اطلاعیه شماره 791 کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو در خصوص اسارت و زنجیر خردمندان و فعالان

خردمندان، آگاهان، فعالان و نخبگان در اسارت و زنجیرند.

وقایعی  که این روزها در ایران شاهد نقض مستمر و برنامه ریزی شده هستیم ، متاسفانه دولت جمهوری اسلامی ایران، صادقی ها، کریمی ها، شریعتی ها و شیرزادها را به دلیل نوع اندیشه اشان به بند می کشند، از حداقل امکانات درمانی، تغذیه، ملاقات و حتی داشتن وکیل و.. محروم میکنند، تهمت و افترا میزنند، شکنجه میکنند و خانواده هایشان را نیز زجرکش میکنند .

قضاوت با شما:

1-با درخواست مرخصی استعلاجی مهدی و حسین رجبیان، دو برادر هنرمند زندانی در زندان اوین که از بیماری های مختلف و عوارض بعد از اعتصاب غذای یک ماهه در رنج هستند نه تنها  مخالفت میشود بلکه مسئولین بهداری زندان نیز در رسیدگی به بیماری ام اس تائید شدۀ مهدی رجبیان کوتاهی می کنند.              

2-مهدی کوخیان در بیست و سومین روز اعتصاب خود در بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران تبریز مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. 3-آیت الله نکونام نیز 23 روز است علاوه بر اعتصاب غذا در اعتصاب دارو نیز به سر می برد، اعتصاب او دراعتراض به فشارها برای پذیرش شروط دادگاه ویژه روحانیت و محرومیتش از درمان است.            

4-محمد صابر ملکی دیگر زندانی سیاسی که در پانزدهمین روز اعتصاب غذا در زندان اردبیل به سر می برد بدون رسیدگی در بند قرنطینه این زندان نگهداری می شود.سلامت جسمانی وی پس از ضرب و شتم و سپس اعتصاب غذا بسیار نامناسب گزارش می شود.        

 5‎ فواد یوسفی زندانی سنی مذهب21 روز است که در اعتراض به عدم اعطای مرخصی استعلاجی اعتصاب غذا کرده است و هیچ مسئولی  پاسخگو نیست.                

6– در22 دی ماه، آرش صادقی که اخیرا به اعتصاب غذای ۷۱ روزه خود پایان داده است علیرغم وعده های دادستانی از رسیدگی پزشکی مناسب محروم و در اثر «التهاب ریه و سرفه مداوم» به بهداری زندان منتقل و پس از آنکه با دستگاه اکسیژن نفس کشید به بند بازگشت7– علی شریعتی که بیش از ۷۰ روز بود که در اعتصاب غذا قرار داشت، با درخواست خانواده و جمعی از فعالین سیاسی و پس از صحبت با مسولان زندان، اعتصاب غذای خود را شکست.

8– سعید شیرزاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی کرج ساعاتی پیش پس از دیدار با مسئولان زندان و وعده مساعد مسئولین برای بررسی مطالبات وی به اعتصاب غذای 39 روزه خود پایان داد.

در روز های اخیر جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران به همراه میشل فرست گزارشگر ویژه وضعیت مدافعان حقوق بشر و  آقای رولاند آژوی، گزارشگر کارگروه سازمان ملل در بازداشت های خودسرانه با انتشار بیانیه ای نسبت به خطر مرگ زندانیان عقیدتی در اعتصاب غذا و یا زندانیانی که به تازگی اعتصاب غذای خود را پایان داده اند از جمله آرش صادقی، علی شریعتی، سعید شیرزاد، محمدعلی طاهری، مهدی کوخیان، محمدرضا نکونام، حسن رستگاری و….هشدار داده اند

اعضای کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو نیزاعلام می دارند که تا گرفتن کامل حق و حقوق این جوانان در بند و آزادی آنها لحظه ای دست از قلم و حمایت بر نخواهد داشت و همچنان رعایت کامل حقوق مردم، عدالت و آزادی زندانیان سیاسی و برقراری و اجرای کلیه مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر را فریاد زده، هشدار میدهند که :

چراغ ظلم ظالم تا ابد روشن نمی ماند.

791

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram