اطلاعیه شماره 820 نمایندگی مالزی در خصوص انتخابات پیش رو در ایران

بازهم انتخاباتی دیگر در راه است، و مهربانی دولتمردان!!!؟

دوره ریاست جمهوری آقای دکتر حسن روحانی که باکسب ۵۰٫۷۱ ٪ آراء رسماً انتخاب گردید رو به پایان است، رئیس دولتی که با رای مردمی منتظر و چشم براه تحقق وعده های امید بخش انتخاب شد اما شرایط همچنان در نقطه آغاز است، انتخاباتی نمایشی، انتخاباتی دیکته شده ( مهندسی شده) و در حقیقت یک آری بزرگ به انتخاب ولی فقیه، به انتخاب شورای نگهبان، به انتخابی فرمایشی، و این پروژه ای است که در همه انتخابا ت ایران بکار گرفته می شود .

دستاوردهای انتخابات  یازدهمین دوره جمهوری اسلامی، آنچه قرار بود بشود و آنچه که شد.

استقلال‌، خودکفائی و قطع هرنوع وابستگی: گمرک ایران میزان واردات کشور در ده ماهه ابتدای 1395را 34 میلیارد و 982 میلیون دلار اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 21.3 درصد رشد داشته است، وارداتی نظیر: منجوق لباس، ناخن مصنوعی، لوبیاچیتی، ‌مربا، عینک دودی، زیپ، بیل، راکت تنیس، سنگ پا، پولک،‌ میخ، سوزن چرخ، چوب ماهیگیری، بیسکوئیت،‌ شانه، گیره، کیسه، خاک رنگی، مدادتراش، آجر، دکمه قابلمه و…. که متاسفانه بیشترین سهم واردات به ( لوازم آرایشی و مربا ) اختصاص دارد.

مطالبات اقوام و  پیروان مذاهب: یعنی رفع محرومیت  که در سال های اخیر به یک مشکل عمومی تبدیل شده  است، یعنی همه داشته ها و نداشته هایشان: تبغیض، نابرای های اجتماعی و فرهنگی، بیکاری، ریزگردها، آب آشامیدنی آلوده، فقر، فحشا و عدم امنیت، امکانات آموزشی، آب لوله کشی، گاز شهری، فاضلاب، آسفالت خیابان، درمانگاه، خانه بهداشتو سهم پیروان عقاید و سایر مذاهب نیز: تحقیر، یورش شبانه، بازداشت، شکنجه، توهین، تهمت، اتهامات واهی، زندان، احکام بی دلیل ولی طولانی، مدت، عدم دسترسی به درمان و دارو، وکیل، تخریب گورستان ها ، یلمب محل کار ، محرومیت از تحصیلات عالیه و مشاغل دولتی و در نهایت تشدید فشارعلیه پیروان ادیان تا،  فراتر از اندیشه!.

امنیت نخبگان، دانشجویان، مهاجرین و بازگشت انان به ایران: پس از بازگشت : ضیاء سواری پس جوان اهوازی، از هلند 6 سال زندان ، کیانوش سنجری فعال حقوق بشر با گذشت6 ماه از بازداشت بیخبری کامل، بازداشت سعید پورحیدر روزنامه‌نگار پس از بازگشت از امریکا، اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی در فرودگاه، امیر تتلو خواننده مطرح رپ  پس از بازگشت، هیلا صدیقی، شاعر به هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه، بازداشت حسین نورانی‌نژاد، فعال سیاسی پس از بازگشت و…. به کدامین حقوق ملت پاسخ داده شده است؟

و افزون بران : در کنار محرومیت های معیشتی کولبران، حقوق های نجومی پولبران، اختلاس، اانتشار فیش های حقوقی نجومی، فساد در سیستم اجرایی کشور اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، قضائی، فرهنگی و…ناکارامدی در حوزه هنر و فرهنگ، لغو مراسم های مختلف هنری، سانسور نشریات و کتب، بازداشت اهل قلم، فقر و فحشای گسترده، اعتیاد فزاینده و توزیع  و تکثیر مواد مخدر، واردات بی رویه و … و آیا بازهم میزان رای ملت است!!!؟

اعضای نمایندگی مالزی با استناد به اعلامیه جهانی حقوق بشر بویژه ماده 21 اعلام میدارند که : اساس و منشأ قدرت  دولت ها  اراده مردم است. این اراده باید به وسیله انتخاباتی ابراز گردد که از روی صداقت و به طور ادواری صورت پذیرد. انتخابات باید عمومی و با رعایت مساوات باشد و با رأی مخفی یا طریقه ای نظیر آن انجام گیرد که آزادی آرا را تأمین نماید، و این حق ملت ایران است که باید رعایت شود.

820

   کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

   نمایندگی مالزی

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram