اطلاعیه 662 نمایندگی مالزی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر

در آستانه دهم دسامبر، روزجهانی حقوق بشر

ما فعالین و مدافعین حقوق بشر، به آگاهی آزاد اندیشان در همه جوامع بشری و دیگر مدافعان حقوق بشر در سرتاسر جهان می‌رسانیم که افزایش آمار اعدام‌، بازداشت‌ و محاکمات غیرقانونی روزنامه‌نگاران، دگراندیشان، فعالین  سیاسی، کارگری، دانشجویی، حقوق بشری و زنان در ایران، همه حکایت از وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق بشر در ایران را دارند و متاسفانه:

دولت جمهوری اسلامی ایران، جان، مال و زندگی مردم را به مسخره گرفته و به قوانین بین‌المللی حقوق بشری که آن را امضا کرده است، به هیچ وجه پایبند نیست.

نقض آشکار پیمان جهانی حقوق بشر با تصویب قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان ، کودکان، جوانان و اقشار مختلف بمنظور ایجاد ترس و وحشت در جامعه  تا به امروزه ادامه دارد و روز به روز فشار بر دگراندیشان، پیروان سایرادیان و مذاهب، اقوام ایرانی، زنان، کودکان و همجنس‌گرایان تشدید می‌شود. سیاست افزایش جمعیت و تبلیغ آن از طرف مراجع مذهبی و رسانه‌های وابسته به دولت،  محروم کردن ایرانیان از حقوق شهروندی و نادیده گرفتن حقوق بشر در ایران، با محدودتر ساختن آزادی‌های دمکراتیک به اوج خود رسیده است.

ایران مانند سال‌های گذشته همچنان در صدر جدول کشورهای ناقض حقوق بشر دنیا قرار دارد.

جمهوری اسلامی ایران با ارائه و اجرای طرحهای واپسگرانه همچون، تک جنسیتی، حذف بعضی از رشته های علوم انسانی و در مقابل اضافه کردن دروس فقهی، تفکیک جنسیتی در کلیه سظوح آموزشی (مهد کودک تا دانشگاه ) سرکوب و فشار بر کل جامعه، خود را قیم ملت دانسته و خواهان اطاعت بدون چون و چرا مردم شده است. عملا آزادی بیان، عقیده، پوشش، حتی رفتن به مراکز عمومی و ورزشی چنانچه  مغایر با نظرات هیئت حاکمه باشد را هم جرم دانسته و بشدت با آن برخورد می کند.

دولت جمهوری اسلامی ایران با تثبیت قوانین تبعیض آمیزهمانند لایحه “آمرین به معرف و ناهیان از منکر” و برخورد غیر انسانی با خواسته های مردم و هرگونه تحول خواهی، بار دیگر و در آستانه فصل زمستان دور تازه و همه‌جانبه برخورد با ملت را با اتهام های خود ساخته:  مبارزه با «ساپورت‌ پوشان»، «بدپوششان» و «بدحجابان» ایران را آغازنموده و با گسیل نمودن «گشت‌های ارشاد» به خیابان‌های  تهران ده‌ها نفر را بازداشت کرده و به صد‌‌ها نفر دیگر تذکر داده‌است. « گشت‌ ارشاد» در هفته‌های اخیر، فعالیت خود را در سایر شهر‌های ایران نیز آغاز کرده و سایت‌های محلی گزارش‌های متعددی از برخورد این گشت با «بد ‌حجاب‌ها» منتشر کرده‌اند.

دولت جمهوری اسلامی ایران با حقوق بشر سازگار نیست

در نتیجه اینگونه سیاست ها و تصمیم گیری های مستبدانه است که مردم ایران هر روزه شاهد ورشکستگی اقتصادی، اختلاسهای نجومی، فساد افسارگسیخته، دروغگوئیها و خرافه پرستی های  بی مانند، نقض حقوق بشر بصورت سیستماتیک، ایجاد گروه های ترور و اسید پاشیهای زنجیره ای، سلب آزادیهای ابتدایی اجتماعی،خطر از هم پاشیده شدن کشور و نابودی فرهنگ و میراث ملی میباشند که ادامه این روند نتیجه ای جز نابودی کشور و پایمال شدن حقوق شهروندی و انسانی مردم ایران،نخواهد داشت.

اما به رغم اعتراض‌های مکرر نهادهای ایرانی و جهانی، نسبت به موارد نقض حقوق بشر در کشور ما، دولتمردان جمهوری اسلامی کوچک‌ترین توجهی به آن‌ها نمی‌کنند. با این که قطعنامه‌های فراوانی در محکومیت پایمال کنندگان حقوق بشر در ایران به تصویب رسیده‌اند، مسئولین دولت جمهوری اسلامی ایران برای توجیه نقض حقوق بشر، همچنان به قوانین شرعی و فتاوی استناد می‌کنند و با شدّت بیشتری به اعمال ضد انسانی خود ادامه می‌دهند. 

دولت جمهوری اسلامی ایران با اندیشه  مذهبی حاکم بر ایران و سیستم قضائی آن، با استناد به فتوا های آیات اعظام و قوانین شرعی شهروندان ایرانی را از حقوق مدنی یک جامعه نوین و در حال پیشرفت محروم کرده است. و با اجرای قوانین غیر انسانی مانند قانون قصاص، اعدام، سنگسار، قطع عضو، شلاق و غیره، هزاران شهروند ایرانی را در دادگاه های دربسته و غیرصالحه، بدون حضور وکیل مدافع، هیئت منصفه، رسانه‌های همگانی و حق دفاع، به زندان‌های دراز مدت یا اعدام محکوم کرده است.

ارزوی ما تحقق و اجرای کلیه مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیونها و میثاقهای ان در ایران است برای امکان پذیر شدن رسیدن به آزادی های فردی، اجتماعی، سیاسی و برقرارى دموکراسی و عدالت اجتماعی

662

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی مالزی

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram