گزارش نمایندگی سوئیس از حضور فعال در بیست سومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد (ژنو)

محمد رضا عبداللهی

بیست سومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ۲۷ ماه مای ۲۰۱۳ مصادف با ۶ خرداد ۱۳۹۲ در شهر ژنو در  حالی برگزار گردید که نمایندگان کانون دفاع از حقوق بشر در ایران نیز در آن حضوری چشمگیر داشتند . در این اجلاس موارد نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف علل خصوص ایران مورد بحث و بررسی قرار میگیرد . سازمان غیر دولتی و اتریشی سودویند (کار بر روی توسعه پایدار ) در این نشست نیز حضور فعال داشته و از جمله فعالیتهایی این سازمان تدارک نشستهای جانبی پیرامون مسائل حقوق بشر در ایرانست .

DSC_0088 DSC_0091 DSC_0256 DSC_0317 DSC_0319 DSC_0331 DSCN1333 DSCN4044 DSCN4052 DSCN4116 DSCN4130 IMG_1800

شورای حقوق بشر سازمان   ملل متحد پس از کنفرانس وین هفت سال است که کار خود را آغاز کرده و هر ساله سه  نشست بر گذار مینماید . در این اجلاس بسیاری از فعالان و صاحبنظران در عرصه دفاع از حقوق بشر در ایران شرکت داشته و به ایراد سخنرانی در زمینههای مختلفی پرداختند . در این اجلاس محمد جاوید گوانی مسول نمایندگی سویس در کانون دفاع از حقوق بشر در ایران به نمایندگی از این کانون از روز اول این اجلاس حضوری فعال  داشت . که تهیه گزارش از این اجلاس ، مسئول مالی و حسابدار این کارزار ، تصویر برداری و عکاسی ، هماهنگ کننده و همچنین ریاست جلسه رویداد جانبی تحت عنوان آزادی بیان در آستانه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران را در این اجلاس بر عهده داشت  و تا ، تاریخ ۱۴ یونی ۲۰۱۳ مصادف با ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ روز پایانی این اجلاس حضور داشتند .

آقای محمد احمدی قائم مقام و  یکی از اعضای این نمایندگی و کانون نیز از روز ۴ یونی ۲۰۱۳  مصادف با ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ در این اجلاس حضور داشتند که ایشان نیز در تهیه  گزارش و همچنین ریاست جلسه رویداد جانبی تحت عنوان نقض حقوق بشر در  گروههای اتنیکی و اقلیتهای مذهبی را بر عهده داشتند  و تا تاریخ ۱۳ ماه یونی مصادف با ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ در کنار کارزار به فعالیت حقوق بشری پرداختند .

آقای محمد رضا عبداللهی نیز از تاریخ ۱۰ یونی ۲۰۱۳ مصادف با ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ در این اجلاس شرکت کردند و در زمینههای مختلفی به همکاری پرداختند .

این اجلاس در تاریخ ۱۴ جونی ۲۰۱۳ مصادف با ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ روز انتخابات ریاست جمهوری در ایران به پایان رسید .

در بیست سومین اجلاس شورای حقوق بشر که در شهر ژنو برگزار گردید پنج  رویداد جانبی و تخصصی از سوی کارزار افشای نقض حقوق بشر در ایران با موضوعات

 نقش دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در نقض حقوق بشر _1

انتخابات ریاست جمهوری در ایران و موازین انتخابات آزاد _2

 نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران _3

نقض آزادی بیان در آستانه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران  _4

 نقض حقوق بشر در گروههای اتنیکی و اقلیتهای مذهبی _5

                در این اجلاس ۲۳ فعال حقوق بشر ایرانی به سخنرانی پرداختند و همچنین کارزار افشای حقوق بشر در ایران در قالب سازمان سودویند در قبال چند کشور به دلیل نقض حقوق بشر به موضع گیری پرداخت

همچنین در حاشیه این نشست ۲ تظاهرات  به مناسبت انتخابات غیر منصفانه و نقض حقوق سندکای کارگری برگزار گردید

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram