گزارش ماهانه نقض حقوق جوان و دانشجو در فروردین ماه 1396

گزارش ماهانه نقض حقوق جوان و دانشجو در فروردین ماه 1396

تهیه کننده :احمد هاشمی نژاد

ازادی از زندان:

عزیز سمندری از زندان رجایی شهر آزاد شد

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶، عزیز سمندری، شهروند بهایی پس از تحمل پنج سال حبس، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

شش تن از فعالان کارگری پالایشگاه نفت کرمانشاه آزاد شدند

خبرگزاری هرانا ـ دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از بازداشت و آزادی شش تن از فعالان کارگری پالایشگاه نفت کرمانشاه که در اعتراضات کارگران این واحد علیه واگذاری و تهدید امنیت شغلی کارگران فعال بودند خبر داد.

احکام صادره:

محکومیت دوجوان به ۱۹۸ ضربهشلاق در تهران

خبرگزاری هرانا ـ دو پسر جواندر تهران به دلیل شکایت یک دختر مبنی بر فریب و آزار او جمعا به #۱۹8 ضربه شلاق، تبعید و ۱۲۰ ساعت کار اجباری محکوم شدند..

محکومیت جدید آتنا دائمی و خواهرانش به سه ماه و یک روز حبس

یک منبع آگاه به کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران گفت آتنا دائمی، فعال حقوق کودک و مدنی و خواهرانش «انسیه و هانیه» از سوی شعبه ۱۱۶۳ دادگاه کیفری قدس به دو اتهام «تمرد در برابر ماموران در حین انجام وظیفه» و «توهین به مامور دولت حین انجام وظیفه»به سه ماه و یک روز حبس  محکوم شده‌اند.

تعیین شعبه دادگاه تجدیدنظر سیامک میرزایی

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به گفته محمد‌رضا فقیهی وکیل سیامک میرزایی، پرونده موکلش به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران نزد قاضی زرگر ارسال شده است.

 اخبار دانشگاه:

ایجاد محدودیت برای دانشجویان توسط نهادهای خارج از دانشگاه همراه با احضار دهها دانشجو به کمیته‌های انضباطی

هفتاد و دو تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور نیز در ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۶ در بیانیه‌ای مشترک از حسن روحانی رییس جمهور خواستند که «نهادهای خارج از دانشگاه استقلال دانشگاه را به رسمیت شناخته و سعی در فشار و ایجاد محدودیت در دانشگاه نداشته باشند.»

بیانیه 72 انجمن اسلامی دانشجویان در رابطه با احضار 50 فعال دانشجویی به مراجع قضایی

دانشجو آنلاین:«۷۲ انجمن اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای از احضار ۵۰ فعال دانشجویی به مراجع قضایی خبر دادند. در این بیانیه که روز شنبه ۲۶ فروردین صادر شد آمده است: ۵۰فعال دانشجویی در ماه های اخیر احضار و فعالیت هفت انجمن اسلامی از سوی هیات‌های نظارت بر تشکل‌های دانشجویی تعلیق شده است.

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل

دانشجو آنلاین 96/1/21:«روز دوشنبه 21 فروردین 95 جمعی از دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل جلوی آمفی تئاتراین دانشگاه، نسبت به خلف وعده مسولین و برخوردهای امنیتی صورت گرفته و همچنین در اعتراض به نقض تفاهم نامه شورای صنفی با مسولین دانشگاه دست به تجمع اعتراضی زدند.

“استقلال دانشگاه را به رسمیت بشناسید” بیانیه ۷۲ انجمن اسلامی دانشجویان درباره موانع فعالیت

خبرگزاری هرانا ـ هفتاد و دو انجمن اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای مشترک از حسن روحانی رییس جمهور خواستند “پسندیده است نهادهای خارج از دانشگاه، استقلال دانشگاه را به رسمیت شناخته و سعی در فشار و ایجاد محدودیت در دانشگاه نداشته باشند”، تاکید بر قانون اساسی می‌تواند گامی کوچک در جهت پاسداری از انقلاب اسلامی باشد.

اعتراض و تجمع:

برگزاری دو تجمع اعتراضی کارگری

خبرگزاری هرانا ـ حدود ۲۰۰ کارگر بازنشسته کارخانه مخابرات راه دور شیراز و جمعی از کارگران معدن سرب و روی انگوران واقع در شهرستان ماه نشان استان زنجان، روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. اعتراض این کارگران به ترتیب، نسبت به «عدم دریافت مطالبات مزدی و سنوات بازنشستگی» و «اخراج تدریجی کارگران» عنوان شده است.

اعتصابیون: 

آخرین وضعیت آرش صادقی؛ مرگ تدریجی در سایه محرومیت پزشکی

خبرگزاری هرانا – آرش صادقی کنشگر زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین هم‌چنان به دلیل مخالفت نهاد سپاه پاسداران از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی محروم است. آقای صادقی به دلیل «چسبندگی روده» دچار مشکلات عدیده‌ای شده، به شدت ضعیف شده است و همچنان از هضم مواد غذایی جامد ناتوان است. این زندانی بعد از گذشت بیش از دوماه سرانجام اجازه یافت «به مدت ۵ دقیقه» با همسرش گلرخ ایرایی که در بند نسوان اوین محبوس است ملاقات کند.

هنگامه شهیدی دومین هفته از اعتصاب غذایش را پشت سر گذاشت/ محرومیت از حق تماس و ملاقات

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، هنگامه شهیدی، پس از دستگیری در ۱۹اسفندماه ۹۵، در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذا زده و علیرغم گذشت دو هفته از زمان بازداشت تاکنون امکان ملاقات با خانواده خود را نداشته است.

اعدام:

یک زندانی در زندان پارسیلون خرم آباد اعدام شد

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز جاری یک زندانی با اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان پارسیلون خرم آباد اعدام شد. یک زندانی دیگر با اتهام و حکم مشابه، همراه وی به سلول انفرادی منتقل شده بود که با توقف حکم به بند مربوط بازگشت.

اعدام یک زندانی در زندان تبریز

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سپیده‌دم امروز چهارشنبه ۲۳ فروردین، حکم اعدام یک زندانی با اتهام قتل از بند «روان درمانی» در زندان تبریز اجرا شد.

یک زندانی در ملاء عام در اراک اعدام شد

خبرگزاری هرانا ـ حکم اعدام یک زندانی متهم به «قتل عام خانوادگی» درساعت ۷ صبح روز جاری در منطقه کوی امام علی اراک در ملاء عام اجرا شد. حکم اعدام این زندانی ظرف سه ماه صادر، تایید و اجرا شده است.

روز گذشته در زندان مرکزی مشهد یک زندانی اعدام شد

خبرگزاری هرانا ـ جوانی که سه سال قبل در زمانی که ۱۹ سال سن داشت در حمایت از برادرش پس از نزاع در زمین والیبال جوان ۲۶ ساله ای را به قتل رسانده بود، سپیده دم روز گذشته در زندان مرکزی مشهد اعدام شد.

دست کم ١۴ زندانی جهت اجرای حکم اعدام در زندان رجایی شهر به انفرادی منتقل شدند

خبرگزاری هرانا – دستکم چهارده زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شده اند. عمده منتقل شدگان به اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده اند.

بازداشت:

بازداشت دانشجوی مریوانی در پی ضرب و شتم از سوی نیروهای اطلاعات سپاه

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیروهای اطلاعات سپاه روز دوشنبه ۳۰اسفندماه ۱۳۹۵، با یورش به روستای “نی” که در آن مراسم نوروزی برگزار شده بود، اقدام به بازداشت “آریز دانش”، دانشجوی مریوانی، نمودند.

بین المللی:

شادی صدر: کاندیدا‌ شدن ابراهیم رئیسی دهن کجی بزرگی به حقوق بشر و خانواده‌های کشته‌شدگان دهه ۶۰ است

شادی صدر، حقوقدان و مدیر سازمان «عدالت برای ایران» به کمپین حقوق بشر در ایران گفت کاندیداتوری ابراهیم رئیسی که عضو موسوم به «هیات مرگ» در دهه ۱۳۶۰ بود یک «دهن کجی بزرگ به حقوق بشر، حقوق ملت ایران و خانواده‌های کشته‌شدگان دهه ۶۰ است.»

آمار اعدام عفو بین الملل برای سال ۲۰۱۶: ایران عامل ۶۶ درصد از کل اعدام‌های تایید شده در منطقه است

خبرگزاری هرانا – ایران به تنهایی حداقل ۵۶۷نفر را اعدام کرده که معادل ۶۶ درصد از کل اعدام‌های تایید شده در منطقه است. سازمان عفو بین الملل اعدام دست کم دو متخلف جوان را تایید و گزارش‌هایی مبنی بر اعدام ۵ متخلف نوجوان دیگر دریافت کرده است. دست کم ۷۸ نفر که در زمان ارتکاب جرم زیر سن هجده سال داشتند در صف اعدام در این کشور باقی مانده‌اند. رقم واقعی احکام اعدام‌ احتمالا بسیار بیش‌تر است زیرا عفو بین الملل معتقد است تعداد کثیری احکام اعدام در ایران صادر شده است. اما عدم شفافیت در سیستم قضایی ایران مانع از آن می شود که این نهاد بتواند رقم حداقلی معتبری از تعداد احکام اعدام این کشور اعلام کند.

خبر:

فقدان ایمنی محیط کار؛ چهار کشته و چهار کارگر مصدوم شامل یک قطع عضو

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، مچ پای یک کارگر بهبهانی در حین کار با دستگاه خرد کن قطع شدشامگاه روز شنبه ۲۶ فروردین ماه، یک کارگر در بهبهان استان خوزستان، که در یکی از شرکت‌های خوراک دام مشغول کار بود، در حین کار با دستگاه خرد کن دچار حادثه شد که طی این حادثه پای این کارگر از ناحیه مچ قطع شد

سحرگاه امروز رخ داد؛ مرگ یک کولبر جوان در گردنه «ته‌ته‌ اورامان» کردستان

خبرگزاری هرانا ـ صبح امروز، یک کولبر جوان ۲۰ ساله، بر اثر سقوط از صخره در گردنه های مریوان کردستان جان سپرد. گفتنی است در روزهای گذشته، تعدادی کولبر در مناطق مرزی کردستان بر اثر حوادث طبیعی یا غیرطبیعی جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ دو کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار؛ مرگ یک پرستار به دلیل فشار کار

خبرگزاری هرانا ـ در سایه فقدان ایمنی محیط کار یک کارگر جوشکار در آذربایجان غربی به دلیل انفجار مخزن و یک کارگر سقزی به دلیل سقوط از داربست، جان خود را از دست دادند. از سوی دیگر، یکی از پرستاران بیمارستان فیروزگر تهران به دلیل «فشار کاری شدید» در پایان شیفت خود، جان سپرد.

زندانیان:

سومین وکیل پیشنهادی احمدرضا جلالی با ۱۵ سال سابقه در دادگستری هم از سوی قاضی صلواتی پذیرفته نشد

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران – یک منبع مطلع به وضعیت احمدرضا جلالی، استاد و پزشک مقیم سوئد که در حال حاضر در زندان اوین به سر می‌برد به کمپین حقوق بشر در ایران گفت قاضی ابوالقاسم صلواتی، قاضی شعبه سوم دادگاه انقلاب، سومین وکیل پیشنهادی خانواده آقای جلالی را هم قبول نکرده است: «متاسفانه چند ماه است که برگزاری دادگاه احمدرضا فقط برای نپذیرفتن وکلایش از سوی قاضی صلواتی به تعویق افتاده است. هر سه وکیل نیز از وکلای هستند که در ایران شناخته شده هستند.»

بیش از ۵۰ روز زندان انفرادی؛ پیام شکیبا، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه در بازداشت وزارت اطلاعات

یک منبع مطلع به کمپین حقوق بشر در ایران گفت پیام شکیبا، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران اوایل اسفند ماه از سوی وزارت اطلاعات در تهران بازداشت شده و در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.

وضعیت نامناسب آتنا دائمی پس از اعتصاب غذا و رسیدگی نکردن به شکایت او و پدرش از ماموران سپاه پاسداران

یک منبع آگاه به وضعیت آتنا دائمی که از تاریخ ۱۹ فروردین ماه در اعتراض به حکم جدید خودش و دو خواهرش دست به اعتصاب غذای ترزده است به کمپین حقوق بشر در ایران گفت: «آتنا پس از ۹ روز اعتصاب غذا وزن زیادی از دست داده و دچارعفونت کلیه شده است متاسفانه به دلیل اعتصاب حتی آنتی‌بیوتیک‌های که بهداری زندان برایش نیز تجویز کرده است را نمی‌خورد.»

انتقال کامران قادری به بند عمومی پس از ۴۷۲ روز زندان و درخواست خانواده برای آزادی این شهروند ایرانی- اتریشی

همسر کامران قادری، شهروند ایرانی– اتریشی که به اتهام جاسوسی برای دول متخاصم به ده سال حبس محکوم شده است به کمپین حقوق بشر در ایران گفت او پس از ۴۷۲ روز بازداشت صبح روز ۲۸ فروردین ماه از انفرادی‌های بند ۲۰۹۹ اوین به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است.

مجید مقدم، جدیدترین قربانی عدم اجرای اصل تفکیک جرایم در زندان اوین

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شامگاه یکشنبه، مجید عابدین زاده مقدم فعال مدنی محبوس در بند هشت، توسط زندانیان عادی مورد ضرب و شتم قرار گرفت

خودکشی یک زندانی به دلیل نگهداری طولانی مدت در انفرادی در زندان بیرجند

خبرگزاری هرانا – یک زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر که چندین ماه در سلول انفرادی در زندان بیرجند نگهداری می‌شد، به دلیل عدم تحمل فشارهای روانی وارده ناشی از سکونت بلندمدت در سلول انفرادی، دست به خودکشی زد و جان سپرد.

بی اطلاعی از وضعیت دانشجوی دستگیر شده پیام شکیبا

دانشجو آنلاین 96/1/23:«تقریبا با گذشت حدود دو ماه از دستگیری پیام شکیبا از وضعیت وی هیچ اطلاعی در دست نیست
این دانشجوو زندانی سابق روز ۴ اسفند ماه سال گذشته مجدد دستگیر و تاکنون از وضعیت وی هیچ اطلاعی در دست نیست. وی پس از دستگیری توسط نیروهای اطلاعاتی به محل نامعلومی منتقل و پس از بازداشت اطلاعی از وی در دست نیست

پدر مجید اسدی: اتهام فرزندم هنوز مشخص نیست؛ مسئولین پاسخگو نیستند

حقوق بشر در ایران 25 فروردینمحمد اسدی، پدر مجید اسدی، فعال دانشجویی محبوس در بند ۲۰۹ زندان اوین، می‌گوید که هنوز پاسخی از مسئولان قضایی درباره اتهامات فرزندش نشنیده است.

نامه نرگس محمدی پس از اجرای حکم جدیدش بدون حتی یک روز مرخصی: ترجیح میدهم زن معترض، هر چندان زندانی باشم

کانون دفاع از حقوق بشر. نرگس محمدی، فعال حقوق بشر با انتشار نامه‌ای در اعتراض به روند قضایی پرونده‌اش و با انتقاد از نداشتن حتی یک روز مرخصی پس از پایان حکم قبلی خود (شش سال حبس) نوشته است: «به خیال خودشان فرصتی یک روزه برای تنفس آزادی نمی‌دهند

شروع اعتصاب غذای آتنا دائمی در اعتراض به «اعمال خلاف مجریان قانون» در صدور حکم برای خود و دو خواهرش

کمپین حقوق بشر در ایران : آتنا دائمی، فعال حقوق مدنی زندانی که به تازگی حکم جدید سه ماه و یک روز حبس به پرونده فعلی او  است در اعتراض به این حکم جدید و همچنین محکومیت یک سال حبس تعلیقی دو خواهرشنسیه و هانیه دائمیاز روز شنبه ۱۹۹ فروردین ماه در بند زنان زندان اوین اعتصاب غذا ترکرد.

آغاز پانزدهمین سال حبس مصطفی سلیمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان سنندج

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پرونده مصطفی سلیمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام از سه سال پیش در معاونت قوه قضائیه تحت بررسی است و کماکان هیچ پاسخی از این نهاد به آقای سلیمی ابلاغ نشده است.

امیر امیرقلی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد

خبرگزاری هرانا – عصر روز جاری امیر علیامیرقلی زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین در پی اعتراض به مسئولان این زندان به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

بیماری و بی خبری؛ وضعیت نگران کننده مجید اسدی در سلول انفرادی

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مجید اسدی در تاریخ ۳۰ بهمن ماه سال گذشته ساعت ۱۰ شب در منزل خانوادگی خود در کرج توسط نیروهای ورارت اطلاعات بازداشت شد.

گزارشی از آخرین وضعیت هنگامه شهیدی، روزنامه نگار زندانی

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هنگامه شهیدی روزنامه نگار و فعال سیاسی شامگاه پنج شنبه ۱۹ اسفند در منزل یکی از بستگانش در مشهد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی از لحظه بازداشت دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است.

مهدی و حسین رجبیان با پایان مرخصی به اوین بازگشتند

یک منبع مطلع به کمپین حقوق بشر گفت که مهدی و حسین رجبیان، دو برادر هنرمند زندانی پس از آن که مرخصی هفت‌روزه‌شان تمدید نشد، سه‌شنبه پانزدهم فروردین به زندان اوین بازگشتند.

محمد نوری به اتهام توهین به پیامبر اسلام با خطر اجرای حکم اعدام مواجه است

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد نوری، به دلیل فعالیت و بیان عقیده در شبکه‌های اجتماعی در شعبه یک دادگاه کیفری استان مرکزی به اتهام سب النبی به اعدام محکوم گشته و این حکم در دیوان عالی کشور تأیید شده است.

اجرای حکم حبس جدید نرگس محمدی مدافع حقوق بشر

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر، دوران محکومیت خانم محمدی بر اساس حکم ارائه شده توسط دایره اجرای احکام زندان اوین، در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۵ به پایان رسید.

به دنبال نگارش نامه‌ای به رهبری در خصوص «تجاوز و شکنجه‌ی مسئولان»؛ افسانه بایزیدی به انفرادی منتقل شد

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، افسانه بایزیدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان کرمان، به دنبال نگارش نامه‌ی سربسته‌ای خطاب به رهبر ایران، مورد بازجویی و ضرب و شتم مقامات زندان مرکزی کرمان قرار گرفته است و هم‌اکنون به‌صورت تنبیهی در انفرادی این زندان به سر می‌برد.

آرش صادقی؛ مفقود شدن پرابهام سوابق و اسناد پزشکی

هرانا 4 فروردین – پزشک مراجعه کننده به زندان اوین طی ویزیت کوتاهی از آرش صادقی مدعی شده است “تمامی اسناد و سوابق آزمایشات انجام شده از پرونده پزشکی‌ وی مفقود شده”. آقای صادقی در دوره پس از پایان اعتصاب غذای طولانی خود کماکان با بیماری های التهاب مزمن مجاری هوایی (آسم)، خونریزی معده و کولیت روده در سایه محرومیت از رسیدگی پزشکی، دست و پنجه نرم می کند.

مسئولین دولتی:

تجمع اعتراضی معلمان باز نشسته در مقابل سازمان برنامه وبودجه بهارستان تهران

دانشجو انلاین -جمعی از معلمان بازنشسته در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و وعده های توخالی دولت، طبق فراخوان قبلی که  داده بودند، در مقابل سازمان برنامه و بودجه دست به تجمع اعتراضی زدند.

تفکیک جنسیتی در دوی بین‌المللی تهران

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از بی بی سی، رقابت‌های “دوی بین المللی پارس”، قبل از شروع با جنجال‌هایی همراه شد. در فاصله دو روز مانده تا مسابقه در حالی که قرار بود مسیر این مسابقه استادیوم آزادی، میدان آزادی و میدان فردوسی و بالعکس باشد، با مخالفت شورای تامین تهران، مسیر این مسابقات تغییر کرده و دوندگان مسیر ورزشگاه آزادی، دهکده المپیک و برعکس را می‌دوند.

سقوط بهمن و شلیک مستقیم کشته و زخمی شدن ٨ کولبر کُرد برجای گذاشت

براساس گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، سه‌شنبه شب یکم فروردین‌ماه، ۴کولبر کُرد براثر ریزش بهمن در منطقه “قطور” از توابع شهرستان خوی جان خود را از دست دادند.

نامه های زندانیان:

نامه آتنا دائمی: حاضرم بمیرم اما برده ظلم نباشم

دانشجو انلاین- هر از گاهی از گوشه و کنار دنیا می شنویم که تعدادی جنایتکار یا تروریست مردم را به گروگان می گیرند تا به اهدافشان که انتقام گیری یا کسب ثروت است دست یابند اما در ایران برعکس همه جا این مجریان قانون هستند که مردم، اموالشان و خانواده‌های زندانی سیاسی را به گروگان می گیرند تا در جامعه با ایجاد رعب و وحشت و خفقان به خواسته شان که بقای خود است، برسند.

نامه‌ آرش صادقی: منتقد حق دارد به نحو متفاوتی بیاندیشد .

خبرگزاری هرانا – آرش صادقیکنشگر مدنی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که از دسترسی به خدمات پزشکی و درمانی علیرغم عوارض متعدد بعد از اعتصاب غذای طولانی مدت در رنج است، در نامه‌ای سرگشاده با طرح این سئوال که «قانون برای مردم است یا مردم برای قانون؟» به چالش آزادی بیان در ایران پرداخته است. وی در این پردازش از همسر خود گلرخ ایرایی که به خاطر به چالش کشیدن حکم سنگسار در داستانی منتشر نشده به حبس محکوم شده بعنوان یک مثال از سوتفسیر نهادهای قضایی و امنیتی از مسئله تقدس و تضاد آن با آزادی بیان سخن گفته است 

فراخوان کمیته :

جلسه کمیته  دفاع از حقوق دانشجوروز شنبه  22اپریل 2017 ساعت 20 بوقت اروپایی مرکزی

جمع بندی اماری از گزارشات:

ازادی از زندان( 2 مورد)

احکام صادره(3 مورد)

اخبار دانشگاه(4 مورد)

اعتراض و تجمع ( 1 مورد)

اعتصابیون (دو مورد)

بازداشت(1 مورد)

اعدام(5 مورد)

بین المللی(2 مورد)

خبر (3 مورد)

زندانیان (19 مورد)

مسئولین دولتی(3 مورد)

نامه های زندانیان (2 مورد)

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram