اطلاعیه 1104 کمیته دفاع از جوان و دانشجو در خصوص عدم رعایت حقوق شهروندی

دولتمردان و عدم توجه به حقوق شهروندی
قیمتهای اقلام اولیه و ضروری معیشتی مردم در ایران سیر صعودی چشمگیری داشته و همچنان دارد و از ابتداى سال وضعیت بى سابقه اى را در بازار رقم زده است و شرایطى پیش آورده است که مسئولان از آن به التهاب بازار یاد مى کنند.
ماههاست که بخاطرسوء مدیریت در بازار، بسیارى ازفروشندگان به بهانه هاى مختلف، قیمتها را هر طور دلشان بخواهد به مشترى مى دهند و افزایش بدون ضابطه قیمتها، ویژگى اصلى حال وهواى این روزهاى ایران است.
هر روز شاهد راه افتادن بازار سیاه در مورد یک کالاى خاص هستیم. اما موضوع از آنجا حادتر مى شود که این کالاها، اساسى بوده و خریدار مجبوراست براى رفع نیازهاى روزانه آنها راخریدارى کند و سهم کالاى غیرضروری در سبد کالاى خانوار در برخى از نقاط ایران به صفررسیده و در تهران تا یک چهارم کاهش یافته است.
در این میان ثبت نام براى دریافت گوشت و مرغ  منجمد با کارت ملی، در برخى فروشگاهها و صفهاى عریض و طویل بسیار آزار دهنده است، که چگونه کشوری با این همه ثروت و منابع با شدید ترین وضع ممکن کرامت انسانی را لگد مال می کنند.
و مسئولانی که بی تفاوت نسبت به وضعیت مردم همچنان شعار پیروزی!؟ میدهند!!!
همه روزه صحبتهایی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران شنیده می شود که تنها از درد مردم کاهش نمیدهند بلکه گویی نمک به زخم مردم  می پاشند. جالب است که هیچ تلاش و برنامه ای هم برای رفع این معضلات هم نمیکنند.
علی خامنه ای: افزایش اعتبار و احترام ایران در جهان و منطقه از دیگر نمودهای اقتدار جمهوری اسلامی است.
حسن روحانی: قدرت ایران پشتیبان امنیت و ثبات منطقه است.یا در جواب خبرنگاری که پرسید عیدی برای مردم چه چیزی در نظر گرفته اید :مردم تلاش کنند که ما به اهدافمان برسیم
سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران: ایران قدرت برتر منطقه است، ما میتوانیم در دریا و در هر سطحی با دشمن مقابله کنیم.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی: بروید خدارا شکر کنید که همین گوشت و مرغ و اقلام غذایی در ایران هست !!!
حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت در جواب مردی که از نبود امکانات فیزیوتراپی گلایه میکرد گفت خودت بمال نیازی یه دستگاه نیست!!!! یا چرا دوملیارد تومان خرج کسی کنیم که قرار است یک و یا دوسال بیشتر عمر کند!!!
به راستی مسئولان جمهوری اسلامی ایران در مورد مردم ایران چه تصوری دارند که به این راحتی دروغ می گویند و شعار موفقیت و سربلندی می دهند ؟ و چرا هیچ کدام بی کفایتی خود را نمی پذیرند؟
همانطور که اقتصاددانان و پژوهشگران اعلام کرده اند در سال 97خط فقر در ایران 4 میلیون و 500 هزار تومان است و با این تفاسیر بیش از 50 درصد مردم ایران در فقر به سر میبرند یعنی کشور ثروتمند ایران از 80 میلیون نفر جمعیت نزدیک به 50 میلیون نفر آن زیر خط فقرهستند.
حقوق بگیران بیشترین آسیب را از وضعیت موجود دیده اند. آوار گرانى بر سر مردم خراب شده و کسى پاسخگو نیست.  پس به جرات میتوانیم اعلام کنیم که سال97 یکى ازسختترین سالهاى زندگى کارمندان و کارگران بوده است. این قشر از جامعه درآمد ثابت دارند و افزایش یا کاهش نرخ ارز یا گرانى کالا و بالا رفتن لحظه اى تورم درجامعه تاثیرى بر میزان شود و چشمشان به آخر ماه است تا شاید بتوانند اندکى ازمشکلات خود را رفع و رجوع کنند.

ما اعضاء کمیته جوان و دانشجو با استناد به اعلامیه جهانی حقوق بشر بخصوص:

ماده٣: حق حیات براى همه

ماده٨:رعایت حقوق انسانى درهمه جا

ماده١٩:حق آزادى بیان

ماده٢٣:حق امنیت کار

ماده٢۵:حق خوراک ومسکن ومراقبتهاى طبى وخدمات لازم اجتماعى براى همه

ماده ٢٨:حق دنیایى آزاد وزیبا براى همه

و همچنین با اجرای سند هفده گانه 2030 یونسکو بخصوص:

هدف اول: پایان دادن به فقر در تمامی اشکال آن در همه جا

هدف دوم: پایان دادن به گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی و بهبود تغذیه و ترویج کشاورزی پایدار

هدف سوم: تضمین زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه در تمام سنین

هدف هشتم: ترویج رشد فراگیر و پایدار اقتصادی، اشتغال کامل و مولد و شغل مناسب برای همه

درجهت حفظ شان ومنزلت انسانى هموطنانمان ورعایت حداقل رفاه اجتماعى آنان خواستاررسیدگى هرچه سریعتربه این مهم مى باشیم.
1101
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو
RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram