اطلاعیه شماره 848 کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو

بازداشت، شکنجه، توهین، تحقیر بلاتکلیفی وحذف، برای فعالان دانشجویی

با اراده و دخالت کامل قرارگاه سپاه ثارالله

«آرش صادقی» زندانی سیاسی، فعال حقوق دانشجویان، مدافع حقوق بشر و از دانشجویان اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی است که هم اکنون در  زندان اوین با عنوان زندانی سیاسی در شرایط جسمانی وخیمی به سر می برد و قرارگاه سپاه ثارالله از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری می کند و این در حالیست که امکانات درمانی زندان برای رسیدگی به وضعیت او ناکافیست، همچنین پیگیری های خانواده آقای صادقی در روزهای گذشته برای اعزام این زندانی بیمار به بیمارستان برای چندمین بار با دخالت قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران بی نتیجه مانده است. پیش‌تر نیز قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران از پیمان حاج محمودعطار بابت به عهده گرفتن وکالت آرش صادقی شکایت کرده بود که نهایتاً منجر به عزل او شد.

« مجید اسدی » فعال دانشجویی سابق و دانش‌آموخته رشته اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی که از بیماری «التهاب حاد ستون فقرات و دستگاه گوارش» رنج می‌برد شبانگاه بهمن ماه گذشته در منزل خانوادگی خود، توسط نیروهای وزارت اطلاعات، و در نهایت خشونت بازداشت  شد. گفته میشود نیروهای امنیتی بهنگام ورود مقابل دیده گان والیدین، به رغم بیماری و ضعف جسمی پدر، ضمن توهین و فحاشی نسبت به ماد به پای او نیز آسیب وارد کرده همراه با ضرب شتم بازداشت و با خود بردند وی از زمان باز داشت ، همچنان در سلولهای چند نفره بند 209 زندان اوین  به صورت بلاتکلیف به سر می برد و از درمان مناسب نیز محروم است، آقای اسدی در سلول‌های انفرادی وزارت اطلاعات اوین، بدون دسترسی به وکیل، بازجویی شده است.

« پیام شکیبا » عضو اسبق انجمن اسلامی دانشگاه زنجان و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران که چهارم اسفندماه پس از خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد، هم‌چنان  بدون ذکر دلایل بازداشت، در  بند ۲۰۹ زندان اوین بدون تمدید قرار بازداشت، «غیرقانونی» و بلاتکلیف  زندانی است، او که به بیماریهای گوناگون نظیر «میگرن و کبد چرب» مبتلاست، از درمان نیز برخوردار نیست، آقای شکیبا در سال ۹۱ و حین تحصیل در پی ارسال نامه‌ای از سوی مرکز آزمون دانشگاه آزاد از ادامه تحصیل درمقطع کار‌شناسی ارشد محروم شد و از حضور او در امتحانات پایان ترم ممانعت به عمل آمد وی در آن زمان دانشجوی کار‌شناسی ارشد علوم سیاسی واحد علوم و تحقیقات تهران بود .

ما اعضای کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو ضمن تاسف از جو حاکم بر محیط دانشگاههای ایران و با استناد به مادۀ 7 اعلامیه جهانی حقوق بشر ، مصرانه از مسئولین و دولتمردان جمهوری اسلامی ایران می خواهیم تا طبق وعده های انتخاباتی خود، به این روند ضد بشری و غیر انسانی در مورد ملت ایران و بویژه دانشجویان پایان دهند .

ماده 7 : همه در برابر قانون مساوی هستند و حق دارند بدون تبعیض و بالسویه از حمایت قانون برخوردار شوند. همه حق دارند در مقابل هر تبعیضی که ناقض اعلامیه حاضر باشد وعلیه هر تحریکی که برای چنین تبعیضی بعمل آید بطور تساوی ازحمایت قانون بهره مند شوند.

848

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram