اطلاعیه 824 کمیته دفاع از حقوق کودک در خصوص اعتیاد کودکان

علی مویدی قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر:

 قانون اجازه دهد، آمار دانش آموزان معتاد را اعلام میکنیم!

این همه ناهنجاری از کجا سرچشمه می گیرد؟ فرزندانی که بمنظورکسب تعلیم و تربیت و برای دستیابی به اینده ای روشن تحت آموزش مربیان قرار میگیرند تا فردائی بهتر و برتر را برای خود و اجتماع رقم بزنند، ولی معتاد و مبتلا به انواع آموزش های غیر اخلاقی وارد جامعه می شوند؟

آیا این ارقام وحشتناک از دانش اموزان آلوده به اعتیاد را میتوان نادیده گرفت؟

آمارواقعی این نوجوانان معتاد کدام است که قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر میگوید ۶٧‌ درصد دانش آموزان  نخستین تجربه خود را از مدرسه آغاز کرده اند؟

آیا این آمارعریان کننده بی توجهی مودیان امر به سیستم اموزشی کشور نیست؟

اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش‌وپرورش تهران: ۱۳۶ هزار دانش‌آموزان در معرض خطر ابتلا به مصرف مواد مخدر هستند و ۳ هزار و ۶۰۰ نفر حداقل یکبار مصرف کننده مواد مخدر.

طبق نتایج تحقیقات خسرو رشید یک استاد دانشگاه، کشیدن قلیان،سیگار، رابطه جنسی، کتک‌کاری بیرون از خانه و نوشیدن الکل از شایع‌ترین رفتارهای پرخطر بین دانش‌آموزان است.

کدام وزیر و یا وزارتخانه ای مسئولیت خودکشی ۱۸ دانش‌آموز درسال تحصیلی ۹۴-۹۵ را می پذیرد؟

 قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدرضمن تایید خرید و فروش نوزادان معتاد، از تدوین کتابی با عنوان «پیشگیری اولیه از اعتیاد» برای تدریس در مدارس خبر داده می افزاید: ۴۰ هزار معتاد متجاهر را ساماندهی کردیم و در ایام نوروز نیز همکاران ما ، بیش از ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر معتاد متجاهر  و ۸ هزار خرده فروش را ساماندهی کردند!!.

آیا با این روش و ساماندهی میتوان ریشه این معضل وحشتناک اجتماعی را حل کرد ؟

دیرکل آموزش‌وپرورش تهران میگوید: اخبارخوبی از مدارس به گوش نمی‌رسد از خبرنگاران فرار می‌کنیم. یک جوری بالاخره آنها را دور می‌زنیم. یک جوری در آمارها سعی می‌کنیم  نسبت به امار ها تعریف‌ را عوض کنیم. مثلاً از من  می پرسند چه تعداد دانش‌آموز معتاد دارید؟ پاسخ میدهم:

تا تعریف شما از معتاد چه باشد؟آیا می‌دانم با این خبرنگار و پرسش او چه می‌‌کنم؟ می‌دانم که در مدارس ایران چه می گذرد؟

و ما میگوئیم: بر اساس بند 2 مادۀ ۲۶ اعلامیه  حقوق بشر، آموزش و پرورش می بایست در جهت رشد همه جانبۀ شخصیت انسان و تقویت رعایت حقوق بشر و آزادی های اساسی باشد. آموزش و پرورش باید به گسترش حسن تفاهم، دگرپذیری و دوستی میان تمامی ملتها و گروههای نژادی یا دینی و نیز به برنامه های «ملل متحد» در راه حفظ صلح یاری رساند و بر مبنای ماده‌ 29پیمان نامه جهانی حقوق کودک کشورهای‌ طرف‌ کنوانسیون‌ (کشور ایران درهمان گروه قرار دارد) متعهد میشوند به : الف‌) پیشرفت‌ کامل‌ شخصیت‌، استعدادها و توانائیهای‌ ذهنی‌ و جسمی‌ کودکان‌.، د) آماده‌ نمودن‌ کودک‌ برای‌ داشتن‌ زندگی‌ مسئولانه‌ در جامعه‌ای‌ آزاد و با روحیه‌ای‌ (مملو) از تفاهم‌، صلح‌، صبر، تساوی‌ زن‌ و مرد و دوستی‌ بین‌ تمام‌ مردم‌، گروههای‌ قومی‌، مذهبی‌ و ملی‌ و اشخاص‌ دیگر.

824

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران 

کمیته دفاع از حقوق کودک و نوجوان

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram