اطلاعیه 899 نمایندگی اندونزی در خصوص اعزام جوانان ایرانی و افغانستانی به سوریه

کشته شدن جوانان ایرانی و افغانستانی برای دفاع از حرمین یا ؟!

دولت جمهوری اسلامی ایران عنوان مدافعین حرم را به افرادی اطلاق میکند که در سوریه می‌جنگند و بمنظور نامنویسی جوانان ایرانی و افغانستانی ساکن ایران هرساله بکرات فراخوان هائی را در مساجد، پایگاه های نظامی و گردان های امام حسین بسیج، توزیع و همراه با شعار های مذهبی از قبیل « وقتی عشق برام جهادیه .. سر رو تنم زیادیه»، « کانال رسمی مدافعان حرم در تلگرام» و « در کانال ما حتما عضو بشوید »،و.. نیروهای جوان کشور را  بدین امرتشویق می نماید.

رئیس بنیاد شهید از کشته شدن بیش از دوهزار تن از “مدافعین حرم” در سال گذشته خبر داده و گفت:

آقای خامنه‌ای با دادن تابعیت ایرانی، به جوانان افغانستانی گروه “لشکر فاطمیون” موافقت کرده است، و این تنها سهم مهاجران افغانستانی ساکن ایران است هرچند که سایرین حتی از کلیه حقوق انسانی مثل داشتن شناسنامه، اجازۀکار، حق اقامت، اجازه تحصیل، برگه تردد به دیگر شهرها، مالکیت و حتی حق سفر محرومند.

نیروهای ایرانی حاضر در سوریه عموما از اعضای نیروی قدس سپاه هستند که “مدافعان حرم” نامیده میشوند اما این افراد عمدتا در جبهه​های جنگ سوریه، از جمله در حلب و درعا کشته شده‌اند، طی ماه جاری پیکر دو تن از آنان بنام های شهید ابراهیم خلیلی و محسن حججی طی مراسمی به ایران تحویل و  تشیع شد.

دولت جمهوری اسلامی ایران همه ساله جوانان شاخص علمی، فرهنگی، هنری و مذهبی به همراه ورزشکاران قهرمان رشته‌های مختلف ورزشی استان ها را به مناطق جنگی 8 ساله بین ایران عراق، در جنوب کشور اعزام میکند که متاسفانه بدفعات شاهد تصادف و کشته شدن بسیاری از این  جوانان بوده و هستیم.

ما ضمن محکوم نمودن چنین اقداماتی که مغایر با  کنوانسیون بین المللی حقوق همه کارگران مهاجر و خانواده های آنان است و با استناد به هدف شماره 11 سند 2030 یونسکو: تبدیل شهرها و سکونتگاه انسانی به مکانهای همه شمول، امن، مقاوم و پایدار و هدف شماره 16 : ترویج جوامع صلح جو و فراگیر برای توسعۀ پایدار سند 2030 مبنی برکاهـش قابـل ملاحظـۀ همـۀ اشـکال خشـونت و میـزان مـرگ و میرهـای وابسـته بـه آن در همـه جـا،  و پایــان دادن بــه سوءاســتفاده و اســتثمار، خشــونت و شـکنجۀ کودکان در همــۀ اشــکال آن، مخصوصا اعزام نوجوانان به جبهه های جنگ براساس ماده 38 کنوانسیون حقوق کودک و تضمیـن دسترسـی برابـر بـه عدالـت و ترویـج حاکمیـت قانـون در سـطوح ملی بـرای همـه، از تمام دولت‌های دمکراتیک و همه کشورهای دارای روابط دیپلماتیک با ایران می‌خواهیم که به صورت جدی برای کاهش اینگونه اقدامات غیر بشری در ایران تلاش کنند.

899

کانون دقاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی اندونزی  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram