کتابهای جدید منتشر شده در کتابخانه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کتاب سدی بر اقیانوس آرام

مادر که‌ در صحرایی‌ از نمک‌ و آب‌ سرگردان‌ است‌ و زیر گرمای‌ سوزانِ خورشیدی‌ بی‌امان‌ و سلطه‌جو از پا درآمده‌، با دنیا به‌ چالش‌ برخاسته‌ است‌. مادر با اقیانوس‌ آرام‌ که‌ هجوم‌ سالانه‌اش‌ مزارع‌ او را در خود غرِ می‌کند نیز می‌ستیزد. او تا دم‌ مرگ‌ به‌ مبارزه‌ ادامه‌ خواهد داد؛ به‌ این‌ امید که‌ آینده‌ای‌ سعادتمندانه‌ برای‌ دو فرزندش‌ فراهم‌ آورد.

کتاب نایب کنسول

پیتر مورگان می نویسد که دختر راه می رود. چگونه می شود برنگشت؟ باید خود را گم و گور کرد. بلد نیستم. یاد می گیری. در پی راه چاره ای هستم که خودم را گم و گور کنم. خالی از ذهن باید بود، تمام دانسته ها را نادانسته انگاشت و به سوی عذاب آورترین نقطه افق قدم برداشت، به جایی مثل پهنه بی انتهای باتلاق هایی با هزارها کرتی که از هر سو باتلاقها را، معلوم نیست چرا، در می نوردند.

کتاب عشق

مارگریت دوراس ‏ با نام کامل مارگریت ژرمن ماری دونادیو (۱۹۱۴ – ۱۹۹۶) نویسنده و فیلمساز فرانسوی است. برخی از منتقدان ادبی لقب «بانوی داستان‌نویسی مدرن» را به او داده‌اند.
دوراس در ۴ آوریل ۱۹۱۴ در خانواده‌ای فرانسوی در ویتنام جنوبی زاده شد و پس از دبیرستان برای ادامه تحصیل در رشته علوم سیاسی به دانشگاه سوربن در فرانسه رفت اما به نویسندگی روی آورد. مدتی نیز به عضویت حزب کمونیست فرانسه درآمد و بعد از آن جدا شد.
دوراس در ۳ مارس سال ۱۹۹۶ در سن ۸۲ سالگی در شهر دیژون (Dijon) در فرانسه درگذشت.
دوراس جایزه ادبی گنکور را در سال ۱۹۸۴ به دلیل نوشتن رمان عاشق دریافت کرد.
رمان «عاشق» او بسیار پرفروش شد و به ده‌ها زبان زندهٔ دنیا ترجمه شد. مدراتو کانتابیله و فیلمنامهٔ هیروشیما، عشق من (فیلم برگزیده جشنواره فیلم کن) نیز از اوست.
ترجمه قاسم روبین انتشارات نیلوفر. این رمان در لیست ۱۰۰۱ کتاب که باید قبل از مرگ بخوانید و همچنین لیست روزنامه گاردین ( ۱۰۰۰ رمان که هر شخص باید بخواند) قرار دارد.

کتاب اصول و فنون مناظره

این کتاب در واقع نویسنده ی یگانه ای ندارد . بحثها در کارگاهی پیش می رفت که دانشجویانی جسور و پرسشگر در آن حضوری پررنگ داشتند و مسیر گفتگو را تعیین می کردند ، و راستش بخشی بزرگ از آنچه که گفته شد ، فی البداهه بود و در جریان پرسش و پاسخ ها شکل می گرفت … و اما پیش درآمد مناظره :
زمانی که اختلاف نظرها عمومی می شود ، مثلا دو نفر که می خواهند بر سر معامله ای تجاری یکدیگر را قانع کنند ، یا دو نفر که در مورد موضوعی اختلاف نظر دارند و بحث می کنند ، از ترفندهایی استفاده می کنند که در بسیاری از مواقع نسبت به آن آگاهی ندارند . ما معمولا ترفندهایی را به کار می بریم و بر مبنای چیزهایی داوری می کنیم که خود از آن بی خبریم . در نهایت آن چه می بینیم این است که یک نفر پیروز شده و دیگری شکست خورده است ، در حالی که اتفاقاتی در پس آن رخ داده است . تلاش این است که در زمانی کوتاه مهارت هایی به شما آموزش داده شود که نه تنها در مناظره بلکه در سایر موارد دیگر نیز ، در طول زندگی برایتان سودمند باشد ، چرا که مکالمه و زبان چیزی است که هر روز با آن درگیر هستیم و مهارتی است که یادگیری آن لازم است .

کتاب نسل دوم

نسل دوم اثری زنده ، قوی و گیرا.
نسل دوم داستانی شور انگیز از زندگی پر کشاکش دومین نسل از مهاجران.
نسل دوم: سر گذشت یک خانواده عجیب آمریکایی به قلم افسونگر هاوارد فاست کتابی که پس از انتشار در سال 1978 شش ماه تمام در فهرست پر فروش ترین کتابها قرار گرفت. نسل دوم : داستانی آموزنده و بر انگیزنده داستانی از زندگی طبقات گو نا گون مردم آمریکا در سده بیستم و نمایاننده گوشه ای از سر گذشت رنجبرانی که می اندیشیدند و اندیشمندانی که رنج می بردند.

کتاب مردی که می خندد

مردی که می‌خندد (به فرانسوی : L’Homme qui rit) نام رمانی از ویکتور هوگو نویسنده و شاعر فرانسوی است. ویکتور هوگو این رمان را در بروکسل نوشت و آن را در سال ۱۸۶۹ منتشر کرد. داستان کتاب در اوائل قرن هجدهم و در انگلستان روی می دهد.
کتاب روایت کودکی است که توسط کومپراچیکوها یا همان خریداران بچه معلول شده است و با زخمی که بر صورت دارد گویی همیشه می‌خندد. دوره‌گردی کودک را می یابد و با وی یک گروه نمایش خیابانی راه‌اندازی می‌کند.

کتاب رمان ارباب و نوکر

کتاب ارباب و نوکر (بنده) از سری کتاب های نوشته شده توسط لئو نیکلایویچ تولستوی میباشد.تولستوی یکی از مشهورترین نویسندگان و بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ روسیه است. رمان‌های جنگ و صلح و آنا کارنینا جایگاه او را در بالاترین رده ی ادبیات داستانی جهان تثبیت کرده‌اند. لئو نیکلایوویچ تولستوی به‌حدی در کشورش مشهور و محبوب است که اخیرأ سکه ی طلای یادبودی به‌احترام وی ضرب شده‌است. تولستوی به رغم شهرت و محبوبیتی که با انتشار آثارش کسب کرد، زندگی خود را به شدت تغییر داد و به ساده زیستن روی آورد.

کتاب کاتالینا

داستان کتاب حاضر، داستانی است دینی و مذهبی و در عین حال عاشقانه؛ مریم عذرا بر دخترکی معلول به نام کاتالینا که در جریان گاوبازی آسیب دیده است ظاهر و به او یاد آور می‌شود که یکی از سه فرزند خوآن سوارز که به زهد و عبادت مشهورتر است قادر به درمان اوست.

کتاب پکوپن زیبا

ویکتور هوگو (1802 – 1885 م)، رمان‌نویس، شاعر و هنرمند فرانسوی است. داستان حاضر، توصیفی از طغیان بی‌فرجام سیاهان «سن‌دومینیگ» در سال 1791 میلادی بر ضد ستم فئودال‌ها و اربابان ستم‌پیشه سفیدپوست است. مطالب داستان با تصاویری همراه شده است. هوگو با شیوه‌ای گویا و پرداختی مفصّل، وقایع این ماجرا را به تصویر کشیده است.

کتاب موج ها

کتاب های وولف برای کسانی که همه چیز را آماده و از پیش ساخته شده می خواهند احتمالاً خوشایند نخواهد بود زیرا کارهای وولف را باید همچون زندگی با طمأنینه و صبورانه خواند. هیچ حادثه یا تحولی به آسانی اتفاق نمی افتد، بلکه آرام آرام میان کلماتی شاعرانه و تصاویری ژرف شکل می گیرند.
در رمان های وولف اتفاق عجیبی نمی افتد و حتی گاهی هیچ اتفاقی نمی افتد. در واقع او به عمد داستانگویی را کنار می زند تا با رهایی از قواعد دست و پا گیر، درون انسان ها را بیش از پیش عریان کند؛ قواعدی که مثل اربابی زورگو در تمام لحظات نوشتن بالای سر نویسنده می ایستد تا لحظه یی از طرح داستانی و علت و معلول تخطی نکند. اربابی که رد پایش در هر نویسنده یی که غلام گونه از او اطاعت می کند، مشهود است.

کتاب اسلام، زنان، مصاف ها و چشم اندازها

ادیان و مذاهب رنگارنگ در طول حیات بشر، همواره ابزاری برای خفه کردن و سر بزیر نگه داشتن مردم بوده اند. فلسفه وجودی کلیه مذاهب، توجیه نابرابری های اقتصادی، اجتماعی و جنسی و فرودستی «زنان» بوده است. مذاهب، فرودستی زنان در برابر مردان را اراده خدا و ابدی قلمداد می کنند. طبق تعالیم قرآن و احکام مذهبی اسلام و از نظر فلاسفه مسلمان نظیر امام محمد غزالی، زنان وسوسه گر، مخرب و مخل نظم اجتماعی اند. در فرهنگ اسلامی، آزادی زن و حضورش در جامعه، فساد و هوسرانی است.

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram