لیست جدید کتابهای منتشر شده در کتابخانه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کتاب «120 نکته برای تحلیل آمار با spss»

تحلیل آماری بخشی از روش تحقیق است که برای انجام آن علاوه بر دانش تخصصی نیاز به دلایل متعدد SPSS ، به نرم افزارهای آماری میباشد. از میان انواع مختلف نرم افزارهای موجود از قبیل بروز بودن، در دسترس بودن، جامع و شناخته شده بودن از جایگاه متفاوتی برخوردار هست. SPSS کوشیده به نیاز عمومی ، هر اندازه که نرم افزارهای دیگر تلاش در تخصص گرایی داشته اند پاسخ دهد. به همین جهت حجم و تعداد مطالبی که در خصوص این نرم افزار تهیه گردیده از هر نرم افزار آماری دیگر بیشتر میباشد. بسیاری از کتب مربوط بیشتر به خود نرم افزار پرداخته اند

کتاب « پیغمبر دزدان»

مقدمه : شیخ محمدحسن زیدآبادی، یا در برخی منابع: شیخ محمدحسن سیرجانی کرمانی، متخلص به قارانی و مشهور به نبی السارقین یا پیغمبر دزدان (زاده: حدود ۱۲۳۰ هجری قمری در زیدآباد سیرجان، درگذشت: حدود ۱۳۱۰ هجری قمری در زیدآباد)، شاعر، نویسنده، طنزپرداز و روحانی ایرانی و از معاریف عصر قاجار بود. وی در بهبود و اصلاح اوضاع زمان خویش، تلاش بسیار کرد و با نامه‌های مطایبه آمیز و سرشار از اشعار لطیف و در عین حال گزندهٔ خود، خطاب به حکّام و افراد مهم و مؤثر دوران خویش، آنان را به عدالت و دادگری و دوری از بیداد و ستم، فرامی خواند.
مقصود و غرض وی از انتخاب لقب نبی السارقین یا پیغمبر دزدان برای خویش و استفادهٔ همیشگی از این لقب در اشعار و نوشته‌های خود، آن بود که با بیان شوخ طبعانهٔ خویش، در ظاهر دزدان بیابانی و سر گردنه و راهزنان صحراگرد و کوه نشین، و در باطن و لفّافه، تمامی دزدان و غارتگران اموال عمومی و از جمله به خصوص حکّام و زمامداران ستمگر را، به کردار زشت و جهنمی شان متنبه ساخته و با گفتار و لحن دلپسند آن زمان، آنها را از روش بدشان بازدارد. مجموعهٔ آثار و نامه‌های او، به همراه مختصری از شرح حالش، نخستین بار در سال ۱۳۲۴ خورشیدی، در کتابی موسوم به پیغمبر دزدان، توسط محمدابراهیم باستانی پاریزی در کرمان به چاپ رسیده‌است. این کتاب، تاکنون هیجده بار تجدیدچاپ گردیده، که در نوع خود و در میان کتاب‌های تاریخی مربوط به عصر قاجار، یک رکورد محسوب می‌شود.

کتاب « پابرهنه ها»

آدم یکبار که بیشتر عمر نمیکند. یکبار هم بیشتر نمی میرد. خب پس مرگ یکبار شیون هم یکبار!
جای آنکه بی حرف و بی صدا مثل خر زیرِ بار بترکیم، بگذار درحالیکه داریم برای حقِ زندگیمان میجنگیم بمیریم!

کتاب « لولیتا »

داستان عشق وسواس گونه و شوم هامبرتِ سن و سال دار به دلوری هیزِ نیمفت است و همچنین داستان رو به رویی اروپا با آمریکای نافرهیخته و سرخوش پس از جنگ جهانیست.

هامبرت هامبرت، یک محقق ادبی در اروپا، مرگ نابهنگام معشوقه کودکی خود، آنابل لی، را توصیف می‌کند. به ادعای وی، عشق بی سرانجام او به آنابل موجب تمایل او به نیمفت‌ها یا همان دختربچه‌های جذاب ۹ تا ۱۴ ساله می‌شود. او با وانمود کردن به مطالعه کتاب در یک پارک عمومی و تحریک شدن با دخترانی که اطرافش بازی می‌کنند، در فانتزی‌های جنسی خود افراط می‌کند.

کتاب« خودشناسی»

از مجله ویستا به معرفی و بررسی نکات جالب و ارزشمندی در زمینه‌ی خودشناسی اعم از آشتی با کودک درون، ارتباط شخصیت و دست دادن، تاثیر رنگ بر رفتار و سلامت و تست اعتیاد به اینترنت می‌پردازد. خودشناسی (Self-knowledge) اصطلاحی است در روانشناسی برای توصیف اطلاعات فردی یا خود فرد و دانش فردی در مورد خود فرد. خودشناسی مرتبط با خوداندیشی، فکر کردن در مورد خود و انتقاد از خود یا حتی پرسش‌گری، انتقاد و قضاوت از تفکر خود محسوب می‌شود.
در بخشی از کتاب خودشناسی می‌خوانیم: -بگویید جورابش چه رنگی و چه جنسی است تا بگوییم چطور زندگی می‌کند؟ رنگ‌ها نقطه‌های روشنی هستند که یک محقق روانشناسی را در تاریکی به مقصد می‌رسانند، مثل همین رنگ قرمز که اگر احیانا رنگ جوراب فردا مقابل شما بود، می‌تواند نشانه تمایل بیمارگونه به جلب محبت و توجه دیگران باشد. علاوه بر این استفاده از رنگ قرمز نشانه بیماری‌های نهفته گوارشی و عصبی است و بیشترین تاثیر را روی اطرافیان دارد. در ضمن اگر طرف مقابل شما مرد بود و جوراب قرمز پوشیده بود، روانشناسی را بی‌خیال شوید و صندلی‌تان را عوض کنید.

کتاب «خودت را از نو بساز »

در مورد حرکات ورزشی بدنسازی است. همیشه افرادی که تصمیم به لاغری و کاهش وزن دارند در بخش ورزش راه‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند بعضی از افراد به طور شخصی این کار را انجام می‌دهند بعضی هم به باشگاه‌های ورزشی مختلف می‌روند در این بین بعضی از افراد به باشگاه‌های بدنسازی می‌ روند تا ضمن کاهش وزن، استایل بدنی خود را هم فرم خوبی ببخشند. مسئله ای که دونستن و اطلاع از اون بسیار مهم و ضروری هستش این است که برای انجام ورزش بدنسازی باید نحوه صحیح انجام حرکات و اینکه هر حرکتی برای کدام قسمت و با چه تعدادی مناسب می‌باشد رو بدونیم. در این سری از کتابچه ها سعی داریم در کنار هم به این موضوع بپردازیم که چه حرکتی برای چه قسمت هایی از بدن ما مفید هستند، همچنین حرکات هر قسمت و هر عضله رو سعی کردیم جداگانه بررسی کنیم تا با دانش بیشتری به سمت این ورزش برویم.

کتاب «دانستنی‌هایی در خصوص دکوراسیون داخلی»

به معرفی و بررسی نکاتی در خصوص دکوراسیون منزل، مانند رنگ‌ها و نحوه‌ی چیدمان وسایل می‌پردازد. در بخشی از کتاب دانستنی‌هایی در خصوص دکوراسیون داخلی می‌خوانیم: مشخص کردن فضاهای خانه : هر بخش از خانه را با چیزی مانند رنگ دیوار، قالیچه، یا یک مبلمان خاص مشخص کنید. سعی کنید هیچ یک از فضاهای خانه با هم تلفیق نشوند چرا که اگر این اتفاق رخ دهد فضای کوچک، کاراکتر خود را از دست داده و حتی کوچک‌تر نیز به نظر خواهد رسید. قراردادن تخت در بالای اتاق : وقتی اتاق خواب خانه‌تان آن‌قدر کوچک است که برای تمام وسایل اتاق جایی پیدا نمی‌شود، بنابراین باید از فضای موجود به صورت عمودی نیز استفاده کنید، برای این منظور باید طراحی اتاق به گونه‌ای باشد که تخت در بالا قرار بگیرد. در این صورت می‌توانید از فضای زیر تخت نیز استفاده کنید، برای مثال می‌تواند فضایی برای قرار دادن لباس‌ها و یا میز تحریر و … باشد

کتاب « ما همه باید فمینیست باشیم »

موضوعات جنسیتی همه جای دنیا وجود دارند و من امروز می‌خواهم درخواست کنم که بیایید در این مورد افکارمان را آرمانی کنیم و به آن بیندیشیم و برای ساختن دنیایی متفاوت برنامه‌ریزی کنیم. دنیایی عادلانه‌تر و زیباتر. دنیایی با وجود مردان و زنانی شادتر، کسانی که خودشان را قبول دارند و این امر این‌طور شروع می‌شود: ما باید دختران متفاوتی را پرورش بدهیم. همچنین باید پسران متفاوتی را هم بار بیاوریم.
ما خیانت بزرگی در حق پسران‌مان می‌کنیم. ما انسانیت را در پسرها سرکوب می‌کنیم. ما مردسالاری را به روش‌هایی خیلی کوته‌فکرانه برای‌شان معنا می‌کنیم. مردسالاری یک قفس محکم و کوچک است و ما پسرها را در این قفس نگه می‌داریم. ما به پسر‌ها یاد می‌دهیم که از ترس، از ضعف و از آسیب‌پذیری هراسان و گریزان باشند. به آن‌ها یاد می‌دهیم که بر چهره‌ی حقیقی خودشان نقاب بزنند چرا که می‌باید- به گفته‌ی نیجریه‌ای‌ها- مردان خشن و سفت و سختی باشند.

کتاب « خشم و هیاهو»

سرگذشت خانواده کامپسون را روایت میکند. آقای کامپسون مزرعه دار بزرگ و ثروتمندی است و چهار فرزند دارد که سه پسر و یک دختر هستند. خانم کامپسون مادر خانواده تنها به پسر کوچکش کوانتین که پسری باهوش و بااحساس است علاقمند است. کدی تنها دختر خانواده پیش از ازدواج باردار میشود و…

کتاب «سال‌ها»

حکایت بیهودگی زندگی یک خانواده و سال‌هایی غیر‌قابل تحمل که مملو از درد است. وولف در این کتاب می‌نویسد: اگر حقیقت را در مورد خود نگویید، نمی‌توانید آن را درمورد دیگران بیان کنید.
از نگاه ولف یکی از بدترین جنبه‌های بزرگ شدن این بود که نمی‌توانستند با هم درد دل کنند. همچنین مرگ از نگاه او وقوع حادثه‌ای بی‌همتا است؛ درست مثل خود ناب زندگی. آدم‌های داستان وولف مصنوعی نیستند. با معنا هستند.
در کتاب سال‌ها، ویرجینیا به واکاوی و درون‌کاوی دوران سالخوردگی آدمی پرداخته است و می‌کوشد بیهودگی زندگی انسان را آشکار کند. واقعا داستان «سال‌ها» است. کودکی همواره دریغای ولف بوده است. همین است که در کتاب‌هایش کودکان و کودکی معنای ویژه دارد.
آدلاین ویرجینیا وولف (Adeline Virginia Woolf) بانوی رمان‌نویس، مقاله‌نویس، ‌ناشر، منتقد و فمینیست انگلیسی بود که آثار برجسته‌ای چون خانم دالووی ۱۹۲۵، به سوی فانوس دریایی ۱۹۲۷ و اتاقی از آن خود 1929 را به رشته تحریر درآورده‌ است. 

کتابخانه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram