گزارش یکماهه(21 مهر الی 19 آبان 1392) نقض حقوق بشر در ایران

گلزار

در 21 مهر به گزارش ایلنا ، بهنام چگینی، روزنامه‌نگار و عضو ارشد ستاد انتخاباتی روحانی در اراک، توسط شعبه‌ی ١٠١ دادگاه انقلاب اسلامی اراک به ریاست قاضی مرادی به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش جرس این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در پی شرکت در همایش اصلاح‌طلبان در شهرکرد و در حالی‌که مسئول هماهنگی همایش اصلاح‌طلبان در دلیجان بود، در تاریخ پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ در خیابان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چند روز بازجویی روانه‌ی زندان شد.

 

در 21 مهر به گزارش « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» ده ها نفر از خانواده های اهل سنت کرد که فرزندانشان در آستانه اعدام قرار دارند و از وضعیت وشرایط ۵ نفر از آنها که چند روزی است به نقطه نامعلومی منتقل شده اند و هیچ خبری ندارند در مقابل اداره اطلاعات سنندج دست به تجمع و اعتراضات گسترده زدند.

 

در 21 مهر به گزارش مهر، صدها تن از مردم بندرعباس در اعتراض به سکوت صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در خصوص مصوبه جداسازی مناطقی از شهرستان پارسیان استان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس مقابل ساختمان صدا و سیمای مرکز خلیج فارس تجمع کردند.

 

در 22 مهر به گزارش عصر امروز؛ پلیس استان ایلام در اطلاعیه ای اعلام کرد: صبح امروز به دنبال اجرای حکم قصاص در زندان مرکزی ایلام اقوام قاتل اقدام به پرتاب یک نارنجک ساچمه ای به سمت درب ورودی زندان کردند که موجب مجروحیت چند تن از کارکنان انتظامی و مردم شد.

 

در 26 مهر به گزارش ادوارنیوز٬ سعید نعیمی، عضو شورای سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) جهت اجرای حکم یک سال حبس تعزیری به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی سه شنبه ۲ مهر ماه ۱۳۹۲ برای اجرای حکم از دادگاه به زندان تبریز منتقل شده است .

 

در 26 مهر به گزارش محبت نیوز، ابراهیم فیروزی و سوادا آغاسر، پس از بازداشت خودسرانه از سوی ماموران امنیتی، برای انجام مراحل بازجویی به سلول انفرادی بازداشتگاه زندان اوین انتقال یافتند.

 

در 27 مهر به گزارش روزنامه اعتماد : اسحاق راستی، از فعالین باسابقه اصلاح‌طلب گیلان و از روزنامه‌نگاران پیشکسوت این استان، به شعبه نهم دادگاه انقلاب شهرستان رشت احضارشد. راستی که دبیر «مجمع نیروهای خط امام و عضو «شورای مرکزی خانه احزاب گیلان» نیز هست . راستی با اتهام تبلیغ علیه نظام مواجه است. بدین منظور دادگاه برای این فعال سیاسی، قرار وثیقه دویست میلیون ریالی تعیین کرده است.

 

در 27 مهر به گزارش ایلنا ، نزدیک به یک ماه از انتقال سعید نعیمی، عضو شورای سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (دفتر تحکیم وحدت) به زندان تبریز می گذرد. اما همچنان در بند یازده سه گانه این زندان که محل نگهداری محکومین به ابد و اشرار است نگهداری می شود و از اعمال دستورالعمل سازمان زندان ها مبنی بر تفکیک جرایم و انتقال او به بند زندانیان سیاسی امتناع شده است. با توجه به شرایط نامساعد و غیر بهداشتی این بند سلامت زندانیان در خطر است.

 

در 27 مهر به گزارش سایت “فرارو”، معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم قوه قضائیه از وضعیت زندان‌ها ابراز نگرانی کرده و گفته است: «کف‌خوابی، خوابیدن دو یا سه نفر بر روی یک تخت، خوابیدن نوبتی، خواب در راهروها و خواب در پاگردهای پله‌ها امری طبیعی در زندان‌های کشور است.»

جمعیت زندانیان ایران در سال ۱۳۹۱ به حدود ۲۵۰ هزار نفر رسید. به گفته معاون قضایی سازمان زندان‌های کل کشور، در سال ۱۳۸۶ تعداد زندانیان ایران ۱۵۸ هزار و ۳۵۱ نفر بود. بر اساس آماری که پیش‌تر خبرگزاری مهر منتشر کرده بود، قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ جمعیت ایران ۳۶ میلیون نفر و شمار زندانیان آن حدود ۱۰ هزار نفر بود. به گزارش‌ سایت “قانون”، جمهوری اسلامی ایران جزو هشت کشور اول دنیا از لحاظ تعداد زندانیان است.

 

در 27 مهر به گزارش ندای سبز آزادی: تعدادی از فعالان یارسانی تجمع کننده در مقابل مجلس دستگیر شدند.

براساس این گزارش ها فریدطاهری.فرید سلیمانی،حمیرا طاهری،بهزادطاهریان،فریدون سپاسه،افشار خالقی،آرمان علیون،حمداله محمودی.خلیل قزوینه .سید امیر بی باک.خیراله حق جویان.نوشادطاهری،مهراب اسرافیلی،ابراهیم بذله،فرشید ندیمی،سیدحسین افضلی،احسان نادری.بهمن صبوری،داود عزیزی و سید مهرداد مشعشعی در مقابل مجلس شورای اسلامی دستگیر شده اند.

 

در 28 مهر به گزارش ایلنا : پرستاران بیمارستان خمینی در اعتراض به کمبود پرسنل پرستاری و اضافه کاری اجباری در محوطه این بیمارستان تجمع کردند.

 

در 28 مهر به گزارش هرانا ، الله وردی روحی، حمید میبدی و داوود میرزایی سه فعال سیاسی ساکن کرج بازداشت شده و از وضعیت ایشان اطلاعی در دست نیست.

 

در 30 مهر به گزارش هرانا، بابک آسیایی از فعالان فرهنگی که سال گذشته به همراه چهار تن دیگر بازداشت شده بود به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد.این فعال فرهنگی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده است.

 

در 30 مهر به گزارش خبرگزاری هرانا – سحرگاه یک زن به همراه شش مرد در محوطه زندان دیزل آباد کرمانشاه به دار آویخته شدند.نسترن صفری ۲۶ ساله که به اتهام قتل به قصاص (اعدام) محکوم شده بود سحرگاه روز دوشنبه ۲۹ مهر ماه در زندان مرکزی کرمانشاه (دیزل آباد) از طریق حلق آویز اعدام شد.

 

در 1 آبان به گزارش آفتاب. کارگران کارخانه سرب و روی زنجان دوباره تجمع کردند . در این تجمع کارگران کارخانه سرب و روی با ناعادلانه عنوان کردن تعطیلی کارخانه سرب و روی در سه ماه گذشته، عدم تشکیل کمیته ویژه برای رسیدگی و بازگشایی کارخانه را یادآور شدند و تاکید کردند باید مسئولان استان هرچه سریعتر نسبت به رسیدگی به وضعیت کارخانه و بازگشایی و بازگشت کارگران اقدام کنند.

 

در 1 آبان ندای سبز آزادی: تعدادی از مردم تهران با همراه داشتن نمادهای جنبش سبز و پخش شیرینی در میدان ونک خواستار آزادی سران جنبش سبز و زندانیان سیاسی شدند.

 

در 2 آبان به گزارش کلمه : دیدار عیدانه فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، با رفتار توهین آمیز زندانبان ها و هتک حرمت بی سابقه دختران ایشان و زدن سیلی به گوش آنها، به تنش و وضعیتی بسیار تلخ در منظر پدر و مادر ایشان تبدیل شد.

 

در 3 آبان ، مردم شهر اهواز در اعتراض به انتقال آب رودخانه کارون در سطح شهر دست به اعتراض زدند .

 

در 4 مهر به گزارش خبرگزاری هرانا – رضا اسماعیلی (مامدی) فرزند توفیق، ۳۴ ساله و اهل روستای دریک زندانی سیاسی در سلماس به اتهام همکاری با حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) امروز صبح ۴ ابان ۱۳۹۲ در زندان شهرستان سلماس اعدام شده است.

 

در 4 آبان به گزارش مهر ، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان از به دار آویخته شدن ۱۶ نفر که در حوادث تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان نقش مستقیم داشتند خبر داد.

 

5 آبان به گزارش ایلنا ، در روز دوم تجمع کارگران فولاد زاگرس در مقابل مجلس حدود ۱۷۰ نفر از کارگران اخراج شده کارخانه «فولاد زاگرس» در اعتراض به اجرا نشدن مصوبات مجلس در مورد مشکلات کارخانه با سفر به تهران در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.این فعال کارگری در خاتمه خواستار دریافت حقوق قانونی و همچنین جبران خسارت جسمانی و روانی ناشی از محیط کار و عدم اعمال اقدامات حفاظتی ایمنی شده‌اند.

 

در 5 آبان به گزارش سایت دانشجونیوز، محوطه دانشگاه صنعتی اورمیه بار دیگر صحنه تجمع و اعتراض دانشجویان به مدیریت دانشگاه خود بود . این تجمع که دومین تحصن دانشجویان دانشگاه صنعتی اورمیه بود از مقابل سلف سرویس واقع در بیرون دانشگاه شروع شد سپس دانشجویان با سر دادن شعار هایی به سمت حیاط دانشگاه حرکت کردند.

این دانشجو علت ممانعت دانشگاه از فعالیت نشریات، کانون ها و انجمن ها را ناشی از نگاه امنیتی مسئولین دانشگاه دانست و از کشیده شدن دانشجویان منتقد به نهاد های امنیتی و اطلاعاتی انتقاد کرد.

 

در 6 آبان به گزارش ایلنا ، در دومین روز حضور کارگران فولاد زاگرس در تهران، صبح امروز ۱۷۰ نفر از این کارگران برای پیگیری مطالبات صنفی‌شان بار دیگر در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند اما به دلیل تعطیلی مجلس و محقق نشدن وعده دیروز کارفرما، این کارگران راهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدند.

 

 

در 6 آبان به گزارش به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، یک نفر در شهرستان خرم آباد لرستان به جرم عضویت و همکاری با گروه عبدالمالک ریگی، نگهداری جلیقه انفجاری و خروج غیرمجاز به دار آویخته شد.

 

در 8 آبان به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر ، بر اساس گزارش ها، سعید لعالی، امیر یاری و محمد پولادی، سه فعال دانشجویی و وبنگار منتقد، در اصفهان بازداشت شدند.هنوز از وضعیت، دلیل بازداشت و محل نگهداری این سه تن خبری منتشر نشده است.

 

در 8 آبان به گزارش به گزارش هرانا، علی‌رغم پیش فروش بلیط‌های کنسرت یکی از خواننده‌های پاپ به نام مجید خراطها در آبادان، در هفته‌ی جاری نیروهای امنیتی به بهانه‌ی جلوگیری از “ایجاد فساد”، مانع برگزاری این کنسرت شدند.در همین زمینه امام جمعه‌ی آبادان نیز در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته، صراحتاً برپایی این قبیل کنسرت‌ها را “موجب گسترش فساد” اعلام کرده بود.

 

در 8 آبان به گزارش موکریان، منابع محلی در ایران از اعدام ۱۱ نفر، از جمله ۲ زن، در زندان مرکزی ارومیه خبر می دهند.

 

در 8 آبان به گزارش ایسنا، تعدادی از کارگران کارخانه ذوب‌آهن کردستان در مقابل وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تجمع کردند.در این تجمع کارگران از وزیر کار درخواست کردند تا به ضمن پرداخت حقوق معوقه آنان شرایطی جهت تضمین امنیت شغلی و رفاه خانواده ایشان فراهم شود.

 

در 9 آبان به گزارش ایرنا ، محترم رحمانی از فعالان مدنی قزوین به سه میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

این فعال مدنی که به همراه تعداد دیگری از فعالان مدنی قزوین در پائیز سال گذشته بازداشت و محاکمه شد، از سوی دادگاه انقلاب قزوین به اتهام تبلیغ علیه نظام و یا به نفع گروه های مخالف نظام به یک سال زندان محکوم شد.

 

در 10 آبان به گزارش انصاف نیوز: جمعی از دانشجویان دانشگاه هرمزگان در اعتراض به آنچه «شرایط بد رفاهی دانشگاه، به ویژه وضعیت نابسامان سرویس رفت و برگشتشان» می خواندند، طی هفته ی گذشته 4 روز پیاپی به تجمع اعتراض آمیز جلوی درب ساختمان ریاست دانشگاه و درب خروجی دانشگاه دست زدند.

 

در 11 آبان به گزارش ایلنا : 800 کارگر کارخانه پلی اکریل ایران در اعتراض به آنچه «تصمیم کارفرما بر جداسازی برخی از شرکت‌های زیر مجموعه این کارخانه»، در مقابل ساختمان اداری این کارخانه در اصفهان تجمع کردند.

 

در 11 آبان به گزارش هرانا، کلیه زندانیان سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به نصب دستگاه‌های پارازیت سه روز از گرفتن جیره غذایی خود اجتناب می‌کنند.

 

در 11 آبان به گزارش «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» معلم بازنشسته زندانی محمد امین اگوشی که در زندان مرکزی زاهدان در تبعید بسر می برد با بستن لبهای خود اقدام به اعتصاب غذا نمود. او از۲ هفته پیش به رئیس زندان و سایر زندانبانان اعلام کرده بود که اگر به خواسته هایش که از حقوق اولیه انسانی او است رسیدگی نشود ناچار به اعتصاب غذا خواهد شد.

 

در 11 آبان به گزارش ندای سبز آزادی: سعید پور عزیزی،مدیر مسئول روزنامه بهار به دلیل شکایت مدعی العموم بازداشت شد.روزنامه بهار به‌مناسبت روز عید غدیر خم یادداشت وارده‌ای را با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی» به چاپ رساند .

 

در 11 آبان به گزارش فارس، کارگران گرگان‌فلز که ۱۵ ماه است حقوق نگرفته‌اند، در حالی در مقابل استانداری گلستان تجمع کردند که علاوه بر رئیس کارخانه، استانداری هم حاضر به کمک آنها نشد.

 

در 11 آبان به گزارش کلمه، عبدالفتاح سلطانی، امیر خسرو دلیر ثانی، سعید مدنی و مهدی خدایی از ظهر امروز در اعتراض به وضعیت زندانیان بیمار که نیاز به رسیدگی پزشکی در خارج از زندان دارند و عدم توجه مسئولین زندان به وضعیت وخیم آنان دست به اعتصاب غذا زده اند.

 

 

در 11 آبان به گزارش کلمه ، تعداد زیادی از خانواده های زندانیان رجایی شهر با حضور در دادستانی تهران و دیدار معاون دادستان خواستار جمع شدن این دستگاه ها از بند شدند و تاکید کردند که امواج این دستگاه ها باعث بیماریهای زیادی مانند سرطان و سردرد های شدید می شود.

 

در 11 آبان به گزارش هرانا، رحیم سرکار”، سردبیر پیشین هفته نامه اصلاح طلب حدیث قزوین به اتهام «توهین به رهبری» از طریق چاپ مقالات دیگران و نشر اکاذیب به ۱۶ ماه حبس تعزیری و مدیر مسئول آن نیز به دو سال حبس محکوم شد.

 

در 11 آبان به گزارش دی ، تجمع مردم در مقابل بیمه دی که روز به روز افزایش می‌یافت، امروز به اوج خود رسید تا جایی که نیروی انتظامی نیز برای حل مشکل وارد ماجرا شد.مسئولان بیمه دی امروز اعلام کرده‌اند که صندوق مالی بیمه به طور کامل خالی است و از پرداخت هزینه‌های بیمه معذورند.

 

در 11 آبان به گزارش آینده، دانشجویان دانشگاه هرمزگان در اعتراض به شرایط بد رفاهی دانشگاه بویژه وضعیت نابسامان و اسف بار سرویس رفت و برگشتشان ، طی هفته ی گذشته ۴ روز پیاپی دست به تجمع اعتراض آمیز جلوی درب ساختمان ریاست دانشگاه و درب خروجی دانشگاه زدند.

 

در 11 آبان به گزارش ایلنا ، هفتصدوپنجاه نفر از کارگران نی‌بر شرکت نیشکر هفت تپه از روز دوشنبه ۶ آبان دست به اعتصاب زده‌اند . کارگران نی‌بر در دیدار با مدیریت شرکت نیشکر روز سه‌شنبه ۷ آبان اعلام کرده‌اند که تا دستیابی به خواسته‌هایشان به اعتصاب ادامه خواهند داد.

 

در 11 آبان به گزارش امید، معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل فعالیت ۶ کانون این دانشگاه را معلق اعلام کرد.این شش کانون به اضافه ی شورای صنفی اصلی ترین تشکلهای دانشجویی باقی مانده از دوران وزارت علوم کامران دانشجو بودند که به صورت مستقل و با رای مستقیم اعضا در این دانشگاه به فعالیت ادامه می دادند.

 

در 11 آبان به گزارش هرانا – “رضا حبیبی گوهری” متهم به قتل عمد روز پنج‌شنبه ۸ آبان ماه جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شد و سحرگاه روز شنبه ۱۱ آبان ماه پس از ملاقات با خانواده خود در محوطه زندان لاکان رشت اعدام شد.

 

در 12 آبان به گزارش ایلنا ، ۸۰ نفر از کارگران شرکت پیمانکاری «ساحل سبز خوزستان» وابسته به شهرداری منطقه دو اهواز در اعتراض به عدم دریافت مطالبات صنفی خود در پارک ایثار اهواز دست به تجمع زدند.

 

در 12 آبان به گزارش سایت آینده، بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه برای سعید پورعزیزی مدیر مسئول روزنامه بهار، قرار وثیقه 200 میلیون تومانی صادر کرد.

 

در 12 آبان ، چهار زندانی اعتصابی اوین در طی بیانیه ای علت اعتصاب غذای خود را شرح داده و با یادآوری زندانیانی که به دلایل پزشکی در زندان ها فوت کردند خواهان رسیدگی به وضعیت زندانیان بیمار شدند.

 

در 12 آبان به گزارش ایلنا ، بیش از هزار نفر از کارگران پلی اکریل ایران برای سومین بار طی پنج روز گذشته،در اعتراض به سیاست «کوچک سازی» در مقابل ساختمان اداری این کارخانه در اصفهان تجمع کردند.

 

در 13 آبان بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، ساعات اولیه بامداد شیرکو معارفی زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود ساعتی پیش اعدام شد و یکی از خانواده این زندانی سیاسی خبر اعدام وی را تایید کرد و گفت که حالا جلو درب زندان سقز هستیم و منتظریم که جنازه را بهمان پس بدهند.

 

در 13 آبان به گزارش ایسنا ، جمعی از کارگران فاز 13 میدان گازی پارس جنوبی در عسلویه دیروز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق چهار ماهه خود تجمع کردند.

 

در 13 آبان به گزارش فعالان در تبعید: غازی عباسی، عبدالرضا امیر خنافره، عبد الامیر مجدمی و جاسم مقدم پناه چهار فعال عرب اهل شادگان صبح امروز اعدام شدند.

 

در 14 آبان به گزارش ایلنا ، بیش از هزار نفر از کارگران پلی اکریل ایران برای چهارمین بار در طی هفت روز اخیر در اعتراض به آنچه سیاست «کوچک سازی کارخانه» عنوان می‌کردند در محوطه داخلی کارخانه تجمع کردند.

 

در 14 آبان به گزارش ایرنا، حدود 50 نفر از مدیران عامل تعاونی های تولیدی کشاورزی روستایی با تجمع در مقابل مجلس خواستار عمل به مصوبه مجلس مبنی بر لزوم استخدام ناظران و مدیران عامل تعاونی های تولیدی کشاورزی روستایی شدند.

 

در 14 آبان به گزارش ایسنا، جمعی از متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت‌شان برای تحویل گرفتن مسکن شدند.

 

در 14 آبان به گزارش ایلنا : یک فعال کارگری از ادامه اعتراض صنفی جمعی از کارگران شاغل در فازهای ۱۳، ۱۴، ۲۲ و ۲۴ منطقه ویژه عسلویه به وضعیت نامبهم شغلی‌شان پس از تصمیمات اخیر وزارت نفت خبر داد.

 

در 15 آبان به گزارش خبر گزاری جبهه ملی ایران ، وزارت اطلاعات ماه هاست که از برگزاری جلسات جبهه ملی ایران جلوگیری میکند. بنا بود پس از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی این محدودیت ها برطرف شود و جبهه ملی ایران بتواند کنگره( پلنوم) خود را در تاریخ هفدهم آبانماه ۱۳۹۲ به نام دکترسیدحسین فاطمی پس از سالها برگزار نماید .اما از آن ممانعت شد .

 

در 15 آبان به گزارش ایلنا: کارگران کارخانه قطعات بتنی گیلان برای دومین روز متوالی در اعتراض به ۴ ماه حقوق معوقه، در مقابل ساختمان این کارخانه در رشت تجمع کردند.

 

در 15 آبان به گزارش واحد مرکزی خبر، پنج متهم به قاچاق مواد مخدر در زندان جیرفت به دار آویخته شدند.

رئیس دادگستری جیرفت گفت : این زندانیان از محکومان سابقه دار بودند که حمل بیش از 200 کیلو گرم هروئین را در پرونده خود داشتند.

 

در 16 آبان به گزارش آرمان ، 7 ترم تعلیق از تحصیل برای 4 نفر و توقیف 3 نشریه منتقد. این کارنامه مدیریت دانشگاه امیرکبیر در 10 روز اخیر است. علی بخشی دانشجوی دانشگاه امیرکبیر می‌گوید: 4 نفر از دانشجویان دانشگاه در 2 روز گذشته با احکام محرومیت از تحصیل مواجه شده‌اند.

 

در 16 آبان به گزارش فارس رئیس دادگستری جیرفت به خبرگزاری فارس گفته است که پنج زندانی اعدامی که با کندن تونلی قصد فرار داشتند پیش از تمام کردن تونل فرار لو رفتند و اعدام شدند.

به گفته احمدعلی انجمروز آنها ظرف ۵ روز ۱۵ متر تونل کنده بودند و تنها ۳ متر دیگر تا رسیدن به خارج از زندان فاصله داشتند.

 

در 16 آبان به گزارش «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» ۲ زندانی در زندان مرکزی بندر عباس اعدام شد.زندانی احمد جنکیجو که هنگام دستگیری در سال ۱۳۸۸ پانزده ساله بود. او از سال ۸۸ تا زمان اعدام در بند ۶ زندان بندرعباس زندانی بود. زندانی دیگر اسماعیل محمودی فرزند موسی ۲۰ ساله که در بند ۲ زندان بندر عباس از سال ۸۸ تا به امروز زندانی بود. این ۲ زندانی از اهالی شهر میناب بودند.

 

در 18 آبان به گزارش ایلنا ، ۱۳۰نفر از کارگران کارخانه قطعات بتنی گیلان برای پنجمین بار طی روز گذشته، در مقابل ساختمان این کارخانه در رشت تجمع کردند.

 

در 18 آبان به گزارش هرانا ، جمعی از کارگران نیروگاه دماوند صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه خود در مقابل درب ورودی این واحد تولیدی تجمع کردند.

 

در 18 آبان به گزارش موکریان ، دادگاه انقلاب مهاباد دو روزنامه نگار کرد برادران کردپور را مجموعا به تحمل ۹ سال و شش ماه حبس تعزیری همراه با تبعید محکوم کرد.

 

در 19 آبان به گزارش ایسنا ، روزنامه‌ی استانی «ایران‌زمین» که یکی از ضمائم روزنامه‌ی «ایران» است، تعطیل شد.

 

در 19 آبان به گزارش فعالان در تبعید، دکتر رضا حیدرپور، پزشک زندان اوین به دلیل شهادت در خصوص آثار ضرب و جرح در پیکر وبلاگ نویس جان باخته، ستار بهشتی؛ بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد.

 

در 19 آبان به گزارش کلمه ، همسران و فرزندان جمعی از روحانیون قمی صبح امروز یکشنبه در اعتراض به احکام صادره از سوی دادگاه ویژه روحانیت قم برای همسرانشان به صورت کفن‌پوش مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

 

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram