اطلاعیه 454 نمایندگی هانوفر

بازهم تزویر و نیرنگ، بازهم دروغ و فریب و باز هم نقض حقوق اولیه

به یاد داریم که: آقای حسن روحانی در گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه خود بار دیگر از وجود فضای امن برای ایرانیان خارج از کشور در صورت بازگشت سخن گفت.

به یاد داریم که: آقای روحانی (۵ آذر/۲۶ نوامبر) در گفت‌وگویی تلویزیونی بار دیگر با اشاره به اینکه امیدوار است همه ایرانیان خارج از کشور به ایران بازگردند داد سخن داد

فراموش نمی کنیم که: حسن روحانی بارها در اظهارات مختلفی، ایرانیان خارج از کشور را به بازگشت دعوت کرد.

فراموش نکرده و نمی کنیم که: حسن قشقاوی، معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امورخارجه هم گفت: « به عقیده من ترس بسیاری از ایرانیان خارج از کشور برای بازگشت، یک ترس خودساخته است و مطلقا ترسی بابت ورود ایرانیان مهاجر به کشور وجود ندارد»

تکرار امیدو وعده های دروغین دولت دهم درعملکرد دولت تدبیر و امید

حمید بابائی به ایران بازگشت و اما 6سال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی حکمی است که پس از بازگشت قاضی صلواتی برای حمید بابایی، دانشجوی دوره دکترای دانشگاه لیژ بلژیک صادر کرده است .

454 hannover

کاظم برجسته عضو ستاد میرحسین موسوی در سال ۸۸، دو روز پس از بازگشت، درفرودگاه بازداشت و راهی زندان شد وی از سوی دادگاه انقلاب به طور غیابی به اتهام اجتماع و تبانی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

امیر حکمتی که در خانواد‌ه‌ای مهاجر در امریکا به دنیا آمده است، درمرداد۱۳۹۰ بایران سفر کردو ولی دو هفته پس از سفر ناپدید شد تا 5 ماه بعد که برای اعترافات دروغین بر پرده تلویزیون دیده شد. وی در نامۀ دستنویس اش به وزیر امور خارجۀ آمریکا تصریح کرده است که جمهوری اسلامی ایران قصد دارد او را با دو ایرانی زندانی در آمریکا مبادله کند که به دلایل امنیتی دستگیر و زندانی شده اند.

امید کوکبی دانشجوی فوق دکترای فیزیک در ایالات متحدهبرای دیدار با اعضای خانواده‌اش، بازگشت ولی، در «فرودگاه امام» تهران بازداشت شد. او در زمان بازداشت در حال بازگشت به آمریکا بود. وی در نهایت به ۱۰ سال زندان محکوم گردید .

حسین درخشان به ایران بازگشت ولی دادستان برای وی حکم 17 سال زندان صادر کرد، مادر درخشان میگوید او پیش از رفتن به ایران تضمین گرفته بود که مشکلی برایش پیش نمی‌آید

مازیار بهاری روزنامه‌نگار ایرانی کانادایی به ایران بازگشت اما دادستان برای این وبلا‌گ‌نویس حکم ۱۹ سال زندان را صادر نمود.

رویا صابری نژادنوبخت، شهروند بریتانی در مهرماه گذشته برای دیدار خانواده اش به تهران رفته، اما پس از دو هفته در سفر به شیراز بازداشت و به جاسوسی متهم شده است . داریوش تقی پور همسر اومیگوید که وی در چت روم و در فیس بوک درباره محدودیت های بیش از حد مذهبی در ایران ابراز نظر کرده بود. و………

جهانیان بدانند که : میتوان طوماری از نام های مختلف را برشمرد درحالیکه مادۀ 1 اعلامیه جهانی حقوق بشر صریحا اعلام میدارد:تمام افراد بشر آزاد زاده می شوند و از لحاظ حیثیت و کرامت و حقوق با هم برابرند و مادۀ 3 بیانگر آنست که:هر فردی حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دارد. و در مادۀ 13 نیز میگوید هر شخصی حق دارد در داخل هر کشور آزادانه رفت و آمد کند و اقامت گاه خود را برگزیند همچنین هر شخصی حق دارد هر کشوری ، از جمله کشور خود را ترک کند یا به کشور خویش بازگردد.

ما اعضاء کانون دفاع ازحقوق بشر در ایران ضمن هشدار به کلیه هوطنان مهاجر برای بازگشت به میهن، هرگونه نقض حقوق بشر را محکوم نموده و از کلیه سازمان ها و نهاد های حقوق بشری تقاضا میکنیم تا با ما همراه شده و ازعفو بین‌الملل خواستار «آزادی فوری» این عزیزان گردند.

همچنین کانون دفاع از حقوق بشر درایران ضمن محکوم نمودن اینگونه تناقض ها و عدم رعایت های مسئولان جمهوری اسلامی، خواستار توجه بیش از پیش شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در اجرا و الزام دولت ایران به کلیه مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر است.

454

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی هانوفر

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram