اطلاعیه ی 460 در خصوص آزادی زندانیان سیاسی

zendaniماده 1 اعلامیه جهانی حقوق بشر
تمام ابنای بشر آزاد زاده شده و در حرمت و حقوق با هم برابرند. عقلانیت و وجدان به آنها ارزانی شده و لازم است تا با یکدیگر برادرانه رفتار کنند.
ماده 9 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هیچ احدی نباید مورد توقیف، حبس یا تبعید خودسرانه قرار گیرد.
ماده 11 اعلامیه جهانی حقوق بشر
۱. هر شخصی متهم به جرمی کیفری، سزاوار و محق است تا زمان احراز و اثبات جرم در برابر قانون، در محکمه¬ای علنی که تمامی حقوق وی در دفاع از خویشتن تضمین شده باشد، بی¬گناه تلقی شود.
۲. هیچ احدی به حسب ارتکاب هرگونه عمل یا ترک عملی که مطابق قوانین مملکتی یا بین¬المللی، در زمان وقوع آن، حاوی جرمی کیفری نباشد، نمی¬بایست مجرم محسوب گردد. هم¬چنین نمی¬بایست مجازاتی شدیدتر از آنچه که در زمان وقوع جرم [در قانون] قابل اعمال بود، بر فرد تحمیل گردد.

سرکوب و شکنجه زندانیان را محکوم میکنیم

۵ ساعت تهاجم، ضرب و شتم توسط ۱۰۰ سرباز گارد شورش، ۳۰ زندانی مجروح و مضروب، چندین خونریزی و پارگی و شکستگی و حملۀ قلبی، ۳۲ نفر انتقال به سلول انفرادی. همه بی‌گناه و از شریف‌ترین شهروندان ایران¬زمین، بی‌آزار و نیک¬پیشه.

اعضای کتابخانه اینترنتی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران؛ ضمن محکوم کردن حمله وحشیانه به بند 350 زندان اوین و رفتار ظالمانه قرون وسطایی و انواع شکنجه¬های روحی و جسمی نسبت به زندانیان عقیدتی و سیاسی، خواستار پایان سرکوب دولت بر اندیشه مردم ایران زمین با هر جنسیت، قومیت ،مذهب و تفکرسیاسی می-باشند.
460

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کتابخانه اینترنتی کانون

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram