گزارش نشست امداد رسانی در جهان ( استانبول )

گزارش نشست امداد رسانی در جهان ( استانبول )

جهان بزرگترین بحران انسانی را تجربه میکند

نخستین همایش ، گردهمایی بین المللی سازمان ملل متحد در سطح بزرگ و مشترک امروز ۲۳ می روز دوشنبه در استانبول ترکیه آغاز به کار کرد.

. از اهداف کلی این نشست می توان به کمک های بشر دوستانه در سطح بین الملل اشاره کرد

در این نشست بیشتر کشورها حضور یافتند تا نظرات خود را بیان کنند و ضمن آگاه بودن از ضعف کمک رسانی در جهان در صدد حل آن برآیند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه اعلام کرد :ترکیه تا به حال ده میلیارد دلار برای پناهجویانی که از سوریه و عراق به این کشور آمدند هزینه کرده است.

همینطور جامعه بین الملل کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار به ترکیه کمک کرده است وباره زیادی بر شانه ترکیه است. 

در این نشست مشترک آنگلا  مرکل  صدر اعظم آلمان خاطرنشان کرد :خیلی  بداست  معاهدات نشست.

بین المللی و توافق های صورت گرفته رابخواهیم به رهبران جهان یاد آوری کنیم.

بان کی مون در سخنرانی افتتاحیه خود اشاره وابراز امیدواری کرد با تلاش کشورهای عضو تا سال ۲۰۳۰ یعنی ۱۴ سال آینده تعداد پناه جویان و آوارگان در سطح جهان چه در داخل و خارج از مرزهای خود به نسب تغییر پیدا کند.

سازمان ملل میگوید برای مقابله با بحران انسان در سراسر جهان ۲۵ میلیارد دلار هزینه  میشود و ۱۵ میلیارد دلار دیگر نیاز است.

بحث  پناه جویان یکی از بحث های مهم این نشست قلمداد میشود به خصوص بحران یک سال گذشته، ضمن اینکه جهان بزرگترین بحران انسانی را تجربه میکند ۶۰ میلیون نفر در سراسر جهان پناهنده هستند و ۱۲۵ میلیون نفر محتاج کمک های بشر دوستانه  ،از بحثهای دیگر این نشست میتوان به ابعاد مختلف امداد رسانی ، مقابله با تغییرات آب و هوایی  و قحطی، اصلاح الگوی امداد رسانی و بومی سازی نیز اشاره کرد.

بعضی از کارشناسان و روزنامه نگاران به این نشست چندان امیدوار نیستند.

گزارشگر: سید میثم آقا سید حسینی

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram