اطلاعیه 870 کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو در خصوص دانشجویان زندانی

پژواک فریاد های اسیران دانشگاهی، در زندان ها باشیم، دانشجویانی نظیر:

علیرضا گلی پور، دانشجوی مخابرات و کارمند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمید بابائی دانشجوی دکترای فایننس (امور مالی) در دانشگاه لیژ بلژیک، صانع ژاله دانشجوی رشتهٔ هنرهای نمایشی دانشگاه هنر تهران، آرمان رضاخانی دانشجوی نخبه رشته مهندسی آی ‌تی، سیامک میرزایی دانشجوی منع تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس و از فعالان مدافع حقوق آذری ها، علی شریعتی فارغ‌التحصیل رشته معماری در مقطع کارشناسی از دانشگاه تهران است… و براین جمع بیفزائیم استادان، روزنامه نگاران، وکلا، فعالان حقوق بشر نخبگان، فعالان شبکه های اجتماعی و اینترنتی و….

علیرغم اینکه مجید اسدی از بیماری «التهاب حاد ستون فقرات و دستگاه گوارش» رنج می برد و آقای  و پیام شکیبا نیز از بیماری «میگرن و کبد چرب»، اما همچنان این دو فعال دانشجوئی همچنان بطور غیر قانونی و بدون تمدید قرار بازداشت در سلول‌های چند نفره بند ۲۰۹ زندان اوین محبوسند،.، نیروهای وزارت اطلاعات بهمن ماه سال گذشته ساعت ۱۰ شب به منزل خانوادگی مجید اسدی در کرج یورش برده،  ضمن توهین به مادرش، با پدر وی نیز درگیر شده پایش را مروح و او را به زندان اوین منتقل ساختند.

 پیام شکیبا عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه زنجان و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی نیز که هفته هنگام خروج از منزل در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و در زندان به سر میبرد، هم اکنون شرایطی مشابهی با مجید اسدی دارد. وی از ۳اردیبهشت ماه جاری پس از ۲ماه نگهداری در انفرادی، به سلولی چند نفره منتقل شد، اما کماکان در بند ۲۰۹زندان اوین و در وضعیت بلاتکلیف است.

آرش صادقی، دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی که پیش از این 3بار با اتهام های مختلف نظیر اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی، جاسوسی، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی، توهین به رهبری، تشکیل گروه‌های غیر قانونی، تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب دستگیر، محاکمه و آزاد شده بود، در چهارمین بار به دلیل اتهامات جدید به ۱۵ سال حبس محکوم شد و به دلیل ارتکاب جرم در دوره تعلیق حکم قبلی، حکم 4 سال حبس تعلیقی او نیز لازم به اجرا در آمده، بدین ترتیب ۱۹ سال حبس او قطعی شد. وی که پس از یک دوره اعتصاب غذا ۷۱ روزه به مشکلات پزشکی عدیده ای مبتلا شده، اخیراً به بیمارستان طالقانی منتقل و بدون بهره مندی از خدمات پزشکی به زندان بازگردانده شد.

 

ضیا نبوی همچنان اسیر است با ده سال زندان برای جرمی ناکرده:این فعال دانشجویی محبوس و عضو تشکل شورای دفاع از حق تحصیل، در خرداد ۸۸ بازداشت و به ۱۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد، در دادگاه تجدیدنظر حکم وی به ده سال حبس در تبعید تبدیل شد. اگرچه فعالیت های ضیا صنفی، دانشجویی و مسالمت آمیز بود ولی اتهام محاربه از طریق ارتباط با گروه مجاهدین خلق را نیز به پرونده اش پیوند زدند تا از این طریق هم هزینه فعالیت‌های دانشجویی و ساکت کردن دانشجویان را بالا ببرند و هم از دریافت آزادی مشروط محروم بماند، اتهامی که وی بارها بر بی پایه بودن آن تاکید داشته است.

ما فعالین حقوق بشر خواهان آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم و بر اساس ماده 9 منشور حقو بشر، اعمال فشار بر ملت ایران و بویژه دانشجویان را محکوم نموده و از تمامی مجامع بین المللی خواستاریم تا ضمن فشار بردولت جمهوری اسلامی ایران  زمینه آزادی آنان را فراهم آورند.

      870

   کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو  

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram