اطلاعیه ۱۲۱۵ کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو در خصوص جعبه سیاه پرواز ۷۵۲

پرواز۷۵۲ یا پرواز بسوی مرگ، بسوی نیستی و بسوی ابدیت

آهوان گم شدند در شبِ  دشت            آه از آن رفتگانِ  بی برگشت

چهارشنبه،۱۸ دیماه، ۱۳۹۸

روزی که برای همیشه در تاریخ ایران و جهان ثبت شد،

روز سیاه دیگری از ایام ماتم زده ایرانیان،

روز نُخبه کشی،

روزی که به یکباره هفت کشور عزادار شهروندانشان شدند،

خبرکوتاه بود: سقوط یک هواپیمای مسافربری که از تهران عازم کی یف بود با ۱۷۶سرنشین و اندکی پس از برخاستن بوی مرگ، سوختگی، آتش و دود نه تنها محوطه‌ سقوط هواپیما را فراگرفت که ایران و جهان را نیز.

پس از۶ دقیقه همۀ۱۷۶سرنشین بوئینگ تمام آرزوهایشان را از دست دادند و به کام مرگ فرو رفتند، اما آمار این فاجعه هولناک تر از این می‌شد اگر جای کانال آب و پارک لاله، بر سر ساکنان شهرک لاله و خانه‌های کوچک مردم شاهدشهر و خلج آباد آوار می‌شد، خانه‌هایی که ساکنین بسیار داشت و آمار قربانیان سر به فلک می‌زد،

همۀ سرنشینان که در جمعشان۵۲ نفر دانش آموخته یا دانشجو در دانشگاه های داخلی و خارجی نیز حضور داشتند ،

نخبگانی از دانشگاه صنعتی شریف، تربیت مدرس، خواجه نصیرالدین طوسی، علامه طباطبایی و دانشگاه تهران.

جعبه سیاه پرواز۷۵۲ و افشای سالها فریب و پنهان کاری:

با تحقیقات بین المللی بر سر چگونگی سقوط هواپیمای اوکراینی و اعتراف جمهموری اسلامی به اینکه توانائی امکانات لازم برای بازخوانی جعبه سیاه بوئینگ را ندارد هزاران پرسش سر به مهر دیگر نیز گشوده می شود مبنی بر بیش از۳۰ سال تزویر و نیرنگ در  چگونگی بازخوانی جعبه های سیاه مواردی مثل سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ پرواز تهران ارومیه، هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ ارتش حامل گوشت یخ‌زده، پرواز شماره ۱۷۱ هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ ساها کیش تهران، پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمای تهران یاسوج که به کوه خورد و خیلی از مسافرها زنده بودند هنوز، تماس گرفته بودند اما ۳روز تکذیب شد تا همه  بازماندگان یخ  بزنند، سپس موبایل‌های جانباختگان را فرمت کرده و تحویل دادند، نتیجه….. ؟؟؟؟

بدون هیچ گزارشی از جعبه سیاه، خلبان متوفی مجرم خوانده شد!؟ ناگفته پیداست که این لیست شامل ده‌ها پرواز دیگر هم‌می‌شود که که در ایران دچار سانحه شده اند و چون مسافری ازسایر کشورها در لیست جنباختگان نبود جعبه سیاهش خوانده شده گزارش گردید و باز هم مقصر خلبان بود و‌خلبان هم کشته شده است  و پرونده مختومه!؟.

ما ضمن باور به کلیه مواد مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر از جمله مواد۳ و ۸، بمنظور شفاف سازی و روشن شدن تمام جزئیات این حادثه، دولت جمهوری اسلامی ایران را موظف به همکاری لازم با متخصصین مربوطه دانسته، هرگونه مصامحه و پنهان کاری عوامل اجرائی را به شدت محکوم نموده و خواهان محاکمه عادلانه  آمرین و عاملین این جنایت در دادگاهی علنی هستند.

1215

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران 

کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو

ماده ۳: هرکس حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد، ماده ۸: در برابر اعمالی که حقوق اساسی فرد را مورد تجاوز قرار بدهد و آن حقوق بوسیله قانون اساسی یا قانون دیگری برای اوشناخته شده باشد، هر کس حق رجوع مؤثر به محاکم ملیِ صالحه دارد.

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram