اطلاعیه 874 نمایندگی اندونزی

26 یونی روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه

اعدام های ساختگی، تهدید زندانی و خانواده، ضرب و شتم، تجاوز، تحقیر، شلاق زدن در برابر دیده گان کودکان و قطع عضو،  نیز از انواع شکنجه هائی است که دردولت جمهوری اسلامی ایران انجام می شود

اعمال انواع شکنجه های یاد شده برای جرائمی نظیر: آواز خواندن، شرکت در جشن های خانواده گی و یا شرکت در مراسم فارغ التحصیلی، حق خواهی، روزه خواری، و یا استفاده از انواع مشروبات الکلی و به اجرا در می آید در حالیکه بسیاری از فساد های گسترده در میان مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی مانند:  « زمین خواری»، «اختلاس»، «رانت خواری»، «قاچاق رسمی»، «رشوه خواری»، « اسید پاشی به صورت دختران و بانوان بدحجاب »، فساد های کلان اداری در بانک ها، قوه قضائیه، جامعه روحانیت و نمایندگان مجلس، شهرداری ها، همراه با  جنایات دیگر، کوچکترین پبگردی را به دنبال نخواهد داشت هرچند که فساد یک مشکل جدی در ایران  امروزاست و از دیدگاه  ؛سازمان شفافیت بین‌الملل؛  ایران از نظر فساد داخلی در زمره فاسدترین کشورهای جهان قرار دارد.

متاسفانه فساد اداری در ایران امروز تنها به رشوه ( زیرمیزی ) در ادارات محدود نمی‌شود، بلکه این فساد در تار و پود برخی دستگاه های اداری درهم تنیده شده و به اصلی غیرقابل انکار و اجتناب تبدیل شده است که مسولین و مدیران با توسل به این موضوع، روز یه روز پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی می‌کنند.

اعضای این نمایندگی یاد آور میشوند که:  بر اساس مواد 3، 5 و 7 اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین ماده 4 کنوانسیون منع شکنجه، کلیه موارد فوق محکوم است.

ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر کس حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد.

ماده 5: احدی را نمیتوان تحت شکنجه یا مجازات یا رفتاری قرار داد که ظالمانه و یا بر خلاف انسانیت و شئون بشری یا موهن باشد.

ماده 7: همه در برابر قانون مساوی هستند و حق دارند بدون تبعیض و بالسویه از حمایت قانون برخوردار شوند. همه حق دارند در مقابل هر تبعیضی که ناقض اعلامیه حاضر باشد و بر علیه هر تحریکی که برای چنین تبعیضی بعمل آید بطور تساوی از حمایت قانون بهره‌مند شوند.

ماده 4 کنوانسیون منع شکنجه و رفتار با مجازات خشن ،غیر انسانی و تحقیر کننده :

1- هر دولت عضو، مراقب و مطمئن خواهد شد که تمام انواع شکنجه تحت قوانین جنائی، جرم محسوب گردد و برای کسی که مبادرت به انجام شکنجه می کند و یا کسی که در انجام این عمل با او مشارکت و همکاری می نماید، جرم شناخته شود

2- هر دولت عضؤ برای این جرایم و با درنظر گرفتن نوع و اهمیت آنها، کیفری مناسب تعیین خواهد کرد.

874

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی اندونزی

 

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram