گزارش صوتی و تصویری گردهمایی بزرگ حقوق بشر و محیط زیست در ایران- هامبورگ سپتامبر ۲۰۱۹

این گردهمایی در هامبورگ در روز یکشنبه ۲۳ شهریور برابر۱۵سپتامبر۲۰۱۹راس ساعت ۱۵:۱۲به وقت اروپای مرکزی با میزبانی گروه وحدت ملی ایرانیان اروپا (نمایندگی هامبورگ) و دعوت از اعضای «کانون دفاع ازحقوق بشر در ایران« و سایر مهمانان در هتل Reichshof Hamburg در شهر هامبورگ برگزار گردید.ׅ مسئول جلسه، جناب آقای دکتر فریبرز صارمی، ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به تمامی حاضرین وهمچنین شرکت کنندگان در فضای پالتاک، جلسه را آغاز نمودند.
در بخش اول دکتر صارمی مدیر سیاسی گروه وحدت ملی ایرانیان پیشگفتاری را قرائت نمودند.
سپس فیلم مستندی با نام «دختران خیابان انقلاب« ساخته آقای محسن عزیزی اشترکان (به دلیل حضور در فستیوال فیلمهای کوتاه پوزش خواسته و نتوانستند در این جلسه حاضر باشند) از اعضای کانون دفاع از حقوق بشر در ایران به نمایش گذاشته شد. فیلمی جامع که روند آغاز اعتراض به سرکوب زنان و به حجاب اجباری (موسوم به دختران خیابان انقلاب) به خوبی به تصویر کشیده شده بود و توجه همگان را به خود جلب نمود. در بخش بعدی از بانو شبنم رضاوند فعال حقوق بشر و فعال محیط زیست و‌ سردبیر ماهنامه بشریت جهت سخنرانی با موضوع بیابان زایی و بیابان زدایی و راهکارهای آن دعوت بعمل آمد: ایشان به معضل بیابان زایی و مشکلات عدیده ای که با خود به ارمغان آورده است همچنین به فروچاله ها و فرو نشست هایی که در شهرهای مختلف (۱۸استان) از جمله قزوین، البرزکه به پایتخت نزدیک هستند و سایر استانها همچون فارس، یزد، همدان، خراسان جنوبی، نیشاپور، دشت کاشان، یزد و….بوجود امده است و خطراتی را که گریبانگیر مردم و کشور نموده است با ارایه فیلم و اسلاید، پرداخته در ادامه راه حل های فنی – مهندسی، آموزشی، حمایتی و قانونی و مدیریتی را برای بیابان زدایی ارائه دادند و اینکه باید در این زمینه با سرعت هر چه بیشتر اقدام نمود و لازمه آن آموزش، آگاه سازی و حمایت مسئولین می باشد. زیرا ارگانهای بین المللی نیز نگرانی خود را در مورد ایران ابراز کرده اند و آمار و ارقام اعداد خوبی را در ارتباط با بیابان زایی در ایران نشان نمیدهند. این مبحث مورد استقبال حاضرین قرار گرفت و با پرسش و پاسخ در این ارتباط به تبادل اطلاعات پرداخته شد. در انتها از آقای منوچهر شفایی فعال حقوق بشر و از بنیانگذاران کانون دفاع از حقوق بشر در ایران جهت ارائه سخنرانی خود با موضوع بررسی وضعیت آینده سازان ایران(کودکان) دعوت بعمل آمد.
جناب شفایی درارتباط با وضعیت کودکان و کودکی و قوانین موجود و سایه فرهنگی که در کشور سایه افکنده است، صحبت کردند. کودکان بنا به شرایط در سنین مختلف کودک و بزرگسال تعریف میشوند و هنوز تعریف دقیقی از سن کودکی در قوانین موجود، وجود ندارد و به درستی حقوق کودکان رعایت نشده و نمی گردد. ایشان مشکلاتی همچون، آموزش و پرورش، کودکان کار، کودک همسری، اعدام ، تحصیل، پدرتباری و………مطرح نمودند و با ارائه آمار و ارقامی حائز اهمیت، خطرات آنرا برشمردند. زیرا کودکان امروز بزرگسالان آینده خواهند بود و تربیت و آموزش آنها در امروز در آینده، آشکار خواهد شد. حضار در جلسه و در فضای مجازی در این ارتباط نیز سوالات خود را مطرح نمودند و مقایسه ای از شرایط کودکان و موسساتی که وضعیت کودکان را کنترل میکنند در کشور آلمان، دانمارک و ایران نمودند.
در این جلسه میز حاوی اطلاعاتی در خصوص کانون با همت آقایان حسین سلمانیان و احسان زارعی قرار داده شد که مورد توجه مدعوین و حاضرین قرار گرفت. خانم دیانان بیگلری فرد سرپرست نمایندگی هامبورگ و سپیده کرامت از اعضای این نمایندگی نیز در این جلسه حضور داشتند و کتاب شعر ایشان به معرض نمایش گزارده شد. در پایان بنا به درخواست حاضرین آقای شفایی به معرفی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران پرداخته و فعالیتهای آنرا برشمردند و آقای مهران فاضل زاده از اعضای بسیار فعال کانون و منشی، صدابردار و ادمین جلسه با به نمایش گزاردن بخشهای مختلف سایت کانون برای حضار در جلسه، همراهی نمودند. سپس به این پرسش که برای نجات ایران چه باید نمود؟
دکتر فریبرز صارمی پاسخ دادند و یادآور گردیدند که ابتدا گروهها و سازمانهای شهری می بایستی متحد گردند و تشکیلاتی فراگیر ملی بوجود آید. این تشکیلات در هر شهری شاخه ایی بوجود آورد و سپس پل ارتباطی با داخل کشور برقرار و در بوجود آوردن هسته های مقاومت درون مرزی کوشش نماید . در پایان آقای دکتر صارمی ضمن تشکر از تمام فعالین و مهمانان در ساعت ۱۶ ختم جلسه را اعلام نمودند. فایل صوتی و فیلم این نشست را می توانید از طریق فایل های زیر قابل ملاحظه هستند:

این نمایش پرده‌ای نیاز به جاوااسکریپت دارد.

دکتر فریبرز صارمی: پیشگفتار، شرایط روز ایران

شبنم رضاوند: بحران در محیط زیست ایران(بیابان زایی و بیابان زدایی)

منوچهر شفایی: بررسی وضعیت آینده سازان ایران(کودکان)

محسن عزیزی اشترکان: فیلم مستند دختران خیابان انقلاب

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram