اطلاعیه شماره 793 کمیته دفاع از حقوق زنان در خصوص اتش سوزی ساختمان پلاسکو

فاجعۀ پلاسکو نمادی برای همه نداشته هایمان

بودجه و هزینه های میلیاردی شهرداری تهران و نتایج غیر قابل چشمگیرآن:

چه  درامر تجهیزات و چه در امر مدیریتی و یا عدم نظازت بر ایمن سازی ساختمان های فرسوده.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور!! میگوید جان باختن 20  آتش نشان تا کنون قطعی است. و ما سعی میکنیم بتوانیم پیکر جان باختگان را از زیر آوار سالم  به در آوریم!!.

معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران! از فعالیت 3 هزار ساختمان نا ایمن همچون پلاسکو در تهران خبر میدهد و میگوید متاسفانه از 17 هزار بازدیدی که از ساختمان های سراسر تهران انجام شده 3 هزار گزارش ساختمان غیر ایمن دریافت کرده اند .

سخنگوی ستاد بحران پلاسکو!!! می گوید: احتمال وخطر فرپاشی  ساختمان کویتی ها که در مجاورت پلاسکو قرار دارد جدی است.

در چنین شرایطی سخنگوی اورژانس تهران میگوید که اکنون خطر ریزش ساختمان های اطراف پلاسکو شدت یافته است.

سخنگو…… مدیر…… مسئول….. رئیس….. میگوید و میگویند…. اما به رغم این همه ادعاهای ضد و نقیض مقامات ومسئولین نظام جمهوری اسلامی هنوز علت این آتش سوزی و فروپاشی این ساختمان قدیمی مشخص نگردیده  و تا کنون آمار تعداد جان باختگان و مصدومین این فاجعه برزگ اعلام نشده ست. در حالیکه مصدومین  از زیر اوارهای انبوه، بارها پیام داده و s.m.s  فرستادند و در نهایت تاسف جان باختند.

مجتمع تجاری پلاسکو درحالی فرو ریخت که ماموران آتش‌نشانی مشغول اطفای حریق بودند

اعضای کمیته دفاع از حقوق زنان ضمن عرض تسلیت به همسران، کودکان، بازماندگان و هم میهنان، بار دیگر توجه  سازمان ها و نهاد های بین المللی را نسبت به این فاجعه انسانی جلب نموده و خواستار آن هستند که بار دیگر ایمن سازی، خدمت، احترام واخقاق حقوق ملت ایران را به مسئولین رژیم جمهوری اسلامی ایران  یاد آورشده و بمنظور سرعت بخشیدن در نجات جان مردم از تمامی امکانات استفاده نمایند.

793

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

   کمیته دفاع از حقوق زنان       

 

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram