گزارش صوتی جلسه سخنرانی اعضای کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی 10 فوریه 2018

جلسه سخنرانی ماهیانه اعضای کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی 10 فوریه، ساعت 15 بوقت اروپای مرکزی توسط اعضا و دو سخنران میهمان به همراه جمع کثیری از علاقمندان و مدافعان حقوق بشر برگزار شد که منتج به یک نشست با کیفیت و پرمحتوا گردید.
یکی از شاخص های این جلسه طرح پرسش و پاسخ و همچنین اظهار نظر آزاد شرکت کنندگان بود که دانش و تجارب خود را در زمینه حقوق اقوام و ملل ایران به اشتراک گذاشتند.
در این برنامه که حدود ۴ ساعت بطول انجامید، مطالب بسیارمهم و زیر بنایی در بارۀ حق زبان مادری توسط آقای منوچهر شفائی بیان گردید و همچنین خانم دکتر زهرا ارزجانی نیز نگاهی داشتند به جغرافیای سیاسی اقوام، امنیت ملی و تاثیر ناگوار مردان سیاسی ایران بر تقسیمات آن، موضوعی که تا کنون کمتر بصورت کارشناسی بدان پرداخته شده است.
موضوع سخنران بعدی، رنج و آلام پایان ناپذیر کولبران بود که در حوزه اقوام ملل، نشان از محرومیت و زندگی طاقت فرسای انان در ایران است و این مهم را نیز آقای شهریار ایازی برعهده داشتند که با ذکر مشاهدات خود از نزدیک و اطلاعت وسیع خویش در اختیار حاضران قرار دادند.
در پایان موضوع راه ها و روشهای نظام حاکم ایران در استانهای اقوام و ملل برای بهره برداری یکجانبه این حوزه به نفع مقاصد نظام، توسط آقای کاوه شیخ محمدی مورد موشکافی قرار گرفت.
علاقمندان میتوانند از طریق فایل های صوتی تهیه شده به مجموعۀ آنچه که اشاره شد، دسترسی داشته باشند:

خانم صدیقه جعفری : تحلیل و بررسی نقض حقوق اقوام در ماه گذشته

اقای منوچهر شفایی : کنوانسیون زبان مادری و مقایسه با قانون اساسی ایران

خانم دکتر زهرا ارزجانی : نگاهی به جغرافیای سیاسی اقوام و امنیت ملی

اقای شهریار ایازی : کولبری (کسب نان، به نرخ جان)

اقای کاوه شیخ محمدی : وضعیت اقوام و ملل ایرانی

RSS
Follow by Email
YouTube
Instagram
Telegram