اطلاعیه شماره 972 کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان در خصوص بازداشت‌های گسترده و عدم رسیدگی به پرونده

بازداشت‌های گسترده، عدم رسیدگی به پرونده، بلاتکلیفی های طولانی، عدم پاسخگوئی، بی خبری،اتهامات واهی، شکنجه تا حد مرگ، تبعید، عدم رسیدگی به بیماران، بی توجهی به بهداشت و درمان زندانیان بیمار و..

تنها نمونه هائی است از کل عملکرد عدالت خانه در جمهوری اسلامی ایران

طی‌ هفته های اخیر شاهد بازداشت گسترده تعداد زیادی از شهر.ندان دگر اندیش کشورمان بودیم که متاسفانه برغم مخالفت، اعتراض های جوامع بین الملی و مدافعین حقوق بشر چه در داخل و چه در سایر کشورها همچنان رو به افزونی است.

1-در اهواز خانم میترا بدرنژاد زهدی، به جرم باور به آئین بهائیت توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت، کلیه وسائی منزلش بطور کامل تفتیش و به مکان نامعلومی منتقل می گردد، چرا؟ و زبق روال همیشگی، هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.

2-در تهران آقای  منوچهر کوکبی از دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی که یکی از مجروحین حادثه تلخ گلستان هفتم است توسط نیروهای امنیتی بازداشت میگرد که از وضعیت و محل نگهداری او نیز هیچ گونه خبری در دست نیست، براستی چرا؟

3-در زندان فشافویه آقای محمد راجی یکی دیگراز دراویش گنابادی بازداشت‌شده حوادث خونبار گلستان هفتم، هنگام بازجویی و در اثر ضربات وارده بخوانید (شکنجه) ماموران کشته میشود و بدین گونه لیست افراد کشته شده در بازداشتگاه های جمهوری اسلامی طویلتر می گردد، گفتنی است یکی از پسران ایشان نیز بنام محمدعلی راجی به همین « جرم! » بازداشت و در زندان فشافویه به‌سر می‌برد.

4-پوریا نوری برادر کسری نوری که یکی از دراویش گنابادی بازداشت‌شده بود بمنظور درمان و رسیدگی به وضعیت وخیم جسمی خود « نیاز فوری به عمل جراحی به دلیل شکستگی گونه و فک و چند دندان » با تودیع وثیقه آزاد شده بود اما مأموران و به بهانه‌ی تکمیل پرونده ، مجددا وی را بازداشت و به اوین منتقل کردند، از این خانواده هم اینک 4 نفر به اسامی پوریا نوری  و برادر انش  امیر و کسری نوری به همراه مادرشان شکوفه یداللهی در بازداشت به‌سر می‌برند.

5-به گزارش خبرگزاری عرفان حلقه (اِنا)، آقای «محمدعلی طاهری» بنیان‌گذار عرفان حلقه، پس از هفت سال بازداشت مجددا توسط «ابوالقاسم صلواتی» رئیس شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب به پنج سال حبس محکوم شد!ست و این در حالیست که شعبه ۳۳ دیوان‌عالی کشور در دو نوبت به صورت مبسوط و مدلل، اتهام افساد فی الارض را به طور کلی مردود دانسته بود. اما قاضی صلواتی بدون توجه به آرای دیوان عالی کشور،بار دیگر اتهام افساد فی‌الأرض را به آقای طاهری منتسب کرده است. کارشناسان حقویقی معتقدند این رای برخلاف قانون است و در مراجع قضایی بالاتر نقض خواهد شد.

6، 7، 8، 9 و 10 :در شهر مشهد شهروندان بهائی بنام های “دری امری، می خلوصی، ساقی فدایی، شایان تفضیلی و فتانه نبیل زاده” حکم زندان  یکساله صادر و به هریک از آنان ابلاغ گردیده است

ما با استناد به مواد 9 ، 10 و  11 اعلامیه جهانی حقوق بشر اینگونه اقدامات غیرقانونی را محکوم نموده، خواهان رسیدگی به وضعیت بازداشت شدگان اخیر، و برقراری کلیه مفاد اعلامیه جهانی حقوق و آزادی تمام زندانیا عقیدتی، سیاسی و مدنی هستیم.

972

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram