتخابات از ابتدا تا انتها بطور نقشه مند دستکاری می شود، آمدند اما نمیدانستند رژیم  ایران طی این مدت با تجربه ای که در این زمینه اندوخته است نه فقط به مهندسی کردن آراء مردم، بلکه به مهندسی کردن افکار عمومی نیز می پردازد و ترغیب مردم بە شرکت در نمایشهای انتخاباتی بخشی از طرح مهندسی کردن انتخابات است تا نتیجه ای دلخواه بدست آید یعنی:

حضور رنگی مردم در عرصۀ انتخابات .

اعضای کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو با باور به ماده 21 اعلامیه جهانی حقوق بشر، ضمن محکوم کردن این سیاست فریب و نیرنگ نظام جمهوری اسلامی، از کلیه فعالان حقوق بشر می خواهند که با انتشار حقایق و آگاه سازی جوانان و دانشجویان ایرانی در داخل کشور از اینگونه سوء استفاده های ایزاری توسط مسئولین نظام جلوگیری به عمل آورند.

849

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو

ماده 21 اعلامیه جهانی حقوق بشر:

(۱)هر کس حق دارد در اداره امور عمومی کشور خود، خواه مستقیما و خواه با وساطت نمایندگانی که آزادانه انتخاب شده باشند شرکت جوید. (۲ )هر کس حق دارد با تساوی شرایط، بمشاغل عمومی کشور خود نائل آید.(۳ ) اساس و منشأ قدرت حکومت، ارادهٔ مردم است، این اراده باید بوسیله انتخاباتی ابراز گردد که از روی صداقت و بطور ادواری صورت پذیرد. انتخابات باید عمومی و با رعایت مساوات باشد و با رأی مخفی یا طریقه‌ای نظیر آن انجام گیرد که آزادی رأی را تأمین نماید.

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram